اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

سرمایه گذاری بزرگ مپنا در گلستان / پروژه بزرگ آب شیرین کن و تولید برق از آب دریا

سرمایه گذاری بزرگ مپنا در گلستان / پروژه بزرگ آب شیرین کن و تولید برق از آب دریا
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از سرمایه گذاری شرکت بزرگ مپنا در گلستان خبر داد و گفت: این شرکت بنا دارد، تولید همزمان آب شیرین و برق از آب دریا در گلستان را اجرایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "حسینقلی قوانلو" رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در همین راستا به خبرنگاران گفت: متاسفانه وضعیت آب در کشور و به تبع در استان از مرز بحران گذشته و به تنش آبی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی در پاسخ به این سوال که برای این امر چه راهکاری مد نظر قرار گرفته است، افزود:برای رفع این موضوع ، با دستور و حمایت استاندار محترم دکتر صادقلو، رایزنی و هماهنگی با شرکت بزرگ مپنا را آغاز کردیم و قرار شد که در حوزه تولید آب شیرین پروژه بزرگی را از هفته آتی آغاز کنند.

,

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: تولید همزمان آب شیرین و برق از آب دریا ، پروژه ایی است که قبل این در قشم توسط شرکت مپنا با موفقیت انجام شده و قرار بر این است که با ظرفیت ۹ هزار متر مکعب آب شیرین در یک شبانه روز و ۲۵ مگاوات برق ، راه اندازی شود.

,

"قوانلو" در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس و البته کشورهای حاشیه دریای خزر چون ترکمنستان و قزاقستان نیز از آب دریا برای تولید آب شیرین بهره می برند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه