اخبار داغ

سالانه ۵۰ انشعاب غیر مجاز در باشت کشف می شود

سالانه ۵۰ انشعاب غیر مجاز در باشت کشف می شود
رئیس آبفای شهری شهرستان باشت گفت: سالانه ۵۰ انشعاب غیر مجاز در شهرستان باشت کشف و پرونده آنها به دادگستری ارسال می شود از همه قشر فقیر،متوسط و پولدار انشعاب غیر مجاز دارند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشت نیوز؛یعقوب گرجی زاده رئیس آبفای شهری شهرستان باشت و در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری باشت نیوز به سوالات این پایگاه خبری جواب داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز,

خودتان را معرفی کنید و بگویید چه مدت است رئیس آبفای شهری باشت هستید؟

,

یعقوب گرجی زاده دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی هستم.از اواخر دی ماه سال ۹۳ که اکنون مدت ۳سال می باشد که در این اداره مشغول به کار هستم.

,

آب شرب باشت از کجا تامین می شود و منبع آبی آن چند هزار متر مکعب است؟

,

آب شرب باشت از سه حلقه چاه آهکی در روستای برغون توسط خط انتقال ۴/۵ کیلومتری پس از وارد شدن به مخزن ۲هزار متر مکعبی و کلرزنی ،توسط خط توضیع به مقدار ۶۰ کیلومتر در اختیار مردم قرار می گیرد.

,

 

,

تعداد مشترکین آب شهری باشت چقد است؟

,

نزدیک به ۴هزار مشترک آب شهری در باشت وجود دارد.

,

فیش های مشترکین در کجا چاپ می شود؟

,

فیش های آب در گچساران چاپ می شود.به دلیل اینکه چاپگر بیش از ۲۰ میلیون تومان می باشد و برای ۴هزار فیش نیازی به خرید چاپگر در شهرستان باشت نیست و فیش ها را برای چاپ به گچساران می فرستیم.

,

 

,

شهروندان بالا شهر باشت از کمبود آب و قطعی آب در شب گله مند هستند دلیل این کم آبی چیست؟

,

منبع آبی شهرستان باشت در پایین شهر قرار دارد،قدم آباد و اسلام آباد در بالای شهر است و فشار آب به بالای شهر ضعیف می رسد.کم بود آب در بالا شهر باشت وجود دارد و ما سعی کردیم با همکاری آبفای استان این مشکل را حل کنیم.

,

برای حل مشکل کم آبی در بالا شهر باشت چه اقدامی انجام داده اید؟

,

برای مشکل کم آبی در این منطقه یک منبع آبی ۲هزار متر مکعبی در دره تنگ تیز با هزینه ۱میلیارد و۵۰۰میلیون تومان از دی ماه سال ۹۵ شروع به احداث و تکمیل آن کرده ایم که با بهره برداری از این منبع آبی مشکل آب بالا شهر باشت حل می شود.

,

این پروژه ۶۰-۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

,

همچنین گرجی پور عنوان کرد: حتی با بهره برداری از منبع آبی در بالا شهر باشت و مصرف بیش از حد آب در شهرستان  مشکل آبی حل نخواهد شد.

,

وی افزود: تا مصرف آب بهینه نشود این مشکل در شهرستان وجود دارد .مردم در مصرف آب باید بهینه مصرف کنند.

,

رئیس آبقای شهرستان باشت تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ مصرف آب جز استان های اول کشور است.

,

گرجی زاده گفت: آب های زیر زمینی درحال کم شدن است. ۱۰سال مشکل کم آبی در کشور رخ داده است و مردم باید الگوی صحیح مصرف را انجام دهند تا جنگ آب در کشور پایان یابد.

,

شما به عنوان رئیس آبفا در شهرستان چه کارهایی برای اصلاح الگوی مصرف انجام داده اید؟آیا تاثیر مثبتی صورت گرفته است؟

,

ما سالانه در مدارس سخنرانی ، بسته های فرهنگی و بروشور  می دهیم و از پایه درحال کار هستیم.روی فیش های آب تبلیغات الگوی صحیح مصرف درج می کنیم،در هفته آب تبلیغات گستره برای اصلاح این مهم انجام می دهیم.

,

در این سه سال که مشغول به کار در این اداره هستم تاثیرات این کارها مقطعی بوده است.

,

سالانه چند انشعاب غیر مجاز در شهرستان کشف می کنید؟این افراد از چه قشرهایی هستند؟

,

در رابطه با انشعابات غیر مجاز آب یکی از مشکلات شهرستان است و پیگیری ها به جد صورت می گیرد،هم اداره آب پیگیر جدی این مهم می باشد و هم دادگستری نامه ارسال کرده و پیگیر هستند که افراد دستگیر شده مجازات بالایی هم خواهند داشت.

,

سالانه ۴۰-۵۰ انشعاب غیر مجاز در شهرستان باشت کشف و پرونده آنها به دادگستری ارسال می شود از همه قشر فقیر،متوسط و پولدار انشعاب غیر مجاز دارند.

,

یعقوب گرجی زاده تصریح کرد: امسال نیروهای ما در هر ماه ۱۰ روز به گشت و بازرسی در منازل هستند .افرادی که انشعاب غیر مجاز دارتد به دیگران خیانت می کنند و حق الناس بر گردن آنها است.

,

وی افزود: انشعابات آب شهرستان باشت قدیمی بوده و لوله کشی آن به سال ها قبل برمی گردد و کشف انشعابات غیر مجاز به سختی یافت می شود.

,

مسئول آب های فضای سبز در شهرستان چه کسی است؟ هدر رفت آب در فضای سبز بسیار زیاد دیده می شود چرا کسی پیگیر نمی شود؟

,

آبیاری فضای سبز به عهده شهرداری است.شهرداری برای فضای سبز امتیاز می گیرد و با آن مثل یک شهروند عادی برخورد می شود.

,

وقتی آب در بلوار ها هدر می رود مردم فکر می کنند هدر رفت این آب ها برعهده آبفای شهری است ولی اینگونه نیست.!

,

با تفاهم نامه ای که با شهرداری برای فضای سبز گذاشته ایم قرار شده است برای فضای سبز  شهرداری از چاه های آب خود استفاده کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه