اخبار داغ

زیاده‌‌خواهی آمریکایی‌‌ها در برابر تعهداتی که انجام نشد؛

ترامپ راست می‌‌گوید، برجام باید بازبینی شود!

ترامپ راست می‌‌گوید، برجام باید بازبینی شود!
سردمداران آمریکا خواستار بازنگری برجامی هستند که تاکنون بیشتر به نفع آنان بوده است و علی‌‌رغم پایبندی ایران به تعهدات، تحریم‌‌ها رفع نکرده و بر شدت آن نیز افزوده‌‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از آناج، سفر رئیس‌جمهور به نیویورک فرصتی مناسب برای بیان مواضع و سیاست‌‌‌های کلی و منطقه‌‌ای جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل می‌‌باشد، البته انتظار زیادی از سازمانی که با نفوذ و لابی‌‌گری آمریکا و برخی معدود کشورها، نشست و برخاست می‌‌کند و در برابر کشورهای مستقل کمترین مسئولیت پذیری را دارد، نمی‌‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

آقای روحانی در این مجمع سخنرانی خواهد کرد و قطع به یقین در مورد توافقنامه‌‌ی برجام نیز خواهد گفت. اکنون حدود 26 ماه از امضای برجام و 20 ماه از آغاز اجرای تعهدات 1+5 ذیل برجام می‌گذرد، بنابر اظهارات مقامات ارشد دولت قرار بر این بود که بر اساس برجام در قبال ایجاد محدودیت گسترده در توانایی هسته‌ای ایران، تمامی تحریم‌ها در روز اجرا- دی ماه 94- یکجا لغو شود اما در حال حاضر- نه تنها تحریم‌ها لغو نشد، بلکه تحریم‌های جدید نیز طراحی شده است، البته این اتفاق، امری غیرقابل پیش‌بینی نبود و آمریکا به غلط شیطان بزرگ نام نگرفته و خدعه و نیرنگ در ذات سردمداران این کشور جا خوش کرده است.

,

دولت ترامپ پس از فراز و نشیب‌‌ها و ادعای پاره کردن برجام، این حرف آقای روحانی را که " ترامپ نمی‌‌فهمد برجام به نفع آمریکاست " را قبول کرده و اعلام کرده است که مذاکره مجدد و بازنگری در برجام را در دستور کار خود دارد.

,

دستگاه وزارت خارجه‌‌ی ما اگر عاقل باشد در راستای زمینه سازی برای صلح جهانی! و نشان دادن چهره‌‌ی اسلام رحمانی نه اسلام مَذَلَّت بار! با ترامپ و تیم وزارت خارجه‌‌اش هم عقیده می‌‌شود و ناقوس بازنگری برجام را به صدا درمی آورد، چون صلح جهانی بدون عدالت جهانی محقق نخواهد شد و معادلات برجام عجیب با عدالت ناهمخوان هستند.

,

روحانی می‌‌تواند تقاضای بازنگری در متن برجام بکند چون توازن تعهدات در این تواقفنامه رعایت نشده است. در این تفاهم‌نامه طرف ایرانی قبول کرد تا سانتریفیوژهای خود را از لحاظ تعداد به مدت 15 سال به دوسوم کاهش دهد، غنی‌سازی بیشتر از 3,67 درصد را متوقف کند، ذخیره‌سازی اورانیوم با غنای کم خود را تا 98 درصد قطع و ذخایر غنی‌سازی متوسط خود را پاک‌سازی کند.

,

در کنار این مسائل ایران در تعهد کرد تا تأسیسات غنی‌سازی یا رآکتور آب‌سنگین جدیدی نساخته و دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمامی تأسیسات هسته‌ای کشوررا مهیا کند و در مقابل ایالات‌متحده و پنج کشور دیگر تعهد کردند تا تحریم‌های ظالمانه و تحت فشار شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران لغو شود.

,

روحانی می‌‌تواند تقاضای بازنگری در متن برجام بکند چون تضمین‌‌های لازم برای اجرای تعهدات از طرف‌‌های مقابل گرفته نشده است، تضمین‌‌هایی که رهبری شرط کرده بودند و رعایت نشد، از ضرورت اعلام کتبی اوباما و اتحادیه اروپا بر لغو تحریم‌ها و ممنوعیت وضع هرگونه تحریم به‌هر بهانه‌ای می‌‌توان نام برد.

,

روحانی می‌‌تواند تقاضای بازنگری در متن برجام بکند چون برگشت‌پذیری امتیازات واگذار شده در صورت نقض عهد به صورت عادلانه پیش بینی نشده است و رآکتور آب سنگین اراک در حالی پر از سیمان شده است که آن دسته از تحریم‌‌های لغو شده‌‌ی دست و پا شکسته، با یک فضاسازی و برپا نمودن جلسه‌‌ی شورای امنیت، به‌‌ صورت پررنگ‌‌تر قابل بازگشت است.

,

شایسته است دولت تدبیر و امید از حجم فشارهای ایمیلی و توئیتری کاسته و به صورت صریح و شفاف پیگیر استیفای حقوق چندین میلیون انسانی باشند که به ایشان رای داده یا ایشان را رئیس جمهور خود می‌‌دانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه