اخبار داغ

اخطار نمایندگان قطب صنعتی کشور به مسئولان کشوری برای حل مشکلات کارگری اراک

اخطار نمایندگان قطب صنعتی کشور به مسئولان کشوری برای حل مشکلات کارگری اراک
مقدسی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات نیازمند تصمیات انقلابی است افزود: متاسفانه تا کنون اراده و تصمیم برای رفع مشکلات وجود نداشته که این موضوع نگرانی کارگران را به همراه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اراک امروز؛ در خصوص مشکلات کارگری واحدهای تولیدی اراک گفت: متاسفانه علیرغم اینکه تاکنون جلسات متعددی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان خصوصی سازی، قائم مقام وزیر صنعت، شرکت کارگزاری بانک کشاورزی و ... در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی اراک داشته ایم، اما این جلسات اثر بخش نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

مقدسی به جلسه روز دوشنبه ۲۰ شهریور مسئولین استان مرکزی با شریعتمداری وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت اشاره ای کرد و افزود: علیرغم اینکه در این جلسه سه ساعت مشکلات واحدهای تولیدی استان خصوص هپکو و آذراب اراک بیان شدن ولی هنوز هیچ گشایشی حاصل نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه کارگران واحدهای تولیدی هپکو و آذراب چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده اند ادامه داد: از مسئولین انتظار داریم به جای دست به دست کردن و فرصت دادن به افرادی که تلاشی برای حل مشکلات نمی کنند، تصمیمی ویژه را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی بیانیشند.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از وزیر صنعت انتظار داریم در جلسه ای فوق العاده تصمیمات اثر بخشی را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان بگیرد تا هر روز شاهد تجمعات کارگری نباشیم.

,

بی برنامگی دولت یازدهم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان/از دولت دوازدهم انتظار داریم

, بی برنامگی دولت یازدهم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان/از دولت دوازدهم انتظار داریم, بی برنامگی دولت یازدهم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان/از دولت دوازدهم انتظار داریم,

مقدسی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم تصمیم اساسی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار استان اندیشیده نشد افزود: از دولت دوازهم انتظار داریم با تصمیمات اساسی مشکلات این واحدها را برای همیشه مرتفع کنند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صورتی که مسئولین کشوری در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اقدام نکنند از وظایف قانونی در مجلس شورای اسلامی برای برخورد با مدیران استفاده خواهیم کرد.

,

وی ادامه داد: از مسئولین انتظار داریم مصوبات را اجرایی کنند و صورت جلسه روی صورت جلسه نیاورند چرا که این اقدامات مشکل کارگران را حل نمی کند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار مرکزی انتظار داریم فورا به نهاد ریاست جمهوری بروند و تا مشکل حل نشده بر نگردند.

,

مقدسی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات نیازمند تصمیمات انقلابی است افزود: متاسفانه تا کنون اراده و تصمیم برای رفع مشکلات وجود  نداشته که این موضوع نگرانی کارگران را به همراه داشته است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از کارگران هم انتظار داریم خیشت داری کنند خاطرنشان کرد: کارگران از طریق نماینده کارگران مشکلات خودشان را پیگیری کنند.

,

کریمی:

, کریمی:,

مراجع قضایی با تخلفات مالکان فعلی آذراب را برخورد کنند/ ظلم به کارگران اراک ادامه پیدا نکند

, مراجع قضایی با تخلفات مالکان فعلی آذراب را برخورد کنند/ ظلم به کارگران اراک ادامه پیدا نکند, مراجع قضایی با تخلفات مالکان فعلی آذراب را برخورد کنند/ ظلم به کارگران اراک ادامه پیدا نکند,

کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص تجمعات کارگران آذرآب گفتک عملکرد ظالمانه و غیر قانونی برادران پرنا در مالکیت شرکت آذرآب، این شرکت را با بحران مواجه کرده و باعث ظلم و اجحاف در حق کارگران شده است به طوری که ماه هاست کارگران این شرکت نتوانسته‌اند حقوقی دریافت کنند و خود و خانواده آنان در بحران به سر می برند.

,

وی با اشاره به جلسه تشکیل شده با وزیر صنعت و معدن، گفت: در این جلسه لزوم کوتاه شدن هر چه سریعتر دست این افراد از آذرآب را مطرح کردم و با پیگیری‌هایی که با حضور سیدمهدی مقدسی در این خصوص داشتیم قرار بود با برگزاری این مجمع، مدیران جدید شرکت توسط بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت انتخاب شوند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلساتی که با مدیر عامل بانک کشاورزی برگزار شد بر این مسئله تاکید شد و روز یکشنبه نیز باتفاق دیگر نماینده اراک در جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان بورس خواستار حمایت این سازمان از اقدامات شرکت کارگزاری بانک کشاورزی برای برگزاری هرچه سریعتر و بهتر مجمع عمومی شرکت شدیم و قول مساعد در این رابطه داده شد. متاسفانه با اقدام غیرقانونی و حرکت زشت برادران پرنا در این جلسه، مجمع به تنش و اغتشاش کشیده شد و نماینده سازمان بورس مجبور شد جلسه را ترک کند و در نهایت جلسه لغو شد .

,

وی به اتفاقاتی که روز دوشنبه برای مجمع آذرآب افتاد، اشاره کرد و گفت: مطابق ماده ٩٥ قانون تجارت شرکت کارگزاری بانک کشاورزی از طریق سازمان بورس با هماهنگی بازرس قانونی آذرآب اقدام به دعوت مجدد مجمع عمومی این شرکت خواهد کرد و در روزهای آینده و احتمالا هفته آینده این مجمع مجددا تکرار خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان بورس و مراجع قضایی در استان که قبلا نیز بواسطه تخلفات مالکان فعلی شرکت به دنبال برخورد با آنان بودند می خواهیم که سریعتر در این خصوص اقدام کنند و اجازه ندهند این ظلم به اراک و کارگران آذرآب ادامه یابد

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه