اخبار داغ

با حضور مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمانشاه صورت گرفت:

بررسی وضعیت کشاورزی و امورات مربوط به کشت پاییزه در شهرستان هرسین

بررسی وضعیت کشاورزی و امورات مربوط به کشت پاییزه در شهرستان هرسین
طی نشستی با حضور فرماندار، مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمانشاه ، معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان کرمانشاه وضعیت کشاورزی و امورات مربوط به کشت پاییزه در شهرستان هرسین بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیوانگاه،  طی نشستی با حضور امیر شاه آبادی فرماندار، خسرو شهبازی مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمانشاه، بهرام  خانی معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ، حسن خمیس آبادی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان کرمانشاه وضعیت کشاورزی و امورات مربوط به کشت پاییزه در شهرستان هرسین بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیوانگاه,

 

,

در این نشست خسرو شهبازی مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمانشاه ضمن تشریح اهداف و برنامه های این اداره کل جهت نوسعه و علمی سازی کشاورزی استان طی سخنانی اظهار داشت : در آستانه سال زراعی جدید که از اول مهر ماه آغاز میشود برای کشت های پاییزه  بذر و انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز برای کشاورزان  استان کرمانشاه تدارک دیده شده است و مراکز جهاد کشاورزی بصورت مستمر در عملیات کاشت نظارت خواهند داشت .

,

 

,

وی تصریح کرد : برای تأمین سوخت تراکتور و ماشین آلات کشاورزی هماهنگی و پیش بینی های لازم به عمل آمده و انشاالله کاشت پاییزه با کمترین مشکل انجام خواهد شد.

,

 

,

در ادامه این نشست امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین با تأکید بر سیاست های توسعه محور دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی  بیان داشت : در حوزه کشاورزی شهرستان هرسین اقدامات خوبی در جهت تنوع ، تعیین الگوی کشت و توسعه سیستم های آبیاری نوین صورت گرفته است و این اقدامات سبب شده که بیش از 30 نوع محصولات کشاورزی در شهرستان هرسین تولید شود که از نظر کیفی و تولید در واحد سطح ، شاخص می باشند.

,

 

,

 فرماندار هرسین ضمن تأکید بر توسعه کشت های گلخانه ای به منظور همسویی با مدیریت منابع آب و افزایش بهره وری اظهار داشت : 2 واحد گلخانه ای تولید محصولات خارج از فصل و تولید نشاء سبزی و سیفی جات در شهرستان هرسین در دست احداث می باشند که در صورت اتمام پروژه علاوه بر اشتغالزایی در منطقه و تولید محصولات با کیفیت در سود آوری اقتصادی بسیار مؤثر خواهد بود و رونق بخشیده به بخش کشاورزی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.

,

 

,

بازدید از 25هکتار باغ انجیر و گل محمدی ، یک هکتار باغ انگور داربستی و 2 واحد گلخانه ای تولید محصولات خارج از فصل و تولید نشاء سبزی و سیفی جات از دیگر برنامه های این روز در شهرستان هرسین بود و در جریان این بازدید مهندس سیروس نوروزی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در تشریح خدمات ارائه شده و تقویت حوزه کشاورزی شهرستان هرسین ابراز داشت : به منظور احداث گلخانه تولید نشاء ، سبزی و سیفی جات واقع در روستای برناج 1 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات با سود 4 درصد به این واحد پرداخت شده است

,

 

,

وی ادامه داد :  در راستای احداث باغ انجیر و گل محمدی واقع در مزرعه قریل شهر هرسین نیز به ازای هر هکتار 75 میلیون ریال بصورت بلا عوض و75 میلیارد ریال دیگر بعنوان تسهیلات به آنان پرداخت شده است .

,

 

,

نوروزی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به برگزاری کلاس های مختلف آموزشی به منظور توسعه کشاورزی شهرستان و افزایش سطح مهارت کشاورزان ، باغداران ، دامداران  و زنبورداران اظهار داشت : به همین منظور در سال گذشته و 6 ماهه ابتدای سالجاری بیش از 2000 نفر روز در کلاسهای آموزشی مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی شرکت کرده اند .

,

 

,

سیروس نوروزی همچنین در خصوص ترویج مزایای کاشت انگور بصورت داربستی  بیان داشت : به منظور ترویج کاشت انگور به روش داربستی در شهرستان هرسین برای باغداران کلاسهای آموزشی برگزار گردیده است .

,

 

,

وی در پایان تصریح کرد  : برای کاشت هر هکتار انگور به روش داربستی  60 میلیون ریال بصورت بلا عوض پرداخت می شود .

,

 

,
,
,
,
, ,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه