اخبار داغ

جوابیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردہ های نفتی ایران به خبر دانا+متن

جوابیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردہ های نفتی ایران به خبر دانا+متن
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در جوابیه خود اعلام می دارد هر یک از پتروشیمی های دیگر و به هر میزان که توانایی تولید بنزین با استاندارد یورو4 را داشته باشند مورد استقبال و پذیرش قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردہ های نفتی ایران در پاسخ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا تحت عنوان «ماجرای بنزین هایی که 4 سال آلوده بودند و یک شبه سالم شدند/ وزیر نفت؛ اولین مشتری خرید بنزین تولید داخل» جوابیه ای صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «ماجرای بنزین هایی که 4 سال آلوده بودند و یک شبه سالم شدند/ وزیر نفت؛ اولین مشتری خرید بنزین تولید داخل» , «ماجرای بنزین هایی که 4 سال آلوده بودند و یک شبه سالم شدند/ وزیر نفت؛ اولین مشتری خرید بنزین تولید داخل»,

در این جوابیه آمده است: آنچه طی سالهای ۸۹ الی ۹۲ از پتروشیمی ها دریافث می گردید تحت عنوان ریفرمیت و نه بنزین با میزان آروماتیک 70-65 درصد و بنزین حدود 10 درصد بوده است که گرچه با بعضی مولفه های بنزینی امتزاج می یافت اما با بنزن و آروماتیکل بالا (که هر دو ماده مذکور معضل شدید زیست محیطی دارند) با توجه به شرایط محاکم بین المللی در بازه زمانی فوف در بازار مصرفی توزیع می شد.

,

از زمستان سال ۱۳۹۲ قطع دریافت ریفرمیت در دستور کار قرار گرفت و از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ با توجه به مصوبه دولت محترم به طور کامل دریافت ماده فوق از پتروشیمی قطع شد. لازم به ذکر است میزان حداکثر بنزن و آروماتیک در بنزین یورو ؛ مصرفی باید به ترتیب ۱ درصد و ۳۵ درصد باشد.

,


از ابتدای سال 1394 پتروشیمی بندر امام اعلام آمادگی تولید و تحویل بنزین با استاندارد یورو 4 را نمود که طی بررسی های به عمل آمده از تغییرات فرآیندی و اصلاحات صورت پذیرفته و انجام آزمایشات کامل توسط آزمایشگاههای معتبر داخلی و خارجی از تیرماه 1394 دریافت بنزین با استاندارد یورو 4 ( بنزن حداکثر ۱ درصد و آروماتیک حداکثر ۳۰ درصد، گوگرد حداکثر ۵۰ جزء در میلیون و الفین کمتر از ۱۸ درصد، اکتان ۹۵ و ...) به میزان ۵۰۰ هزار لیتر در روز شروع و تا حال حاضر با کنترل های دقیق در حال دریافت می باشد و با توجه به آمادگی پتروشیمی مزبور ظرفیت تولید به بیش از یک میلیون لیتر در روز افزایش یافته است که این امر دقیقاً در راستای کاهش واردات مورد نیاز بنزین کشور است.

,
,

در پایان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام می دارد هر یک از پتروشیمی های دیگر و به هر میزان که توانایی تولید بنزین با استاندارد یورو4 را داشته باشند مورد استقبال و پذیرش قرار خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه