اخبار داغ

روانشناس کودکان:

آینده افراد در گرو سبک بازی آن ها در کودکی است/ بازی های مخرب به شخصیت کودکان آسیب می زند

آینده افراد در گرو سبک بازی آن ها در کودکی است/ بازی های مخرب به شخصیت کودکان آسیب می زند
یک روانشناس کودکان گفت: بازی ها شخصیت کودکان را می سازند و اگر بازی صحیح را بلد نباشیم کودک ما آسیب می بیند و ممکن است شخصیت مطلوبی برای وی حاصل نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاصفهان شرق؛محمود سلطانی با تاکید بر این مطلب که باید توجه کافی به بازی کودکان داشته باشیم گفت: در دوره مدرن بازی ها تفکیک شده و در دسته های بازی های حسی، حرکتی، ادراکی و میدانی قرارگرفته اند که خانواده باید به این امر مهم توجه کافی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

این روانشناس کودک با بیان اینکه همه مادر زندگی کاری جز بازی انجام نمی دهیم، اضافه کرد: در هر صورت ما با بچه هایمان بازی می کنیم اما باعث تعجب است که خیلی وقت ها پدر ها می گویند من فرصت ندارم با فرزندم بازی کنم و مادرها می گویند من حوصله بازی کردن ندارم که قطعا این حرف ها از اساس اشتباه است چون ما در همه حال در حال بازی با فرزندمان هستیم؛ فقط باید ببینیم آیا بازی ما سازنده است.

,

وی افزود: بازی مخرب ما را از مسیر رشد منحرف می کند و بازی سازنده، عبادت است.

,

سلطانی اضافه کرد: بچه ها ی ما در مسیر صحیح هستند و باید مراقب باشیم بازی های مخرب آنها را از مسیر منحرفشان نکند.

,

وی اذعان کرد: بازی با بچه ها عبادتی بوده و سرگرمی و وقت تلف کردن نیست و بهتر است بگوییم هر پدیده ای که انسان را رشد دهد و در مسیر حقیقت هدایت کند عبادت است.

,

سلطانی بازی کودکان را تمرین زندگی دانست و خاطرنشان کرد: بچه ها هر گونه که در کودکی بازی کنند، در بزرگسالی همانگونه زندگی خواهند کرد، حال ببینید چه بازی با کودک می شود؟ شک نکنید که همین ها را یاد می گیردچرا که بازی عامل یاد گیری است.

,

وی تاکید کرد: دقت کنید و بیندیشید که بچه ها چه تمرینی در زندگی دارند اگر تمرین خشونت دارند، قطعاً با خشونت زندگی خواهند کرد؛ و اگر تمرین مهربانی داشته اند قطعاً با ملایمت و مهربانی زندگی خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه