اخبار داغ

آیت‌الله سید احمد خاتمی در نشست خبری مطرح کرد:

تصویب چند طرح در سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری / ایران در مخالفت با آمریکا مصمم و متحد است

تصویب چند طرح در سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری / ایران در مخالفت با آمریکا مصمم و متحد است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ایران در مخالفت با آمریکا مصمم و متحد است، گفت: مجلس خبرگان رهبری مثل همیشه سخنان رئیس جمهور آمریکا را محکوم می‌کند. این سخنان در شان یک رئیس جمهور نیست که سبک و بدون مستند سخن بگوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا شبکه خبری تهران نیوز ، آیت‌الله سید احمد خاتمی پس از آیین اختتامیه سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: من علاقه‌مند به خبرنگاران هستم چرا که اخبار را منعکس کنند. معتقدم که در گرفتن خبر نباید به زحمت باشند.

وی با بیان این‌که در سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری بالغ بر چهار جلسه تشکیل شد، گفت: دو یا سه در سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دستور کار قرار گرفت و در مجموع چند طرح را در این اجلاس مورد تصویب قرار دادیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مجلس خبرگان رهبری در حال حاضر شش کمیسیون دارد، عنوان کرد: در حال حاضر شش کمیسیون در مجلس خبرگان رهبری فعالیت می‌کنند و حدود ۳۰ نفر از اعضای خبرگان رهبری که عمدتاً عزیزان جدیدالورود در هیچ کمیسیون مجلس خبرگان رهبری نبودند.

 

* تقویت کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری / موضوعات اقتصادی و فرهنگی _ اجتماعی به ماموریت‌های کمیسیون سیاسی اضافه شد

وی با تاکید بر حجم ماموریت‌های کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: تصمیم گرفتیم که این عزیزان عضو این کمیسیون شوند. یک کمیسیون فرهنگی – اجتماعی و کمیسیون اقتصادی را به کمیسیون سیاسی اضافه کردیم که این مهم‌ترین مصوبه بود که با قید دو فوریت تصویب شد.

آیت‌الله خاتمی اصلاح آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری را یکی از طرح‌هایی برشمرد که در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری مورد توجه قرار گرفته است و افزود: بر اساس این طرح شش ماه قبل از انتخابات دوره بعد باید تدارک انتخابات خبرگان شود. سه ماه مانده به تشکیل دوره بعدی خبرگان، باید کار تمام شده باشد و خبرگان بعد مشخص شده باشند. این طرح را برای این تصویب کردیم تا کشور هیچ‌گاه بدون خبرگان رهبری نماند.

وی خاطرنشان کرد: مباحثی برای تجمیع انتخابات به اشتراک گذاشته شد. این طرح ۳۰ ماده دارد که در دست بررسی است. در پی آن هستیم که انتخابات خبرگان رهبری را اصلاح کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری ۱۶ نطق صورت گرفت که طی آن محورهایی مطرح شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که خبرگان باید مطالبه‌گر هم باشد. در رابطه با مطالبه‌گری مطالبی عنوان شد.

وی ادامه داد: در این اجلاسیه پیشنهاداتی برای نحوه مطالبه‌گری مطرح شد. برگزاری جلسه نمایندگان خبرگان رهبری با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت دولت از مهم‌ترین مواردی بود که مطرح شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه نصب استاندارها و فرماندارها عنوان کرد: امید است در این انتصاب‌ها برای خبرگان هم حریمی قائل باشند. وقتی نظر می‌خواهند، از اعضای خبرگان هم نظرخواهی کنند.

 

* مسئله فضای مجازی نگرانی جدی خبرگان رهبری بود / دولت باید فضاهای فاسد در عرصه فضای مجازی را تعطیل کند

وی با تاکید بر این‌که مسئله فضای مجازی نگرانی جدی خبرگان رهبری بود، گفت: ما نگران مسائل اخلاقی و فرهنگی هستیم. نگران نیستیم که مردم مطالب را بدانند اما اجازه خوردن سم را نمی‌دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دولت باید سایت‌ها و فضاهای فاسد عرصه مجازی را تعطیل کند، بیان داشت: حدود ۴۰ میلیون نفر عضو کانال‌های تلگرامی است و در واقع دشمنان در حال خط‌دان به این کاربران هستند.

وی در ادامه به مسئله فاجعه‌بار حجاب نیز اشاره کرد و افزود: برخی به سمت بی‌حجابی حرکت می‌کنند اما انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است. دولت محترم باید در نهادهای زیر نظر خودش نظیر بیمارستان‌ها و هواپیمایی‌ها نظارت داشته باشد.

 

* آموزش و پرورش مسئله مهمی است / معلمان امانت‌دارانه حرکت کنند

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که مسئله آموزش و پرورش مسئله مهمی است، گفت: آموزش و پرورش در واقع مدیران آینده کشور را مشخص می‌کند.

وی افزود: انتظار نمایندگان خبرگان رهبری از معلمان این است که امانت‌دارانه حرکت کنند.

 

* مجلس خبرگان بار دیگر سخنان رئیس جمهور آمریکا را محکوم کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که خبرگان مثل همیشه سخنان رئیس جمهور آمریکا را محکوم می‌کند، عنوان کرد: این سخنان در شان یک رئیس جمهور نیست که سبک و بدون مستند سخن بگوید.

وی گفت: آنچه که ترامپ گفت، کذب، بی‌اساس و کاملاً سطحی بود. نظام جمهوری اسلامی در مخالفت با آمریکا مصمم و متحد است. وقتی می‌گوییم مرگ بر آمریکا منظورمان دولتمردان آمریکاست نه مردم آن کشور. دولتمردانی که در حال حرکت دادن این کشور به طرف تباهی و ایجاد جنگ هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که همه‌‌پرسی یک خطر بسیار بزرگ است، بیان داشت: دشمن مدت‌هاست که در پی ساختن یک اسرائیل جدید هستند و کردستان می‌توان مقدمه این موضوع باشد. اگر می‌خواهیم که جنگی در منطقه رخ ندهد، نباید اجازه بدهیم که این همه‌پرسی شکل بگیرد.

 

* تشریح دروغ‌پردازی‌های رهبر میانمار / ۴۰۰ هزار نفر در میانمار آواره شده‌اند

وی با اشاره به دروغ‌پردازی‌های رهبر میانمار گفت: رهبر کشور میانمار به دروغ می‌گوید که مسلمان‌ها مقصر هستند و سپس به نسل‌کشی هم می‌پردازند. آن‌ها ۴۰۰ هزار نفر را آواره کرده‌اند. مجامع اسلامی باید در برابر این‌گونه جنایات متحد باشند و به فرمایشات قرآن کریم عمل کنند. ما غصه داریم که چرا جهان اسلام حرکت بایسته را در این باره ندارند.

 

* خوشحالی و نگرانی‌های مجلس خبرگان رهبری / مسئولان اقلیم کردستان در میدان رژیم صهیونیستی بازی نکنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که از پیروزی‌های اخیر در عراق و سوریه خوشحالیم ، بیان داشت: اما نگران هم هستیم چرا که دشمنان در پی ایجاد فتنه‌ای دیگر پس از داعش هستند. امیدوارم که مسئولان اقلیم کردستان در میدان رژیم صهیونیستی بازی نکنند.

 

* سئوال حاشیه‌ای یک خبرنگار از آیت‌الله خاتمی

آیت‌الله خاتمی در پاسخ به خبرنگاری که گفت چرا برای آیت‌الله هاشمی مراسم یادبود نگرفتید، پاسخ داد: مجلس خبرگان ، مجلس قانون‌گذاری است و مجلس سنتی نیست. ما برای هیچ‌کس مجلس بزرگداشت نگرفتیم. برای مرحوم آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله مهدوی‌کنی هم مراسم یادبودی گرفته نشد اما از این بزرگواران به نیکی یاد کردیم.

انتهای متن/*

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, * تقویت کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری / موضوعات اقتصادی و فرهنگی _ اجتماعی به ماموریت‌های کمیسیون سیاسی اضافه شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * مسئله فضای مجازی نگرانی جدی خبرگان رهبری بود / دولت باید فضاهای فاسد در عرصه فضای مجازی را تعطیل کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * آموزش و پرورش مسئله مهمی است / معلمان امانت‌دارانه حرکت کنند,
,
,
,
,
,
,
,
, * مجلس خبرگان بار دیگر سخنان رئیس جمهور آمریکا را محکوم کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * تشریح دروغ‌پردازی‌های رهبر میانمار / ۴۰۰ هزار نفر در میانمار آواره شده‌اند,
,
,
,
,
,
, * خوشحالی و نگرانی‌های مجلس خبرگان رهبری / مسئولان اقلیم کردستان در میدان رژیم صهیونیستی بازی نکنند,
,
,
,
,
,
, * سئوال حاشیه‌ای یک خبرنگار از آیت‌الله خاتمی,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه