اخبار داغ

برگزاری همایش بین‌المللی «محمدبن زکریای رازی» در استان کرمانشاه/ زندگینامه رازی به نمایش گذارده می شود

برگزاری همایش بین‌المللی «محمدبن زکریای رازی» در استان کرمانشاه/ زندگینامه رازی به نمایش گذارده می شود
همایش بین المللی محمد بن زکریای رازی ۲۱ و ۲۲ آذر ماه امسال در استان کرمانشاه برگزار می شود، دبیر کمیته شیمی و کیمیاگری همایش بین المللی رازی گفت: در حاشیه این همایش زندگینامه رازی نمایش داده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، نسرین رضایی در نشست خبری، اظهار داشت: به کارگردانی آقای دکتر شمس بخشی از زندگینامه رازی نمایش داده می شود که در حاشیه همایش نیز به صورت زنده اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

وی از برپایی نمایشگاهی از آثار رازی توسط موزه ایران خبر داد و افزود: همچنین شرکتهای تولید کننده اتانول سیر تحول اتانول را از زمان رازی تاکنون به نمایش خواهند گذاشت.

,

رضایی از برگزاری مسابقه علمی برای دانشجویان شیمی خبر داد و گفت: کالاهای شرکتهای پتروشیمی، پالایش نفت و شهرکهای صنعتی به صورت یک غرفه عرضه خواهد شد.

,

وی از نمایش تصویری کتب رازی در قالب اسلاید خبر داد و افزود: با توجه به مواد و مشتقات سنفوزی رازی، کمیته کارآفرینی نیز به طراحی سایت و اجرای پوستر می پردازد.

,

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه کشور ایران دارای میراثهای فرهنگی تاریخ ساز و انسان ساز است گفت: فرهنگ ما می تواند در فرهنگ و تمدن جهانی نقشی اساسی را ایفا کند.

,

وی برگزاری همایش جهانی رازی را بهانه ای برای گرامیداشت شخصیتهای علمی، اعتقادی و دینی خواند و افزود: چنین مراسماتی گامی بزرگ در جهت تقویت هویت ملی، تاریخی، دینی و انسانی ماست که به همین منظور ستاد انقلاب فرهنگی گامهای بزرگی را از طریق احیا و گرامیداشت میراثهای فرهنگی در قالب کنوانسیونهای مختلف برداشته است.

,

محسنی نسب  افزود: البته لزوما هرآنچه از سوی سازمان ملل و یونسکو تدوین می شود به معنای بی طرفی آنان نیست و نباید نسبت به سیاست های آنان مطیع محض بود.

,

وی  خاطر نشان کرد: البته اگر در مواجهه با سازمانها و کنوانسیونهای جهانی هوشمندانه عمل کنیم می توانیم به فرصتهایی برای بازشناسی هویت و فرهنگ خود دست یابیم.

,

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: ستاد انقلاب اسلامی کمیته ای به نام فرهنگ و تمدن اسلامی دارد که بیشتر کنوانسیونهای یونسکو در آن تقسیم کار شده اند که یکی از آنها احیا، تبلیغ، معرفی و شناساندن چهره های ملی، اعتقادی و فکری تاریخ ایران است.

,

وی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگ و تمدن ستاد انقلاب فرهنگی به یونسکو پیشنهاد برگزاری مراسم گرامیداشت جهانی روز زکریای رازی را در سال ۲۰۱۷ داده افزود: دانشگاه رازی کرمانشاه در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر ماه امسال عهده دار برگزاری این همایش جهانی است.

,

محسنی نسب با بیان اینکه این همایش یک کمیته سیاست گذاری عالی متشکل از مسئولین ارشد استانی دارد گفت: همچنین در این راستا کمیته های سه گانه شیمی، طب سنتی، فرهنگ و تاریخ تشکیل شده است.

,

وی با بیان اینکه نخبگان و بزرگان علمی ایران در این همایش حضور خواهند یافت افزود: حضور مدعوین خارجی منوط به داشتن مقاله ای نو و قوی است چه اینکه سطح مقالات ارائه شده در این همایش علمی-پژوهشی است.

,

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این همایش جنبه شبهه زدایی از شخصیت اعتقادی رازی را نیز دارد گفت: تاکنون از کشورهای پاکستان، فرانسه، کانادا و انگلیس مقاله هایی برای شرکت در همایش دریافت شده است که باید داوری شوند.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون شورای  سیاست گذاری جلسه ای برگزار نشده افزود: تا امروز هزینه های برگزاری همایش تنها از سوی دانشگاه رازی تامین شده در حالی که برآورد اولیه برگزاری ۴۰۰ میلیون تومان است.

,

همایش بین المللی محمد بن زکریای رازی طی ۲۱ و ۲۲ آذر ماه امسال در استان کرمانشاه برگزار می شود.

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه