اخبار داغ

خانه های بوم‌گردی اصفهک طبس افتتاح شد

خانه های بوم‌گردی اصفهک طبس افتتاح شد
امروز همزمان با هفته گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان برای افتتاح خانه های بوم گردی این منطقه به شهرستان طبس سفر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: در حال حاضر با توجه به استعدادی که به لحاظ بافت های ارزشمند تاریخی شهری و روستایی در استان وجود دارد در تلاشیم تا بومگردی را در استان تقویت نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

حسن رمضانی گفت: اگر چه استان نیازمند پروژه های ساخت هتل است ولی این پروژه ها زمانبر و پرهزینه است.

,

وی اقامت گاه های بوم گردی را هم به لحاظ مدت زمانی که برای مرمت صرف می شود و هم به لحاظ هزینه هایی که بدنبال دارد پروژه هایی خواند که بسرعت قابل بهره برداری است و افزود: خوبی دیگر این نوع پروژه ها آشنایی گردشگرانی که به این اماکن برای اقامت مراجعه می نمایند با فرهنگ مردم آن منطقه است که در نوع خود دارای جذابیت است.

,

رمضانی با توصیه به افزایش این نوع اقامتگاه ها در استان گفت: در حال حاضر در استان ۱۹ واحد بومگردی وجود دارد که برخی افتتاح و آماده بکار است و برخی در مراحل پایانی راه اندازی می باشد.

,

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان شناسایی بیشتر سرمایه گذاران و ترغیب آنان برای سرمایه گذاری در استان را از ضروریات برشمرد و تصریح کرد: از سال ۹۵ تا کنون یک و نیم میلیارد تومان برای ایجاد مناطق بوم‌گردی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نموده ایم و امیدواریم این تسهیلات را تا پایان سال ۹۶ بتوانیم پرداخت کنیم که منجر به افزایش اقامتگاه های بومگردی در استان شود.

,

وی ادامه داد: تلاش نمودیم تا بافت های ارزشمند تاریخی موجود در استان را شناسایی کنیم و باتوجه به اینکه ثبت بافت های تاریخی شهری و روستایی زمانبر است لازم است ابتدا مستند سازی و پس از آن نقشه برداری انجام شود و واحد های مسکونی در آن جابینی و برداشت شود.

,

این مقام مسئول با ابراز خشنودی بیان کرد: با تلاش همکارانم در حوزه معاونت میراث فرهنگی،بافت تاریخی اصفهک و نایبندان در حوزه شهرستان طبس در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

,

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جاری و یا اوایل سال آینده بافت های ارزشمند دیگری مانند روستای اسفندیار و پیرحاجات در این شهرستان را در فهرست آثار ملی کشور ثبت نماییم تا از ضوابط و قوانینی که پیش بینی شده است و مساعدت ها و کمک هایی که سازمان میراث فرهنگی برای حفظ این بافت های ارزشمند فرهنگی دارد برخوردار شویم‌.

,

وی طبس را با توجه به اینکه یکی از مبادی ورودی استان است دارای حجم زیاد گردشگر دانست که در مسیر عزیمت خود از استان های شمالی و غربی کشور از این مسیر عبور می کنند و یا برای عزیمت به مشهد از طبس وارد استان خراسان رضوی می شوند و افزود: این شرایط موقعیتی را فراهم آورده است که هرساله و خصوصا در ایام شدت سفرها مانند نوروز و فصل تابستان با خیل عظیم گردشگران مواجه شویم که به طبس وارد می شوند.

,

رمضانی در ادامه گفت: طبس از دیرباز بعنوان باغ شهر و جذابیتی در این مسیر مطرح بوده است که مربوط به حال نیست و سابقه تاریخی این شهر گواه این موضوع است.

,

وی بیان داشت: باید تلاش نماییم ماندگاری مسافر و گردشگران را در طبس و دیگر شهرهای استان خراسان جنوبی که در این مسیر قرار دارند افزایش دهیم.

,

رئیس کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته بیشترین حجم سفرها و بازدید از آثار تاریخی مربوط به شهرستان طبس بود افزود: امیدواریم با

,

همدلی و همکاری که در بین مدیران طبس وجود دارد و حمایت مدیران استانی و در راس همه این ها کمکی که مردم استان بویژه شهرستان طبس دارند شاهد پویایی بیشتر بخش صنایع دستی و گردشگری در استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس باشیم‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه