اخبار داغ

روحانی در نشست خبری:

منتظریم ترامپ از مردم ایران عذرخواهی کند

منتظریم ترامپ از مردم ایران عذرخواهی کند
رئیس‌جمهور گفت: ترامپ روز گذشته به ملت ایران اهانت کرده و منتظریم وی عذرخواهی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی روز چهارشنبه در پایان سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نشستی خبری با رسانه های بین المللی گفت: ملت ایران در یک انتخابات بسیار پرشور و رقابتی در ایران در انتخابات ریاست جمهوری راه جدید 4 ساله خودشان را انتخاب کردند و در این راه خواهان روابط گسترده با جهان، توسعه و پیشرفت در داخل کشور و ثبات، امنیت و آرامش در کل منطقه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس جمهور افزود: دولت دوازدهم موظف است این اهداف را دنبال کند و سفر بنده به نیویورک و شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد، برای این بود که همین اهدافی را که ملت در انتخابات اعلام کردند، دنبال کنیم.

,

روحانی اظهار داشت: در گفتگوهایی که با سران کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی، آمریکای لاتین و دیگر نقاط داشتیم، اولین مسأله توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای دوست بود. بعد از برجام فضای بسیار مناسبی برای گسترش روابط ایران با کشورهای دیگر بویژه در زمینه اقتصادی، فراهم شده است.

,

رییس جمهور با بیان اینکه دنبال آن هستیم از این فضا با سیاست برد – برد به نفع دو طرف، روابط‌مان را با کشورهای دوست پیش ببریم، تصریح کرد: خوشحالیم بعد از برجام میلیاردها دلار در ایران از طریق شرکت‌های خارجی سرمایه گذاری شده و ده‌ها میلیارد دلار اعتبار از طرف بانک‌های بزرگ خارجی تأمین شده است و فضای اقتصادی خود ایران هم فضایی است که به ما نشان می‌دهد مردم به آینده امیدوارند.

,

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های بانک مرکزی ایران، این واقعیت گویاست که مردم به 4 سال آینده بسیار امیدوارتر از سال‌های گذشته هستند. مرکز آمار ایران نیز در بررسی‌های خود اعلام کرده که در سه ماهه اول امسال، نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته 7 درصد رشد اقتصادی داشتیم و این رشد در تمام بخش‌های مختلف بوده است.

,

رییس جمهور گفت: سال‌های گذشته به خاطر رکود در بخش مسکن نگران بودیم و خوشحالیم که این بخش هم از رکود خارج شده است. همه بخش‌های اقتصادی در ایران بحمدالله در مسیر توسعه و رشد قرار دارند و ما می‌خواهیم از فضای بین‌المللی برای رشد و توسعه استفاده کنیم.

,

روحانی تاکید کرد: البته کاملا متوجه این مسأله هستیم که رشد و توسعه ایران بدون ثبات و امنیت در منطقه و بدون مبارزه با تروریسم امکان‌پذیر نیست. اینجاست که می‌گوییم توسعه با امنیت و آرامش، همبستگی و پیوستگی دارد. لذا در دولت گذشته و این دولت همه تلاش‌های ما برای کمک به کشورهای منطقه و مردم کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم بوده است.

,

وی افزود: ترامپ روز گذشته به ملت ایران اهانت کرده و منتظریم وی عذرخواهی کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه