اخبار داغ

استاندار سیستان و بلوچستان:

افتخار آفرینی زنان روستای کلپورگان برای ایران/حیرت دنیا و رسانه ها از انتخاب ۲۲ بانو به عنوان رئیس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان + تصاویر

افتخار آفرینی زنان روستای کلپورگان برای ایران/حیرت دنیا و رسانه ها از انتخاب ۲۲ بانو به عنوان رئیس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان + تصاویر
استاندار سیستان و بلوچستان در جشن جهانی شدن روستای کلپورگان گفت: زنان روستای کلپورگان نه برای سراوان و سیستان و بلوچستان بلکه برای ایران افتخار آفرینی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شستون، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جشن جهانی شدن روستای کلپورگان شهرستان سراوان، قرار گرفتن نام کلپورگان در ردیف نام های جهانی را مایه مسرت برشمرد و گفت: هنر زنان بلوچ در این روستا به مرحله ای از بلوغ و ارزش گذاری هنر، خلاقیت، نوآوری و زیبایی رسیده است که نگاه جهانیان و شورای صنایع دستی جهان را به خود معطوف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,
وی افزود: هنرمندان و هنرورزان از خاک و سنگ آثار زیبایی را خلق می کنند که این میراث را از دیگر خلاقان و فعالان به ارث برده اند که سعی داریم این هنر را منطبق بر نوع نگاه زمان پاسداری کنیم.
,
استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هنگامیکه هنر از خزانه فکر، خلاقیت و نوآوری انسان به نمایش گذاشته شود، بر او روح حاکم است که دل و دیده انسان را به خود جذب می کند و زمانیکه که در بازار مزایده جهانی به فروش گذاشته می شود قیمت کلانی می گیرد که تعجب و حیرت دیگران را به خود معطوف می کند.
,
اوسط هاشمی ادامه داد: سفال کلپورگان حاصل فکر و اندیشه زنان این استان بوده است که دستاورد ارزشمند فرهنگی را به ارمغان آورده است.
,
وی حضور ۲۲ بانو به عنوان رئیس شورای شهر و روستا و همچنین انتخاب اولین زن به عنوان شهردار اسپکه را نشان از تغییر در باور مردم دانست که یک نوع رسوب زدایی در نگرش های غیر واقعی و به دور از حقیقت را انجام داده و حیرت دنیا و رسانه ها را به دنبال داشته است.
,
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زنان کلپورگان نه برای سراوان و سیستان و بلوچستان بلکه برای ایران به نمایندگی از زنان، مردان، روستاییان و شهر نشینان افتخار آفرینی کرده اند که با درخشندگی، در شورای جهانی صنایع دستی هویت جهانی به دست آورد و ثبت جهانی شد.
,
اوسط هاشمی برای شناساندن هرچه بهتر این روستا به مردم سراوان توصیه کرد تا با راه اندازی سایت هایی با عنوان کلپورگان با زبان های مختلف دنیا فرهنگ، هنر، خلاقیت، نوآوری و اندیشه را معرفی کنند تا کلپورگان عروس استان شود.
,
همچنین اوسط هاشمی از کارگاه سفال سازی، حصیر بافی و نمایشگاه طبخ غذاهای سنتی که در حاشیه مراسم برپا شده است، بازدید کرد.
,
در پایان از هنرمندان و تمامی افرادی که برای به ثبت جهانی رسیدن سفال کلپورگان تلاش کرده اند با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه