اخبار داغ

طبق سال‌های قبل؛

آیین سنتی «سیاهپوشان» در کاشمر برگزار شد

آیین سنتی «سیاهپوشان» در کاشمر برگزار شد
طبق سنت سال‌های گذشته آیین سنتی سیاهپوشان چهارشنبه شب در کاشمر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر در این آیین سنتی که هر سال در شب آخر ماه ذی‌الحجه و یک شب مانده به شب اول محرم در محل حسینیه فاطمیه برگزار می‌شود، خدمتگزاران، مسئولان، هیأت‌های امناء و دست‌اندرکاران هیأت‌های مذهبی کاشمر در مراسمی سرشار از شور و شعور حسینی گرد هم جمع می‌شوند تا با وحدت و همدلی، آمادگی خود را برای برپایی باشکوه عزاداری دهه اول محرم اعلام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

در مراسم سیاهپوشان امسال جمع کثیری از دلدادگان و خدمتگزاران هیأت‌های مذهبی کاشمر حضور داشته و برنامه‌ها با قرائت آیات نورانی قرآن کریم آغاز شد.

,

سپس تعدادی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به ذکر مصیبت و بیان مناقب و فضایل حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش پرداختند.

,

آیین پرچم‌گردانی یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم بود که در محل حسینیه فاطمیه و در میان شور و اشتیاق حسینی شرکت‌کنندگان برگزار شد.

,

در این قسمت سه تن از مداحان مسن و پیش‌کسوت پیشاپیش حرکت کرده و به نوحه خوانی و چاوشی می‌پردازند و پشت سر آنان پرچم‌های متبرک حرم ائمه اطهار و نیز پرچم سیاه عزای امام حسین(ع) در میان جمعیت گردانده می‌شود.

,

پس از مراسم پرچم‌گردانی تعدادی از شرکت‌کنندگان لباس‌های خود را با لباس سیاه عزادارای امام حسین(ع) تعویض کرده و سپس به سینه‌زنی و نوحه سرایی می‌پردازند.

,

در انتها نیز یکی از سخنرانان مذهبی به بیان اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخته و نکاتی را در مورد نحوه برگزاری صحیح مراسم عزادارای دهه اول محرم متذکر می‌شود و پس از پایان مراسم نیز شرکت ‌کنندگان بر سر سفره فیض و کرم سیدالشهداء مهمان می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه