اخبار داغ

کارشناس پدافند غیرعامل

ایران در قرارداد خرید هواپیما متضرر شد/ بهانه‌جویی‌های آمریکا به خاطر ترس از پیشرفت جمهوری اسلامی

ایران در قرارداد خرید هواپیما متضرر شد/ بهانه‌جویی‌های آمریکا به خاطر ترس از پیشرفت جمهوری اسلامی
کارشناس پدافند غیرعامل به قرارداد خرید هواپیما اشاره و بیان کرد: بستن این قرارداد، در سطح کلان و به مقدار زیاد، از همان ابتدا اشتباه بود چرا که در زمان امضای قرارداد، ایران مبلغی به عنوان پیش پرداخت، داده است که اکنون به مشکل بر می‌خورد و همین که تا الان این قرارداد طول کشیده است ما متضرر شده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کنگاوری کارشناس پدافند غیرعامل در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با توجه به بدعهدی‌های آمریکا در طول دوران ارتباط با ایران گفت: با توجه به مسائل پیش آمده از سال ۱۳۲۲ و موضع‌گیری آمریکا در حمایت از شوروی علیه ایران، تا کودتای ۲۸ مرداد و دیگر اتفاقات، مشخص است که آمریکا هیچ موقع موضع برد- بردی نداشته است و تنها منافع خود را در نظر داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

آمریکا ماهیتی استکباری و استثماری دارد

, آمریکا ماهیتی استکباری و استثماری دارد, آمریکا ماهیتی استکباری و استثماری دارد,

وی افزود: در نگاه کلان، آمریکا ماهیتی استکباری و استثماری دارد و این رویه را از گذشته تا کنون پیش گرفته و توجهی به منافع ایران نداشته است.

,

کنگاوری ادامه داد: همین مسائل حین انقلاب و بعد از انقلاب و تا مذاکرات اخیر با ایران از جانب آمریکا پیش گرفته شده است که در مذاکرات نیز منافع خود و تضعیف ایران را مبنای کار خود قرار دادند.

,

وی بیان کرد: در ظاهر  طوری برخورد می‌کنند که ایران به دستاوردها راضی و خشنود باشد اما در ادامه طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که ایران را ضعیف کنند و مانع رشد ایران شوند.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد به آمریکا گفت: نظر مقام معظم رهبری در مورد عدم خوش‌بینی به آمریکا از همین ماهیت استکباری آنها نشأت می‌گیرد.

,

کنگاوری تصریح کرد: برجام هم برای ایران و هم برای آمریکا دستاورد داشت اما برای آمریکا دستاوردهای بیشتری داشته است چرا که آنها نه گذاشتند و نه می‌خواهند که ایران به منافع خود در برجام دست پیدا کند.

,

بهانه‌جویی‌های آمریکا در قراردادها به خاطر ترس از پیشرفت ایران است

, بهانه‌جویی‌های آمریکا در قراردادها به خاطر ترس از پیشرفت ایران است, بهانه‌جویی‌های آمریکا در قراردادها به خاطر ترس از پیشرفت ایران است,

وی اظهار کرد: در برجام فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تعطیل کردند و اکنون نیز با بهانه‌جویی مانع رسیدن ایران به خواسته‌هایش می‌شوند و اینها به خاطر ترس از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

,

کنگاوری گفت: آمریکایی‌ها از زمان ناصر‌الدین شاه و قرارداد رویترز نشان داده‌اند که نمی‌خواهند ایران به منافع خود برسد و حال نیز با بهانه جویی از جمله تفسیرهای به رای در ترجمه کلمات، در زبان‌های مختلف راه خود را ادامه می‌دهند که این موضوع جزئی از فرهنگ استکبار در برخورد با طرف مقابل است.

,

ما در قرارداد خرید هواپیما متضرر شده‌ایم/سکوت دولتمردان نشان از خوش‌بینی آنها به غرب است

, ما در قرارداد خرید هواپیما متضرر شده‌ایم/سکوت دولتمردان نشان از خوش‌بینی آنها به غرب است, ما در قرارداد خرید هواپیما متضرر شده‌ایم/سکوت دولتمردان نشان از خوش‌بینی آنها به غرب است,

وی همچنین به قرارداد خرید هواپیما اشاره و بیان کرد: بستن این قرارداد، در سطح کلان و به مقدار زیاد، از همان ابتدا اشتباه بود چرا که در زمان امضای قرارداد، ایران مبلغی به عنوان پیش پرداخت، داده است که اکنون به مشکل بر می‌خورد و همین که تا الان این قرارداد طول کشیده است ما متضرر شده‌ایم.

,

کنگاوری با اشاره به سکوت دولتمردان و مسئولین مربوطه در مورد این مسئله گفت: مسئولین مربوطه تا کنون در برخورد با این مسئله محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند که یکی از علت‌های این کار خوش‌بین بودن به قرارداد و ارتباط با غرب است.

,

موضع‌گیری ایران باید در راستای حفظ وحدت و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد

, موضع‌گیری ایران باید در راستای حفظ وحدت و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد, موضع‌گیری ایران باید در راستای حفظ وحدت و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد,

این کارشناس پدافند غیرعامل گفت: موضع‌گیری ما در مقابله با غرب باید در راستای حفظ وحدت و نشأت گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری باشد؛ باید ببینیم امام خامنه‌ای در مورد چنین مسائلی چطور موضع‌گیری می‌کنند.

,

کنگاوری ادامه داد: علت اینکه در چنین مواردی از جمله اقتصاد مقاومتی و یا خصوصی سازی موفق نیستم، فاصله نظر تا عمل دولتمردان و همچنین مقدار درک آنها از فرمایشات مقام معظم رهبری و میزان خوش‌بینی به غرب است.

,

جایی که به طور مستقل و بدون توجه به غرب عمل کردیم، پیشرفت‌های خوبی داشتیم

, جایی که به طور مستقل و بدون توجه به غرب عمل کردیم، پیشرفت‌های خوبی داشتیم, جایی که به طور مستقل و بدون توجه به غرب عمل کردیم، پیشرفت‌های خوبی داشتیم,

وی بیان کرد: در مسائلی از قبیل صنعت هسته‌ای، موشکی، علوم پایه، سلول‌های بنیادی و دیگر موارد که مستقل و بدون توجه به غرب کار را شروع کردیم، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما در مسائلی که احساس نیاز نکردیم و با خرید وسایل و تجهیزات از غرب، نیاز خود را برطرف کردیم، پیشرفتی نداشته‌ایم.

,

کنگاوری خاطر نشان کرد: اتکا به پول نفت نیز از جمله عوامل عدم پیشرفت کشور بوده است، حال با تمام این مسائل و با توجه به اینکه صنعت هواپیمایی از جمله صنایع سنگین و محدود به برخی از کشورها است باز باید از یکجا شروع و برای این موضوع تدبیر کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه