اخبار داغ

با نگاه معرفی ظرفیت ها و استعدادهای کشاورزی جنوب شرق کشور؛

برگزاری جشنواره انار در شهرستان خاش/ دهستان سنگان خاش؛ بهشت یاقوت سرخ سیستان و بلوچستان

برگزاری جشنواره انار در شهرستان خاش/ دهستان سنگان خاش؛ بهشت یاقوت سرخ سیستان و بلوچستان
برای دومین سال متوالی و با حضور معاون امور عمرانی استاندار، امام جمعه، فرماندار و مقامات استانی و محلی و با هدف معرفی توانمندی ها و معرفی ظرفیتهای منطقه دومین جشنواره گردشگری انار سنگان در جوار سرو سنگان در دهستان سنگان بخش مرکزی خاش برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این جشنواره با اشاره به اینکه سفر و گردشگری برای حفظ آرامش و تحول در روحیه و نشاط فردی و اجتماعی امری لازم است، گفت: نیاز به توسعه گردشگری بیش از پیش احساس می شود و باید همه در کنار هم بتوانیم برای تقویت این صنعت مهم و رونق سفر های اقدام کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما,

میرحسینی ادامه داد: ایجاد و تقویت واحدهای بوم گردی، جذب گردشگری، معرفی توانمندی های کشاورزی، آداب و رسوم و لباس و میوه و مهمان نوازی مردم منطقه از اهداف مهم برگزاری جشنواره گردشگری سنگان است که امیدواریم بتوانیم ظرفیت های حوزه گردشگری را به دنیا معرفی نمائیم.

,

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش با برشمردن توانمندی های کشاورزی این شهرستان گفت: افزون بر 37 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد که افزون بر 350 هزار هکتار محصول کشاورزی در خاش تولید و به بازار مصرف عرضه می گردد.

,

وی اظهار کرد: جدای از جشنواره انا ره دو جشنواره پسته و سبزی هم در خاش قابلیت اجرایی دارند که امیدواریم بتوانیم با همت مردم خاش آنها را برگزار کنیم.

,

حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه خاش هم با استناد به آیات و روایات دینی بر اهمیت توجه به مبحث گردشگری و سیر و سفر دوری از اسراف و مصرف درست تاکید کرد.

,

مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش در این جشنواره با برشمردن توانمندی های این بخش در حوزه های مختلف گفت: این بخش در مباحث گردشگری و تولید محصولات کشاورزی و دامی، صنعتی دارای رتبه های مهم و ممتازی است که مردم منطقه در تولید و اشتغال و تحقق اهداف مدنظر مقام معظم رهبری نقش ایفا می کنند.

,

وی خوشه گردشگری سنگان، چشمه های آب سرد و گرم، گلفشان پیر گل، سرو سنگان، منطقه زیبای ترشاب، مجتمع های گردشگری، سیمان خاش، باغات انبوه پسته و انار و انگور، مرز روتک و غیره از ظرفیت های شاخص در منطقه هستند.

,

اسحاق کرد دبیر جشنواره گردشگری سنگان گفت: گردشگری صنعت بسیار مهمی برای رونق دادن به مباحث اقتصادی است و منطقه سیستان و بلوچستان و خاش و حوزه تفتان و سنگان از منظر گردشگری دارای پتانسیل های ارزشمندی است که می توان نسبت به فعال کردن آن اقدام کرد.

,

وی اهمیت طبیعت گردی، کوهنوردی، غار نوردی، استفاده از ظرفیت های گیاهان داروئی و حفظ و ترویج فرهنگ، آداب و سنن و گویش محلی را متذکر شد.

,

کرد ایجاد جشنواره های انار، پسته، خرما، شتردوانی و غیره را از برنامه های مهم دولت برای معرفی توانمندی های دولت عنوان کرد که سبب رونق گردشگری منطقه می شود.

,

وی گفت: تولید و عرضه محصولات انار و فرآورده های آن در سنگان را اقدامی ارزشمند از سوی کشاورزان عنوان کرد که توانسته اند توانمندی های منطقه را به مردم ایران و دنیا بشناسانند.

,

وی اظهار کرد: ضعف در اجرا و تهیه زیرساختهای اینترنت از معضلات مهمی است که امیدواریم با همکاری سریع پیمانکار بتوانیم آن را برطرف کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه