اخبار داغ

بازی بانک مرکزی با سپرده گذاران آرمان/بازگشت پول به جیب مردم به روش قطره چکانی

بازی بانک مرکزی با سپرده گذاران آرمان/بازگشت پول به جیب مردم به روش قطره چکانی
بانک مرکزی طی ماههای اخیر در اطلاعیه های متعدد با اعصاب و روان بسیاری از سپرده گذاران موسسات غیرمجاز بازی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین :روزی خبر امن بودن جای سپرده های مردم در بانک مرکزی را میدهد و روزی دیگر خبر ادغام چندین موسسه غیرمجاز با موسسه ای مجوز دار و روزی دیگر وعده بازگرداندن پولهای مردم را در شهریور ماه میدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین ,

از انجا که اطلاعیه های متوالی بانک مرکزی و وعده هایی که تا تحقق فاصله ای نامعلوم دارند برای سپرده گذاران نه پول شد و نه نان ؛کاسه صبر سپرده گذاران در حال لبریز شدن بود زیرا شهریور نیز رو به اتمام و خبری از پولهای مردم که اکنون در چنگال بانک مرکزی است؛ نشد.

,

اکنون موسسه مالی اعتباری ملل طی اطلاعیه ای با ارائه جدولی براساس حروف الفبا ان دسته از افرادی را که تا قبل تاریخ ۹۶/۱/۳۱ افتتاح حساب کرده و سقف سپرده شان تا سی میلیون ریال است را فراخوان کرده و این روند پرداخت تا ۹۶/۸/۱ادامه دارد قطعا پس از ان نیز یکماه دیگر به سپرده گذاران تا سقف صد میلیون و صد و پنجاه میلیون ریال میپردازد و همین روند کند را قطعا بیش از یکسال ادامه خواهند از انجا که در این بازه زمانی آن دسته افرادی که سپرده مبالغ چند صد میلیون تومانی در چنگال بانک مرکزی دارند همچنان باید چشم انتظار فراخوان های دیگر موسسات زیربط باشند.

,

اما محل اشکال نحوه پرداخت سپرده گذاران ارمان توسط موسسه ملل تنها روند کند و چشم انتظاری مردم نیست بلکه نکته دوم عدم تعیین تکلیف آن دسته افرادیست که پس از تاریخ ۹۶/۱/۳۱ افتتاح حساب کرده و در اطلاعیه موسسه ملل هیچ اشاره ای به وضعیت آنان نشده است.

,

قطعا از فردا شعب ملل با حجم سوالات مراجعین پیرامون عدم تعیین تکلیف سود سپرده هایشان و نحوه پرداخت سپردهای مبالغ بالا و .. خواهد بود هرچند پاسخ همه مراجعین یک جمله است که اطلاعی نداریم و باید منتظر تصمیم و ابلاغ بانک مرکزی باشید.

,

از آنجا که بازگرداندن سپرده های مردم به جیبشان چندان مساله پیچیده ای نیست که نیازمند طی پروسه طولانی باشد به نظر میرسد بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه های پرداخت مدت دار سپرده های مردم به دنبال خرید فرصت باشد تا پولهای مردم مدت زمان بیشتری در اختیار بانکهای دولتی بوده و در چرخه اقتصاد دولتی بچرخد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه