اخبار داغ

فریزبی به زندان زاهدان رفت

فریزبی به زندان زاهدان رفت
نایب رییس هیئت ورزشهای همگانی استان گفت: ورزش فریزبی برای نخستین بار وارد زندان زاهدان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمشید جلیلوند در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: نخستین جشنواره ورزش فریزبی ویژه مددجویان زندان زاهدان به مناسبت هفته دفاع مقدس و با شعار «فریزبی برای همه» برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه منعقده فی مابین اداره کل زندانهای استان و هیئت ورزشهای همگانی سیستان و بلوچستان در خصوص تبادل و همکاری های چندجانبه در راستای ترویج و توسعه همه جانبه ورزشهای همگانی در زندانهای این خطه از کشور، اولین جشنواره ورزش فریزبی ویژه مددجویان زندان زاهدان و همچنین ویژه مددجویان کانون اصلاح و تربیت زاهدان به مدت دو روز در هفته جاری برگزار شد.

,

وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف توسعه ورزشهای همگانی٬ ایجاد نشاط و شادابی در بین مددجویان٬ توسعه فعالیتهای ورزشی در زندان٬ گسترش همکاریهای چندجانبه٬ توسعه روحیه پهلوانی و جوانمردی و غیره در زندان مرکزی زاهدان و کانون اصلاح و تربیت زاهدان با حضور مسئولان وزشی و کمیته فریزبی انجام شد که ضمن معرفی ورزش فریزبی به مددجویان و پخش فیلم های این ورزش و در نهایت با انجام کار عملی و فعالیتهای عملی با استقبال خوب مددجویان همراه بود.

,

نائب رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان گفت: در نظر داریم ورزشهایی چون ورزش صبحگاهی٬ آمادگی جسمانی ٬ داژبال٬ دارت٬ فریزبی و پرواز بادبادکها و .... را در زندانهای سراسر استان سیستان و بلوچستان ترویج و توسعه دهیم.

,

مسئول کمیته فریزبی استان در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در این همایش که با حضور بیش از ۳۰۰ مددجو در زندان مرکزی زاهدان و کانون اصلاح و تربیت زاهدان برگزار شد٬ مددجویان در فعالیتهای عملی مشارکت حداکثری داشتند و بسیار راغب در یادگیری این رشته ورزشی بودند و در این راستا تاریخچه ورزش فریزبی برای آنان تشریح و آموزش برتاب های این ورزش به صورت عملی انجام شد.

,

علی آصف مهر تاکید کرد: با توجه به استقبال مددجویان برنام های کمیته فریزبی استان در زندان و کانون اصلاح و تربین زاهدان تداوم خواهد یافت و تا پایان سال برنامه های دیگر را نیز اجرایی خواهیم کرد.

,

شایان ذکر است فریزبی یک بشقاب از جنس پلاستیک با وزن بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ گرم بوده که به واسطه شکل آیرودینامیک خاص خود قابلیت پروازی زیبا با پرتاب فردی متبحر را داراست این ورزش به صورت تفریحی در هر محیط باز مثل پارک یا پارکینگ یا صحرا با حضورحداقل دو نفر با پرتاب یک بشقاب برای همدیگر که به شکل جالبی در هوا پرواز می کند و لحظات نشاط انگیزی برای آنها به وجود می آورد، قابل انجام می باشد و بدون آنکه خود فرد متوجه شود باعث تحرک فرد و انجام حرکات ورزشی مناسب می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه