اخبار داغ

8 شهید کهگیلویه و بویراحمد که در آخرین روز تابستان متولد شدند + تصاویر

8 شهید کهگیلویه و بویراحمد که در آخرین روز تابستان متولد شدند + تصاویر
هشت شهید کهگیلویه و بویراحمد که در چنین روزی متولد شدند و شهید حسین حسینی زاده سی سخت که در روز تولد نیز به شهادت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، این پایگاه خبری طبق برنامه های هر هفته خود در روزهای پنجشنه شهدایی که در این روز متولد یا به شهادت رسیده اند را معرفی می کند در زیر با زندگی نامه  هشت شهید کهگیلویه و بویراحمدی که در چنین روزی  متولد شدند آشنا می شوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,
, ,

شهید کمال سلیمی

, شهید کمال سلیمی, شهید کمال سلیمی,

شهید سلیمی در تاریخ 30 شهریور ماه سال 50 متولد و در غروب خون رنگ روز 27/10/65در منطقه عملیاتی کربلای پنج در آن حال که خورشید می رفت تا سیاهی را بر چهره زمین بگستراند و شهید بزرگوار می رفت تا از نزدیک تانکهای دشمن را با آرپی جی خود شکار کند و زمینه را برای پیشروی دیگر رزمندگان مهیا کند .

,

بر اثر گلوله مستقیم دشمن جان خود را فدای حسین زمان کرد و زندگی پر بارش خاتمه یافت و به لقاءالله پیوست و خاموشی را بر محفل دوستان و خانواده اش مستولی ساخت و اما پیکر غرقه به خونش بعد از 20روز در سپیده دم روز 17/11/65وارد شهر دهدشت شد.

,

بخشی از وصیت نامه شهید سلیمی

,

خدایا مادر ندارم که برایم گریه کند !!و اما پدر جان من تو را خیلی دوست داشتم ولی مجبور بودم به خاطر اسلام به جبهه بروم بخاطر اینکه دینم در خطر بود ،من اگر کسی را ندارم خدا را که دارم پدر و مادر به درد انسان نمی خورد و همچنین به درد فرزندانشان هم نمی خورد ...

,

هر انسانی و یا هر مسلمانی باید خودش به طرف خدا برود خداوند به ما احتیاج ندارد بلکه ما به خداوند احتیاج داریم ما برای کی نمار می خوانیم برای خدا؟ یا برای کسی دیگر؟ و یا برای اینکه بگویند فلانی نماز می خواند بلکه این اشتباه است یکی از فواید مهم نماز خواندن برای خودمان است که فردا در روز محشر سوال می کنند آیا روزه گرفته ای و یا نماز خوانده ای ؟پس ما شما را برای چه آفریدیم ؟

,

خدایا همه ما محتاج تو هستیم ،خدایا اگر راه ما اشتباه بود و یا تابه حال کارهای بد انجام می دادیم و اصول اسلام را رعایت نمی کردیم تو ما را ببخش که تو بسیار بخشنده هستی برویم و از خداوند طلب عفو و بخشش کنیم. هر کس از من چیزی می خواهد به خانواده ام مراجعه کند و از همه برادران که مرا می شناسند و همچنین از پدر و مادرم خداحافظی می کنم.

,
, ,

 

,

شهید عنایت وکیلی زاده

, شهید عنایت وکیلی زاده, شهید عنایت وکیلی زاده,

شهید در خانواده ای فقیر و محروم اما غنی از نظر معرت و ایمان در چنسن روزی در سال 1347  به دنیا آمد در 10 سالگی مادرش را از دست داد. او جزو اعزام شوندگان عاق به کربلای ایران بود.

,

وی پس از  حدود 38 ماه رزم آفرینی در تاریخ 21 بهمن ماه سال 65  در منطقه عملیاتی کربلای 5 به شهادت نایل آمد.

,

بخشی از وصیت نامه شهید وکیلی زاده

, بخشی از وصیت نامه شهید وکیلی زاده, بخشی از وصیت نامه شهید وکیلی زاده,

آن شهیدانی که چون سرور شهیدان حسین بن علی (ع) و چون تمامی شهیدانی که شهادت را در مرگ سرخ می یافتند و در این برهه از زمان بار دیگر حسین زمانمان ندای پاک هل من ناصر ینصرنی حسینی را برای حفظ و پایداری اسلام سرداد و جوانانی پاک از سلاله پاک یاران حسین ندای او را پاسخ دادند و در محراب شهادت نماز خون بپا داشتند و عاشقانه به میعادگاه معشوق شتافتند و در این زمان ما باید تداوم بخش راه آنان باشیم .

,

ای امام بزرگوار من عاشق تو بودم و برای قرآنی که تو عزیزش می داری ، به فرمان تو و برای حفظ اسلام قدم در خط انقلاب گذاشتم .ای خوش آن روز که در راه اسلام و انقلاب به شهادت برسم . ای مردم از شما می خواهم که با امام و پیرو امام باشید و گروهکهای منحرف را در هر چهره و نقشی که هستند سرکوب کنید . فریب گروهکها و شعارهای به ظاهر زیبایشان را نخورید آنان چون مار خوش خط و خالی هستند که برای فریب شما دست به هر جنایتی می زنند.

,
, ,

 

,

شهید علی آرمیک

, شهید علی آرمیک, شهید علی آرمیک,

شهید در چنین روزی در سال 48 متولد و در تاریخ چهار بهمن سال 65 به شهدت رسید

,

وی پس از  گذراندن دوران کودکی راهی مدرسه گردید وهمزمان با تحصیلات دوش به دوش پدر در کارهای  خانواده و کشاورزی به کار و فعالیت مشغول بود در صحنه های انقلاب حضور فعال داشت و تقوا و وارستگی را از پدر به ارث برده بود و همواره در سیراسلام و انقلاب همت می گمارد تا سال دوم  دبیرستان  به  تحصیل ادامه دادو با شروع جنگ تحمیلی عشق و پیکار با دشمن متجاوز وی را ارام نگذاشت و پس از سه نوبت اعزام به جبهه سرانجام در حالی که از بهار عمرش فقط 17 سال می گذشت در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت شد.

,

پیام شهید

, پیام شهید, پیام شهید,

بنا به وظیفه شرعی که دارم بناچار باید به جبهه بروم .

,

اگه چه شهید و یا اسیر گردم از خانواده و اقوام و خویشان تقاضا دارم که بعد از مرگ من سیاه نپوشند.

,

چونکه ما از امام حسین (ع) و یارانش بهتر و بالا تر نبوده ایم و نخواهیم بود.

,
, ,

شهید حسین حسینی زاده سی سخت

, شهید حسین حسینی زاده سی سخت, شهید حسین حسینی زاده سی سخت,

شهید در 30 شهریور ماه سال 52 متولد و در تاریخ 29 شهریور 72 به شهادت رسید.

, شهید در 30 شهریور ماه سال 52 متولد و در تاریخ 29 شهریور 72 به شهادت رسید.,
, ,

 

,

شهید محمد سهرابی ثانی

,

این شهید والامقام در تاریخ 30 شهریور ماه سال 63 متولد شد و در تاریخ 7 تیر ماه سال 91 به شهادت رسید.

,
, ,

 

,

شهید فضل الله پیام

, شهید فضل الله پیام, شهید فضل الله پیام,

در سال 1348به دنیا آمد، در مدرسه عشایری درس خوانده سال 1360به گچساران کوچ نمودند کوچک بود اما دل به وسعت دریا داشت، گویی که از آنسوی آسمان آمده باشد دستهایش بوی رشادت می دادند و پاهای ثابتش در راهی که پیش گرفته بود او را استوارتر می برد. سال 64من مجروح شدم و در اداره تأمین اجتماعی مشغول به خدمت رابط سپاه بودم.

,

روز اعزام نیرو به جبهه های جنگ بود. من برای کاری به بسیج رفته بودممادرش را دیدم به پسرش گفت تو هنوز کوچکی 14سال بیشتر نداری لبخندی زد انگار در جایی دیگر بود گفت علی اضغر هم 6ماه بود سکوت مادرش و جاری شدن اشک بر گونه های افرادی که آنجا ایستاده بودند اعزام شد و چندین بار به زیارت خاک مقدس جنگ رفته بود. سال 65زخمی شد آبان بود وقتی برای مداوا به خانه بازگشت چشم در چشم ما دوخت و گفت خیال نکنی بر نمی گردی نه من بر می گردم راه ما راه امام حسین (ع) است مادرش لیوانی آب دستش داد و سری به آسمان بلند کردو شکری گفت هنوز بهبودی نیافته و دوباره برگشت در جبهه های مهران اوایل دی ماه 65خبر زخمی شدن و بعد شهادتش را اعلام کردند گویی پاییز رنگ بهاری لاله ها را گرفت و بر دامنش کفنی به رنگ نور و لاله های سبز پوشان. راهش مستدام باد

,

وصیتنامه شهید

, وصیتنامه شهید, وصیتنامه شهید,

سلام ، پدر و مادر عزیزم ، الان ساعت حدود 10 است که این وصیتنامه را می نویسم.

,

پدر و مادر عزیزم اگر من شهید شدم هیچگونه برایت ناراحت نباشید چونکه من راهی را انتخاب کرده ام که حسین و یارانش رفتند و من هم اکنون ادامه راه آنها هستم، راه آنهائی که شهید شدند و به لقاءا..پیوستند و همچنین راه همرزمانم را ادامه میدهم

,

پدر و مادر و برادر و خواهرانم:

,

امیدوارم که چیز بدی از ما دیده اید به بزرگی خودتان ببخشید و تو نیز مادر عزیزم میدانم که برای من خیلی زحمتها کشیده ای و شبها خواب از چشمت برده، مادرجان اگر تو را ندیدم مرا ببخش و شیرت را حلالم کنو مادر جان بعد از مرگم شیون و زاری مکن چونکه در جهان آخرت فاطمه زهرا را از تو هیچ گله ای نداردف چونکه پسرت راهی رفته که تمام یاران حسین رفته اند.از تمام اقوامان و بستگانم میخواهم که اگر بدی از من دیده اید ببخشید.

,
, ,

شهید نوروز شجریان زاده

, شهید نوروز شجریان زاده, شهید نوروز شجریان زاده,

این شهید در تاریخ 30 شهرویر ماه سال 61 متولد و در تاریخ 15 تیرماه سال 89 به شهادت رسید راهش پر ره رو باد.

,

شهید علی قاسم دستخوش

, شهید علی قاسم دستخوش, شهید علی قاسم دستخوش,

در چنین روزی و در سال 50 متولد شد که در تاریخ 17 اردیبهشت ماه سال 67 به درجه رفیع شهادت نایل امد.

,


انتهای پیام/200

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه