اخبار داغ

نوای نینوائی؛

رودبارجنوب با ردای مشکی به استقبال محرم رفت+تصاویر

رودبارجنوب با ردای مشکی به استقبال محرم رفت+تصاویر
این روزها در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، حال و هوای رودبارجنوب همانند سایر شهرها حسینی شده و عاشقان امام حسین(ع) خود را برای رسیدن ماه عزاداری آماده می کنند و شهر نیز یکپارچه سیاهپوش می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما،محرمی دیگر از راه رسید، سلام امام حسین(ع)، سلام بر حضرت زینب(س)، سلام بر طفل  6 ماهه، سلام بر دختر سه ساله، سلام بر حضرت عباس(ع) و سلام بر همه یاران باوفای حسین(ع) و شهدای واقعه عاشورا.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,


آخرین روز ماه ذی القعده در حال گذر است، تقویم رسیدن ماه عزاداری را نشان می دهد، تنها چندساعت تا ماه محرم باقی مانده، ماهی که سومین امام شیعیان به شهادت رسید.

, ,
,

این روزها کوچه ها و خیابان های شهر و روستاهای شهرستان رودبارجنوب، حال و هوایی دیگر دارد و با برافراشتن پرچم مشکی مزین به نام اباعبدالله الحسین(ع) به استقبال محرم می روند.

,

, ,

در خیابان های مرکز شهر جنب و جوش مردم رودبارجنوب برای برپایی آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) وصف ناشدنی است و دوستداران اهل بیت(علیه الاسلام) نیز در جای جای این شهرستان از زن و مرد در حال خرید لباس های مشکی هستند تا در ماه محرم و صفر به نشانه عزاداری شهادت اباعبدالله (علیه الاسلام) و یاران با وفایش به تن کنند.

, خیابان های مرکز شهر , محرم و صفر,


شهرداری نیز با نصب پرچم های سیاه و بنر های با مضامین عاشورا این شهر را سیاه پوش کرده و در بازار شهر رودبار صدای نوحه و مداحی، رسیدن ماه محرم را یادآوری می کند و انواع پرچم های سبز و سیاه، طبل، لباس های مشکی، لباس های کودکان و نوزادان ویژه محرم، انواع شمع، چراغ، زنجیر و سربندهای عاشورایی در بازار به چشم می خورد.

, ,
, عاشورا , سیاه پوش,

, ,

کودکان زیادی در کنار والدین خود در بازار دیده می شوند که اصرار به خرید طبل های کوچک و پرچم های رنگی دارند چرا که عشق به حسین(علیه الاسلام) در روح و جان فرزندان خطه این شهرستان با شیر اندرون شده و با جان بدر می شود.

, عشق به حسین(علیه الاسلام),

, ,

با رسیدن ماه محرم دلهای همه عاشقان اباعبدالله(ع) کربلایی می شود، دلها بی قرار دیدن گنبد کربلاست، دلهایی که می خواهند پروانه وار گرد حرمت برچخند، مولا جان دلمان هوس کربلا دارد.

,


دیدن کربلا و زیارت قبر امام حسین(ع) آرزوی همه عاشقان حسین(ع) است که این روزها به استقبال محرم می روند.

, ,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه