اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان:

خرافه و بدعت در عزاداری امام حسین(ع) جنگ نرم دشمن علیه حقانیت شیعه است

خرافه و بدعت در عزاداری امام حسین(ع) جنگ نرم دشمن علیه حقانیت شیعه است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان گفت: برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت امام حسین (ع) ریشه در اعتقادات تشییع دارد و خرافه و بدعت در عزاداری ایشان جنگ نرم دشمنان علیه حقانیت شیعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان در گفتگو با سرایان‌بیدار، گفت: برگزاری مراسمات در این ماه محرم ریشه در اعتقادات تشیع دارد و هر سال شاهد برگزاری عزاداری‌های باشکوه‌تر هستیم چراکه عشق به سالار شهیدان به فرمایش پیامبر اسلام (ص) حرارتی هست که هر روز در بین شیعیان و مومنان شعله‌ورتر می‌شود و بلکه در اغلب کشورها و حتی سایر ادیان تحت تاثیر قیام امام حسین (ع) قرار می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان‌بیدار,

وی افزود: مسائل فرهنگی در جامعه اسلامی ما دامنه وسیعی دارد و متولیان باید باشناخت کامل در جهت ارتقای آن تلاش کنند تا باعث ارتقای فرهنگ دینی در بستر ماه محرم با بهره‌گیری از قرآن و عترت (ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی شود.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرایان اظهارکرد: در کنار شور حسینی بایستی شعور ایجاد کنیم و عزاداری‌ها تنها در صورتی مقبول و درست است که همسو با اهداف حسینی و بدون پیرایه، غلو و خرافات باشد و اگر نوع و شیوه عزاداری‌های ما در نقطه مقابل اهداف والای نهضت امام حسین (ع) و رفتار حسینی باشد، این عزاداری نه تنها مورد تایید نیست بلکه آسیب‌زا نیز خواهد بود.

,

سهرابی‌نژاد گفت: اگر بخواهیم تاثیرات و برکات قیام امام حسین (ع) را به زیبابی حفظ کنیم باید در شان مقام امام حسین و اهل بیت (ع) عزاداری کنیم و به صورتی روش‌مند و با برنامه و مبانی اصیل اسلامی و مبانی مکتب تشیع آن را ترویج کنیم که نمونه بارز آن در حسینیه جماران در محضر امام خمینی (ره ) و در حسینیه امام خمینی( ره) در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد و می‌شود.

,

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان سرایان یکی از اهم مصادیق امر به معروف‌ها را در ایام محرم، نماز ظهر عاشورا دانست و گفت: بایستی زمینه‌سازی شود تا همه مردم بویژه جوانان در نماز باشکوه ظهر عاشورا حضور یابند تا همان‌گونه که امام حسین علیه‌السلام در اوج جنگ ظهر عاشورا نماز را به جماعت خواندند ما نیز به ایشان اقتدا کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه