اخبار داغ

در سومین اهدای عضو استان قزوین؛

اعضای پیکر پاکبان فداکار آبیکی، اهدا شد

اعضای پیکر پاکبان فداکار آبیکی، اهدا شد
رئیس نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تصادف پاکبان شهرستان آبیک در حین کمک به مصدومان یک تصادف جاده ای، منجر به مرگ مغزی و اهدای اعضایش شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمدرضا مدبر در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: مرد 40 ساله ای که پاکبان شهرستان آبیک بود در ساعات خدمت خود یعنی بامداد 15 شهریور 1396 متوجه یک تصادف در اتوبان تهران - قزوین می‌شود و داوطلبانه به منظور نجات مصدومان، خود را به محل تصادف رسانده، اما متاسفانه خود دچار سانحه تصادف می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی عنوان کرد: این پاکبان فداکار به علت ضربه مغزی، در مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین بستری شد و پس از حدود دو هفته اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جان وی انجام شد، متاسفانه مرگ مغزی وی توسط پزشکان اعضای تیم پیوند معاونت درمان، تایید شد.

رئیس نظارت بر درمان علوم پزشکی قزوین بیان کرد: با تایید مرگ مغزی، خانواده بزرگوار متوفی برای اهدای اعضا پیکر وی اعلام رضایت کردند و پیکر وی برای اقدامات اهدا عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام و 13 روز پس از تصادف، کبد و نسوج وی به بیماران نیازمند اهدا شد. 

طبق گزارش واحد پیوند اعضا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این سومین اهدای عضو استان قزوین در سال 96 بوده و دو اهدای قبلی، مربوط به دو مرد 31 و 55 ساله است.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه