اخبار داغ

گزارش

لباسی برای سربازان کوچک امام زمان (عج)/ گره‌هایی که با دستانی کوچک گشوده می‌شود

لباسی برای سربازان کوچک امام زمان (عج)/ گره‌هایی که با دستانی کوچک گشوده می‌شود
در این روزها که قدم به قدم به شور و نوای حسینی نزدیک می‌شویم، برپایی کارگاه دوخت لباس متبرک حضرت علی اصغر (ع) نیز حال و هوای دیگری به آستان مقدس امامزاده حسین (ع) داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص نیوز؛ امسال هم کارگاه دوخت لباس متبرک حضرت علی اصغر (ع) برای چهارمین سال پیاپی در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برپا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص نیوز؛ ,

این کارگاه هر ساله چند روز قبل از ماه محرم و عزای حسینی شروع به کار و به دوخت لباس متبرک برای خردسالان ۶ ساله همایش شیرخوارگان حسینی و چادر برای دختران سه ساله در همایش “رد پای سه ساله” که به یاد حضرت رقیه (س) برگزار می‌شود، اقدام می‌کنند.

,

در این روزها که قدم به قدم به شور و نوای حسینی نزدیک می‌شویم، برپایی کارگاه دوخت لباس متبرک حضرت علی اصغر (ع) نیز حال و هوای دیگری به آستان مقدس امامزاده حسین (ع) داده است.

,

وقتی که وارد آستان مقدس حسین بن علی بن موسی الرضا (ع) می‌گذاریم چند قدم آن طرف تر اگر خوب گوش فرادهیم، صدای بالا و پایین شدن چرخ‌دنده‌های چرخ‌های خیاطی را خواهیم شنید که تار و پود لباس کوچک‌ترین سرباز دشت کربلا را به هم می‌دوزند.

,

دستان بزرگی که هر کدام برای باز شدن گره‌های ریز و درشت زندگی و عشق به اهل بیت (ع) آستین بالا زده و در دستگاه نوکری قهرمان ۶ ماهه دشت بلا، خدمت می‌کنند و زیر لب با سوز دل برای گهواره‌ای خالی لالایی سر می‌دهند.

,

, , ,

 خبرنگار شاخص، برای نشان دادن گوشه‌ای از این بهشت کوچک که راهی برای قرار گرفتن در مسیر سیدالشهدا و تربیت نسلی حسینی است به میان بانوان فعال در کارگاه رفته و به گفت‌وگو با ان‌ها نشسته است.

, شاخص،,

خانم چپ‌دست با بیان اینکه نزدیک ۵سال است که در تهیه لباس متبرک حضرت علی اصغر (ع) کمک می‌کند گفت: به لطف ائمه و ۶ ماهه سیدالشهداء به این دستگاه دعوت شدم.

,

وی افزود: پارچه‌های سبز با نیت‌های خاص و حاجات قلبی برش زده و دوخته می‌شوند.

,

این بانوی قزوینی گفت: بعضی با ذکرهایی که بر لب دارند و بعضی هم با اشک‌هایی که می‌ریزند از شیرخواره امام حسین (ع) یاد می‌کنند تا گره‌ای از کارشان باز شود.

,

چپ‌دست با بیان اینکه وقتی اینجا هستم گویا قدم در کربلا گذاشته‌ام ابراز کرد: با متوسل شدن به گهواره علی اصغر (ع) بسیاری از حاجاتم برآورده شده است.

,

وی ادامه داد: برای مثال یکی از بستگانم سال‌ها صاحب فرزند نمی‌شد اما نیت کردم و از این لباس‌های متبرک به او هدیه دادم که خوشبختانه با عنایت ۶ماهه امام حسین (ع) امسال صاحب فرزند شده است.

,

, , ,

این بانوی قزوینی در پایان گفت: دوست دارم همه عمر م را فدای امام حسین (ع) و ۶ ماهه‌اش کنم و همیشه به هر شکلی که در توانم است راه ایشان را ادامه دهم.

,

شهلا اسفرورینی یکی دیگر از بانوان حاضر در کارگاه بود که برای اولین بار در این امر پسندیده مشارکت می‌کرد.

,

وی توضیح داد: به طور اتفاقی فهمیدم که چنین کارگاهی به اسم علی اصغر (ع) بر پا است و چند باری که توفیق حضور داشته‌ام، حس خیلی خوبی به من دست داده است.

,

این بانوی قزوینی از حاجات قلبی و گرفتاری‌های ریز و درشتش گفت و عنوان کرد: به خاطر مشکلی که داشتم به ائمه (ع) و امامزاده‌ها متوسل شدم.

,

اسفرورینی در ادامه گفت: شاید در ابتدا فقط برای حل مشکلم به این کارگاه می‌آمدم اما الان تنها دلیلی که من را به اینجا می‌کشاند عشق به علی اصغر (ع) و ائمه است.

,

وی با بیان اینکه حضور در کارگاه موجب شده تا دوستان خوبی پیدا کند گفت: به نظر من هر فردی با یک نیت خاص به اینجا دعوت شده و در این فضا احساس آرامش می‌کنم و دلم از هر کینه و بدی پاک می‌شود.

,

, , ,

 این بانوی قزوینی بغضش را فرو داد و گفت: یک اتفاق دیگری که من برای اولین در این کارگاه تجربه کردم چادری شدن بود و من چهار روز است که به برکت خدمت در دستگاه امام حسین (ع) یک خانم چادری شده‌ام که از هر هدیه‌ای برایم ارزشمندتر است.

,

اسفرورینی در پایان افزود: شاید در ابتدا هدف من فقط برآورده شدن حاجتم بود اما الان طعم شیرین معجزه اهل بیت (ع) را در زندگیم احساس می‌کنم.

,

معصومه حاجی زاده بانوی دیگری است که پای صحبت‌هایش نشستیم؛ او که دو سال است در دوخت لباس متبرک حضرت علی اصغر (ع) همکاری می‌کند گفت: من از زمانی که با این کارگاه آشنا شدم چرخ خیاطی‌ام را برای استفاده دیگر دوستان به اینجا آوردم.

,

, , ,

وی یادآور شد: وقتی حین کارکردن ذکر صلوات و زیارت عاشورا زمزمه می‌کنیم انگار واقعه کربلا مقابل چشمانمان مجسم می‌شود و در دل‌های مشتاق غوغا به پا می‌کند.

,

حاجی زاده ابراز کرد: یکی از حاجات قلبی من شرکت در پیاده روی کربلا بود که با متوسل شدن به گهواره ۶ ماهه امام حسین (ع) بلاخره پدرم این اجازه را دادند و من توفیق حضور در این مراسم باشکوه و زیارت سیدالشهدا را پیدا کردم.

,

با شنیدن سخنان بانوان حاضر در کارگاه و تجربه این فضای معنوی به خوبی می‌توان حال و هوای ماه محرم و طنین نوای “باز این چه شورش است که در خلق عالم است”  را احساس کرد.

,

آری؛ هنوز هستند بانوانی که زینب‌وار قدم در راه امام حسین (ع) گذاشته و تلاش می‌کنند تا فرهنگ عاشورایی و حسینی را در جامعه زنده نگهدارند و باید به یاد داشته باشیم که اهل بیت (ع) با توجه به لطف و کرامتی که دارند پذیرای همه افراد از هر قشری هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه