اخبار داغ

گزارش ویژه:

بازارلنده در قبضه نوشت افزار خارجی/ قیمت های نجومی اجناس در نبود نظارت مسئولان + تصاویر

بازارلنده در قبضه نوشت افزار خارجی/ قیمت های نجومی اجناس در نبود نظارت مسئولان + تصاویر
بازار خرید نوشت افزار، کیف و کفش و البسه این روز ها برای دانش آموزان و والدین حسابی داغ داغ شده به طوری که تقاضای زیاد مشتریان باعث شده شاهد افزایش چندین برابری برخی اجناس باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، با پایان یافتن شهریور، کم کم بوی مهر زودتر از همه به مشام دانش آموزانی می رسد که خود را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده می کنند و یکی از اولین گام ها برای ورود به مهر خرید لوازم ضروری از قبیل نوشت افزار، کیف، کفش و روپوش مدرسه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده،,

 

,

, ,

با افزایش میزان تقاضای دانش آموزان در تهیه مایحتاج خود شاهد افزایش چندین برابری قیمت در برخی کالا ها همانند نوشت افزار، کیف و کفش مدارس هستیم که متاسفانه به دلیل عدم نظارت امورصنفی و صنعت، معدن و تجارت در حال شکل گیری است.

,

, ,

, ,

جدای از افزایش قیمت برخی نوشت افزار ها متاسفانه بازار نوشت افزارشهرستان لنده نیز همانند سایر نقاط استان و کشور در تسخیر کالاهای بی کیفت خارجی است که همین امر نیز باعث گلایه مندی بیشتر خانواده های لنده ای شده است.

,

 از طرف دیگر پائین بودن قدرت خرید مردم و گرانی کالا ها و نوشت افزارهای موجود در بازار باعث نگرانی بیشتر خانواده های بی بضاعت شده است.

,

, ,

 باتوجه به وضعیت کنونی بیشتر خانوارها، قیمت کالاها تعیین کننده است و با توجه به ارزانتر بودن برخی کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای خارجی، مشتریان به‌دنبال کالاهای ایرانی هستند که در این بین تنها عده محدودی به‌دنبال کالاهای مارک و گران‌قیمت هستند.

, .,

, ,

به نظر می رسید برگزاری نمایشگاه کیف، کفش و نوشت افزار در شهرستان لنده در روزهای پایانی شهریورماه می توانست تا اندازه زیادی از حجم مشکلات شهروندان کاسته شود.

,

, ,

حسینی از نوشت افزار فروشان شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهارکرد: متاسفانه بازار توسط بیشتر کالاهای خارجی تسخیر شده است وما نیز هیچ گونه نقشی در آن نداریم چون خرید ما نیز از بیشتر عمده فروشان در شهرستان های کهگیلویه و شیراز است.

,

, ,

وی افزود: متاسفانه میل به استفاده از کالای خارجی به گونه ای است که بیشتر بازرسان که برای نظارت بر بازار می آید نیز از خودکار خارجی استفاده می کنند.

,

, ,

این فروشنده لنده ای تصریح کرد: اگر کالای با کیفیت ایرانی تولید و با قیمت مناسب به دست ما برسد ما نیز آن با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه خواهیم کرد.

,

گزارش و عکس: سیداسماعیل میری

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه