اخبار داغ

صنعت نفت؛فولاد / دربی تمام برزیلی خوزستان

صنعت نفت؛فولاد / دربی تمام برزیلی خوزستان
صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان روز جمعه دربی خوزستان را برگزار می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، بعد از استقلال اهواز که روزگار خوشی را سپری نمی‌کند، دو تیم صنعت نفت آبادان و فولادخوزستان، پرتماشاگرترین تیم‌های خوزستان هستند که همین موضوع باعث حساس‌تر شدن دربی فردا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

هرچند که این دو تیم در رقابت های مختلف بارها برابر هم صف آرایی کرده اند؛ اما از زمان پیدایش لیگ برتر فوتبال ایران تعداد دیدارهای فولادمردان و برزیلی های ایران از تعداد انگشتان دست بالاتر نمی رود. این دو تیم که مجموعا 10 رویارویی لیگ برتری را تجربه کرده اند، نشان داده اند که در نمایش فوتبال زیبا و خوزستانی از هیچ چیزی دریغ نکرده و دیدارهای آنها همواره با چاشنی تکنیک و گل همراه است.

,

آمار می گوید که در دیدارهای رو در روی این دو تیم 32 گل به ثبت رسیده که البته سهم فولادی ها 22 گل و 10 گل هم از آن نفتی ها بوده است. در تعداد برد ها نیز کفه ترازو به سمت فولاد سنگینی می کند؛ 6 در برابر یک. دربی خوزستان همچنین 3 نتیجه تساوی مشابه 2 بر 2 را در آرشیو خود دارد.

یکی از جذاب ترین نکات بازی تماما خوزستانی تیم های صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان رویارویی دو مهاجم زهردار این دو تیم با تیم های سابق‌شان است. لوسیانو پریرا یکی از این دو بازیکن است. او که سال های زیادی است در لیگ برتر ایران توپ می زند، اولین بار پیراهن تیم فولاد را به تن کرد و با گلزنی برای این تیم نام خود را بر سر زبان ها انداخت و اتفاقا بیشترین تعداد گل زده را نیز در همین تیم به ثبت رساند.

,
,
,

در طرف مقابل رحیم زهیوی از جمله بازیکنانی محسوب می شود که در اغلب تیم های خوزستانی ها به میدان رفته است اما او با تیم صنعت نفت آبادان موفق شد خود را بشناساند. زهیوی که با پیراهن نفت تهران ناموفق بود راهی همتای آبادانی شد و در لیگ یک توانست برای این تیم 12 گل به ثمر برساند.

,

پس از این درخشش وی راهی تیم جوان شده عبداله ویسی شد و در فصلی که استقلال خوزستان، لستر ایران معرفی شده بود، توانست به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد.

طلایی‌پوشان آبادانی با دو برد، یک تساوی و سه باخت در لیگ در رده یازدهم هستند و تا بدین جای کار نوسانات زیادی داشته‌اند. آنها بازی اخر خود مقابل سپیدرود رشت را واگذار کردند و در این مسابقه فقط به‌دنبال 3 امتیاز هستند تا جایی که مسئولان باشگاه نفت آبادان تصمیم گرفتند تماشای دیدار تیمشان با فولاد خوزستان را رایگان اعلام کنند.

,
,
,

در مقابل اما فولاد با برد سپاهان در هفته گذشته رفته رفته به روزهای اوج خودش نزدیک می‌شود. سیدسیروس پورموسوی که در فصل گذشته موفق شد با تیم بی‌بضاعت استقلال خوزستان نتایج خوبی در لیگ و آسیا بگیرد در این فصل هدایت فولاد را برعهده گرفته است. وی در مورد بازی گفت: دربی برزیلی های ایران همیشه جذاب است و مطمئنا تماشاگران از دیدن آن لذت می برند.

به گزارش رهیاب، دیدار نفت آبادان و فولاد خوزستان ساعت 19 روز جمعه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می شود.

انتهای پیام

,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه