اخبار داغ

غسالخانه ای که میت ندید؛

مردم پنج روستای بخش هنزای شهرستان رابر از نبود غسالخانه رنج می برند

مردم پنج روستای بخش هنزای شهرستان رابر از نبود غسالخانه رنج می برند
مردم پنج روستای بخش هنزاء شهرستان رابر، بنابر یک رسم دیرینه‌ی اموات را در حیاط خانه غسل می‌دهند بگونه‌ای که تنها غسالخانه‌ی این پنج روستا نیمه کاره رها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رابر؛ از سالیان گذشته تا به امروز بعد از ۳۸ سال از انقلاب مردم روستای پایزبر، زربران، پای طاق، کنگری و گلوچارمردگان خود را در خانه غسل می‌دهند و پس از بجا آوردن عزا و شیونی محلی در خانه، میت را روانه‌ی منزل ابدی می‌کنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر,

به گفته امیری رئیس شورای اسلامی روستای پایزبرسه سال پیش درنزدیک امامزاده روستای کنگری، کلنگ غسالخانه‌ی زده شده امامتاسفانه نیمه کاره رها شده است، مردم این پنج روستا با گلایمندی از عدم رسیدگی به این وضعیت می گویند: اگر روند بازسازی و بهیه سازی همین غسالخانه مهیا شود با توجه به بعد فاصله مشکل این پنج روستا رفع می شود و در حال حاضر به دلیل عدم غسالخانه مردم ترجیح می‌دهند که میت را درحیاط خانه‌ غسل دهند یا در غسالخانه  شهرهای اطراف غسل می دهند.

,

, , ,

امام جمعه شهرستان رابر در این رابطه با نارضایتی از این وضعیت گفت: هیچ جای مناسبی در راستای غسل‌دهی میت در سطح این پنج روستای بخش هنزاء شهرستان  رابر وجود ندارد.

, .,

وی با بیان اینکه این پنج روستا  نیاز به یک غسالخانه ی مجهزدارند خواستار کمک  خیرین و پیگیری های شوراهای اسلامی این پنچ روستا شد.

,

با وجود اینکه در حال حاضر بیش از هزار نفر دراین  پنج روستای بخش هنزاء زندگی می کنند، اما با این حال از دیر باز تاکنون در این روستاها غسالخانه ای ایجاد نشده است و امروزه به علت کمبود امکانات اولیه شاهد افزایش مهاجرت روستاییان هستیم.

,

چه خوش گفت بابا طاهر این شاعر پرآوازه ایرانی
به قبرستان سفر کردم کم وبیش
بدیدم حال دولتمند و درویش
نه درویشی در آنجا بی کفن ماند
نه ثروتمند بَرَد از یک کفن بیش

,
,
,
,
,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه