اخبار داغ

بوی بد فضولات حیوانی در آب شرب مراوه ای ها+پاسخ مسئولین

بوی بد فضولات حیوانی در آب شرب مراوه ای ها+پاسخ مسئولین
برخی از روزهای تابستان بوی بد فضولات حیوانی، آب شرب را برای شهروندان مراوه ای غیرقابل شرب می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه اترک، یک شهروند خبرنگار مراوه ای در تماس با راه اترک از بوی بد آب شرب در شهر گلایه کرده و می گوید: خواهشمند است به اطلاع مسولین شهرستان برسانید هر ازگاهی آب شرب مصرفی شهر بوی ادرار و مدفوع حیوانات بخصوص گاو و گوسفند میدهد بطوریکه غیر قابل استفاده میگردد.واین مساله هرساله در ایام تابستان مکررا اتفاق می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه اترک, راه اترک,

لذا پیشنهاد میگردد مسولین ذیربط در این ایام از بیتوته هزاران گوسفند بصورت روزانه و زمان چندین ساعت(در محل سرچشمه های آب شرب)  جلوگیری نمایند تا از بیماریهای مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

,

باتشکر.مرتضی مرغزی، شهروند مراوه ای.

,


لازم به ذکر است که این دامها در سرچشمه و مسیر رودخانه بیتوته می کنند.

,
,

در همین خصوص با مهندس زین الدین رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مراوه تپه تماس گرفتیم و موضوع را جویا شدیم.

,

مهندس زین الدین در این خصوص ضمن تایید گلایه برخی از شهروندان از بوی بد آب گفت: ما بلافاصله موضوع را پیگیری کرده ایم و یک گله دار را هم در این خصوص در محوطه چشمه های آب (منابع آب شرب شهر) یافته و ضمن دادن تذکر و گرفتن تعهد از وی مبنی بر عدم تکرار این اقدام برخورد های قضایی این اقدام را نیز به وی تذکر داده ایم.

,

رئیس اداره آب و فاضلاب مراوه تپه ادامه داد: متاسفانه در فصل تابستان برخی از دامداران به خاطر نبود منابع آب و بارش کم شبها دامهای خود را به دره ها و سرچشمه های منابع جمع آوری آب شهرستان برده و چنین مشکلاتی را بوجود می آورند.

,

وی در خصوص حصار کشی چشمه ها برای جلوگیری از این امر هم گفت:حصار کشی 15 سرچشمه انجام شده ولی به خاطر دره ای بودن و فاصله زیاد، امکان حصارکشی کامل منطقه وجود ندارد.

,

زین الدین البته توضیح هم داد: بیشتر مناطقه شهری در خصوص بوی بد موردی را گزارش نکرده اند ولی در هر صورت ما اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده ایم.

,

شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه