اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی مهدیشهر:

جلسات شورای شهر مهدیشهر قطعا علنی برگزار می شود/ در انتظار تأیید حکم شهردار جدید هستیم/ تغییرات مدیریتی در شهرداری قطعی است

جلسات شورای شهر مهدیشهر قطعا علنی برگزار می شود/ در انتظار تأیید حکم شهردار جدید هستیم/ تغییرات مدیریتی در شهرداری قطعی است
رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر گفت: من افزون بر تاکید قانون به برگزاری علنی جلسات شورای شهر، شخصا نیز به این موضوع اعتقاد دارم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری مرآت، در ادامه گفتگو با روستای شوراهای اسلامی شهرهای استان این بار به سراغ حسن نورانیان، رئیس شورای اسلامی مهدیشهر رفتیم. نورانیان در این گفتگو بر برگزاری علنی جلسات شورای شهر تأکید کرد و تغییرات جدی در ساختار نیروی انسانی شهرداری مهدیشهر خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مرآت- جناب نورانیان! آخرین تصمیماتی که برای انتخاب شهردار اتخاذ شده است را تشریح بفرمایید.

, مرآت- جناب نورانیان! آخرین تصمیماتی که برای انتخاب شهردار اتخاذ شده است را تشریح بفرمایید.,

شهردار جدید ما انتخاب و به استانداری معرفی شده است. ما منتظر هستیم تا استعلامات از وزارت کشور و مراجع چهارگانه صورت بگیرد و مراحل اداری در دفتر امور شهری و معاونت عمرانی استانداری طی شود. هر زمان که این مراحل به پایان برسد و حکم رسمی برای شهردار صادر شود، معارفه وی انجام خواهد شد.

,

مرآت- شهردار جدید را معرفی می فرمایید؟

, مرآت- شهردار جدید را معرفی می فرمایید؟,

آقای «حاجی بیگی» برای تصدی سمت شهرداری معرفی شده اند اما به هر حال تا زمانی که حکم ایشان توسط مراجع بالادستی تأیید نشود نمی توانیم بگوییم ایشان قطعا شهردار مهدیشهر خواهند بود. ما پیگیر روند اداری صدور حکم ایشان هستیم.

,

مرآت- بر اساس چه معیارهایی آقای حاجی بیگی را به عنوان شهردار مهدیشهر انتخاب کردید؟

, مرآت- بر اساس چه معیارهایی آقای حاجی بیگی را به عنوان شهردار مهدیشهر انتخاب کردید؟,

ما برای انتخاب شهردار 10 معیار داشتیم و برای هریک از معیارها 10 امتیاز درنظر گرفته بودیم. برای تصدی سمت شهرداری 30 کاندیدا داشتیم که 10 نفر از آن ها پیش از دعوت و در مذاکرات اولیه داخلی در شورا رد شدند. ما با 20 نفر باقیمانده مصاحبه یا مذاکره صورت دادیم. بعضی از آن ها به شورا آمدند و ما هم به سراغ برخی از آن ها رفتیم و با آن ها گفتگو کردیم.

,

«حاجی بیگی» به شاخصه های مدنظر ما نزدیک تر بود

, «حاجی بیگی» به شاخصه های مدنظر ما نزدیک تر بود,

گفتگو با برخی از این افراد هم در حد یک مذاکره تلفنی بود و ما متوجه می شدیم که نمی توانیم با آن ها کار کنیم. برخی شرایطی را مطرح می کردند که ما نمی توانستیم بپذیریم که طبیعتا رد می شدند. نهایتا با 16 یا 17 نفر مصاحبه کردیم. این افراد بر اساس شاخصه هایی که داشتیم امتیازاتی گرفتند. بر اساس این امتیازبندی، 4 نفر به عنوان گزینه های نهایی انتخاب شدند.

,

با این 4 نفر بار دیگر مصاحبه هایی انجام شد؛ حتی با برخی بیش از 3 بار مصاحبه کردیم و نهایتا آقای حاجی بیگی امتیاز بیشتری نسبت به سایرین کسب کردند.

,

مرآت- ایشان پیشتر در چه سمتی مشغول فعالیت بودند؟

, مرآت- ایشان پیشتر در چه سمتی مشغول فعالیت بودند؟,

آقای حاجی بیگی معاون خدمات شهری شهرداری نیشابور بودند. ایشان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و نیز معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نیشابور هم بوده اند.

,

مرآت-  مطابق ماده 15 قانون تشکیلات شوراها جلسات شورا باید علنی برگزار شود. آیا شما تمهیداتی برای عمل به ماده مهم قانونی اندیشیده اید؟

, مرآت-  مطابق ماده 15 قانون تشکیلات شوراها جلسات شورا باید علنی برگزار شود. آیا شما تمهیداتی برای عمل به ماده مهم قانونی اندیشیده اید؟,

بله. ساختمان قدیمی شورا فضای مناسبی برای برگزاری علنی جلسات نداشت. ساختمان جدیدی که در آن استقرار یافته ایم این قابلیت را دارد که جلسات ما در آن به صورت علنی برگزار شود. بنابراین ما برای حضور مردم در جلسات برنامه ریزی خواهیم کرد. من هم معتقدم که جلسات شورا باید علنی برگزار شود.

,

مرآت- مهدیشهر مشاهیر پرشماری دارد. آیا برنامه ای دارید تا یکی از مولفه های شهری در مهدیشهر به نام یکی از مشاهیر مهدیشهر نامگذاری کنید؟

, مرآت- مهدیشهر مشاهیر پرشماری دارد. آیا برنامه ای دارید تا یکی از مولفه های شهری در مهدیشهر به نام یکی از مشاهیر مهدیشهر نامگذاری کنید؟,

بله قطعا این کار را انجام خواهیم داد. نخستین میدانی که ما به نام مشاهیرمان احداث خواهیم کرد، میدان پروفسور نادعلیان، از چهره های ماندگار علمی کشور خواهد بود. تندیس ایشان پیشتر ساخته شده است و در این میدان قرار می گیرد. این میدان در مسیر دانشگاه آزاد و پیام نور در محدوده ای که به کوی دانشگاه معروف است احداث خواهد شد. طی روزهای آینده عملیات اجرایی احداث این میدان آغاز می شود.

,

مرآت- عملیات اجرایی احداث میدان چقدر زمان می برد؟

, مرآت- عملیات اجرایی احداث میدان چقدر زمان می برد؟,

این اقدام ظرف 2 تا 3 ماه انجام خواهد شد.

,

مرآت- مهم ترین راهبردها و اولویت های شما در شورای پنجم شامل چه مولفه هایی است؟

, مرآت- مهم ترین راهبردها و اولویت های شما در شورای پنجم شامل چه مولفه هایی است؟,

ما برای شورا و شهرداری برنامه های جداگانه ای داریم. برنامه ای که برای شورا داریم مبتنی بر اصل مشارکت حداکثری مردم است. ما شهر را به 10 ناحیه تقسیم کردیم و تصمیم داریم شورای محله را راه اندازی کنیم. فراخوان تشکیل شوراهای محله منتشر شده و یکصد نفر بر اساس این فراخوان برای حضور در شوراهای محله اعلام آمادگی کرده اند.

,

«شورای محله» با پنجاه عضو در 10 ناحیه مهدیشهر تشکیل خواهد شد

, «شورای محله» با پنجاه عضو در 10 ناحیه مهدیشهر تشکیل خواهد شد,

ما از این تعداد به پنجاه نفر نیاز داریم. در هر محله سه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل شورای محله خواهند بود. این یکی از اقدامات ما برای فراهم کردن زمینه های مشارکت مردم در مدیریت شهری است. ما موضوع مجمع شوراهای ادواری را نیز دنبال می کنیم. اعضای شوراهای پیشین در این مجمع گرد هم خواهند آمد تا شورای پنجم را در اتخاذ تصمیمات یاری کنند.

,

شش کمیسیون تخصصی برای شورا تعریف کرده ایم

, شش کمیسیون تخصصی برای شورا تعریف کرده ایم,

تا کنون دو جلسه در قالب این مجمع برگزار شده است و فعالیت این مجمع ادامه پیدا خواهد کرد. نکته دیگر آن که ما 6 کمیسیون تخصصی برای شورا تعریف کرده ایم. هریک از این کمیسیون ها می تواند تا 4 کمیته تخصصی داشته باشد. اعضای کمیسیون ها مشخص شده اند و از مهرماه فعالیت خود را آغاز می کنند. چنانکه ذکر کردم ما محل ساختمان شورا را تغییر دادیم تا فضای بزرگتری داشته باشیم و مجمع شوراهای ادواری و شوراهای محله بتوانند به راحتی در آن فعالیت کنند و امکان برگزاری جلسات علنی هم فراهم شود.

,

تغییرات مدیریتی در شهرداری مهدیشهر قطعی است

, تغییرات مدیریتی در شهرداری مهدیشهر قطعی است,

برای شهرداری نیز چند اولویت درنظر گرفته ایم. متأسفانه شهرداری ما به لحاظ ساختار نیروی انسانی به شدت ضعف دارد و ما در رده های مدیریتی قطعا تغییرات اساسی و عمده خواهیم داشت. ما با شهردار جدید شرط کرده ایم که حتما این تغییرات را اعمال کند. دست کم سه یا چهار نفر از معاونت ها و مسئولین واحدها تغییر خواهند کرد و از نیروهای جدید و باتجربه استفاده خواهیم شد. بنابراین اولویت نخست ما اصلاح ساختار نیروی انسانی شهرداری خواهد بود.

,

تشکیل کمیته زیباسازی با هدف بهبود سیما و منظر شهری

, تشکیل کمیته زیباسازی با هدف بهبود سیما و منظر شهری,

اتوماسیون اداری شهرداری نیز باید اصلاح شود. ضمن آن که ساختمان شهرداری حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن جزو اولویت های ماست. این ساختمان حدود 3 هزار متر زیربنا دارد. ما کمیته زیباسازی را نیز تشکیل داده ایم و طرح ریزی های خود را در این حوزه نیز آغاز خواهیم کرد. توسعه فضای سبز نیز از دیگر اولویت های ماست. ما سالانه 50 هزار درخت خواهیم کاشت؛ یعنی در پایان چهار سال، 200 هزار درخت به مجموعه فضای سبز شهری افزوده خواهد شد.

,

مصوبه طرح تفکیک آب خام را اخذ کرده ایم

, مصوبه طرح تفکیک آب خام را اخذ کرده ایم,

برای تأمین منابع آبی لازم به منظور توسعه فضای سبز نیز برنامه ریزی هایی صورت خواهد گرفت. ما جزو نخستین شهرهایی هستیم که مصوبه طرح تفکیک آب خام را اخذ و پیگیری کردیم تا اولین رقم مربوط به اجرای این طرح، در حدود یک میلیارد ریال به مدیریت شهری مهدیشهر تخصیص داده شد. ما با این رقم کار تفکیک آب خام را آغاز کرده ایم.

,

پروژه تعریض خیابان امام در دست دستور کار قرار دارد

, پروژه تعریض خیابان امام در دست دستور کار قرار دارد,

فارغ از این، ما اجرای پروژه تعریض خیابان امام مهدیشهر را در دستور کار داریم. عرض خیابان امام باید حتما به 30 متر افزایش پیدا کند. ما جزو شش شهری هستیم که در استان کارخانه آسفالت داریم و مقدمات امر را فراهم کرده ایم تا این کارخانه با ظرفیت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد. افزون بر این ما در حال برنامه ریزی برای احداث یک مجتمع تجاری مشارکتی در ابتدای شهر با 15 دهنه مغازه هستیم.

,

پروژه های ما مشارکتی و درآمدزا خواهد بود. به طور کلی سمت و سوی رشد و توسعه مهدیشهر مبتنی گردشکری است و بس. ساماندهی محدوده دربند و غار دربند برای ما در اولویت است و تلاش می کنیم تا زمینه های توسعه گردشگری را در شهر فراهم کنیم.

,

مرآت- برای شما آرزوی موفقیت داریم.

, مرآت- برای شما آرزوی موفقیت داریم.,

من هم برای شما و همکارانتان آرزوی توفیق دارم.

,

گفتگو و تنظیم: محسن حسن زاده

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه