اخبار داغ

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد:

پیش بینی حضور 40 میلیون زائر در سال 1400 در مشهد

پیش بینی حضور 40 میلیون زائر در سال 1400 در مشهد
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشهدی شهری بین‌المللی است و با همه مراکز استان‌ها متفاوت است زیرا این شهر تنها در سال گذشته شاهد حضور بیش از 28.5 میلیون زائر بوده و در سال 1400 بیش از 40 میلیون زائر در این شهر حضور خواهند داشت که این خود نشان از جایگاه این شهر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از صبح توس؛  قائم‌مقام تولیت آستان قدس امروز در مراسم معارفه شهردار جدید و تودیع شهردار پیشین که در برج سپید برگزار شد، بهترین تعریف از شهردار را عمل کرد وی ذکر و عنوان کرد: آستان قدس رضوی در خدمت شهرداری مشهد و سایر دستگاه‌های خدماتی در راستای خدمت به زائران و مردم شهر مشهد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با بیان اینکه در سنگرهایی خدمت می‌کنیم اگر جز خدمت کردن به مردم چیزی دیگری را در نظر داشته باشیم، شکست‌خورده‌ایم ادامه داد:  این یک باور قرآنی است و این  موضوع در بیانات ائمه معصومین (ع)، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دیده می شود.

,

, ,

از خدمات شهردار پیشین مشهد تشکر و اظهار کرد:  من به سید صولت مرتضوی شهردار مشهد و همچنین شورای چهارم خسته نباشید می‌گویم و قطعاً ثواب این خدمت را از امام رضا (ع) خواهید گرفت و درواقع خدمات شما در طی این 4 سال در مشهد خواهد ماند.

, .,

بختیاری با بیان اینکه شهردار جدید مشهد را 30 سال است که می‌شناسد ابراز کرد: عملکرد ایشان در طی این سال‌ها بهترین تعریف از وی است و درواقع تقی زاده خامسی فردی با انگیزه، با مصمم بوده و به‌هیچ‌وجه سیاسی کار نبوده و درواقع خدمت را پیشه خود ساخته است.
وی افزود:  مشهدی شهری بین‌المللی است و با همه مراکز استان‌ها متفاوت است زیرا این شهر تنها در سال گذشته شاهد حضور بیش از 28.5 میلیون زائر بوده و در سال 1400 بیش از 40 میلیون زائر در این شهر حضور خواهند داشت که این خود نشان از جایگاه این شهر است.

, .,
, .,

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز خدمات گسترده‌ای از سوی آستان قدس رضوی ارائه‌شده، که طبق تأکید حجت‌الاسلام رئیسی، آستان قدس رضوی در خدمت شهرداری مشهد و سایر دستگاه‌های خدماتی است که می‌خواهند به زائران و مردم شهر مشهد خدمت کنند.

,

در ادامه شهردار مشهد در مراسم تودیع خودش گفت: جز به ارادت امام هشتم(ع) و آستان مقدس رضوی هیچ انگیزه ‌ی مرا در مدار خدمت‌رسانی در مشهد قرار نداد و اگر قرار است مسئولیتی در این کلانشهر پذیرفته شود، باید برداشتی متناسب با واقع از حوزه ماموریت به دست آید.

, .,

سید صولت مرتضوی بیان کرد:  در طی سالها خدمتم در وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها تجاربی کسب کردم سعی کردم در دوران تصدی گری بر شهرداری مشهد از این تجارب استفاده کنم بنا براین در  روزهای اول فعالیتم، از نقاط مختلف شهر بازدید کردم. پروژه قطار شهری، مشکلات عدیده اجتماعی و پروژه‌های عمرانی که دارای مسائل مختلف بودند، رصد کردم

,

وی اضافه کرد:  اما وقتی از حاشیه شهر دیدن کردم، دیدم مادرانی دست دختران زیباسیرتشان را گرفته و می گفتند زخم روی صورت دخترانشان داغ نیش سالک است، شما چه پاسخی خواهید داد؟

,

شهردار مشهد افزود: در کال دروی کارگران خدمات شهری شهرداری مشهد کیسه به دست گرفته و سرنگ‌ها را جمع‌آوری می کردند. در محل بازار میوه و تره بار فوج فوج معتادانی را دیدم، که در بیقوله ها تلنبار شده بودند.

, .,

مرتضوی  با بیان اینکه در دوران تصدی گری شهرداری مشهد توفیق تشرف در محضر علمای تراز اول مشهد مقدس داشته اظهار کرد: خدمت آیت الله سیدان، علم الهدی و سایر بزرگان شهر رفتم که سفارش این بزرگان نیز حل معضلات فرهنگی حاشیه شهر بود.

, .,

وی با اشاره به اینکه مجموعه مطالعات ما به این مهم رسید که مشهد نیاز به توسعه متوازن دارد، اظهار کرد: شکاف طبقاتی مشهد را آزار می داد. توجه به بالای شهر و عدم توجه به ولی نعمتانمان در پایین شهر که جمعیتی بیش از یک میلیون نفر دارد، آدمی را می آزارد.

, .,

شهردار پیشین مشهد یکی از مشکلات درجه یک ایران و جهان را مشکلات محیط زیستی دانست و گفت: چه باید برای رفع این مشکلات کرد؟ باید به سمت نوسازی و بهسازی حمل و نقل رفت و با کاستن از آلاینده های زیست محیطی و توسعه فضای سبز این مشکلات را کاهش داد. پیشرفت این مهم قابل اندازه گیری است و هر کسی مایل است می تواند آن را بررسی کند.

, .,

مرتضوی ابراز کرد: اگر مجموع بایدها و نبایدها را فرهنگ بدانیم، در شهر مشهد مقدس که محل توسعه و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است، به نیکی در می‌یابیم که این کلانشهر باید مرکز نشر تفکر اسلام ناب محمدی(ص) باشد و هر اندیشه‌ای به جز این قطعا مردود خواهد بود.

, .,

وی اظهار کرد: به لحاظ تجربه می گویم هیچ مسئولیت و کاری دشوارتر از کار در شهرداری نیست و شهردار جدید را تمجید می‌کنم که این مسئولیت سنگین را پذیرفت.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه