اخبار داغ

مراسم افتتاح سامانه مجمع خیرین حوزه علمیه شهر اهرم برگزار شد

مراسم افتتاح سامانه مجمع خیرین حوزه علمیه شهر اهرم برگزار شد
مراسم افتتاح سامانه مجمع خیرین حوزه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم با حضور مدیر حوزه های علمیه استان و امام جمعه و فرماندار شهرستان تنگستان و جانشین فرماندهی سپاه امام علی(ع) تنگستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس ؛ مراسم افتتاح سامانه مجمع خیرین حوزه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم با حضور مدیر حوزه های علمیه استان و امام جمعه و فرماندار شهرستان تنگستان و جانشین فرماندهی سپاه امام علی(ع) تنگستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ؛,

در این مراسم مدیر حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر حجت الاسلام یوسف جمالی در خصوص فعالیت های خواهران طلبه و اهمیت حوزه های علمیه در سطح شهر اظهار داشت: زحمات پیوسته و خستگی ناپذیر موسس حوزه ریحانه النبی ستودنی است که توانستند مدرسه را به این وضع کنونی برسانند که از نظر کمی و کیفی شاهد آن هستیم.

,

حجت الاسلام جمالی افزود:  حضور خواهران در این مدرسه  اگر چه تبلیغ هم نباشد خواه نا خواه تاثیرات خود را بر شهرستان خواهد گذاشت و مدرسه باید رنگ و بوی پژوهشی به خود بگیرد و طلاب  باید در عرصه پژوهش و تحقیق حضوری پررنگ داشته باشند.

,

وی با اشاره به  ارزش علم و علم آموزی گفت: علم نوری است که خداوند در قلب منتخب خودش قرار می دهد که ظرفیت آن را داشته باشد و علم اسراری است از اسرار خداوند و باطنی است که خداوند در قلوب قرار می دهد.

,

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر به ارزش فراگیری علم در احادیث اسلام اشاره کرد و تصریح کرد: کسی که در راه کسب علم قدم بر می دارد فی سبیل الله است و انقدر مقام و ارزش علم اموزی بلند است که پرندگان اسمان و ماهیان دریا برای او استغفار می کنند.

,

 حجت الاسلام جمالی بیان داشت: علم اگر ریشه اش در ولایت ائمه اطهار باشد دارای نور می باشد و علم بدون ولایت پذیری بدون تطبیق بر امام و ولی خود بی ارزش است و اگر در برنامه های حوزه ٬ حرکات مطابق با ولایت فقیه نباشد از اصل و ریشه خود فاصله خواهد گرفت و هدف از تربیت حوزه  تربیت طلابی ولایت پذیر و وامدار امامت و در مسیر خون شهدا هست که این ها ارزش دارد.

,

و در پایان مراسم دبیر مجمع خیرین حوزه علمیه استان اظهار داشت: در استان امروز گسترده ترین سامانه خیرین از حوزه های علمیه است که در حال تکمیل است وبا حضور طلاب در این امر این ارزش دینی  کسترده خواهد شد.

,

وی با دعوت از مردم با ثبت نام در لینک خیرین بیان داشت : که مردم شهرستان تنگستان باید قدر این موقیعت را بدانند که در کوتاه ترین زمان توانسته شد این مکان مقدس بنا شود و زمینه ای برای ایجاد کارهای خیری شود که از جمله انها مجمع خیرین هست و یکی از امور  پیشرفت علمی و دینی طلاب همین امر می باشد که هدف ایجاد فضای مناسب برای عرصه علمیه جوانان در امور دین است.

,

لازم به ذکر است حکم رییس مجمع خیرین شهرستان تنگستان توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران استان  به امام جمعه اهرم، موسس حوزه  علمیه ریحانه النبی حجت الاسلام عیسی راستگو اهدا شد.

,

/ انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه