اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون:

تبلیغ بهترین ابزار دست روحانیون است/ سخنان مبلغ باید روشنگرانه، مستدل، منطقی و فارق حق و باطل باشد

تبلیغ بهترین ابزار دست روحانیون است/ سخنان مبلغ باید روشنگرانه، مستدل، منطقی و فارق حق و باطل باشد
حجت الاسلام والمسلمین گواهی گفت: جایگاه تبلیغ جایگاه رفیعی است و مقامی بالاتر از مبلغ نداریم؛ خاصیت و ابزار کار همه پیامبران تبلیغ بود و امروز روحانیت که نماد پیامبران و اوصیا هستند، بهترین ابزاری که در دست دارند تبلیغ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی در همایش حماسه سازان بصیرت و طلایه داران تبلیغ در جمع روحانیون و طلاب شاخص استان کرمان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم وگرامیداشت این دو مناسبت گفت: امروز ژنرال های عالم، چه انقلابی وچه غیر انقلابی، به وجود سردار سلیمانی افتخار می کنند و این افتخار متعلق به همه جهان اسلام، ایران وبه ویژه مردم کرمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون تصریح کرد: جایگاه تبلیغ جایگاه رفیعی است و مقامی بالاتر از مبلغ نداریم؛ خاصیت و ابزار کار همه پیامبران تبلیغ بود و امروز روحانیت که نماد پیامبران و اوصیا هستند، بهترین ابزاری که در دست دارند تبلیغ است.

,

وی با بیان اینکه اگر منبر را از ما بگیرند همه چیز را گرفته اند، اظهار داشت: نباید کارهای اجرایی روحانیون را مشغول کند چرا که  اگر تبلیغ را از روحانیت بگیرند یا آسیبی به آن برسد، مرده ایم؛ هیچ چیز ارزش مندتر از منبر سیدالشهدا (ع) نیست و تا به امروز هیچ رسانه ای بالاتر از منبر نیامده و نخواهد آمد چون منبر حلاوت و صاحب دارد و صاحب منبر به آن جایگاه می دهد.

,

حجت الاسلام والمسلمین گواهی عنوان کرد: در زندگی پیامبر می بینیم ایشان اول از خود، خانواده و سپس نزدیکان و اهل مکه شروع می کند و در نهایت تبلیغ ایشان جهانی می شود؛ ما نیز باید از دایره اطراف خود آغاز کنیم و ابتدا از خود، خانواده و سپس از اهل محل شروع کنیم.

,

وی در خصوص آداب تبلیغ بیان کرد: باید هر منبر و سخنی با نام خدا و توسل به اهل بیت آغاز شود که امری بسیار موثر است؛ مرحوم فلسفی می فرمود محال بود قبل از منبر به یکی از ائمه توسل نکنم؛ یک بار توسل نکردم و با غرور به منبر رفتم، هیچ موردی به ذهنم نیامد لذا توسل به اهل بیت بسیار موثراست که نفوس را با فرد همراه می کند.

,

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون تشریح کرد: باید منبر را به چند بخش تقسیم کنیم که آیات، روایات و تاریخ در آن باشد و مباحث اجتماعی، اخلاقی و احکام را دربر گیرد؛ امروز بزرگترین نیاز مردم مسائل شرعی است چرا که برخی حتی ساده ترین مسائل را نمی دانند.

,

وی ابراز کرد: روحانیون باید بر پایه حق و براساس مسائل فقهی، شرعی و دینی سخن بگویند؛ امام کاظم (ع) فرمود حق را بگو ولو هلاکت تو را با خود داشته باشد.

,

حجت الاسلام گواهی ادامه داد: امروز با سیاسی شدن مباحث حق را نمی گوییم و یا مصلحت اندیشی میکنیم؛ اگر فردی اصول گراست اما خلاف اصولگرایی عمل می کند، باید حق را مطرح کنیم ولو اینکه از ما ناراحت شود؛ چرا به گونه ای رفتار می کنیم که برخی برای انجام کارهای بدتر از این میدان پیدا کنند؟

,

این مقام مسئول تاکید کرد: در صحبت های مبلغ باید روشنگری وجود داشته باشد؛ گاهی احتیاط می کنیم در حالیکه هدف بعثت پیامبر رسیدن مردم ازظلمت به نور بود و هدف انقلاب هم این بود که جریان خدا در کشور باشد اما امروز این جریان گم شده است لذا باید سعی کنیم خدا را پیدا کنیم.

,

وی اذعان داشت: امروز تنها تریبون رهبر جمهوری اسلامی ایران است که در تمام دنیا حرف حق می زند؛ کمااینکه امام راحل (ره) اسلام آمریکایی و نبوی را معرفی کرد و فرمود عربستان اسلام آمریکایی دارد و تنها امام خمینی (ره) بود که این را بیان کرد.

,

حجت الاسلام و المسلمین گواهی گفت: سخنان ما باید فارق و جداکننده حق و باطل باشد تا مردم باطل را بشناسند؛ همچنین باید نیکو و شایسته سخن گفت و مستدل و منطقی صحبت کرد؛ یکی از ایرادات برخی از ما این است بیشتر شنیده ها را بیان می کنیم در حالیکه باید برای ما حجت تمام شود تا حرفی را بیان کنیم.

,

وی افزود: سخن مبلغ باید سنجیده، محکم و مایه رشد و کمال باشد در غیر این صورت اثرگذار نخواهد بود؛ سخنان باید جامع و متنوع باشد چرا که اگر در خور شان هر مستمع سخن نگوییم، فضا به هم می ریزد.

,

حجت الاسلام والمسلمین گواهی در خصوص فعالیت روحانیون در جبهه های جنگ تصریح کرد: ما در یک روز و در تاریخ چهارم دی ماه سال 65 طی عملیات کربلای 4، 145 شهید روحانی داریم؛ در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 4500 شهید روحانی  و 315 آزاده داریم و امروز نیز بیش از 30 شهید مدافع حرم روحانی داریم.

,

حجت الاسلام والمسلمین گواهی در خصوص تشکیل بسیج اساتید و طلاب با بیان اینکه امروز مسئولیت فوق العاده سنگینی برای طلاب وجود دارد، بیان کرد: بسیج اساتید و طلاب در 4 استان شکل گرفت و امیدواریم در آینده نه چندان دور به تناسب جمعیتی حوزه ها بیشتر هم به آن توجه شود.

,

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در پایان با اشاره به جنایات وحشتناک در میانمار علیه مسلمانان خاطرنشان کرد: مردم میانمار مظلوم ترین مسلمانان هستند؛ اگر تنها بویی انسانیت داشته باشیم، از این جنایات وحشت می کنیم لذا در این جلسه اعلام برائت خود را از دولت میانمار و کسانی که این جنایات سهمگین را علیه مسلمانان روا می دانند، اعلام می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه