اخبار داغ

در سفری یکروزه؛

دو معاون وزیر جهاد کشاورزی از مناطق خشک سمیرم دیدن کردند/ توسعه کشت زرین گیاه در روستاها

دو معاون وزیر جهاد کشاورزی از مناطق خشک سمیرم دیدن کردند/ توسعه کشت زرین گیاه در روستاها
معاونان آب و خاک و باغداری و تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی از مناطق خشکیده و تعدادی از باغ های منطقه سمیرم در جنوب استان اصفهان، دیدن کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ این دو مقام ارشد وزارت جهاد کشورمان ، در سفر یکروزه خود به این شهرستان بر توانمندی های خوب کشاورزی، تولیدات دارویی و گردشگری آن تاکید داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی که در یکی از مناطق بخش وردشت سمیرم حضور یافته بود، خاطر نشان کرد: خشکسالی های متعدد و پیاپی، مشکلات عدیده ای برای کشاورزان کشورمان ایجاد کرده و سمیرم نیز از این حیث مستثنی نمانده است.
علیمراد اکبری افزود: بخشی از مشکلات کشاورزی را با توسعه کشت های مکانیزه مرتفع کرده ایم اما این روند ناکافی بوده و باید کارها در این بخش با قوت دنبال شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: در حال حاضر عملیات بروز رسانی سند ملی آب و خاک و اصلاح آمار مصرف آب بخش کشاورزی را در دست اجرا داریم که می تواند در افزایش راندمان مصرف آب تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی افزود: ساماندهی بازار آب مشروط به عدم تغییر کاربری زمین های کشاورزی می تواند برای این بخش موثر باشد.
این مسئول ارشد در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: برسی ها و کارهای کارشناسی نشان می دهد سالانه پنج میلیارد مترمکعب محصولات آب بر صادر و به ازای آن ٣٠ میلیارد مترمکعب مواد غذایی و محصولات آب بر مجازی وارد کشور مَی شود که نشان می دهد ایران جز کشورهای با تراز تجاری مثبت است.
محمدعلی طهماسبی دیگر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات گیاهی نیز گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال زنجیره تولید و ارزش افزوده بیشتر است و در این راه باید نقشه راه برای باغ ها تدوین و بر اساس آن اقدام شود.
این مسئول ادامه داد: افزون بر ۸۸ هزارهکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت گیاهان دارویی اختصاص می یابد و سمیرم نیز در برخی اقلام این تولیدات از جمله زرین گیاه سهیم است.
فرماندار، نماینده مجلس، برخی اعضای شوارها، بخشداران و سایر مسئولان در این سفر حضور داشتند.
شهرستان سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی (دشت) قبرکیخا، سمیرم، وردشت و کُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می شود و دارای ۲۲ هزار هکتار باغ، ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل های طبیعی است.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه