اخبار داغ

سه اَبَر چالش اقتصاد ایران کدامند؟

سه اَبَر چالش اقتصاد ایران کدامند؟
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: جمعیت و اشتغال که همیشه یکی از مسائل مهم کشور بوده، انرژی، آب، محیط زیست و نوآوری و فناوری سه اَبَر چالش مهم در اقتصاد کشور ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از تسنیم، در این همایش حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد ایران در وضعیت کنونی با چالش‌های گوناگونی مواجه است، گفت: اصلی‌ترین اَبَرچالش اقتصادی کنونی نظام، تدبیر و اداره امور است که من نام آن را برای ساده‌تر شدن، نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی می‌گذارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به سه اَبَر چالش دیگر در اقتصاد ایران تصریح کرد: جمعیت و اشتغال که همیشه یکی از مسائل مهم کشور بوده، انرژی، آب، محیط زیست و نوآوری و فناوری سه اَبَر چالش مهم در اقتصاد کشور ما است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از پدیده‌ای تحت عنوان فرار مغزها تأکید کرد: فرار مغزها یک فاجعه بزرگ است که به‌وجود آمده و هنوز هم ادامه دارد. 

,

راغفر اظهار داشت: ما بزرگترین صادرکننده دانش‌آموختگان دوره فنی و مهندسی و دکتری به آمریکا هستیم، ما امروز 12 هزار و 300 دانشجو در آمریکا داریم که با این تعداد در این مسئله در کل دنیا اول هستیم. 

,

وی با اشاره تعداد بالای دانشجویان نخبه ایرانی در خارج از مرزهای کشور، یاد آور شد: از تعداد دانشجویانی که در آمریکا تحصیل می‌کنند، 91 درصد می‌خواهند در آمریکا بمانند. 

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه کشور ما هنوز به درآمدهای بادآورده نفتی وابسته است، نه مسائل شغلی و کارآفرینی داخلی، تصریح کرد: کلید اصلی بقای هر جامعه‌ای استحکام رابطه ملت و دولت است، به‌خصوص اعتماد مردم به دولت که ما در سال‌های گذشته آن را فرسوده کرده‌ایم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه