اخبار داغ

گزارشی از لباس فرم مدارس؛

چاهی که مدارس برای دانش آموزان کهنوجی کندند

چاهی که مدارس برای دانش آموزان کهنوجی کندند
تهیه لباس فرم دانش آموزان همواره از دغدغه های اولیا در آستانه بازگشایی مدارس است، لباس فرمی که بیشتر اولیا از قیمت و کیفیت آن رضایت نداشته و از نبود نظارت بر فرآیند تهیه آن نیز گلایه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شوباد،با پایان ماه شهریور  بوی مهر و فصل مدارس به مشام می رسد و والدین و دانش آموزان برای آماده شدن سال تحصیلی جدید جنب و جوش دیگری می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ,  , شوباد, ،با پایان ماه شهریور  بوی مهر و فصل مدارس به مشام می رسد و والدین و دانش آموزان برای آماده شدن سال تحصیلی جدید جنب و جوش دیگری می گیرند.,

تهیه لباس فرم مدارس که طرح و رنگ آن توسط مدیران مدارس تعیین می شود، مهم ترین نیاز دانش آموز است که مدل، رنگ، کیفت پارچه، قیمت و نحوه تهیه آن همواره یکی از دغدغه های اصلی اولیا و دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس است.

,

یکی از دغدغه های دانش آموزان و اولیای آنها در سال تحصیلی جدید، تهیه لباس و لوازم التحریر می باشد بخصوص اگر لباس فرم اجباری و هر ساله نیز متغیر باشد، والدین دچار دغدغه بیشتری خواهند بود چرا که بسیاری از پس هزینه های آن بر نمی آیند.

,

اما اینکه وضعیت تغییر هر ساله رنگ لباس فرم بعضی از مقاطع مدارس در شهرستان کهنوج است.

,

vy1s_rrr_(1).jpg

, vy1s_rrr_(1).jpg,

خانم محمدی یکی از شهروندان کهنوجی است که دو دخترش امسال در مدارس ابتدایی و متوسطه اول تحصیل خواهند کرد و باید به فکر لباس فرم هر دو نفرشان باشد.

,

وی در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار شوباد، در خصوص لزوم تغییر رنگ لباس فرم، اظهار کرد: لباس فرم اگر تغییر پیدا کند از یک نظر خوب است چرا که برای بچه ها تنوع می شود و بعد از دو یا سه سال لباس فرمی با رنگ متفاوت استفاده می کنند.

, شوباد, شوباد,

این اولیای دانش آموز مدرسه تصریح کرد: اگر از بعد اقتصادی و وضع مالی خانواده ها را نگاه کنیم، تغییر لباس فرم شاید مناسب نباشد و خانواده هایی باشند که توانایی تهیه لباس جدید را نداشته باشند.

,

وی قیمت  تمام شده هر دست لباس فرم دخترانه با مانتو و شلوار و مقنعه را با توجه به جنس پارچه و نوع دوخت حدود 70 هزار تومان عنوان کرد و افزود: اگر هر خانواده ای دو دانش آموز دختر داشته باشد و لباس فرم جدیدی بخواهند بگیرند نزدیک به 130 الی 140 هزار تومان برایشان آب می خورد که این جدا از هزینه دیگر شامل کفش ولوازم التحریر و... است.

,

وی گفت مدارس کهنوج تولیدی که معرفی کردند خیلی لباس های دخترمان را خراب کرده است و هزینه زیادی بابت هر مانتو شلوار دریافت میکند و این در صورتی است که در مغازه های داخل بازار قیمت آنها 45 تومان است و اما این تولیدی بابت هر مانتو شلوار 70 هزار تومن دریافت میکند.آیا این جای انصاف است؟؟

,

wtpn_rrr_(2).jpg

, wtpn_rrr_(2).jpg,

وی ادامه داد:نحوه برخورد این خیاطان تولیدی در کهنوج اصلا مناسب نیست.در صورتی که هزینه زیادی بابت مانتوشلوار دریافت میکنند اما برخورد خوبی با مشتری ندارند.
یکی دیگر  از اولیای دانش آموزان میگوید: برای تهیه لباس دانش آموزی با مشکل روبه رو بودیم،زیرا قیمتها بسیار بالا بود.

,
,

وی گفت: من دارای 3 فرزند دختر هستم. با مشکلات زیادی برای تهیه لباس آنها روبه رو شدم، زیرا این خیاط تولیدی طرف قرار داد با آموزش و پرورش کم کاری میکند.

,

با توجه به سخنان مطرح شده، لباس فرم مدارس با رنگ ها و مدل های متنوع که باعث تفکیک نوع مدرسه و پایه تحصیلی می شود، با قیمت های نامناسب و گران گاهی اوقات باعث ایجاد فاصله طبقاتی شده و آن را تشدید می کند و خانواده ها به اجبار و خلاف میل خود باید این هزینه ها را بپردازند. براین اساس لازم است که مسئولان آموزش و پرورش نظارت بیشتری بر روند تهیه لباس فرم مدارس و قیمت آن داشته باشد تا کام دانش آموزان و والدین در آغاز سال تحصیلی تلخ نشود.

,

در حقیقت تغییر سالی یک بار فرم و مدل لباس  یک امر بسیار نامناسب است و در این روزگاری که گرانی ها بر مردم فشار آورده از نظر اقتصادی نیز فشاری به اولیای دانش آموزان وارد می شود.آیا پول زیادی از جیب مردم قانونی است و اگر قانونی است آیا رقمی که پرداخت می‌شود با کار انجام شده تناسبی دارد یا خیر که اگر چنین نباشد انتظاری به‌جاست که دستگاه‌های نظارتی متقاعد به ورود به موضوع و پیگیری کیفیت اجرای طرح و در نهایت برخورد با هرگونه تخلف احتمالی شوند.

,

qujx_rrr_(3).jpg

, qujx_rrr_(3).jpg,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه