اخبار داغ

شورای تامین بخش زرقان حافظ امنیت مردم در عزاداری های حسینی خواهد بود

شورای تامین بخش زرقان حافظ امنیت مردم در عزاداری های حسینی خواهد بود
در نشست مشترک مسئولان هیئت های مذهبی و شورای تامین بخش زرقان بر لزوم همکاری جهت انجام هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری های حسینی درماه محرم تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرقونیا ، در نشست مشترک مسئولان هیئت های مذهبی و شورای تامین بخش زرقان بر لزوم همکاری جهت انجام هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری های حسینی درماه محرم تاکید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرقونیا ،,

در ابتدای مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه شهر زرقان در جمع مسئولان هیئت های مذهبی ضمن گرامیداشت ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و گفت:سال گذشته مراسمات با نظم و انظباط بسیار خوبی برگزار شد ان شاءالله امسال نیز با همکاری و وحدت مراسمی بی نظیر در شان مردم متدین زرقان برگزارشود.

,

وی ادامه داد: روحیه معنوی و اخلاص و آن هدف واقعی امام حسین(ع)را برای جوانان ونوجوانان تشریح کنید و آن ها را به انجام واجبات از جمله نماز در ماه محرم تشویق کنید.

,

امام جمعه زرقان در ادامه ضمن دعوت از هیئت ها جهت وحدت در مراسم ظهر عاشورا اظهار داشت:امیدواریم موقع نماز ظهر عاشورا همه هیئت ها دست از عزاداری کشیده و به صفوف نماز بپیوندند.

,

شاهسوندی رییس دادگاه عمومی بخش زرقان در این مراسم ضمن بیان برخی نکات حقوقی گفت:اگر مسئولان هیئت های مذهبی سهوا یا عمدا در خصوص دستورالعمل نظم ترافیکی ،نحوه توزیع نذورات بخواهند تخطی داشته باشند که منجر به اخلال در نظم وامنیت عمومی شود قطعا دچار مشکل قضایی خواهند شد و تظاهر به فعل حرام در ملأ عام از جمله قمه زنی جرم محسوب خواهد شد و مسئولان هیئت ها از انجام همچین حرکت هایی جلوگیری کنند که متوجه محکومیت های قضایی نگردند و برخی مداحان نمیتوانند در هیئت ها به مداحی بپردازند لذا اگر مشاهده شود هیئتی از مداحان ممنوع الکار استفاده کرده است علاوه بر برخورد با آن مداح،امر قضایی متوجه مسئول آن هیئت نیز خواهد شد.

,

فرشاد کوشا بخشدار زرقان، مسئولان هیئت ها را اثرگذارترین برگزارکنندگان عزای حسینی معرفی کرد و گفت: فرهنگ غنی عزاداری حسینی را در هیئت ها توسعه دهید و هنر ما این است که بتوانیم شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کنیم.

,

کوشا رئیس شورای تامین بخش عنوان کرد:به دنبال رسانه ای کردن عزاداری های حسینی بخش زرقان در غالب وحدت هستیم و پیشنهاد میکنم یک روز همه هیئت ها در امامزاده قاسم تجمع داشته باشند و به عزاداری بپردازند.

,

وی با اشاره به نکات امنیتی افزود:با هرگونه خلل در نظم و برگزاری مراسمات حسینی برخورد خواهد شد،لذا انتظار میرود مسئولان محترم هیئت ها همکاری لازم  وکامل را با نیروهای انتظامی و امنیتی داشته باشند.

,

سرگرد تیمور کاظمی فرمانده انتظامی بخش زرقان با اشاره به چند نکته امنیتی اذعان داشت: در بحث امنیت نیازمند همکاری و همراهی شما هستیم، همه شما مثل یک مامور انتظامی، برنامه را کنترل کنید و درزمان تعیین شده هیئت ها را حرکت دهید و در برقراری امنیت برای مردم در ایام عزاداری با  هیچ فردی تعارف نداریم و طبق قانون با افراد خاطی برخورد میکنیم.

,

در پایان این مراسم جمعی از مسئولان هیئت های مذهبی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

,

photo_2017-09-22_07-30-37photo_2017-09-22_07-30-25

, photo_2017-09-22_07-30-37, photo_2017-09-22_07-30-37, photo_2017-09-22_07-30-25, photo_2017-09-22_07-30-25]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه