اخبار داغ

آیت‌الله کاظم صدیقی در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی (ره):

رمز ماندگاری عاشورا محتوای نورانی و جاذبه بی‌نظیر این واقعه است/ همایش عظیم شیرخوارگان حسینی برای ترامپ پیام دارد

رمز ماندگاری عاشورا محتوای نورانی و جاذبه بی‌نظیر این واقعه است/ همایش عظیم شیرخوارگان حسینی برای ترامپ پیام دارد
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که رمز ماندگاری عاشورا محتوای نورانی و جاذبه بی‌نظیر این واقعه است، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی گرگ‌صفت هرگز نمی‌تواند در برابر انقلاب مردمی ایران موفق باشد. همایش عظیم شیرخوارگان حسینی برای ترامپ پیام دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز ، آیت‌الله کاظم صدیقی لحظاتی پیش در همایش شیرخوارگان حسینی که با حضور پرشور عاشقان آل‌الله در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ما وظیفه داریم که ماهیت نهضت امام حسین علیه‌السلام را بررسی کنیم. رمز ماندگاری عاشورا، محتوای نورانی عاشورا، جاذبه بی‌نظیر عاشورا و مجموعه‌ای که این حادثه را آفریدند قابل توجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز , تهران نیوز,

وی گفت: روزی که در صحنه کربلا جمعی حاضر شدند، ۷۲ نفر مرد و حدود ۸۰ نفر زن وجود داشتند. کمیت خوب است اما آن که ماندگار و اثرگذارتر است، کیفیت می‌باشد.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: خیلی انقلاب‌ها برپا شده اما ماندگار نداشته است. امام حسین علیه‌السلام خلیفه خدا بود و حرکتش با کمیت کم عالم را درنوردید و جهان را تحت تاثیر خودش قرار داد.

,

وی عنوان کرد: منشا حضور عاشوراییان در کنار امام حسین علیه‌السلام فقط ایمان و عشق بود. آن‌ها آمده بودند که از دنیا بگذرند. آنجا هم که ایمان باشد، متعلقات دنیا در نظر انسان ناچیز جلوه می‌کند.

,

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: در عاشورا بخشنامه، احضار و جلب نبود بلکه اختیار، انتخاب و گزینش بود. ماهیت حرکت امام حسین علیه‌السلام کاملاً مردمی بود. اگر انقلاب ایران شاه را بیرون و دست آمریکا را کوتاه کرد، رمزش این بود که امام خمینی (ره) جانشین امام حسین علیه‌السلام بود و مردم به صورت داوطلبانه فرزندان خود را هدیه کردند.

,

 

,

* عزدارای‌ها تا رنگ مردمی دارد هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج عظیم را خاموش کند

, * عزدارای‌ها تا رنگ مردمی دارد هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج عظیم را خاموش کند, * عزدارای‌ها تا رنگ مردمی دارد هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج عظیم را خاموش کند,

وی ادامه داد: عزدارای‌ها تا رنگ مردمی دارد و انتخاب خود مردم است، هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج عظیم را خاموش کند. اگر در قالب‌های اداری رفت، دوامی پیدا نمی‌کند.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: ملت ایران هشت سال در حال جنگ بود و موشک‌ها و گلوله‌ها بر سر مردم می‌ریخت. شهادت‌ها مردم را خسته نکرد. خانواده‌های شهدا زیر تابوت شهیدشان رضایت داشتند و خودشان از انقلاب دفاع کردند.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز هم اگر انقلاب ما در برابر رژیم‌های گرگ‌صفتی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاوم و ایمن است، به این دلیل است که مردم خودشان در حال دفاع کردن هستند.

,

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: اگر هدف ما بلند باشد، باید در راه هدفمان تلاش و ایثار کنیم. هرگز کسی به هدف بلند نمی‌رسد مگر از محبوبش عبور کند.

,

وی گفت: رنگ و نژاد در کربلا حاکم نبود. از همه اقشار در لشکر امام حسین علیه‌السلام وجود داشت. تعدادی زن، نوجوان، کودک و پیرمرد بودند اما اخلاق و ایثار را سرلوحه خود قرار دادند.

,

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: درود بر مادری که شهیدحججی‌ها و شهیدهمت‌ها و شهیدبروجردی‌ها از آن‌ها ایجاد می‌شوند‌. این شیرهای عاشقانه حسینی این شهدا را به وجود آورد.

,

وی ادامه داد: شما مادرها حجابتان را حفظ کرده‌اید و با غیرتی رباب‌گونه و زینب‌گونه فرزندانتان را به این دو بزرگوار تقدیم می‌کنید.

,

آیت‌الله صدیقی گفت: من هم مثل شما حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام را باب الحوائج و مسیح امام حسین علیه‌السلام می‌دانم. ایشان شش ماهه بود اما تمام مجتهدین ما به این بزرگوار توسل می‌کنند و حل مشکلات بزرگ را از ایشان می‌خواهند.

,

امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: حضور شما در اینجا برای ترامپ، آمریکا و مستکبران پیام دارد. پیام شما این است که ما حتی کودکانمان را هم به میدان می‌آوریم و از فدا شدن آن‌ها هیچ ترسی نداریم.

,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه