اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان:

اعزام 45 مبلغ و مبلغه در ایام محرم به شهرستان رامیان/20 هیات مذهبی دارای مجوز هستند

اعزام 45 مبلغ و مبلغه در ایام محرم به شهرستان رامیان/20 هیات مذهبی دارای مجوز هستند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان با بیان اینکه 20 هیات مذهبی در بخش مرکزی این شهرستان دارای مجوز هستند، گفت: از این تعداد سه هیات مذهبی دارای مجوز در رامیان و 10 هیات مذهبی دیگر در غیر از رامیان در ایام محرم مراسم زنجیر زنی برگزار می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت الاسلام محمدباقرجلالی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان در گفتگو با خبرنگارمابا اشاره به اعزام قریب به 40 مبلغ و 5 مبلغه در ایام محرم به این شهرستان، گفت: از این تعداد 6 روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات قم، حدود 7 سخنران غیر بومی و مابقی روحانیون بومی شهرستان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگارما,

وی با بیان اینکه 20 هیات مذهبی در بخش مرکزی این شهرستان دارای مجوز هستند، اظهار کرد: از این تعداد سه هیات مذهبی دارای مجوز در رامیان و 10 هیات مذهبی دیگر در غیر از رامیان در ایام محرم مراسم زنجیر زنی برگزار می کنند.

,

حجت الاسلام جلالی با اشاره به دوبرنامه ویژه ایام محرم در این شهرستان، افزود: مراسم عزاداری و سوگواری شب 6 محرم در شهر دلند بصورت مستقیم از شبکه گلستان پخش می شود .

,

وی بیان کرد: یا توجه به اینکه عزاداری روز عاشورای رامیان به ثبت ملی رسیده است طبق سالهای گذشته قریب به 20 شبکه داخلی و خارجی این برنامه عزاداری را پخش می کنند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در 6 شهر و روستای بخش مرکزی این شهرستان همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه از ماه محرم، لبیک یاحسین در دومین روز از دهه اول محرم در امامزاده ها و اجتماع بزرگ عزادارن حسینی در روز تاسوعا بصورت متمرکز در میدان امام علی(ع) رامیان را از دیگر برنامه های عزاداری در این شهرستان عنوان کرد.

, .,

وی افزود: مراسمات دسته روی کمر به کمر و زنجیرزنی شهر رامیان از شب پنجم محرم توسط هیاتهای مذهبی در سطح شهر رامیان شروع می شود .

,

jalalii1

, jalalii1,

مراسم متمرکز زنجیر زنی سه هیات رامیان در شبهای تاسوعا و عاشورا

,

جلالی گفت: با نظر مساعد هیاتهای مذهبی زنجیرزنی رامیان قرار است در شب تاسوعا و عاشورا مراسم زنجیرزنی بصورت متمرکز توسط این هیاتها برگزار شود.

, .,

وی عنوان کرد: حداکثر ساعت برگزاری مراسمات عزاداری هیاتهای مذهبی 23:30 و در شب های عاشورا و تاسوعا ساعت 24 به پایان می رسد.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان با بیان اینکه هرگونه خدمات به هیات مستلزم ثبت در سامانه طوبی است، گفت: طبق مصوبه ستاد شئون فرهنگی شهرستان رامیان خدماتدهی نهادها به هیاتها باید در صورت اصل مجوز از سازمان تبلیغات باشد .

,

وی گفت: تمامی هیاتهای مذهبی باید رعایت شئون اسلامی و جلوگیری از اختلاط زن و مرد و عدم زنجیر زنی دختران را هر چند در سن کم رعایت کنند.

, .,

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیات مذهبی شهرستان در پنجم آبان تصریح کرد: در صورت عدم ثبت هیاتهای مذهبی در سامانه طوبی حق کاندیداتوری و رای را از دست می دهند.

,

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: کلیه اهالی رسانه در انتشار اخبار هیاتهای بدون مجوز خودداری کنند.

,

jalalii2

, jalalii2,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه