اخبار داغ

امام جمعه گنبدکاووس؛

هویت انقلاب اسلامی اصلاح گراست

هویت انقلاب اسلامی اصلاح گراست
امام جمعه گنبدکاووس در نشست خبری رئیس و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بالاترین معروف در کشور ما را انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: هویت انقلاب اسلامی اصلاح گرا و هدفش ایجاد حساسیت و نظارت دقیق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قابوس نامه، حجه الاسلام محمود ترابی با اشاره به این مطلب افزود: هر چند نمی توان گفت که کاملا در مسیر انقلاب حرکت شده است و قطعا در اجرا اشکالاتی وجود دارد که راه حل تقویت ادبیات انقلاب است و سخت ترین کار از باب وظیفه در دین امر به معروف و نهی از منکر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه، , قابوس نامه، ,

وی گفت: انقلاب اسلامی طلوعی دوباره از عاشورا است و دفاع مقدس نیز شعاعی از این طلوع به شمار می آید.

,

ترابی فلسفه امر به معروف و نهی از منکر را نظارت عمومی عنوان کرد که از حسایت ها سرچشمه می گیردو اذعان کرد: این حساسیت همان اجبار اجتماعی است که البته همان معروف بودن عمل و کار ویژگی این حساسیت هاست.
وی تصریح کرد: در جامعه ای که این حسایت ها نباشد و قطعا دیگران برای آن تصمیم می گیرند و در فرهنگ عمومی " به من چه و به توچه " ها را ترویج می کند که برخاسته از فرهنگ لیبرالیسم است و دین اسلام جایگاهی ندارد.

,
,

photo 2017 11 24 07 44 15

, photo 2017 11 24 07 44 15,

امام جمعه گنبد با " مرده ایمانی " خواندن افرادی که حساسیت در آنها وجود ندارد اظهار کرد: تفاوت اسلام ناب با اسلام آمریکایی در همین است و چنین دینی که در آن حساسیت دینی در جامعه در باطن مرده باشد همان تعبیر امام از اسلام آمریکایی است و در این راستا اولین انتظار از رسانه ها ایجاد این حساسیت بین مردم نسبت به معروفات و منکرات و سرنوشت جامعه است.

,

تواکل آسیب اساسی امر به معروف و نهی از منکر

, تواکل آسیب اساسی امر به معروف و نهی از منکر, تواکل آسیب اساسی امر به معروف و نهی از منکر,

وی با اشاربه به تواکل به عنوان آسیب اساسی امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد:  تواکل همان وظیفه را به گردن دیگری انداختن است و در این امر متاسفانه هر کس توقع دارد دیگر یکاری انجام دهد.
رئیس ستاد احیاءو امر به معروف و نهی از منکرگنبد بر عدم افشای مفاسد اخلاقی برای جلوگیری از قبح شکنی ها تاکید کرد و گفت: اگر موارد فساد اقتصادی و تشکیلاتی باشد باید حتما بررسی و اطلاع رسانی شود تا به آن رسیدگی شود.

,
,

در ادامه این نشست فرمانده سپاه و دبیر ستاد احیاء شهرستان نیز با تاکید بر انجام اقدامات شاخص در رابطه با هویت ستاد در شهرستان اذعان کرد: برای حفظ قوام هر حکومت و جامعه ای و جلوگیری از نفوذ فرهنگی ٰ سیاسی و اجتماعی نیاز به بسط امر به معروف و نهی از منکر است که هر اندازه بتوانی این امر را در جامعه گسترش و تبیین کنیم  قطعا موفق تر خواهیم بود.

,

photo 2017 11 24 07 44 07

, photo 2017 11 24 07 44 07,

سرهنگ لشکر بلوکی تصریح کرد: در سال 95 عمده فعالیت ستاد در راستای اصلاح ساختار انجام شد و در سال 96 و شاید تا بخش زیادی از سال 97 نگاه ما تبیینی است و معتقدیم تا نگاره تبیینی ٰ فرهنگ سازی انجام نشود نگاه عملیاتی پاسخگو نخواهد بود.

,

وی افزود: در راستای دستاوردهای ستاد نیز کارهای موثری انجام شده است و علی رغم بازه زمانی کمی که در شکل گیری طلایه داران داشتیم موفقیت های خوبی کسب شده استو امیدواریم در حوزه تشکل های مردمی نیز بتوانیم فراگیری خوبی داشته باشیم.

,

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گنبد با اشاره به تعریف قوائد ٰ دستورالعمل و شرح وظایف اعضای ستاد با کمک وهمکاری دستگاه قضاٰ، ارشادٰ فرمانداری و سازمان تبلیغات ٰ این شرح وظایف به تفکیک معاونین انجام شده است.

,

7 برنامه محوری در هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرا می شود

, 7 برنامه محوری در هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرا می شود, 7 برنامه محوری در هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرا می شود,

لشکر بلوکی در رابطه با هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: 7 برنامه موضوع محور در این هفته در نظر گرفته شده است که با توجه به روزشمار این هفته در فرایند اجرا به چند بخش تقسیم می شوند.

,

وی افزود: از این 7 برنامه 2 برنامه جنبه عمومی دارد و 2 برنامه ستاد محور است و در راستای تخصصی کردن ستاد کارگاهها و همایش های تخصصی در نظر گرفته شده است تا مجموعه را از لحاظ فکری به یکدیگر نزدیک کند و در ارتقاء بخشی دانش نیروها برای چگونگی اجرای کار در این حوزه است.

,

فرمانده سپاه گنبد توجه به رسانه ها و فضای مجازی در جهت تبیین عمومی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و اذعان کرد از این ظرفیت مم نیز باید در این کار بهره برد و یکی از موضوعات مهم به شمار می رود.

,

وی در رابطه به امنیت آمران به معروف و ناهیان از منکر ستاد با توجه به مشکلاتی که در این راستا در کشور رخ داده است در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: دستگاه قضا در حمایت از طلایه داران کاملا پای کار هستند و درمکاتبه ای که با دادگستری انجام شده استدستورالعملی تنظیم شده و شعبه ای نیز با قاضی جداگانه برای رسیدگی به موضوعات این بخش مشخص کرده اند که می توان گفت گنبد در این مسئله پیش قراول است و مشکلی برای حمایت نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه