اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه؛

ائمه جمعه استان زنجان سخنان سخیف ترامپ را محکوم کردند

ائمه جمعه استان زنجان سخنان سخیف ترامپ را محکوم کردند
ائمه جمعه استان زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته سخنان سخیف و دور از ادب ترامپ را علیه مواضع نظام اسلامی مجکوم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،ائمه جمعه استان زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا، این نوع موضع گیری را علیه نظام اسلامی محکوم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

به نقل از نبض سحر،حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار داشت: مجالس اباعبدالله الحسین(ع) با رونق و با شکوه خاص در مساجد و حسینیه ها برگزار شود.

,

وی با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین  گفت: هدف امام حسی( ع) از این قیام قرآنی وعرفانی احیای دین وقران بوده وما باید در این راستا هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر را پاس بداریم.

,

امام جمعه خرم دره با اشاره به اهمیت شعائر حسینی در ایام محرم گفت: اگر ما می‌خواهیم که محرم و واقعه عاشورا بزرگ داشته شود، باید شعائر حسینی را در عاشورا و محرم حفظ کنیم.

,

 حسینی با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر گفـت: امام حسین (ع) با عنوان امر به معروف و نهی از منکر وارد صحرای کربلا شد و مخالفان خود را از منکراتی که مرتکب شدند، نهی کرد و از آنان خواست که به قرآن کریم و سنت صحیح و واقعی رسول خدا (ص) عمل کنند.

,

وی با اشاره به  هفته دفاع مقدس گفت: حضور مردم در جبهه های جنگ در برابر دشمن از مهمترین نکات این دوران بوده که به صورت خودجوش برای مقابله با چندین کشور ایستادگی کردند و دشمنان را از سرزمین خود فراری دادند.

,

خطیب جمعه خرم دره گفت: همانطور که شهداء در دوران دفاع مقدس ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن  بیفتد امروز ما وظیفه داریم مقاومت و ایستادگی را دنبال کنیم و با تمام هجمه های دشمن در جنگ نرم مقابله نمایم .

,

حسینی با اشاره به برگزاری تجمع عاشورائیان گفت: امسال نیز در دهم محرم روز عاشورا تجمع عاشورائیان در شهرستان برگزار می شود.

,

وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: رئیس جهمور ایران با پاسخ به جا و خوب جواب یاوه گوئی های ترامپ را داد که از وی تشکر می کنیم.

,

 

,

*یاوه گویی های ترامپ ناشی از عدم تعادل این تاجر آمریکایی است

, *یاوه گویی های ترامپ ناشی از عدم تعادل این تاجر آمریکایی است,

امام جمعه شهرستان طارم گفت: سخنان ترامپ نشان از عدم تعادل این تاجر آمریکایی و نشان از شکست های پی در پی شیطان بزرگ غربی ها از محور مقاومت در کشورهای اسلامی دارد.

,

به نقل از برگ زیتون، حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش افزود: از حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) روایت است از هوای نفس بپرهیزید چون حاصلش گمراهی و سرانجام آن آتش جهنم است.

,

وی با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان به سخنان ترامپ در هفتاد و دومین اجلاس مجمع جهانی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: سخنان رئیس جمهور آمریکا باعث شرم آمریکا، نخبگان و سیاسیون آن کشور شد.

,

امام جمعه طارم تصریح کرد: این سخنان ترامپ نشان از عدم تعادل این تاجر آمریکایی و نشان از شکست های پی در پی شیطان بزرگ غربی ها از محور مقاومت در کشورهای اسلامی دارد.

,

صادقی پور اظهار داشت: کشورهای غربی از ملت ایران خصوصا شعار مرگ بر آمریکا وحشت دارند و از پیشرفت های کشور در عرصه نظامی و موشکی عصبانی اند.

,

وی ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف گفت: هدف امام حسین(ع) و یاران وفادارش از قیام و خروج بر علیه یزیدیان و آل یزید اشاعه این فریضه الهی بود.

,

امام جمعه طارم آغاز سال تحصیلی جدید که با شور و شوق دانش آموزان و معلمین همراه است را گرامیداشت.

,

صادقی پور ضمن تقدیر از دسته عزاداری هیئات مذهبی و هیئت رزمندگان اسلام در اولین روز ماه محرم گفت: امیدوارم خداوند متعال توفیق حضور در مراسم عزاداری سیدالشهدا را به همگان عنایت فرماید.

,

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم افزود: کربلا نمونه ای بارز از دفاع مقدس است در طول هشت سال دفاع مقدس نمونه دفاع از غیرت، کشور و ناموس وجود داشت که رزمندگان نگذاشتند حتی وجبی از خاک کشور اسلامی بدست دشمنان

,

بیفتد.

,

گفتنی است در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم نمازگزاران با دادن شعارهای مرگ بر آمریکا همزمان با سراسر کشور جواب محکمی به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا دادند.

,

 

,

*ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های جامعه

, *ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های جامعه,

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر زنجان، با گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس اظهار داشت: یکی از وظایف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای نظام اسلامی است.

,

وی برضرورت انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های امروز و آینده جامعه تاکید کرد و گفت:باید فرهنگ دوران دفاع مقدس به این نسلها به خوبی انتقال یابد.

, ,

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌مقدس پرتویی از عاشورا محسوب می شود،ادامه داد: هویت اعتقادی نظام اسلامی در زیر سایه بزرگداشت انقلاب و فرهنگ عاشورایی محقق می شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه عشق به اهل‌بیت (ع) و دلدادگی به سیدالشهدا (ع) مدال  پایتخت شور و شعور حسینی و شهر غواصان دریادل است، تصریح کرد: این مدال از دوران دفاع‌مقدس به یادگار مانده است.

,

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ضرور یاست عزاداری برای سالار شهیدان نسل به نسل همانگونه که به ما منتقل شده است، به نسلهای آینده جامعه نیز منتقل شود.

, ,

وی با بیان اینکه ضروری است هر فرد به سهم خود این واقعه را برای نسل‌های بعدی زنده نگه دارد،بیان داشت: شعرا و مادحین نیز در این زمینه نقش مهمی و تاثیرگذاری دارند.

,

 امام جمعه زنجان برضرورت  قدر دانستن مجالس عزای امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: باید حرمت ماه محرم به خوبی حفظ شود.

,

 خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه ضروری است مجالس عزا در شان اهل‌بیت (ع) برگزار شود، خاطرنشان کرد: این ماه فرصت مناسبی است تا فرهنگ عاشورا به خوبی تبیین شود.

,

آیتالله خاتمی با اشاره به آغاز هفته دفاع‌مقدس و گرامی‌داشت این ایام، گفت:از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی برای نابودی انقلاب دست به دست دادند.

, ,

وی با بیان اینکه توطئههای مختلفی علیه نظام اسلامی در قریب به 40 سال گذشته انجام شده است،بیان داشت: دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بودهاند.

, , ,

 آیتالله خاتمی با اشاره به اینکه در دوران دفاع‌مقدس عموم مردم با صلابت در میدان نبرد حاضر شدند،خاطرنشان کرد: این ایستادگی موجب پیروزی در این دوران شد.

, ,

وی با بیان اینکه این پایمردی موجب شد تا نصرت الهی شامل حال نظام اسلامی شود،افزود:امروز صدام و حامیان صدام کجا هستند و کشور ایران که قرار بود در عرض یک هفته به زانو در آید، در اوج قدرت پایدار است.

,

 خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه جنگ نظامی تمام شده است، اما هنوز دشمن دست از توطئه برنداشته است، ادامه داد: امروز در عرصه جنگ فرهنگی و اعتقادی هستیم باید به پیروزی فکر کنیم.

,

 امام جمعه زنجان با اشاره به اول مهرماه به عنوان روز بازگشایی مدارس،گفت: ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان تحصیل میکنند.

, ,

خطیب جمعه زنجان ادامه داد: ۱۵ هزار معلم و کادر در آموزش و پرورش مسئولیت تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

,

 آیتالله خاتمی با تاکید بر لزوم ارتباط والدین با معلمان،گفت: برای تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش والدین و خانواده‌ها با اولیای آموزشی ارتباط جدی داشته باشند.

, ,

 وی ادامه داد: معلمان دلسوز نیز در کنار امر تعلیم باید به تربیت دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند تا شاهد خروج شهید شهریاری‌ها از مدارس باشیم.

,

 

,

*مواضع آمریکا در مقابل ایران ناشی از ضعف و شکست است

, *مواضع آمریکا در مقابل ایران ناشی از ضعف و شکست است,

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مواضع آمریکا به دلیل قدرت و توانایی در مقابل ایران نیست بلکه کاملاً به دلیل ضعف و شکست و عصبانیت اوست.

,

  به نقل از شمیم ماهنشان، حجت الاسلام زاهدی پور در نخطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: حضور و تأثیر جمهوری اسلامی ایران موجب محقق نشدن طراحی‌ها و خواستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده است و همین، دلیلِ عصبانیت آنهاست.

,

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اما اکنون واقعیات منطقه به گونه‌ای دیگر است زیرا آنها نتوانستند در لبنان کاری از پیش ببرند، در عراق، درست برعکس خواسته‌ی آنها محقق شده است و در سوریه به رغم جنایت‌های بی‌شمار آمریکا و متحدانش و قتل عام مردم این کشور و حمایت‌های گسترده از گروههای تروریستی تکفیری، در حال حاضر داعش به پایان راه خود رسیده و گروههای تکفیری همچون جبهه النصره، منزوی شده‌اند. و این به معنای انزوای آمریکاست.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان  با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: ایشان تأکید کردند: براساس این طراحی قرار بود، عراق با آن سابقه کهن تاریخی و تمدنی و سوریه به عنوان کانون مقاومت و لبنان با جایگاه ویژه خود، تحت سلطه و نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند.  همچنانکه همه پرسی در کردستان عراق هم مبتنی بر همین واقعیت استعماری و به ویژه محدود کردن نفوذ ایران قدرتمندی است که امروز آمریکا در برابر آن مستأصل و درمانده شده است.

,

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عزت ایران تاکید دارند، اظهارداشت: باید این عزت را با عقل و تدبیر و فکر درست، و همچنین با اشتباه نکردن در نحوه مراودات و تصمیم گیری‌ها و موضع گیری‌ها، حفظ کرد.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان ، فرمودند: باید دراین مذاکره مراقبت و دقت لازم انجام می‌گرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی که طرف مقابل انجام بدهد، نقض برجام محسوب نشود اما هر اقدام ایران، نقض برجام محسوب شود. باید با دنیا کار کنیم اما پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید.

,

خطیب جمعه ماهنشان گفت: این بخش از انتقاد رهبر معظم انقلاب معطوف به فرمایشات قبلی ایشان است که فرمودند، در ارتباط با مذاکرات برجام عجله شد.

,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: تأسف‌بارتر اینکه برخی امروز در داخل سعی در تحریف دیدگاه امام (ره) در ارتباط با آمریکا ستیزی دارند. این در حالی است که امام راحل (ره) مبدع شعار شیطان بزرگ بودن آمریکا و ادامه دهنده آن بود و امروز هم مردم همان مسیر را پشت سر آمریکا می‌روند.

,

وی تأکید کرد: تأمین خواسته مهم رهبر انقلاب در ارتباط با تکیه بر پای قدرتمند انقلابی به جای تکیه بر عصای بیگانگان، در گرو دیپلماسی انقلابی و نهضتی و عقلانیت بر آمده از انقلاب و تأکید هر چه بیشتر بر مردم‌سالاری دینی و التزام هر چه بیشتر بر ولایت مطلقه فقیه است.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به جمعه  ۳۱ شهریور  ۱ محرم  آغاز سال ۱۴۳۹ هجرى قمرى‏ گفت: امروز  آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و هفته دفاع مقدس است که نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود که اگر این امر فراموش شود و اجرایی نگردد راه امام و شهدا هم ادامه نخواهد داشت.

,

حجت الاسلام زاهدی پور با تاکیر بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: برنامه های هفته دفاع مقدس در راستای نهادینه کردن این فریضه و ترویج فرهنگ شهادت و فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین ع برگزار شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه