اخبار داغ

امام جمعه موقت تهران:

ملت در ایران انقلاب کرده و در سوریه دفاع می‌کنند/نهضت عاشورا امروز مرزها را درنوردیده است/سخنان ترامپ برگ ننگین دیگری برای آمریکا است

ملت در ایران انقلاب کرده و در سوریه دفاع می‌کنند/نهضت عاشورا امروز مرزها را درنوردیده است/سخنان ترامپ برگ ننگین دیگری برای آمریکا است
امام جمعه موقت تهران ضمن محکومیت سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: با سخنان ترامپ ، برگ ننگین جدیدی برای آمریکا رقم خورد. سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز ، آیت‌الله کاظم صدیقی لحظاتی قبل در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران که با حضور پرشور مردم خداجو و عزاداران حسینی برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حلول ماه عزای حسینی است. حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام مظهر همه کمالات است و همه امامان ما امام المتقین هستند. بهترین فرصت برای توصیه به تقوا، خویشتن‌داری در برابر گناه، دل کندن از ذخارف دنیا، شناسایی مسئولیت‌های الهی در زندگی فردی لازمه تقوای الهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

وی گفت: کسی که تقوا ندارد، در دنیا و آخرت پناه ندارد. مفاز، برای متقین است. کسی که تقوا ندارد، عاقبت ندارد. از این جهت از روز اول محرم یک چله را شروع کنیم. یکی از بزرگان ما از روز عاشورا تا اربعین را توصیه می‌کردند.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امام حسین علیه‌السلام اکسیر است، افزود: ما باید در خانه هم تقوا داشته باشیم. اعضا خانواده به هم ظلم نکنند و حریم را نگه دارند. به همسایه‌ها آزار نرسانیم و حتی در مسائب ترافیکی هم مراعات یکدیگر را کنیم.

,

وی بیان داشت: باید تقوا را از خودمان و از داخل خانواده شروع کنیم. کسی که تقوا نداشته باشد آتش می‌گیرد. تقوا، آتش‌نشان است. قرآن کریم توصیه می‌کند که هم خودتان آتش نگیرید و هم نگذارید که بقیه آتش بگیرند.

,

آیت‌الله صدیقی با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: تقوا پیشه کنید تا خداوند روزنه‌های امید و معرفت را به روی شما باز کند.

,

وی گفت: میرزا جواد ملکی تبریزی در کتابش عنوان می‌کند که با شروع محرم، باید در خودمان تغییری احساس کنیم. ایشان ادامه می‌دهد: یکی از فرزندان من با شروع محرم احساس می‌کند که یکی از بستگانش را از دست داده است. این‌ها همه بدون تربیت و ذاتی بود.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: ماه حرام است‌. ایجاد بدبینی، ایجاد نفاق و نمامی را کنار بگذاریم. در کشتی امام حسین علیه‌السلام بنشینیم و از طوفان‌ها در امان بمانیم.

,

وی اظهار داشت: اگر از آغاز با آگاهی و تحت ولایت زندگی کردیم و فرامین ائمه معصومین علیهم‌السلام را در نظر گرفتیم، موفق می‌شویم.

,

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد:  رهبر الهی خودی ندارد و همه زندگی‌اش فلش به سمت پروردگار است. حرکت امام حسین علیه‌السلام هم یک خیزش و یک زلزله و هم سیر با جذبه‌های آسمانی بود. حرکت ایشان مقابله با فساد و براندازی نظام ننگین مادی بنی‌امیه و مبارزه با طاغوت و استکبار زمان بود.

,

 

,

* ویژگی بارز جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن است

, * ویژگی بارز جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن است, * ویژگی بارز جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن است,

وی با بیان این‌که در جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن می‌بینیم، گفت: هیچ بعد حرکت امام حسین علیه‌السلام نامنظم نبود و هم‌چون ابیات یک شعر بودند‌.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: جمعیت لشکر ایشان زیاد نبود اما کیفیت داشتند. شما همه عالم را یک طرف بگذارید و حبیب ابن مظاهر را هم یک طرف. در نوجوان‌ها حضرت قاسم علیه‌السلام قسم می‌خورد که مرگ حتی از عسل هم شیرین‌تر است.

,

وی بیان داشت: شما ایشان را با جوانانی که در این وادی نیستند مقایسه کنید. شما کجا مثل قاسم علیه‌السلام را در تاریخ مشاهده می‌کنید؟ ، آیا مانند او پیدا می‌شود؟

,

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: حضرت عبدالله علیه‌السلام طاقت دوری از امام زمانش را نداشت و بر سر این موضوع قسم می‌خورد. آیا پنج ساله‌ای همانند او پیدا می‌کنید؟

,

وی ادامه داد: برخی در مملکت ما همانند عمر بن سعد از گذشته‌شان پشیمان هستند. اگر عمر در یکی از جنگ‌ها تیر می‌خورد، پیکرش در کنار عمار یاسر قرار می‌گرفت و جزو انوار آسمانی محسوب می‌شد. کار پشیمان‌شدگان انقلاب به بدجایی می‌رسد.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: او خون امام حسین علیه‌السلام را ریخت تا به ریاست برسد اما بعد از آن حتی خودشان با هم به مشکل خوردند. عمر بن سعد پس از دعوا اعلام کرد که هیچ کسی را خسارت‌دیده‌تر از خودم نمی‌بینم.

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این نظام استکبار همان بنی‌امیه زمان هستند. هر کسی که به همکاری با این‌ها فکر کند و به امام زمانش توجهی نداشته باشد، بدانید که عاقبت خوبی ندارد.

,

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که زهیر جزو دلدادگان ولایت بود، اظهار داشت: وقتی نفس امام حسین علیه‌السلام به او خورد، گفت از اینکه نفس امام زمانم به من کم خورده است، پشیمانم‌. من دنبال بهشت نیستم چرا که عشق امام حسین علیه‌السلام، دنیای من است.

,

وی ادامه داد: امروز سرداران و سپاهیان ما اگر سختی تحمل کردند و خانواده شهید شدند و مجاهدت کردند و امروز سمت و عنوانی ندارند، باز هم می‌گویند که ما کم گذاشته‌ایم و ای کاش بیشتر تقدیم انقلاب می‌کردیم‌.

,

 

,

* آموزش و پرورش و وزارت علوم فرزندان ایران را با امام حسین (ع) و دفاع مقدس آشنا کنند 

, * آموزش و پرورش و وزارت علوم فرزندان ایران را با امام حسین (ع) و دفاع مقدس آشنا کنند , * آموزش و پرورش و وزارت علوم فرزندان ایران را با امام حسین (ع) و دفاع مقدس آشنا کنند ,

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: من از مسئولان کشوری به‌ویژه مسئولان آموزش و پرورش و وزارت علوم با همه وجودم تقاضا می‌کنم که بچه‌ها را با امام حسین علیه‌السلام و هشت سال دفاع مقدس آشنا کنند‌.

,

وی با بیان این‌که در دفاع مقدس درب بهشت باز شد و این درب هنوز بسته نشده است، گفت: روحیه ایثار و شهادت در این دوران تقویت شد. شهدای ما همه نماد و نمود حسین(ع) بودند.

,

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: امروز امثال شهید حججی و نامه‌نویس‌هایی که به رهبر معظم انقلاب عطش خودشان را برای حضور در جبهه اعلام می‌کنند، بیانگر گسترش روحیه شهادت‌طلبی است.

,

وی گفت: خلوص دل و اشک جوان‌های فرهیخته ما نشانگر این است که آن‌ها ادامه‌دهنده راه امام حسین علیه‌السلام هستند و ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند‌.

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما در ایران انقلاب کردیم اما در سوریه دفاع می‌کنیم. انقلاب ما امروز به آفریقا هم رسیده است. نهضت عاشورای حسینی امروز مرزها را درنوردیده است. امیدوارم که خداوند این روحیه انقلابی را از جوانان و ملت ما نگیرد.

,

وی ادامه داد: خداوند رفیق بی‌بدیلی است. اگر لحظه‌ای به یاد خدا نباشیم، زیان دیده‌ایم.

,

 

,

* برگ ننگین جدیدی برای آمریکا رقم خورد / سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است

, * برگ ننگین جدیدی برای آمریکا رقم خورد / سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است, * برگ ننگین جدیدی برای آمریکا رقم خورد / سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است,

آیت‌الله صدیقی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: آن‌چه که در این روزها گذشت، برگ ننگین جدیدی برای آمریکا و سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است.

,

وی گفت: مطالب او برای ایران هم فریب‌کارانه و هم دروغ بود. یکی از جراید آمریکا نوشته بود که در صد روز اول دولت ترامپ ۴۴۸ دروغ از او ثبت شده است‌.

,

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این دروغ‌ها بیانگر مطالبی است که رهبر معظم انقلاب است. ایشان فرمودند که این سخنان نشان از عصبانت و درماندگی و سبک‌مغزی او بود.

,

 

,

* آمریکا از داخل به هم ریخته است / شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها اصلی‌ترین دلیل عصبانیت آن‌هاست‌‌

, * آمریکا از داخل به هم ریخته است / شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها اصلی‌ترین دلیل عصبانیت آن‌هاست‌‌, * آمریکا از داخل به هم ریخته است / شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها اصلی‌ترین دلیل عصبانیت آن‌هاست‌‌,

وی در ادامه طرح چند سئوال پرداخت و گفت: چرا آمریکا عصبانی است؟ چرا رئیس جمهور آمریکا این‌گونه تند و عصبی صحبت می‌کند؟ امور زیادی بر شکست این‌ها مهر تایید می‌زند. محبوبیت او در سال اولش به زیر ۴۰ درصد رسیده است. حتی اوباما و بوش پسر نیز در سال اول به این میزان منفور نشده بود.

,

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: او از درون به هم ریخته است. شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها اصلی‌ترین دلیل عصبانیت آن‌هاست‌‌. آن‌ها بعد از فروپاشی شوروی، خودشان را قدرت اول می‌دانستند اما به اذن خداوند امام خمینی(ره) آمد.

,

وی افزود: آن‌ها فکر می‌کردند که دین ظلم‌ستیزی ندارد و نمی‌تواند در بطن زندگی مردم اثر بگذارد. اما دیدند که مردی از جنس نور آمد و توخالی بودن آمریکا را به همه نشان داد.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: شرق و غرب دست به دست هم دادند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند اما موفق نبودند. آن‌ها حتی با نفوذی‌هایی مثل بنی‌صدر هم دیدند که این دین در حال جدی شدن و گسترش در دنیا است و پیامش به همه دنیا رسیده است.

,

آیت‌اله صدیقی در پایان تصریح کرد: این‌ها همه تلاش خودشان را کردند اما نتوانستند‌. حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز عنوان کرد که هر چه تیر می‌خواهید بزنید اما ما ماندگار و شما رفتنی هستید. امام ما فرمودند که قرن فعلی قرن نابودی استکبار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه