اخبار داغ

گزارش دانا از خطبه های نماز جمعه سراسر کشور؛

واکنش به اظهارات سخیف ترامپ در سازمان ملل/ تببین اهداف نهضت عاشورا و کربلا برای مردم/اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید

واکنش به اظهارات سخیف ترامپ در سازمان ملل/ تببین اهداف نهضت عاشورا و کربلا برای مردم/اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید
نماز جمعه 31شهریور ماه در سراسر کشور در حالی برگزار شد که ائمه جمعه در خطبه های خود باموضوع واکنش به سخنان سخیف ترامپ در سازمان ملل پرداختندو همچنین مردم نمازگزار با راهپیمایی در اکثر شهرهای کشورمان اظهارات ترامپ را محکوم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در استانهای مختلف کشورمان برگزار گردید و ائمه جمعه در خطبه های امروز به ایراد سخنرانی پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی روز پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

استان تهران

, استان تهران, استان تهران,

امام جمعه موقت تهران:
ملت در ایران انقلاب کرده و در سوریه دفاع می‌کنند/نهضت عاشورا امروز مرزها را درنوردیده است/سخنان ترامپ برگ ننگین دیگری برای آمریکا است

, امام جمعه موقت تهران:,
, ملت در ایران انقلاب کرده و در سوریه دفاع می‌کنند/نهضت عاشورا امروز مرزها را درنوردیده است/سخنان ترامپ برگ ننگین دیگری برای آمریکا است,

به‌نقل از تهران نیوز ، آیت‌الله کاظم صدیقی لحظاتی قبل در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران که با حضور پرشور مردم خداجو و عزاداران حسینی برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حلول ماه عزای حسینی است. حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام مظهر همه کمالات است و همه امامان ما امام المتقین هستند. بهترین فرصت برای توصیه به تقوا، خویشتن‌داری در برابر گناه، دل کندن از ذخارف دنیا، شناسایی مسئولیت‌های الهی در زندگی فردی لازمه تقوای الهی است.

, تهران نیوز,

وی گفت: کسی که تقوا ندارد، در دنیا و آخرت پناه ندارد. مفاز، برای متقین است. کسی که تقوا ندارد، عاقبت ندارد. از این جهت از روز اول محرم یک چله را شروع کنیم. یکی از بزرگان ما از روز عاشورا تا اربعین را توصیه می‌کردند.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امام حسین علیه‌السلام اکسیر است، افزود: ما باید در خانه هم تقوا داشته باشیم. اعضا خانواده به هم ظلم نکنند و حریم را نگه دارند. به همسایه‌ها آزار نرسانیم و حتی در مسائب ترافیکی هم مراعات یکدیگر را کنیم.

,

وی بیان داشت: باید تقوا را از خودمان و از داخل خانواده شروع کنیم. کسی که تقوا نداشته باشد آتش می‌گیرد. تقوا، آتش‌نشان است. قرآن کریم توصیه می‌کند که هم خودتان آتش نگیرید و هم نگذارید که بقیه آتش بگیرند.

,

آیت‌الله صدیقی با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: تقوا پیشه کنید تا خداوند روزنه‌های امید و معرفت را به روی شما باز کند.

,

وی گفت: میرزا جواد ملکی تبریزی در کتابش عنوان می‌کند که با شروع محرم، باید در خودمان تغییری احساس کنیم. ایشان ادامه می‌دهد: یکی از فرزندان من با شروع محرم احساس می‌کند که یکی از بستگانش را از دست داده است. این‌ها همه بدون تربیت و ذاتی بود.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: ماه حرام است‌. ایجاد بدبینی، ایجاد نفاق و نمامی را کنار بگذاریم. در کشتی امام حسین علیه‌السلام بنشینیم و از طوفان‌ها در امان بمانیم.

,

وی اظهار داشت: اگر از آغاز با آگاهی و تحت ولایت زندگی کردیم و فرامین ائمه معصومین علیهم‌السلام را در نظر گرفتیم، موفق می‌شویم.

,

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد:  رهبر الهی خودی ندارد و همه زندگی‌اش فلش به سمت پروردگار است. حرکت امام حسین علیه‌السلام هم یک خیزش و یک زلزله و هم سیر با جذبه‌های آسمانی بود. حرکت ایشان مقابله با فساد و براندازی نظام ننگین مادی بنی‌امیه و مبارزه با طاغوت و استکبار زمان بود.

,

 

,

* ویژگی بارز جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن است

, * ویژگی بارز جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن است, * ویژگی بارز جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن است,

وی با بیان این‌که در جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن می‌بینیم، گفت: هیچ بعد حرکت امام حسین علیه‌السلام نامنظم نبود و هم‌چون ابیات یک شعر بودند‌.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: جمعیت لشکر ایشان زیاد نبود اما کیفیت داشتند. شما همه عالم را یک طرف بگذارید و حبیب ابن مظاهر را هم یک طرف. در نوجوان‌ها حضرت قاسم علیه‌السلام قسم می‌خورد که مرگ حتی از عسل هم شیرین‌تر است.

,

وی بیان داشت: شما ایشان را با جوانانی که در این وادی نیستند مقایسه کنید. شما کجا مثل قاسم علیه‌السلام را در تاریخ مشاهده می‌کنید؟ ، آیا مانند او پیدا می‌شود؟

,

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: حضرت عبدالله علیه‌السلام طاقت دوری از امام زمانش را نداشت و بر سر این موضوع قسم می‌خورد. آیا پنج ساله‌ای همانند او پیدا می‌کنید؟

,

وی ادامه داد: برخی در مملکت ما همانند عمر بن سعد از گذشته‌شان پشیمان هستند. اگر عمر در یکی از جنگ‌ها تیر می‌خورد، پیکرش در کنار عمار یاسر قرار می‌گرفت و جزو انوار آسمانی محسوب می‌شد. کار پشیمان‌شدگان انقلاب به بدجایی می‌رسد.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: او خون امام حسین علیه‌السلام را ریخت تا به ریاست برسد اما بعد از آن حتی خودشان با هم به مشکل خوردند. عمر بن سعد پس از دعوا اعلام کرد که هیچ کسی را خسارت‌دیده‌تر از خودم نمی‌بینم.

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این نظام استکبار همان بنی‌امیه زمان هستند. هر کسی که به همکاری با این‌ها فکر کند و به امام زمانش توجهی نداشته باشد، بدانید که عاقبت خوبی ندارد.

,

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که زهیر جزو دلدادگان ولایت بود، اظهار داشت: وقتی نفس امام حسین علیه‌السلام به او خورد، گفت از اینکه نفس امام زمانم به من کم خورده است، پشیمانم‌. من دنبال بهشت نیستم چرا که عشق امام حسین علیه‌السلام، دنیای من است.

,

وی ادامه داد: امروز سرداران و سپاهیان ما اگر سختی تحمل کردند و خانواده شهید شدند و مجاهدت کردند و امروز سمت و عنوانی ندارند، باز هم می‌گویند که ما کم گذاشته‌ایم و ای کاش بیشتر تقدیم انقلاب می‌کردیم‌.

,

 

,

* آموزش و پرورش و وزارت علوم فرزندان ایران را با امام حسین (ع) و دفاع مقدس آشنا کنند 

,

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: من از مسئولان کشوری به‌ویژه مسئولان آموزش و پرورش و وزارت علوم با همه وجودم تقاضا می‌کنم که بچه‌ها را با امام حسین علیه‌السلام و هشت سال دفاع مقدس آشنا کنند‌.

,

وی با بیان این‌که در دفاع مقدس درب بهشت باز شد و این درب هنوز بسته نشده است، گفت: روحیه ایثار و شهادت در این دوران تقویت شد. شهدای ما همه نماد و نمود حسین(ع) بودند.

,

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: امروز امثال شهید حججی و نامه‌نویس‌هایی که به رهبر معظم انقلاب عطش خودشان را برای حضور در جبهه اعلام می‌کنند، بیانگر گسترش روحیه شهادت‌طلبی است.

,

وی گفت: خلوص دل و اشک جوان‌های فرهیخته ما نشانگر این است که آن‌ها ادامه‌دهنده راه امام حسین علیه‌السلام هستند و ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند‌.

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما در ایران انقلاب کردیم اما در سوریه دفاع می‌کنیم. انقلاب ما امروز به آفریقا هم رسیده است. نهضت عاشورای حسینی امروز مرزها را درنوردیده است. امیدوارم که خداوند این روحیه انقلابی را از جوانان و ملت ما نگیرد.

,

وی ادامه داد: خداوند رفیق بی‌بدیلی است. اگر لحظه‌ای به یاد خدا نباشیم، زیان دیده‌ایم.

,

 

,

* برگ ننگین جدیدی برای آمریکا رقم خورد / سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است

, * برگ ننگین جدیدی برای آمریکا رقم خورد / سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است, * برگ ننگین جدیدی برای آمریکا رقم خورد / سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است,

آیت‌الله صدیقی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: آن‌چه که در این روزها گذشت، برگ ننگین جدیدی برای آمریکا و سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است.

,

وی گفت: مطالب او برای ایران هم فریب‌کارانه و هم دروغ بود. یکی از جراید آمریکا نوشته بود که در صد روز اول دولت ترامپ ۴۴۸ دروغ از او ثبت شده است‌.

,

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این دروغ‌ها بیانگر مطالبی است که رهبر معظم انقلاب است. ایشان فرمودند که این سخنان نشان از عصبانت و درماندگی و سبک‌مغزی او بود.

,

 

,

* آمریکا از داخل به هم ریخته است / شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها اصلی‌ترین دلیل عصبانیت آن‌هاست‌‌

,

وی در ادامه طرح چند سئوال پرداخت و گفت: چرا آمریکا عصبانی است؟ چرا رئیس جمهور آمریکا این‌گونه تند و عصبی صحبت می‌کند؟ امور زیادی بر شکست این‌ها مهر تایید می‌زند. محبوبیت او در سال اولش به زیر ۴۰ درصد رسیده است. حتی اوباما و بوش پسر نیز در سال اول به این میزان منفور نشده بود.

,

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: او از درون به هم ریخته است. شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها اصلی‌ترین دلیل عصبانیت آن‌هاست‌‌. آن‌ها بعد از فروپاشی شوروی، خودشان را قدرت اول می‌دانستند اما به اذن خداوند امام خمینی(ره) آمد.

,

وی افزود: آن‌ها فکر می‌کردند که دین ظلم‌ستیزی ندارد و نمی‌تواند در بطن زندگی مردم اثر بگذارد. اما دیدند که مردی از جنس نور آمد و توخالی بودن آمریکا را به همه نشان داد.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: شرق و غرب دست به دست هم دادند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند اما موفق نبودند. آن‌ها حتی با نفوذی‌هایی مثل بنی‌صدر هم دیدند که این دین در حال جدی شدن و گسترش در دنیا است و پیامش به همه دنیا رسیده است.

,

آیت‌اله صدیقی در پایان تصریح کرد: این‌ها همه تلاش خودشان را کردند اما نتوانستند‌. حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز عنوان کرد که هر چه تیر می‌خواهید بزنید اما ما ماندگار و شما رفتنی هستید. امام ما فرمودند که قرن فعلی قرن نابودی استکبار است.

,


استان همدان
دولت انگلستان برگزاری مراسم شیرخوارگان را در انگلیس ممنوع کرده
 

,
, استان همدان,
, دولت انگلستان برگزاری مراسم شیرخوارگان را در انگلیس ممنوع کرده,
,

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه ی همدان گفت : آخرین چیزی که لذتش از زیر دندان انسان بیرون می آید ، حب مقام است ، همین رئیس جمهور آمریکا در انتخابات آن همه به مردم وعده داد ولی حالا که به قدرت رسیده خودش بر طبل جنگ می کوبد ؛ عمده ی جنگ ها بر سر سیدن به قدرت است.

,

وی ادامه داد : اگر در طول تاریخ براورد بشود که وقتی حکومت به دست افراد ناصالح افتاد ، چه شد؟ آنگاه است که چهره ی تاریخ سیاه خواهد شد. اگر ملت ها خاموش بنشینند ، آگاهی بدست نیاورند ، حق و باطل را تشخیص ندهند ، این افراد به قدرت می نشینند.  

,

آیت الله محمدی بیان کرد : چه شد در روند سرنوشت بشر که امام حسین(ع) به آن صورت با خانواده به سمت کربلا می آید . جن و ملک و انسان برای غربت و مظلومیت امام حسین(ع) خون گریه میکنند ، و غیر از این هم نمیشود. کسی که در مکتب امام حسین تربیت شده باشد این موضوع را می بیند.

,

وی ادامه داد : این مراسم شیرخوارگان مراسم بسیار خوبی است و پیام رسان این است که اگر در کربلا شش ماهه ای را شهید کردند ، حالا بیایم و نگذاریم در کشور های اسلامی کسی کودک کشی کند.دولت انگلستان این مراسم را در انگلیس ممنوع کرده و در کنار آن قمه ی رایگان بین عزاداران توزیع میکنید ، خب مگر این این برنامه ی شیر خوارگان توپ و تانک است که جلویش را میگیرند؟

,


آیت الله محمدی گفت : آن روز که کردستان از عراق جدا بشود ، لقمه ی کوچک اسرائیل خواهد شد ، اینها بدبختی های کشور های اسلامی است و همه ی این مشکلات برای این است که این کشور ها یک رهبر اسلامی ندارند.

شهرستان بهار
هر ساله مقداری از آسیب های محرم را کم کنید/سخنان رئیس جمهور امریکا علیه کشور ما نشان دهنده عصبانیت و درماندگی این کشوراست
امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: هر ساله مقداری از آسیب های محرم را کم کنید، علم های بلند و آنچنانی، دواندن اسب ها در خیابان های شهر زیاد جالب نیست.
برای هر دسته یک طبل استفاده شود سعی کنید صدای بلند و  گوشخراش نداشته باشند. سعی کنید به بیان معرفت عاشورایی بپردازید و پیام توسوعایی امام حسین را منتقل کنید.

,
,
,
,
,
,
,

حجت الاسلام حاتم نیا با خطاب قراردادن هیئات مذهبی گفت: این زمان بهترین موقع برای انتقال پیام اصیل حسینی و عاشورایی است. این نباشد که جوانان را به شام و نهار سرگرم نکنید و از اصل پیام عاشورا غافل شوید.

,

امام جمعه بهار با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: از شنیدن سخنان کوبنده رئیس جمهور در صحن سازمان ملل خوشحال شدیم و این سخنان را مایه سرفرازی ملتمان می دانیم و همچنین سخنان رئیس جمهور امریکا علیه کشور ما نشان دهنده عصبانیت و درماندگی این کشور در مقابل ایران اسلامی است.

شهرستان اسدآباد

,
,
,

محرم کانون شور و شعور در مقابل ظلم و ستم است
حجت الاسلام سید موسی حسینی‌مجد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسداباد با تأکید بر راعایت تقوای الهی اظهار کرد: با تقواترین مردم کسی است که حقیقت را اگر به زیان و یا به نفعش باشد، بگوید.

,
,

وی با اشاره به آغاز ماه دهه اول محرم، تصریح کرد: محرم و صفر به صورت عام و تاسوعا عاشورا به صورت خاص فرصت‌های فوق العاده را ایجاد می‌کنند و البته این ایام تنها ماه سیه پوشی و گریه کردن نیست بلکه محرم کانونی حرکت آفرین برای شور و شعور در مقابل ظلم و جور، زشتی و ناپاکی هاست.

,

امام جمعه اسدآباد یکی از دلایل قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: عزاداری در ماه محرم خوب است اما کسب فضائل اخلاقی از آن مهمتر است و باید مردم در زمینه ترویج فریضه الی امر به معروف بیشتر پایبند باشند.

,

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بیاناتی دفاع مقدس مظهر حماسه دین داری و آرمان خواهی و از خودگذشتگی دانسته اند و فرمودند که نباید از این دورن غافل شد چرا که ارهای بزرگی انجام شده است.

,

در پایان این نماز جمعه پیرو اتفاقات اخیر و بدعهدی های آمریکا و سخنان ابلهانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مردم با شعار "مرگ بر آمریکا" انزجار خود را از این رژیم جنایتکار نشان دادند.

,

 

,


شهرستان نهاوند

,
,

اظهارات سخیف ترامپ نشاندهنده اوج دشمنی آمریکا با ملت ایران است

,

امام جمعه نهاوند گفت: دشمنی امریکایی ها با ملت ایران تمام شدنی نیست و اظهارات سخیف ترامپ این موضوع را نشان داد.

,

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه نهاوند گفت: آمریکایی ها با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارند و شکستهای انها از ملت ایران آنها را عصبانی کرده است.

,

وی اظهار داشت: اظهارات سخیف و سبکسرانه ترامپ در سازمان ملل نشاندهنده اوج دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران است نشاندهنده شکستهای آنها از ملت ایران است

,



راهپیمایی نمازگزاران نهاوندی در محکومیت اظهارات ترامپ

نمازگزاران جمعه نهاوند همزمان با سراسر کشور با برپایی راهپیمایی انزجار خود را از اظهارات ضد ایرانی ترامپ اعلام کردند.

مردم مومن نهاوند با سر دادن شعارهایی سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.

,
,
,
,
,
,
,

 

,



,
,
, ,

, ,

 

,

استان زنجان

, استان زنجان,

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا، این نوع موضع گیری را علیه نظام اسلامی محکوم کردند.

,

به نقل از نبض سحر،حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار داشت: مجالس اباعبدالله الحسین(ع) با رونق و با شکوه خاص در مساجد و حسینیه ها برگزار شود.

,

وی با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین  گفت: هدف امام حسی( ع) از این قیام قرآنی وعرفانی احیای دین وقران بوده وما باید در این راستا هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر را پاس بداریم.

,

امام جمعه خرم دره با اشاره به اهمیت شعائر حسینی در ایام محرم گفت: اگر ما می‌خواهیم که محرم و واقعه عاشورا بزرگ داشته شود، باید شعائر حسینی را در عاشورا و محرم حفظ کنیم.

,

 حسینی با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر گفـت: امام حسین (ع) با عنوان امر به معروف و نهی از منکر وارد صحرای کربلا شد و مخالفان خود را از منکراتی که مرتکب شدند، نهی کرد و از آنان خواست که به قرآن کریم و سنت صحیح و واقعی رسول خدا (ص) عمل کنند.

,

وی با اشاره به  هفته دفاع مقدس گفت: حضور مردم در جبهه های جنگ در برابر دشمن از مهمترین نکات این دوران بوده که به صورت خودجوش برای مقابله با چندین کشور ایستادگی کردند و دشمنان را از سرزمین خود فراری دادند.

,

خطیب جمعه خرم دره گفت: همانطور که شهداء در دوران دفاع مقدس ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن  بیفتد امروز ما وظیفه داریم مقاومت و ایستادگی را دنبال کنیم و با تمام هجمه های دشمن در جنگ نرم مقابله نمایم .

,

حسینی با اشاره به برگزاری تجمع عاشورائیان گفت: امسال نیز در دهم محرم روز عاشورا تجمع عاشورائیان در شهرستان برگزار می شود.

,

وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: رئیس جهمور ایران با پاسخ به جا و خوب جواب یاوه گوئی های ترامپ را داد که از وی تشکر می کنیم.

,

 

,

*یاوه گویی های ترامپ ناشی از عدم تعادل این تاجر آمریکایی است

, *یاوه گویی های ترامپ ناشی از عدم تعادل این تاجر آمریکایی است,

امام جمعه شهرستان طارم گفت: سخنان ترامپ نشان از عدم تعادل این تاجر آمریکایی و نشان از شکست های پی در پی شیطان بزرگ غربی ها از محور مقاومت در کشورهای اسلامی دارد.

,

به نقل از برگ زیتون، حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش افزود: از حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) روایت است از هوای نفس بپرهیزید چون حاصلش گمراهی و سرانجام آن آتش جهنم است.

,

وی با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان به سخنان ترامپ در هفتاد و دومین اجلاس مجمع جهانی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: سخنان رئیس جمهور آمریکا باعث شرم آمریکا، نخبگان و سیاسیون آن کشور شد.

,

امام جمعه طارم تصریح کرد: این سخنان ترامپ نشان از عدم تعادل این تاجر آمریکایی و نشان از شکست های پی در پی شیطان بزرگ غربی ها از محور مقاومت در کشورهای اسلامی دارد.

,

صادقی پور اظهار داشت: کشورهای غربی از ملت ایران خصوصا شعار مرگ بر آمریکا وحشت دارند و از پیشرفت های کشور در عرصه نظامی و موشکی عصبانی اند.

,

وی ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف گفت: هدف امام حسین(ع) و یاران وفادارش از قیام و خروج بر علیه یزیدیان و آل یزید اشاعه این فریضه الهی بود.

,

امام جمعه طارم آغاز سال تحصیلی جدید که با شور و شوق دانش آموزان و معلمین همراه است را گرامیداشت.

,

صادقی پور ضمن تقدیر از دسته عزاداری هیئات مذهبی و هیئت رزمندگان اسلام در اولین روز ماه محرم گفت: امیدوارم خداوند متعال توفیق حضور در مراسم عزاداری سیدالشهدا را به همگان عنایت فرماید.

,

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم افزود: کربلا نمونه ای بارز از دفاع مقدس است در طول هشت سال دفاع مقدس نمونه دفاع از غیرت، کشور و ناموس وجود داشت که رزمندگان نگذاشتند حتی وجبی از خاک کشور اسلامی بدست دشمنان

,

بیفتد.

,

گفتنی است در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم نمازگزاران با دادن شعارهای مرگ بر آمریکا همزمان با سراسر کشور جواب محکمی به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا دادند.

,

 

,

*ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های جامعه

, *ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های جامعه,

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر زنجان، با گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس اظهار داشت: یکی از وظایف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای نظام اسلامی است.

,

وی برضرورت انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های امروز و آینده جامعه تاکید کرد و گفت:باید فرهنگ دوران دفاع مقدس به این نسلها به خوبی انتقال یابد.

, ,

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌مقدس پرتویی از عاشورا محسوب می شود،ادامه داد: هویت اعتقادی نظام اسلامی در زیر سایه بزرگداشت انقلاب و فرهنگ عاشورایی محقق می شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه عشق به اهل‌بیت (ع) و دلدادگی به سیدالشهدا (ع) مدال  پایتخت شور و شعور حسینی و شهر غواصان دریادل است، تصریح کرد: این مدال از دوران دفاع‌مقدس به یادگار مانده است.

,

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ضرور یاست عزاداری برای سالار شهیدان نسل به نسل همانگونه که به ما منتقل شده است، به نسلهای آینده جامعه نیز منتقل شود.

, ,

وی با بیان اینکه ضروری است هر فرد به سهم خود این واقعه را برای نسل‌های بعدی زنده نگه دارد،بیان داشت: شعرا و مادحین نیز در این زمینه نقش مهمی و تاثیرگذاری دارند.

,

 امام جمعه زنجان برضرورت  قدر دانستن مجالس عزای امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: باید حرمت ماه محرم به خوبی حفظ شود.

,

 خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه ضروری است مجالس عزا در شان اهل‌بیت (ع) برگزار شود، خاطرنشان کرد: این ماه فرصت مناسبی است تا فرهنگ عاشورا به خوبی تبیین شود.

,

آیتالله خاتمی با اشاره به آغاز هفته دفاع‌مقدس و گرامی‌داشت این ایام، گفت:از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی برای نابودی انقلاب دست به دست دادند.

, ,

وی با بیان اینکه توطئههای مختلفی علیه نظام اسلامی در قریب به 40 سال گذشته انجام شده است،بیان داشت: دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بودهاند.

, , ,

 آیتالله خاتمی با اشاره به اینکه در دوران دفاع‌مقدس عموم مردم با صلابت در میدان نبرد حاضر شدند،خاطرنشان کرد: این ایستادگی موجب پیروزی در این دوران شد.

, ,

وی با بیان اینکه این پایمردی موجب شد تا نصرت الهی شامل حال نظام اسلامی شود،افزود:امروز صدام و حامیان صدام کجا هستند و کشور ایران که قرار بود در عرض یک هفته به زانو در آید، در اوج قدرت پایدار است.

,

 خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه جنگ نظامی تمام شده است، اما هنوز دشمن دست از توطئه برنداشته است، ادامه داد: امروز در عرصه جنگ فرهنگی و اعتقادی هستیم باید به پیروزی فکر کنیم.

,

 امام جمعه زنجان با اشاره به اول مهرماه به عنوان روز بازگشایی مدارس،گفت: ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان تحصیل میکنند.

, ,

خطیب جمعه زنجان ادامه داد: ۱۵ هزار معلم و کادر در آموزش و پرورش مسئولیت تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

,

 آیتالله خاتمی با تاکید بر لزوم ارتباط والدین با معلمان،گفت: برای تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش والدین و خانواده‌ها با اولیای آموزشی ارتباط جدی داشته باشند.

, ,

 وی ادامه داد: معلمان دلسوز نیز در کنار امر تعلیم باید به تربیت دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند تا شاهد خروج شهید شهریاری‌ها از مدارس باشیم.

,

 

,

*مواضع آمریکا در مقابل ایران ناشی از ضعف و شکست است

, *مواضع آمریکا در مقابل ایران ناشی از ضعف و شکست است,

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: مواضع آمریکا به دلیل قدرت و توانایی در مقابل ایران نیست بلکه کاملاً به دلیل ضعف و شکست و عصبانیت اوست.

,

  به نقل از شمیم ماهنشان، حجت الاسلام زاهدی پور در نخطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: حضور و تأثیر جمهوری اسلامی ایران موجب محقق نشدن طراحی‌ها و خواستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده است و همین، دلیلِ عصبانیت آنهاست.

,

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اما اکنون واقعیات منطقه به گونه‌ای دیگر است زیرا آنها نتوانستند در لبنان کاری از پیش ببرند، در عراق، درست برعکس خواسته‌ی آنها محقق شده است و در سوریه به رغم جنایت‌های بی‌شمار آمریکا و متحدانش و قتل عام مردم این کشور و حمایت‌های گسترده از گروههای تروریستی تکفیری، در حال حاضر داعش به پایان راه خود رسیده و گروههای تکفیری همچون جبهه النصره، منزوی شده‌اند. و این به معنای انزوای آمریکاست.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان  با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: ایشان تأکید کردند: براساس این طراحی قرار بود، عراق با آن سابقه کهن تاریخی و تمدنی و سوریه به عنوان کانون مقاومت و لبنان با جایگاه ویژه خود، تحت سلطه و نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی باشند.  همچنانکه همه پرسی در کردستان عراق هم مبتنی بر همین واقعیت استعماری و به ویژه محدود کردن نفوذ ایران قدرتمندی است که امروز آمریکا در برابر آن مستأصل و درمانده شده است.

,

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عزت ایران تاکید دارند، اظهارداشت: باید این عزت را با عقل و تدبیر و فکر درست، و همچنین با اشتباه نکردن در نحوه مراودات و تصمیم گیری‌ها و موضع گیری‌ها، حفظ کرد.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان ، فرمودند: باید دراین مذاکره مراقبت و دقت لازم انجام می‌گرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی که طرف مقابل انجام بدهد، نقض برجام محسوب نشود اما هر اقدام ایران، نقض برجام محسوب شود. باید با دنیا کار کنیم اما پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید.

,

خطیب جمعه ماهنشان گفت: این بخش از انتقاد رهبر معظم انقلاب معطوف به فرمایشات قبلی ایشان است که فرمودند، در ارتباط با مذاکرات برجام عجله شد.

,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: تأسف‌بارتر اینکه برخی امروز در داخل سعی در تحریف دیدگاه امام (ره) در ارتباط با آمریکا ستیزی دارند. این در حالی است که امام راحل (ره) مبدع شعار شیطان بزرگ بودن آمریکا و ادامه دهنده آن بود و امروز هم مردم همان مسیر را پشت سر آمریکا می‌روند.

,

وی تأکید کرد: تأمین خواسته مهم رهبر انقلاب در ارتباط با تکیه بر پای قدرتمند انقلابی به جای تکیه بر عصای بیگانگان، در گرو دیپلماسی انقلابی و نهضتی و عقلانیت بر آمده از انقلاب و تأکید هر چه بیشتر بر مردم‌سالاری دینی و التزام هر چه بیشتر بر ولایت مطلقه فقیه است.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به جمعه  ۳۱ شهریور  ۱ محرم  آغاز سال ۱۴۳۹ هجرى قمرى‏ گفت: امروز  آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و هفته دفاع مقدس است که نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود که اگر این امر فراموش شود و اجرایی نگردد راه امام و شهدا هم ادامه نخواهد داشت.

,

حجت الاسلام زاهدی پور با تاکیر بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: برنامه های هفته دفاع مقدس در راستای نهادینه کردن این فریضه و ترویج فرهنگ شهادت و فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین ع برگزار شود .

,

 

,

کهگیلویه و بویراحمد

, کهگیلویه و بویراحمد, کهگیلویه و بویراحمد,

ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه ای این هفته نماز جمعه به موضوعات مختلفی از جمله اظهارات رئیس جمهور آمریکا، فرارسیدن ماه محرم و آغاز هفته دفاع مقدس و سایر مسائل استان ،ایران و جهان اشاره کردند.

, , هیچکس سخنان احمقانه ترامپ را جدی نگرفت/ رییس جمهور ما در سازمان ملل حواب یاوه گویی های ترامپ دیوانه را داد,

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته با توصیه مردم به رعایت تقوا و دوری الودگی و معصیت از  افزود: متقی بودن روز و شب نمی شناسد انسان در هر مکان باید مواظب باشد که شیطان بر او مسلط نشود تا دنیا به او ضرر نرساند.

,
وی بیان کرد: خداوند در قران چهره دو دسته از انسانها را نشان داده است اول مومنین که این کتاب هدایت کننده مومنان است اما مومنان کسانی هستند که نماز را بر پا می دارند بعد از اصول دین اولین فرع آن نماز است.
,
 
,
امام جمعه یاسوج عنوان کرد: مومنانی که نماز برپا می دارند و زکات می پردازند کسانی هستند که اخرت را قبول دارند و وظیفه شان را به خالق و مخلوق انجام می دهند این چهره مومنان است.
,
حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: دسته دوم کسانی هستد که اخرت را قبول ندارند و اعمال زشتشان را زیبا می دانند چنان در گناه و از ایمان فاصله گرفته اند که زشتی ها را زیبا می بینند اینها نیز چهره ای دیگر در قیامت هستند.
,
امام جمعه یاسوج ادامه داد: این افراد در عذاب سخت هستند و مومنان نیز جایشان بهشت است اینهایی که زشتی ها را زیبا می بینند عذاب سختی در انتظار انهاست.
,
وی افزود:قران نصیحت کننده ای است که فریب نمی دهد برخی انسان ها افراد را به سمت گناه می برند کسانی که اخرت را باور ندارند و اهل زکات نیستند جایگاشان در جهنمی است که خودشان ساخته اند ما خود جهنم را برای خود می سازیم.
,
 
,
امام جمعه یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به اینکه امروز اول محرم و آغاز هفته امر به معروف است،گفت: می شود گفت خلاصه کارهای پیامبران امر به معروف بود جامعه ای که در ان امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود جامعه ای سالم خواهد بود.
,
وی بیان کرد: امر به معروف وظیفه یک گروه خاصی نیست و همه باید امر به معروف کنند.
,
حجت الاسلام حسینی با اشاره به ۳۱ شهریور و اغاز هفته دفاع مقدس گفت: کسانی که از ایران سیلی خوردند جواب خود را گرفتند افراد زیادی شهید شدند و جوانان این مملکت به میدان امدند خون دادند برخی از خانواده ها داغدار شدند اما انقلاب اسلامی به لطف امام خمینی ره به پیروزی رسید.
,
امام جمعه یاسوج گفت: همه تلاش کردند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی که توسط صدام دیوانه ایجاد شده بود پیروز شد جنگ ما مقدس بود چون جنگ ما در حماین از ازادی،استقلال، نوامیس و دین بود پس مقدس است.
,
وی ادامه داد: خون جوانان ما هم گروه با اسلام و انقلاب بود، خون دادیم جوان دادیم و سیلی محکمی به دشمنان اسلام زدیم و ملت خداجوی ایران اسلامی ایستادند.
,
 
,
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: ما همه باید کاری کنیم که همه یاوه گویان را از یاوه گویی پشیمان کنیم ما شیعه حسین بن علی هستیم جواب یاوه گویان را محکم می دهیم.
,
وی گفت:رییس جمهور ما در سازمان ملل حواب یاوه گویی های ترامپ دیوانه را داد در عراق، سوریه یمن دیوانه بود دیوانه تر شد این حرف های بسیار زشت از دهن این انسان مغرور بیرون امد 
,
هیچکس سخنان احمقانه ترامپ را جدی نگرفت این انسان معامله گر عروسک خیمه شب بازی سخنان ناپخته و بیهوده ای بر زبان اورد.
,
دلش می خواست ایران نتواند در منطقه حضور داشته باشد او در همه جا شکست خورد و باعث شد اینگونه حرف بزند.
,
 
,
امام جمعه یاسوج گفت: یزیدیان همیشه هستند و ما باید از حسین زمان برائت و حماین کنیم و نترسیم باید هیچگاه خود را نبازیم. 
,
وی گفت: امریکا در ضربه زدن به ایران لحظه ای کوتاهی نکرده است اما تا کنون بیشتر از این نتوانسته کاری انجام دهد و ملت ایران هرگز نباید سر خم کنند.
,
ال سعود ذاتا یهودی هستند با شیعیان مشکل دارند ال سعود بدتر از یهود هستند.
,
 
,
امام جمعه یاسوج با اشاره به بانکداری اسلامی گفت: حرام خوری به هر شکلی که باشد حرام است و اثر خود را می گذارد و بانکداری اسلامی برای اگاهی مردم و کارکنان بانک باید اگاهی داشته باشند.
,
 
,
********
,

حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به آغاز ماه محرم گفت:محرم ماه عزای سید الشهداء(ع) و شهدای کربلا است که ماه محرم را به محضر امام زمان (عج)،مقام معظم رهبری و همه مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

وی درادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت:از جهتی باید به رزمندگان ، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس تبریک گفت که افتخار آفریدند و بعد از گذشت سال ها ملت بزرگ ایران هرچه پیش می روند و هرچه در مسائل مختلف پیشرفت می کنند خود را مدیون خون شهیدان و مجاهدات آنها در راه خدا می دانند .

امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد:چند روز گذشته اجلاس سران کشورهای مختلف در سازمان ملل را داشتیم که سران خیلی از کشورها سخنرانی داشتند و رئیس جمهور ما هم در این محفل شرکت داشتند و عکس العمل های فراوانی درباره سخنرانی رئیس جمهور امریکا داشتند ومواضع مختلفی گرفته شد.

صفایی گفت:ترامپ سخنانی را برزبان جاری کرد ،مسائلی را گفت و تهمت هایی به ملت بزرگ ایران زد که بحمدالله در داخل کشور از مقام معظم رهبری که در راس نظام است تا دیگر مسئولان و اقشار مختلف مردم عکس العمل نشان دادند و نفرتشان را یکبار دیگر به آمریکا نشان دادند.

وی افزود:مقام معظم رهبری در دیداری که اعضای مجلس خبرگان با ایشان داشتند مطالب بسیار فراوانی را بیان داشتند که ازجمله فرمودند:"نخبگان امریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که احساس شرم می کنند.

امام جمعه موقت گچساران گفت:مقام معظم رهبری در این دیدار افزودند:"برخی در تحلیل های خود اشتباه نکند زیرا مواضع امریکا بدلیل قدرت و توانایی در مقابل ایران نیست بلکه کاملا به دلیل ضعف و شکست آنهاست باید این حضور موفقیت آمیز را با عقل و تدبیرو فکر درست و همچنین با اشتباه نکردن در نحوه مراودات ،تصمیم گیری ها و موضع گیری های درست حفظ کرد".

صفایی اظهارکرد:رهبری فرمودند:عزت کنونی بواسطه مجاهدات مردم و جوانان و ریخته شدن خون شهداء بدست آمده است و شهید عزیز محسن حججی یک نمونه بود و ما این نمونه ها را در میان جوانان زیاد داریم و خداوند متعال این نمونه را در مقابل دیگان برجسته کردتا همه تصمیم این حقیقت شریف شوند که انگیزه انقلابی در میان جوانان به فضل الهی روزبه روز در حال افزایش است.

وی افزود:بعد از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا مقام معظم رهبری در این دیدار عزت جمهوری اسلامی ایران را به رخ دولت های مستکبر می کشانند و می فرمایند:" ما هر چه داریم به برکت محسن حججی ها و رزمندگانی از این قبل است" .

صفایی اظهارکرد:آنهایی که از حریم امامت و ولایت دفاع می کنند و جانانه و عاشقانه در سوریه و عراق از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و مردم مظلوم سوریه و در عراق از حرم عسکریین و از مردم مظلوم و ستمدیده عراق جانانه دفاع می کند که افتخار می کنیم که درمیان چنین جمعیتی قرار داریم.

امام جمعه موقت گچساران گفت:محسن حججی ها با افتخار پا به عرصه مجاهدت می گذارند و در مقابل داعشی ها و دشمنان صهیونیستی می ایستند و عملا اعلام می کنند که ما مدافع حقوق مظلوم هستیم ،این مظلوم می خواهد در سوریه باشد در عراق باشد و یا در یمن و یا در میانمار و هر جایی در این عالم ولو مسلمان هم نباشد اگر مظلومی تحت ظلم و ستم قرار گرفت فریاد این ملت بخاطر دفاع از حق مظلوم بلند است.

وی درادامه با اشاره به حوادث میانمار گفت:الان مردم مظلوم و مسلمان میانمار را قتل و عام می کنند و سازمان های بین الملل و آنهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند، ساکتند واما فریاد ملت ایران بلند است و امروز این مردم بخاطر اینکه آزادی خواه هستند و در مکتب امام حسین علیه السلام بزرگ شده اند، فریادشان بر سر استکبار و آمریکا بلند خواهد بود.

صفایی تصریح کرد:مقام معظم رهبری در این جلسه ای که با نمایندگان خبرگان داشتند فرمودند:" آحاد مردم و مسئولان کشور بدانند حل مشکلات اهم از اقتصادی و فرهنگی تنها به دست خود مردم و اتکاء به توان و ظرفیت های داخلی امکان پذیر است و نه به اتکا به بیگانه و این موضوع باید آنقدر در جامع تکرار شود تا به صورت یک گفتمان رایج و قطعی در بیاید.

صفایی گفت:تنها راه مقابله با این مشکلات اقتصادی و فرهنگی اتکاء به مردم است و باید چشم امید از بیگانه برداشت و دلخوش به برجام نکنیم برجامی که هر روز آمریکا و دیگر قدرت ها بهانه می گیرند و هر روز تحریم های جدیدی وضع می کنند.

وی افزود:ایرانی که این همه به برجام پایبند بود آمریکا ایران را متهم می کندو مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آمریکا دشمن است و از دست از دشمنی برنداشته است و برجام معلوم نیست خوش فرجام باشد و در هر صورت عبرت بگیریم از گذشته که این امریکا جای هیچ اعتمادی ندارد.

 

, , انگیزه انقلابی در میان جوانان در حال افزایش است/ تنها راه مقابله مشکلات اقتصادی و فرهنگی اتکاء به مردم است,

حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به آغاز ماه محرم گفت:محرم ماه عزای سید الشهداء(ع) و شهدای کربلا است که ماه محرم را به محضر امام زمان (عج)،مقام معظم رهبری و همه مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

وی درادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت:از جهتی باید به رزمندگان ، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس تبریک گفت که افتخار آفریدند و بعد از گذشت سال ها ملت بزرگ ایران هرچه پیش می روند و هرچه در مسائل مختلف پیشرفت می کنند خود را مدیون خون شهیدان و مجاهدات آنها در راه خدا می دانند .

امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد:چند روز گذشته اجلاس سران کشورهای مختلف در سازمان ملل را داشتیم که سران خیلی از کشورها سخنرانی داشتند و رئیس جمهور ما هم در این محفل شرکت داشتند و عکس العمل های فراوانی درباره سخنرانی رئیس جمهور امریکا داشتند ومواضع مختلفی گرفته شد.

صفایی گفت:ترامپ سخنانی را برزبان جاری کرد ،مسائلی را گفت و تهمت هایی به ملت بزرگ ایران زد که بحمدالله در داخل کشور از مقام معظم رهبری که در راس نظام است تا دیگر مسئولان و اقشار مختلف مردم عکس العمل نشان دادند و نفرتشان را یکبار دیگر به آمریکا نشان دادند.

وی افزود:مقام معظم رهبری در دیداری که اعضای مجلس خبرگان با ایشان داشتند مطالب بسیار فراوانی را بیان داشتند که ازجمله فرمودند:"نخبگان امریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که احساس شرم می کنند.

امام جمعه موقت گچساران گفت:مقام معظم رهبری در این دیدار افزودند:"برخی در تحلیل های خود اشتباه نکند زیرا مواضع امریکا بدلیل قدرت و توانایی در مقابل ایران نیست بلکه کاملا به دلیل ضعف و شکست آنهاست باید این حضور موفقیت آمیز را با عقل و تدبیرو فکر درست و همچنین با اشتباه نکردن در نحوه مراودات ،تصمیم گیری ها و موضع گیری های درست حفظ کرد".

صفایی اظهارکرد:رهبری فرمودند:عزت کنونی بواسطه مجاهدات مردم و جوانان و ریخته شدن خون شهداء بدست آمده است و شهید عزیز محسن حججی یک نمونه بود و ما این نمونه ها را در میان جوانان زیاد داریم و خداوند متعال این نمونه را در مقابل دیگان برجسته کردتا همه تصمیم این حقیقت شریف شوند که انگیزه انقلابی در میان جوانان به فضل الهی روزبه روز در حال افزایش است.

وی افزود:بعد از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا مقام معظم رهبری در این دیدار عزت جمهوری اسلامی ایران را به رخ دولت های مستکبر می کشانند و می فرمایند:" ما هر چه داریم به برکت محسن حججی ها و رزمندگانی از این قبل است" .

صفایی اظهارکرد:آنهایی که از حریم امامت و ولایت دفاع می کنند و جانانه و عاشقانه در سوریه و عراق از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و مردم مظلوم سوریه و در عراق از حرم عسکریین و از مردم مظلوم و ستمدیده عراق جانانه دفاع می کند که افتخار می کنیم که درمیان چنین جمعیتی قرار داریم.

امام جمعه موقت گچساران گفت:محسن حججی ها با افتخار پا به عرصه مجاهدت می گذارند و در مقابل داعشی ها و دشمنان صهیونیستی می ایستند و عملا اعلام می کنند که ما مدافع حقوق مظلوم هستیم ،این مظلوم می خواهد در سوریه باشد در عراق باشد و یا در یمن و یا در میانمار و هر جایی در این عالم ولو مسلمان هم نباشد اگر مظلومی تحت ظلم و ستم قرار گرفت فریاد این ملت بخاطر دفاع از حق مظلوم بلند است.

وی درادامه با اشاره به حوادث میانمار گفت:الان مردم مظلوم و مسلمان میانمار را قتل و عام می کنند و سازمان های بین الملل و آنهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند، ساکتند واما فریاد ملت ایران بلند است و امروز این مردم بخاطر اینکه آزادی خواه هستند و در مکتب امام حسین علیه السلام بزرگ شده اند، فریادشان بر سر استکبار و آمریکا بلند خواهد بود.

صفایی تصریح کرد:مقام معظم رهبری در این جلسه ای که با نمایندگان خبرگان داشتند فرمودند:" آحاد مردم و مسئولان کشور بدانند حل مشکلات اهم از اقتصادی و فرهنگی تنها به دست خود مردم و اتکاء به توان و ظرفیت های داخلی امکان پذیر است و نه به اتکا به بیگانه و این موضوع باید آنقدر در جامع تکرار شود تا به صورت یک گفتمان رایج و قطعی در بیاید.

صفایی گفت:تنها راه مقابله با این مشکلات اقتصادی و فرهنگی اتکاء به مردم است و باید چشم امید از بیگانه برداشت و دلخوش به برجام نکنیم برجامی که هر روز آمریکا و دیگر قدرت ها بهانه می گیرند و هر روز تحریم های جدیدی وضع می کنند.

وی افزود:ایرانی که این همه به برجام پایبند بود آمریکا ایران را متهم می کندو مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آمریکا دشمن است و از دست از دشمنی برنداشته است و برجام معلوم نیست خوش فرجام باشد و در هر صورت عبرت بگیریم از گذشته که این امریکا جای هیچ اعتمادی ندارد.

 

,

حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به آغاز ماه محرم گفت:محرم ماه عزای سید الشهداء(ع) و شهدای کربلا است که ماه محرم را به محضر امام زمان (عج)،مقام معظم رهبری و همه مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

,

وی درادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت:از جهتی باید به رزمندگان ، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس تبریک گفت که افتخار آفریدند و بعد از گذشت سال ها ملت بزرگ ایران هرچه پیش می روند و هرچه در مسائل مختلف پیشرفت می کنند خود را مدیون خون شهیدان و مجاهدات آنها در راه خدا می دانند .

, .,

امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد:چند روز گذشته اجلاس سران کشورهای مختلف در سازمان ملل را داشتیم که سران خیلی از کشورها سخنرانی داشتند و رئیس جمهور ما هم در این محفل شرکت داشتند و عکس العمل های فراوانی درباره سخنرانی رئیس جمهور امریکا داشتند ومواضع مختلفی گرفته شد.

,

صفایی گفت:ترامپ سخنانی را برزبان جاری کرد ،مسائلی را گفت و تهمت هایی به ملت بزرگ ایران زد که بحمدالله در داخل کشور از مقام معظم رهبری که در راس نظام است تا دیگر مسئولان و اقشار مختلف مردم عکس العمل نشان دادند و نفرتشان را یکبار دیگر به آمریکا نشان دادند.

,

وی افزود:مقام معظم رهبری در دیداری که اعضای مجلس خبرگان با ایشان داشتند مطالب بسیار فراوانی را بیان داشتند که ازجمله فرمودند:"نخبگان امریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که احساس شرم می کنند.

,

امام جمعه موقت گچساران گفت:مقام معظم رهبری در این دیدار افزودند:"برخی در تحلیل های خود اشتباه نکند زیرا مواضع امریکا بدلیل قدرت و توانایی در مقابل ایران نیست بلکه کاملا به دلیل ضعف و شکست آنهاست باید این حضور موفقیت آمیز را با عقل و تدبیرو فکر درست و همچنین با اشتباه نکردن در نحوه مراودات ،تصمیم گیری ها و موضع گیری های درست حفظ کرد".

,

صفایی اظهارکرد:رهبری فرمودند:عزت کنونی بواسطه مجاهدات مردم و جوانان و ریخته شدن خون شهداء بدست آمده است و شهید عزیز محسن حججی یک نمونه بود و ما این نمونه ها را در میان جوانان زیاد داریم و خداوند متعال این نمونه را در مقابل دیگان برجسته کردتا همه تصمیم این حقیقت شریف شوند که انگیزه انقلابی در میان جوانان به فضل الهی روزبه روز در حال افزایش است.

,

وی افزود:بعد از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا مقام معظم رهبری در این دیدار عزت جمهوری اسلامی ایران را به رخ دولت های مستکبر می کشانند و می فرمایند:" ما هر چه داریم به برکت محسن حججی ها و رزمندگانی از این قبل است" .

,

صفایی اظهارکرد:آنهایی که از حریم امامت و ولایت دفاع می کنند و جانانه و عاشقانه در سوریه و عراق از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و مردم مظلوم سوریه و در عراق از حرم عسکریین و از مردم مظلوم و ستمدیده عراق جانانه دفاع می کند که افتخار می کنیم که درمیان چنین جمعیتی قرار داریم.

,

امام جمعه موقت گچساران گفت:محسن حججی ها با افتخار پا به عرصه مجاهدت می گذارند و در مقابل داعشی ها و دشمنان صهیونیستی می ایستند و عملا اعلام می کنند که ما مدافع حقوق مظلوم هستیم ،این مظلوم می خواهد در سوریه باشد در عراق باشد و یا در یمن و یا در میانمار و هر جایی در این عالم ولو مسلمان هم نباشد اگر مظلومی تحت ظلم و ستم قرار گرفت فریاد این ملت بخاطر دفاع از حق مظلوم بلند است.

,

وی درادامه با اشاره به حوادث میانمار گفت:الان مردم مظلوم و مسلمان میانمار را قتل و عام می کنند و سازمان های بین الملل و آنهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند، ساکتند واما فریاد ملت ایران بلند است و امروز این مردم بخاطر اینکه آزادی خواه هستند و در مکتب امام حسین علیه السلام بزرگ شده اند، فریادشان بر سر استکبار و آمریکا بلند خواهد بود.

,

صفایی تصریح کرد:مقام معظم رهبری در این جلسه ای که با نمایندگان خبرگان داشتند فرمودند:" آحاد مردم و مسئولان کشور بدانند حل مشکلات اهم از اقتصادی و فرهنگی تنها به دست خود مردم و اتکاء به توان و ظرفیت های داخلی امکان پذیر است و نه به اتکا به بیگانه و این موضوع باید آنقدر در جامع تکرار شود تا به صورت یک گفتمان رایج و قطعی در بیاید.

,

صفایی گفت:تنها راه مقابله با این مشکلات اقتصادی و فرهنگی اتکاء به مردم است و باید چشم امید از بیگانه برداشت و دلخوش به برجام نکنیم برجامی که هر روز آمریکا و دیگر قدرت ها بهانه می گیرند و هر روز تحریم های جدیدی وضع می کنند.

,

وی افزود:ایرانی که این همه به برجام پایبند بود آمریکا ایران را متهم می کندو مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آمریکا دشمن است و از دست از دشمنی برنداشته است و برجام معلوم نیست خوش فرجام باشد و در هر صورت عبرت بگیریم از گذشته که این امریکا جای هیچ اعتمادی ندارد.

,

 

,
*************************************
,
امام جمعه دهدشت:رستگاری مردم در امر به معروف و نهی از منکر است
,
 
,
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: اگر منکری رواج پیدا کند و امر به معروف از بین برود باید به وظیفه واجب خود که همان امر به معروف و نهی از منکر است را انجام دهیم.
,
 
,
امام جمعه دهدشت با اشاره به این واجب الهی گفت: رستگاری مردم در امر به معروف و نهی از منکر است.
,
 
,
حسینی تصریح کرد: پیامبر اسلام فرموده است: امت من در مسیر خیر و برکت است تا زمانی که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود را به درستی انجام دهد.
,
 
,
وی تاکید کرد: حادثه عاشورا در نهایت سختی و دشواری و برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر انجام گرفته است که نمونه آن نه در گذشته بوده است و نه در آینده خواهد بود.
,
 
,
امام جمعه دهدشت گفت: قیام اباعبدالله نه برای سلطنت بود و نه برای دنیا بلکه برای حفظ ارزش های دینی بوده است.
,
 
,
خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه محرم و عاشورا یکی از بهترین بستر ها برای انجام کارهای فرهنگی است افزود: سخنرانی، مداحی در این شب ها انجام شود و هیئت ها نظم و انضباط را رعایت کنند.
,
 
,
وی تصریح کرد: هیئت‌ها مجالس عزاداری را مدیریت کنند و اجازه ندهند این محافل که سراسر عبادت است و خوبی با گناه آمیخته شوند.
,
 
,
حسنی گفت: امروز ۳۱ شهریور مصادف است با آغاز هفته دفاع مقدس است که این روز بزرگ را گرامی میداریم و به روح تمام شهدا درود می فرستیم.
,
 
,
امام جمعه دهدشت ادامه داد: عزت و افتخار کشور ما در عصر حاضر و در مقابل این کشور های قدرتمند مدیون خون و از خود گذشتگی شهدا و جانبازان و تمام عزیزانی است که در هشت سال دفاع مقدس از خاک کشور دفاع کردند.
,
 
,
وی تاکید کرد: امروز ایران یک قدرت جهانی است و مدیریت امام و رهبری به کشور عزت ،افتخار و سربلندی داده است.
,
 
,
حسینی گفت: عزت، افتخار و بزرگی ایران مدیون ولایت است و ملت ودلیر ایران همیشه آماده است.
,
 
,
امام جمعه دهدشت ادامه داد: پیام ها و فریاد های آمریکا ناشی از قدرت و بزرگی ایران و ضعف آمریکا است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه سخنان سخیف گاوچران آمریکایی علیه ایران برای دنیا شرم آور است افزود: آمریکا هر کجا که پا گذاشته است نتیجه ای غیر از جرم و جنایت و خونریزی نداشته است.
,
 
,
حسینی تاکید کرد: ما از دولت مردان پاسخ کوبنده و قاطع به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا میخواهیم.
,
 
,
امام جمعه دهدشت در پایان از ماموران نیروی انتظامی برای دستگیری  به هلاکت رساندن سارق فراری در دهدشت تشکر و قدردانی کرد.
,
 
,
****************
,
 

 حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با تسیلت ایام حزن و اندوه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهارکرد: ماه محرم ماه عشق و جوشش محبت بی نظیر عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نسبت به امام شهیدشان است.

وی افزود: محرم در فرهنگ ما نمایانگر یک تاریخ همیشه زنده است که بعد از 1400سال جوشش و محبت همه جهانیان نسبت به آن بیشتر و بیشتر می شود.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تصریح کرد: هئیت ها و دستجات عزاداری باید به دور از هرگونه حواشی به تبین ارزش ها و فرهنگ حسینی بپردازند.

وی تاکیدکرد: ماه محرم فرصتی است برای تبین و تشریح حادثه عظیم عاشورا و ترویج فرهنگ ناب حسینی و انتقال آن به نسل جوان و تشنه حقیقت ناب.

محمودی اصل اظهارکرد: هیئت های عزاداری باید رقابت ها را کنار بگذارند و به ارزش های معنوی و مباحث مهم در هئیت ها بپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: ماه محرم فرصتی برای احیاء سنت حسنه و واجب فراموش شده امربه معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه در خصوص نذورات و ایجاد شبهات در این حوزه گفت: کسانی که حتی یک روز از گذشت و گذار در کشورهای اروپایی و غربی برای خوش گذرانی کاسته نمی شود توزیع نذورات در ایام ماه محرم و صفر را اسراف می دانند آیا اسراف سفرهای خارجی است یا هزینه برای ترویج فرهنگ عاشورا در کشور.

امام جمعه شهرستان لنده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس یادآور حماسه ها و رشادت های ملت ایران است که جانانه در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستادگی کردند.

وی تاکیدکرد: اگر از خود گذشتگی و مجاهدت شهیدان ، ایثارگران و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس نبود امروز این همه پیشرفت در زمینه های مختلف را در سایه تهدید ها و تحریم ها به دست نمی آوردیم.

خطیب جمعه این شهرستان در ادامه یاداورشد: دفاع مقدس نمونه ای از اقتصاد مقاومتی در ابعاد خودکفایی و توانمندی ایران اسلامی است چرا که در اوایل جنگ که ما توانایی ساخت کلاشینکف را هم نداشتیم به گونه ای از تحریم ها استفاده کردیم که امروز توانایی موشکی ما به برد بالای دو هزار کیلومتر و بیشتر هم رسیده است.

وی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: شروع سال تحصیلی جدید فرصتی تازه برای علم اندوزی و آغازی برای تعلیم و تربیت در کشور است که والدین و معلمان باید به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب جمعه شهرستان لنده ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف و بچه گانه  ترامپ گفت: این اظهارات نشان دهنده بی محتوا بودن و کذب بودن ادعای رئیس جمهور امریکا وحمایت از رژیم جعلی اسرائیل است.

وی گفت: جنایات امریکا و رژیم صهیونسیتی در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و دیگر کشورهای اسلامی و نسل کشی در میانمار برای همه دولت ها و ملت های جهان آشکار است.

محمودی اصل تاکیدکرد: داعش نطفه ی ناخلف امریکا و اسرائیل است که برای قتل عام مسلمانان و برهم زدن نظم و امنیت منطقه به وجود آمد که با استراتژی موفق جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شکستی سخت در سوریه و عراق را تجربه کرده است.

امام جمعه لنده گفت: بنا به اظهارات فرمانده ارشد نظامی سپاه قدس سردارسلیمانی در آینده نزدیک نابودی داعش را در مناطق آزاد شده سوریه و عراق را جشن خواهیم گرفت.

وی از مواضع رئیس جمهوری ایران در دیدار با روسای جمهور کشورهای جهان و سازمان ملل در محکومیت و پاسخ کوبنده به ترامپ تقدیر کرد.

محمودی اصل گفت: هرگاه با اقتدار عاشورایی پاسخ یاوه گویی های دشمنان را دادیم توانستم در مسیر هیات من الذاله قدم برداریم و تازمانی در این مسیر هستیم از هیچ قدرتی نخواهیم ترسید و پاسخ ها نیز آنی خواهند بود.

, , اظهارت ترامپ نشانه ای از انزوال در قدرت سیاسی این کشور است/ماه محرم فرصتی برای احیا امربه معروف و نهی از منکر است,
 
,

 حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با تسیلت ایام حزن و اندوه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهارکرد: ماه محرم ماه عشق و جوشش محبت بی نظیر عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نسبت به امام شهیدشان است.

وی افزود: محرم در فرهنگ ما نمایانگر یک تاریخ همیشه زنده است که بعد از 1400سال جوشش و محبت همه جهانیان نسبت به آن بیشتر و بیشتر می شود.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تصریح کرد: هئیت ها و دستجات عزاداری باید به دور از هرگونه حواشی به تبین ارزش ها و فرهنگ حسینی بپردازند.

وی تاکیدکرد: ماه محرم فرصتی است برای تبین و تشریح حادثه عظیم عاشورا و ترویج فرهنگ ناب حسینی و انتقال آن به نسل جوان و تشنه حقیقت ناب.

محمودی اصل اظهارکرد: هیئت های عزاداری باید رقابت ها را کنار بگذارند و به ارزش های معنوی و مباحث مهم در هئیت ها بپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: ماه محرم فرصتی برای احیاء سنت حسنه و واجب فراموش شده امربه معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه در خصوص نذورات و ایجاد شبهات در این حوزه گفت: کسانی که حتی یک روز از گذشت و گذار در کشورهای اروپایی و غربی برای خوش گذرانی کاسته نمی شود توزیع نذورات در ایام ماه محرم و صفر را اسراف می دانند آیا اسراف سفرهای خارجی است یا هزینه برای ترویج فرهنگ عاشورا در کشور.

امام جمعه شهرستان لنده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس یادآور حماسه ها و رشادت های ملت ایران است که جانانه در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستادگی کردند.

وی تاکیدکرد: اگر از خود گذشتگی و مجاهدت شهیدان ، ایثارگران و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس نبود امروز این همه پیشرفت در زمینه های مختلف را در سایه تهدید ها و تحریم ها به دست نمی آوردیم.

خطیب جمعه این شهرستان در ادامه یاداورشد: دفاع مقدس نمونه ای از اقتصاد مقاومتی در ابعاد خودکفایی و توانمندی ایران اسلامی است چرا که در اوایل جنگ که ما توانایی ساخت کلاشینکف را هم نداشتیم به گونه ای از تحریم ها استفاده کردیم که امروز توانایی موشکی ما به برد بالای دو هزار کیلومتر و بیشتر هم رسیده است.

وی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: شروع سال تحصیلی جدید فرصتی تازه برای علم اندوزی و آغازی برای تعلیم و تربیت در کشور است که والدین و معلمان باید به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب جمعه شهرستان لنده ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف و بچه گانه  ترامپ گفت: این اظهارات نشان دهنده بی محتوا بودن و کذب بودن ادعای رئیس جمهور امریکا وحمایت از رژیم جعلی اسرائیل است.

وی گفت: جنایات امریکا و رژیم صهیونسیتی در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و دیگر کشورهای اسلامی و نسل کشی در میانمار برای همه دولت ها و ملت های جهان آشکار است.

محمودی اصل تاکیدکرد: داعش نطفه ی ناخلف امریکا و اسرائیل است که برای قتل عام مسلمانان و برهم زدن نظم و امنیت منطقه به وجود آمد که با استراتژی موفق جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شکستی سخت در سوریه و عراق را تجربه کرده است.

امام جمعه لنده گفت: بنا به اظهارات فرمانده ارشد نظامی سپاه قدس سردارسلیمانی در آینده نزدیک نابودی داعش را در مناطق آزاد شده سوریه و عراق را جشن خواهیم گرفت.

وی از مواضع رئیس جمهوری ایران در دیدار با روسای جمهور کشورهای جهان و سازمان ملل در محکومیت و پاسخ کوبنده به ترامپ تقدیر کرد.

محمودی اصل گفت: هرگاه با اقتدار عاشورایی پاسخ یاوه گویی های دشمنان را دادیم توانستم در مسیر هیات من الذاله قدم برداریم و تازمانی در این مسیر هستیم از هیچ قدرتی نخواهیم ترسید و پاسخ ها نیز آنی خواهند بود.

,

 حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با تسیلت ایام حزن و اندوه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهارکرد: ماه محرم ماه عشق و جوشش محبت بی نظیر عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نسبت به امام شهیدشان است.

,  ,

وی افزود: محرم در فرهنگ ما نمایانگر یک تاریخ همیشه زنده است که بعد از 1400سال جوشش و محبت همه جهانیان نسبت به آن بیشتر و بیشتر می شود.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تصریح کرد: هئیت ها و دستجات عزاداری باید به دور از هرگونه حواشی به تبین ارزش ها و فرهنگ حسینی بپردازند.

وی تاکیدکرد: ماه محرم فرصتی است برای تبین و تشریح حادثه عظیم عاشورا و ترویج فرهنگ ناب حسینی و انتقال آن به نسل جوان و تشنه حقیقت ناب.

محمودی اصل اظهارکرد: هیئت های عزاداری باید رقابت ها را کنار بگذارند و به ارزش های معنوی و مباحث مهم در هئیت ها بپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: ماه محرم فرصتی برای احیاء سنت حسنه و واجب فراموش شده امربه معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه در خصوص نذورات و ایجاد شبهات در این حوزه گفت: کسانی که حتی یک روز از گذشت و گذار در کشورهای اروپایی و غربی برای خوش گذرانی کاسته نمی شود توزیع نذورات در ایام ماه محرم و صفر را اسراف می دانند آیا اسراف سفرهای خارجی است یا هزینه برای ترویج فرهنگ عاشورا در کشور.

امام جمعه شهرستان لنده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس یادآور حماسه ها و رشادت های ملت ایران است که جانانه در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستادگی کردند.

وی تاکیدکرد: اگر از خود گذشتگی و مجاهدت شهیدان ، ایثارگران و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس نبود امروز این همه پیشرفت در زمینه های مختلف را در سایه تهدید ها و تحریم ها به دست نمی آوردیم.

خطیب جمعه این شهرستان در ادامه یاداورشد: دفاع مقدس نمونه ای از اقتصاد مقاومتی در ابعاد خودکفایی و توانمندی ایران اسلامی است چرا که در اوایل جنگ که ما توانایی ساخت کلاشینکف را هم نداشتیم به گونه ای از تحریم ها استفاده کردیم که امروز توانایی موشکی ما به برد بالای دو هزار کیلومتر و بیشتر هم رسیده است.

وی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: شروع سال تحصیلی جدید فرصتی تازه برای علم اندوزی و آغازی برای تعلیم و تربیت در کشور است که والدین و معلمان باید به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب جمعه شهرستان لنده ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف و بچه گانه  ترامپ گفت: این اظهارات نشان دهنده بی محتوا بودن و کذب بودن ادعای رئیس جمهور امریکا وحمایت از رژیم جعلی اسرائیل است.

وی گفت: جنایات امریکا و رژیم صهیونسیتی در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و دیگر کشورهای اسلامی و نسل کشی در میانمار برای همه دولت ها و ملت های جهان آشکار است.

محمودی اصل تاکیدکرد: داعش نطفه ی ناخلف امریکا و اسرائیل است که برای قتل عام مسلمانان و برهم زدن نظم و امنیت منطقه به وجود آمد که با استراتژی موفق جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شکستی سخت در سوریه و عراق را تجربه کرده است.

امام جمعه لنده گفت: بنا به اظهارات فرمانده ارشد نظامی سپاه قدس سردارسلیمانی در آینده نزدیک نابودی داعش را در مناطق آزاد شده سوریه و عراق را جشن خواهیم گرفت.

وی از مواضع رئیس جمهوری ایران در دیدار با روسای جمهور کشورهای جهان و سازمان ملل در محکومیت و پاسخ کوبنده به ترامپ تقدیر کرد.

محمودی اصل گفت: هرگاه با اقتدار عاشورایی پاسخ یاوه گویی های دشمنان را دادیم توانستم در مسیر هیات من الذاله قدم برداریم و تازمانی در این مسیر هستیم از هیچ قدرتی نخواهیم ترسید و پاسخ ها نیز آنی خواهند بود.

,

وی افزود: محرم در فرهنگ ما نمایانگر یک تاریخ همیشه زنده است که بعد از 1400سال جوشش و محبت همه جهانیان نسبت به آن بیشتر و بیشتر می شود.

,

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تصریح کرد: هئیت ها و دستجات عزاداری باید به دور از هرگونه حواشی به تبین ارزش ها و فرهنگ حسینی بپردازند.

,

وی تاکیدکرد: ماه محرم فرصتی است برای تبین و تشریح حادثه عظیم عاشورا و ترویج فرهنگ ناب حسینی و انتقال آن به نسل جوان و تشنه حقیقت ناب.

,

محمودی اصل اظهارکرد: هیئت های عزاداری باید رقابت ها را کنار بگذارند و به ارزش های معنوی و مباحث مهم در هئیت ها بپردازند.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: ماه محرم فرصتی برای احیاء سنت حسنه و واجب فراموش شده امربه معروف و نهی از منکر است.

,

وی در ادامه در خصوص نذورات و ایجاد شبهات در این حوزه گفت: کسانی که حتی یک روز از گذشت و گذار در کشورهای اروپایی و غربی برای خوش گذرانی کاسته نمی شود توزیع نذورات در ایام ماه محرم و صفر را اسراف می دانند آیا اسراف سفرهای خارجی است یا هزینه برای ترویج فرهنگ عاشورا در کشور.

,

امام جمعه شهرستان لنده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس یادآور حماسه ها و رشادت های ملت ایران است که جانانه در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستادگی کردند.

,

وی تاکیدکرد: اگر از خود گذشتگی و مجاهدت شهیدان ، ایثارگران و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس نبود امروز این همه پیشرفت در زمینه های مختلف را در سایه تهدید ها و تحریم ها به دست نمی آوردیم.

,

خطیب جمعه این شهرستان در ادامه یاداورشد: دفاع مقدس نمونه ای از اقتصاد مقاومتی در ابعاد خودکفایی و توانمندی ایران اسلامی است چرا که در اوایل جنگ که ما توانایی ساخت کلاشینکف را هم نداشتیم به گونه ای از تحریم ها استفاده کردیم که امروز توانایی موشکی ما به برد بالای دو هزار کیلومتر و بیشتر هم رسیده است.

,

وی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: شروع سال تحصیلی جدید فرصتی تازه برای علم اندوزی و آغازی برای تعلیم و تربیت در کشور است که والدین و معلمان باید به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

,

خطیب جمعه شهرستان لنده ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف و بچه گانه  ترامپ گفت: این اظهارات نشان دهنده بی محتوا بودن و کذب بودن ادعای رئیس جمهور امریکا وحمایت از رژیم جعلی اسرائیل است.

,

وی گفت: جنایات امریکا و رژیم صهیونسیتی در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و دیگر کشورهای اسلامی و نسل کشی در میانمار برای همه دولت ها و ملت های جهان آشکار است.

,

محمودی اصل تاکیدکرد: داعش نطفه ی ناخلف امریکا و اسرائیل است که برای قتل عام مسلمانان و برهم زدن نظم و امنیت منطقه به وجود آمد که با استراتژی موفق جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شکستی سخت در سوریه و عراق را تجربه کرده است.

,

امام جمعه لنده گفت: بنا به اظهارات فرمانده ارشد نظامی سپاه قدس سردارسلیمانی در آینده نزدیک نابودی داعش را در مناطق آزاد شده سوریه و عراق را جشن خواهیم گرفت.

,

وی از مواضع رئیس جمهوری ایران در دیدار با روسای جمهور کشورهای جهان و سازمان ملل در محکومیت و پاسخ کوبنده به ترامپ تقدیر کرد.

,

محمودی اصل گفت: هرگاه با اقتدار عاشورایی پاسخ یاوه گویی های دشمنان را دادیم توانستم در مسیر هیات من الذاله قدم برداریم و تازمانی در این مسیر هستیم از هیچ قدرتی نخواهیم ترسید و پاسخ ها نیز آنی خواهند بود.

,
 
,
********************
,
امام جمعه چرام: سخنان ترامپ ،مردم آمریکا را سرافکنده کرد/عقب نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد
,
 
,
حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ماه محرم،اظهار کرد: در زمان بنی امیه به ویژه زمان خلافت یزید،دین در معرض انواع تحریف ها و انحراف ها بود،به گونه ای که اهل شام را آنگونه که خواستند تربیت کردند و دشمنی آنان با اهل بیت زبانزد بود.
امام جمعه چرام،عنوان داشت: قیام و به ویژه خون امام حسین (ع) چهره اموی را آشکار کرد و روح دیگری را در کالبد دین دمید.
وی با بیان اینکه تحریف یا لفظی است یا معنوی،گفت: در تحریف لفظی ظاهر یک چیز را عوض می کنند و در لفظ و سخن متکلم تغییرایجادمی کنند اما تحریف معنوی این است که لفظ همین است ولی طوری معنا می کنند که معنای دیگر به  دست آید،در واقع مقصود خود ما باشد نه مقصود و مطابق گوینده.
حجت الاسلام افشار ادامه داد: در زمان امام حسین(ع)،حاکمیت فاسداموی  دین رسول خدا را تحریف لفظی و هم تحریف معنوی کردند،تحریف در دین به اندازه ای بود که مردم نماز می خواندند اما بغض نسبت به قرآن ناطق یعنی امام علی ع داشتند و یزید شراب خوار خلیفه مسلمین شده بود
مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام،تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا از ایده هایی حمایت کرد که قانون جنگل و قرون وسطی را در ذهن انسان تداعی می کند و با این سخنان،مردم آمریکا را سرافکنده کرد،چهره واقعی آمریکا همین است که نشان داده شد و فرقی میان ترامپ و اوباما نیست.
وی،ابراز کرد: آمریکا که یکی از بزرگترین زرادخانه های اتمی دنیا را دارد،تنها کشوری است که در کشتار مردم از آن در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است،آمریکا همان آمریکایی است که صدها هزار نفر انسان بی گناه را با بمب اتم از بین برد.
حجت الاسلام افشار با اشاره به این مطلب که ترامپ از ایران عصبانی است چون تا قبل از انقلاب،ایران بزرگترین و غنی ترین مستعمره آمریکا بود،گفت: مستشاران آمریکایی بابت حضورشان در ایران،حق توحش می گرفتند اما الان مردم ایران این اجازه را از شما و آمریکاییها سلب کردند و این ناراحتی قابل درک است.
وی،متذکر شد: خواهید دید اگر آمریکا دست به اقدام جنون آمیزی بزند تمام پایگاه های نظامی آنها در منطقه و دنیا مورد هجوم و حمله موشک های ایران قرار خواهد گرفت و آمریکا بداند: ایران،سوریه و عراق نیست،چنان که دست از زیاده خواهی ها برندارند و شروع کننده جنگی باشند،تمام کننده جنگ آنها نخواهند بود و منطقه خاورمیانه باتلاقی برای سربازان آمریکا خواهد شد.
حجت الاسلام افشار،خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی باید به سردمداران فاسد آمریکا ثابت کنند که ملت ایران زیر بار زور نمی روند و عقب نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد.
خطیب جمعه چرام با تاکید بر این مطلب که دولت محترم بداند همه مردم با همه تفکرات گوناگونی که دارند و همه جناح های سیاسی با همه ایده ها و اندیشه های مختلف در مبارزه با آمریکا وحرکت های انقلابی پشتیبان دولت هستند،گفت: مردم ایران نشان دادند مرد میدان های سخت هستند،در جنگ هشت ساله و در ترورها و ناامنی های منافقین در اول انقلاب نشان دادند،این مردم از تهدید ترسی ندارند.
امام جمعه چرام،تصریح کرد: آمریکا بداند در سوریه و عراق بخشی کوچک از نیروی نظامی ایران یعنی سپاه قدس مقتدر توانست شما را از این دو کشور بیرون کند،اگر مردم انقلابی ایران و دولت و قوای نظامی ایران اراده کند،آمریکا را از خاورمیانه بیرون خواهند کرد.
,
حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ماه محرم،اظهار کرد: در زمان بنی امیه به ویژه زمان خلافت یزید،دین در معرض انواع تحریف ها و انحراف ها بود،به گونه ای که اهل شام را آنگونه که خواستند تربیت کردند و دشمنی آنان با اهل بیت زبانزد بود.
,
امام جمعه چرام،عنوان داشت: قیام و به ویژه خون امام حسین (ع) چهره اموی را آشکار کرد و روح دیگری را در کالبد دین دمید.
,
وی با بیان اینکه تحریف یا لفظی است یا معنوی،گفت: در تحریف لفظی ظاهر یک چیز را عوض می کنند و در لفظ و سخن متکلم تغییرایجادمی کنند اما تحریف معنوی این است که لفظ همین است ولی طوری معنا می کنند که معنای دیگر به  دست آید،در واقع مقصود خود ما باشد نه مقصود و مطابق گوینده.
,
حجت الاسلام افشار ادامه داد: در زمان امام حسین(ع)،حاکمیت فاسداموی  دین رسول خدا را تحریف لفظی و هم تحریف معنوی کردند،تحریف در دین به اندازه ای بود که مردم نماز می خواندند اما بغض نسبت به قرآن ناطق یعنی امام علی ع داشتند و یزید شراب خوار خلیفه مسلمین شده بود
,
مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام،تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا از ایده هایی حمایت کرد که قانون جنگل و قرون وسطی را در ذهن انسان تداعی می کند و با این سخنان،مردم آمریکا را سرافکنده کرد،چهره واقعی آمریکا همین است که نشان داده شد و فرقی میان ترامپ و اوباما نیست.
وی،ابراز کرد: آمریکا که یکی از بزرگترین زرادخانه های اتمی دنیا را دارد،تنها کشوری است که در کشتار مردم از آن در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است،آمریکا همان آمریکایی است که صدها هزار نفر انسان بی گناه را با بمب اتم از بین برد.
حجت الاسلام افشار با اشاره به این مطلب که ترامپ از ایران عصبانی است چون تا قبل از انقلاب،ایران بزرگترین و غنی ترین مستعمره آمریکا بود،گفت: مستشاران آمریکایی بابت حضورشان در ایران،حق توحش می گرفتند اما الان مردم ایران این اجازه را از شما و آمریکاییها سلب کردند و این ناراحتی قابل درک است.
وی،متذکر شد: خواهید دید اگر آمریکا دست به اقدام جنون آمیزی بزند تمام پایگاه های نظامی آنها در منطقه و دنیا مورد هجوم و حمله موشک های ایران قرار خواهد گرفت و آمریکا بداند: ایران،سوریه و عراق نیست،چنان که دست از زیاده خواهی ها برندارند و شروع کننده جنگی باشند،تمام کننده جنگ آنها نخواهند بود و منطقه خاورمیانه باتلاقی برای سربازان آمریکا خواهد شد.
حجت الاسلام افشار،خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی باید به سردمداران فاسد آمریکا ثابت کنند که ملت ایران زیر بار زور نمی روند و عقب نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد.
خطیب جمعه چرام با تاکید بر این مطلب که دولت محترم بداند همه مردم با همه تفکرات گوناگونی که دارند و همه جناح های سیاسی با همه ایده ها و اندیشه های مختلف در مبارزه با آمریکا وحرکت های انقلابی پشتیبان دولت هستند،گفت: مردم ایران نشان دادند مرد میدان های سخت هستند،در جنگ هشت ساله و در ترورها و ناامنی های منافقین در اول انقلاب نشان دادند،این مردم از تهدید ترسی ندارند.
امام جمعه چرام،تصریح کرد: آمریکا بداند در سوریه و عراق بخشی کوچک از نیروی نظامی ایران یعنی سپاه قدس مقتدر توانست شما را از این دو کشور بیرون کند،اگر مردم انقلابی ایران و دولت و قوای نظامی ایران اراده کند،آمریکا را از خاورمیانه بیرون خواهند کرد.
,
مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام،تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا از ایده هایی حمایت کرد که قانون جنگل و قرون وسطی را در ذهن انسان تداعی می کند و با این سخنان،مردم آمریکا را سرافکنده کرد،چهره واقعی آمریکا همین است که نشان داده شد و فرقی میان ترامپ و اوباما نیست.
,
وی،ابراز کرد: آمریکا که یکی از بزرگترین زرادخانه های اتمی دنیا را دارد،تنها کشوری است که در کشتار مردم از آن در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است،آمریکا همان آمریکایی است که صدها هزار نفر انسان بی گناه را با بمب اتم از بین برد.
,
حجت الاسلام افشار با اشاره به این مطلب که ترامپ از ایران عصبانی است چون تا قبل از انقلاب،ایران بزرگترین و غنی ترین مستعمره آمریکا بود،گفت: مستشاران آمریکایی بابت حضورشان در ایران،حق توحش می گرفتند اما الان مردم ایران این اجازه را از شما و آمریکاییها سلب کردند و این ناراحتی قابل درک است.
,
وی،متذکر شد: خواهید دید اگر آمریکا دست به اقدام جنون آمیزی بزند تمام پایگاه های نظامی آنها در منطقه و دنیا مورد هجوم و حمله موشک های ایران قرار خواهد گرفت و آمریکا بداند: ایران،سوریه و عراق نیست،چنان که دست از زیاده خواهی ها برندارند و شروع کننده جنگی باشند،تمام کننده جنگ آنها نخواهند بود و منطقه خاورمیانه باتلاقی برای سربازان آمریکا خواهد شد.
,
حجت الاسلام افشار،خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی باید به سردمداران فاسد آمریکا ثابت کنند که ملت ایران زیر بار زور نمی روند و عقب نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد.
,
خطیب جمعه چرام با تاکید بر این مطلب که دولت محترم بداند همه مردم با همه تفکرات گوناگونی که دارند و همه جناح های سیاسی با همه ایده ها و اندیشه های مختلف در مبارزه با آمریکا وحرکت های انقلابی پشتیبان دولت هستند،گفت: مردم ایران نشان دادند مرد میدان های سخت هستند،در جنگ هشت ساله و در ترورها و ناامنی های منافقین در اول انقلاب نشان دادند،این مردم از تهدید ترسی ندارند.
,
امام جمعه چرام،تصریح کرد: آمریکا بداند در سوریه و عراق بخشی کوچک از نیروی نظامی ایران یعنی سپاه قدس مقتدر توانست شما را از این دو کشور بیرون کند،اگر مردم انقلابی ایران و دولت و قوای نظامی ایران اراده کند،آمریکا را از خاورمیانه بیرون خواهند کرد.
,

*********************

,

امام جمعه باشت:همه مسئولین پاسخ های دندان شکن به سخنان نابخردانه رئیس جمهور آمریکا دادند

,
حجت الاسلام سید حبیب بلادی نژاد امام جمعه موقت باشت در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم عنوان کرد: در مراسم اباعبدالله حسین(ع) شان ایشان را حفظ کنیم و هر نوحه ای خوانده نشود.
,
 
,
وی افزود: جوانان ما و بانوان باید حجب و حیای خود را حفظ کرده و مراسم عزای امام حسین(ع) را به نحو احسن برگزار کنند.
,
 
,
امام جمعه موقت باشت ضمن اشاره به سخنان نابجا و بی خردانه رئیس جمهور آمریکا(ترامپ) اظهار کرد: سخنانی را ترامپ از سر کینه و دشمنی به ملت ما روا داشته است.
,
 
,
بلادی نژاد ادامه داد: معاهده برجام و سرافکندگی این معاهده برای آمریکا و دولتمردان آمریکا سخن به میان آورد که ما شرمنده چنین پیمانی هستیم.
,
 
,
وی افزود: ما تشکر میکنیم از رهبر معظم انقلاب،رئیس جمهور،مسئولین و همه عزیزانی که واکنش نشان دادند و لفظی پاسخ این سخنان نابجای ترامپ را دادند.
,
 
,
امام جمعه موقت باشت ضمن اشاره به سخنان حکیمانه اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با یاوه گویی های ترامپ تصریح کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا نه از روی قدرت و توان بلکه از روی عصبانیت بوده است.عصبانیتی که آنها از شیردلان ایران اسلامی در دل داشتند در آن اجلاسیه ابراز کردند.
,
سید حبیب بلادی نژاد گفت: شهید بهشتی سخن زیبایی فرمودند که ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
,
 
,
وی افزود: سخنان رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل که دل دوستان انقلابی خود و دل دشمنان  انقلاب را بدرد آوردند تشکر و قدر دانی می کنیم.همه مسئولین پاسخ های دندان شکن به سخنان نابخردانه رئیس جمهور آمریکا دادند.
,
این خطیب جمعه بیان کرد: وقت آن رسیده آمریکا واکنش عملی کشور ما را ببیند ،ما میخواهیم مسئولین کشورمان مانند سردار سلیمانی که فرمودند تا دو ماه آینده جشن نابودی داعش و نوکران حلقه بگوش آمریکا را می گیریم پاسخ شجاعانه از این مسئولین ببینیم.
,
 
,
وی به هفته دفاع مقدس اشاره و ضمن تبریک این روز اظهار کرد: جوانان و ملت غیور ایران جان خود را در طبق اخلاس گذاشتند و از کشورمان شجاعانه دفاع کردند.
,
 
,
بلادی نژاد آغاز بازگشایی مدارس از روز شنبه  را به همه معلمان،دانش آموزان و خانواده ها تبریک گفته و عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم چرا که تعلیم و تربیت از عهده یک اداره بر نمی آید و همه باید کمک کنیم.
,
 
,
امام جمعه موقت باشت  حوادث اقلیم کردستان رخ داده نگران کننده خواند و افزود: مسئولینی در اقلیم کردستان عراق افکار پلیدی را در سر دارند.
,
 
,
وی افزود:این یک فکر اسرائیلی است و می خواهند 200هزار یهودی را در کردستان عراق جای بدهند.دعا میکنیم و از مسئولین  عراق میخواهیم با سرانگشت تدبیر مدیریت کنند و نگذارند اسرائیلی در کنار کشورهای مسلمان ساخته شود و غده سرطانی از یک به دو برسد.
,
 
,
بلادی ادامه داد: با تدبیر مسئولان در عراق این کار نقش بر آب خواهد شد.
,
 
,
وی در پایان گفت: برای مسلمانان در دنیا دعا کنیم، مسلمانانی که زنده زنده در آتش میسوزند و عده ای بی رحم و پست به جان این مسلمانان افتاده اند.
,
 
,
*****************************
,
 

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

افروغی در خطبه های امروز با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و تسلیت بمناسبت آغاز ماه محرم، واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ را انقلابی عنوان کرد.

وی در ادامه با تسلیت ایام حزن اهل بیت، گفت: شهادت امام حسین(ع) و یاران و از همه مهم تر غم اسارت کودکان و زنان اهل بیت(علیهم السلام) را تسلیت عرض میکنم.

افروغی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع)و قیام آنحضرت در همه عرصه ها الگوست، خوب است این زاویه از الگوبرداری قیام امام حسین(ع) برای مردم تشریح شود.

وی گفت: مادر وهب سر این شهید را به سمت دشمن پرتاب کرد و گفت"من پسرم را در راه خدا قربانی کردم و  این قربانی را پس نمی گیریم " ؛زن وهب عروسی اش به عزا تبدیل شد و زن زهیر با چند کلام باعث عاقبت به خیری ایشان شد که همه اینها درس است.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه به لزوم توجه به روحیات همسران در خانوده تاکید کرد و گفت: مردان از قدرت بدنی در خانه استفاده نکنند، چنین مردانی به تعبیری ملعون هستند.

افروغی افزود: البته زنان هم نباید کاری کنند که  مردان را وادار به استفاده از قدرت بدنی کنند.

افروغی گفت: اگر زن  امر و نهی مردانه داشته باشد، مرد از وی متنفر است و مرد هم باید رفتار مردانه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم توجه مردان به روحیات لطیف زنان، گفت:مردان باید به فحاشی زنان واکنش نشان ندهند، بد و بیراه زنان از روی احساسات زنانه است، نباید واکنش نشان دهیم .

افروغی ورزش را برای همه به خصوص خانم ها ضروری دانست و گفت: باید بتوانیم در جامعه محیطی سالم برای ورزش خانم ها فراهم کنیم.

امام جمعه شهر لیکک درس،ورزش و مسجد محوری را سه مثلث حیات برای تحکیم معنوی خانواده دانست.

افروغی با تبیین قیام عاشورا،گفت:اگر بخواهیم به صورت مختصر از این قیام بگویم، باید گفت که عاشورا یک قیام جهانی بود  ؛قیام عقل علیه جهل بود .

وی افزود:قیام عاشورا مبارزه علیه ظلمت ها و بعثتی دیگر همانند بعثت پیامبر اسلام(ص) بود.

افروغی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع)سر منشاء همه اندیشه های ناب بشری است و مزایای آن برای همه بشریت است  و اگر رفتار مثبتی در جهان تولید شد ناخواسته همه بشر از آن نور تولید شده بهره می برد.

وی گفت: بشر مدیون قیام امام حسین(ع)است و امام حسین(ع)قلب همه را تسخیر کرد تا مهرش بر دل همه بنشیند.

افروغی با تاکید بر اینکه هیئت ها باید در طراز جمهوری اسلامی برنامه اجرا کنند،گفت: اگر غیر این باشد عزاداری ما عین خسران است.

وی گفت: همه هیئت ها باید در راستای جهانی سازی قیام امام حسین(ع) گام بردارند؛ هیئت بدون سخنرانی و روضه ارزش ندارد و اگر چنین هیئتی باشد، تعطیل شود بهتر است.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان ارشد نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی یک خانواده وسیع است و همه جا حضور دارد و فرمایشات رهبر انقلاب دیدار با سران نیروی انتظامی نشان از تکامل این ارگان است البته باید دستگاه قضا به عنوان مکمل دستگاه قضا مانند گذشته با اقتدار وارد شود.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به تلاش غرب برای برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق، گفت: وقتی می بینند داعش شکست خورد و خاورمیانه بزرگ مورد نظر آنها شکل نگرفت به دنبال بحث برگزاری رفراندوم جدایی اقلیم کردستان عراق  از این کشور هستند .

افروغی ادامه داد: این کار در منطقه تنش ایجاد می کند، کردهای ترکیه و ایران حساس می شوند و اقلیتها و مذاهب مختلف عراق جدایی طلبی می شوند که به ضرر منطقه می باشد.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه بار دیگر با گرامیداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، گفت: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به صورت مختصر توصیف کنیم، تجلی نهی از منکر قیام عاشورا بود.

افروغی با اشاره به اینکه امام با فرمان تاریخی و بسیج کردن مردم هیمنه غرب را و هم شکست،

افزود: در این جنگ تحمیلی ما از بیش از 36کشور اسیر آزاد کردیم که امام خمینی (ره) با پشتیبانی مردم در برابر این منکر جهانی ایستاد و لبیکی  به قیام امام حسین(ع)در 1400 سال پیش بود.

وی گفت:هیچ وقت نظام اسلامی ایران را در مقیاس مادی مقایسه کنید، اتفاقات جهانی با الگو گیری از انقلاب ایران است  ؛راهپیمایی حجاب در فرانسه و شهادت آزادیخواهان در دنیا الهام گرفته از انقلاب ماست.

امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد: جنگ شهید داشت، خسارت داشت اما دستاورد جهانی داشت .

افروغی در واکنش به سخنان ترامپ علیه ایران در سازمان ملل، گفت:ترامپ شخص گاوچران دیوانه ای است که هیچ بویی از سیاست نبرده و مسیر آمریکا را در سراشیبی قرار داد.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ انقلابی بود، گفت: از مواضع انقلابی رئیس جمهور در واکنش به سخنان ترامپ علیه ایران تقدیر می کنیم و امیدواریم این مواضع در حوزه اشتغال و اقتصاد هم همین گونه انقلابی به پیش رود.

افروغی در پایان با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی، گفت:هر گاه در جامعه ای علم ودانش و معلم محترم باشد، باید به پیشرفت آن جامعه امیدوار بود.

, , واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ انقلابی بود/8 سال دفاع مقدس لبیک به قیام امام حسین(ع) بود,
 
,

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

افروغی در خطبه های امروز با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و تسلیت بمناسبت آغاز ماه محرم، واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ را انقلابی عنوان کرد.

وی در ادامه با تسلیت ایام حزن اهل بیت، گفت: شهادت امام حسین(ع) و یاران و از همه مهم تر غم اسارت کودکان و زنان اهل بیت(علیهم السلام) را تسلیت عرض میکنم.

افروغی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع)و قیام آنحضرت در همه عرصه ها الگوست، خوب است این زاویه از الگوبرداری قیام امام حسین(ع) برای مردم تشریح شود.

وی گفت: مادر وهب سر این شهید را به سمت دشمن پرتاب کرد و گفت"من پسرم را در راه خدا قربانی کردم و  این قربانی را پس نمی گیریم " ؛زن وهب عروسی اش به عزا تبدیل شد و زن زهیر با چند کلام باعث عاقبت به خیری ایشان شد که همه اینها درس است.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه به لزوم توجه به روحیات همسران در خانوده تاکید کرد و گفت: مردان از قدرت بدنی در خانه استفاده نکنند، چنین مردانی به تعبیری ملعون هستند.

افروغی افزود: البته زنان هم نباید کاری کنند که  مردان را وادار به استفاده از قدرت بدنی کنند.

افروغی گفت: اگر زن  امر و نهی مردانه داشته باشد، مرد از وی متنفر است و مرد هم باید رفتار مردانه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم توجه مردان به روحیات لطیف زنان، گفت:مردان باید به فحاشی زنان واکنش نشان ندهند، بد و بیراه زنان از روی احساسات زنانه است، نباید واکنش نشان دهیم .

افروغی ورزش را برای همه به خصوص خانم ها ضروری دانست و گفت: باید بتوانیم در جامعه محیطی سالم برای ورزش خانم ها فراهم کنیم.

امام جمعه شهر لیکک درس،ورزش و مسجد محوری را سه مثلث حیات برای تحکیم معنوی خانواده دانست.

افروغی با تبیین قیام عاشورا،گفت:اگر بخواهیم به صورت مختصر از این قیام بگویم، باید گفت که عاشورا یک قیام جهانی بود  ؛قیام عقل علیه جهل بود .

وی افزود:قیام عاشورا مبارزه علیه ظلمت ها و بعثتی دیگر همانند بعثت پیامبر اسلام(ص) بود.

افروغی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع)سر منشاء همه اندیشه های ناب بشری است و مزایای آن برای همه بشریت است  و اگر رفتار مثبتی در جهان تولید شد ناخواسته همه بشر از آن نور تولید شده بهره می برد.

وی گفت: بشر مدیون قیام امام حسین(ع)است و امام حسین(ع)قلب همه را تسخیر کرد تا مهرش بر دل همه بنشیند.

افروغی با تاکید بر اینکه هیئت ها باید در طراز جمهوری اسلامی برنامه اجرا کنند،گفت: اگر غیر این باشد عزاداری ما عین خسران است.

وی گفت: همه هیئت ها باید در راستای جهانی سازی قیام امام حسین(ع) گام بردارند؛ هیئت بدون سخنرانی و روضه ارزش ندارد و اگر چنین هیئتی باشد، تعطیل شود بهتر است.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان ارشد نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی یک خانواده وسیع است و همه جا حضور دارد و فرمایشات رهبر انقلاب دیدار با سران نیروی انتظامی نشان از تکامل این ارگان است البته باید دستگاه قضا به عنوان مکمل دستگاه قضا مانند گذشته با اقتدار وارد شود.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به تلاش غرب برای برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق، گفت: وقتی می بینند داعش شکست خورد و خاورمیانه بزرگ مورد نظر آنها شکل نگرفت به دنبال بحث برگزاری رفراندوم جدایی اقلیم کردستان عراق  از این کشور هستند .

افروغی ادامه داد: این کار در منطقه تنش ایجاد می کند، کردهای ترکیه و ایران حساس می شوند و اقلیتها و مذاهب مختلف عراق جدایی طلبی می شوند که به ضرر منطقه می باشد.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه بار دیگر با گرامیداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، گفت: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به صورت مختصر توصیف کنیم، تجلی نهی از منکر قیام عاشورا بود.

افروغی با اشاره به اینکه امام با فرمان تاریخی و بسیج کردن مردم هیمنه غرب را و هم شکست،

افزود: در این جنگ تحمیلی ما از بیش از 36کشور اسیر آزاد کردیم که امام خمینی (ره) با پشتیبانی مردم در برابر این منکر جهانی ایستاد و لبیکی  به قیام امام حسین(ع)در 1400 سال پیش بود.

وی گفت:هیچ وقت نظام اسلامی ایران را در مقیاس مادی مقایسه کنید، اتفاقات جهانی با الگو گیری از انقلاب ایران است  ؛راهپیمایی حجاب در فرانسه و شهادت آزادیخواهان در دنیا الهام گرفته از انقلاب ماست.

امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد: جنگ شهید داشت، خسارت داشت اما دستاورد جهانی داشت .

افروغی در واکنش به سخنان ترامپ علیه ایران در سازمان ملل، گفت:ترامپ شخص گاوچران دیوانه ای است که هیچ بویی از سیاست نبرده و مسیر آمریکا را در سراشیبی قرار داد.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ انقلابی بود، گفت: از مواضع انقلابی رئیس جمهور در واکنش به سخنان ترامپ علیه ایران تقدیر می کنیم و امیدواریم این مواضع در حوزه اشتغال و اقتصاد هم همین گونه انقلابی به پیش رود.

افروغی در پایان با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی، گفت:هر گاه در جامعه ای علم ودانش و معلم محترم باشد، باید به پیشرفت آن جامعه امیدوار بود.

,

نماز جمعه امروز شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

,

افروغی در خطبه های امروز با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و تسلیت بمناسبت آغاز ماه محرم، واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ را انقلابی عنوان کرد.

,

وی در ادامه با تسلیت ایام حزن اهل بیت، گفت: شهادت امام حسین(ع) و یاران و از همه مهم تر غم اسارت کودکان و زنان اهل بیت(علیهم السلام) را تسلیت عرض میکنم.

,

افروغی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع)و قیام آنحضرت در همه عرصه ها الگوست، خوب است این زاویه از الگوبرداری قیام امام حسین(ع) برای مردم تشریح شود.

,

وی گفت: مادر وهب سر این شهید را به سمت دشمن پرتاب کرد و گفت"من پسرم را در راه خدا قربانی کردم و  این قربانی را پس نمی گیریم " ؛زن وهب عروسی اش به عزا تبدیل شد و زن زهیر با چند کلام باعث عاقبت به خیری ایشان شد که همه اینها درس است.

,

امام جمعه شهر لیکک در ادامه به لزوم توجه به روحیات همسران در خانوده تاکید کرد و گفت: مردان از قدرت بدنی در خانه استفاده نکنند، چنین مردانی به تعبیری ملعون هستند.

,

افروغی افزود: البته زنان هم نباید کاری کنند که  مردان را وادار به استفاده از قدرت بدنی کنند.

,

افروغی گفت: اگر زن  امر و نهی مردانه داشته باشد، مرد از وی متنفر است و مرد هم باید رفتار مردانه داشته باشد.

,

وی با اشاره به لزوم توجه مردان به روحیات لطیف زنان، گفت:مردان باید به فحاشی زنان واکنش نشان ندهند، بد و بیراه زنان از روی احساسات زنانه است، نباید واکنش نشان دهیم .

,

افروغی ورزش را برای همه به خصوص خانم ها ضروری دانست و گفت: باید بتوانیم در جامعه محیطی سالم برای ورزش خانم ها فراهم کنیم.

,

امام جمعه شهر لیکک درس،ورزش و مسجد محوری را سه مثلث حیات برای تحکیم معنوی خانواده دانست.

,

افروغی با تبیین قیام عاشورا،گفت:اگر بخواهیم به صورت مختصر از این قیام بگویم، باید گفت که عاشورا یک قیام جهانی بود  ؛قیام عقل علیه جهل بود .

,

وی افزود:قیام عاشورا مبارزه علیه ظلمت ها و بعثتی دیگر همانند بعثت پیامبر اسلام(ص) بود.

,

افروغی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع)سر منشاء همه اندیشه های ناب بشری است و مزایای آن برای همه بشریت است  و اگر رفتار مثبتی در جهان تولید شد ناخواسته همه بشر از آن نور تولید شده بهره می برد.

,

وی گفت: بشر مدیون قیام امام حسین(ع)است و امام حسین(ع)قلب همه را تسخیر کرد تا مهرش بر دل همه بنشیند.

,

افروغی با تاکید بر اینکه هیئت ها باید در طراز جمهوری اسلامی برنامه اجرا کنند،گفت: اگر غیر این باشد عزاداری ما عین خسران است.

,

وی گفت: همه هیئت ها باید در راستای جهانی سازی قیام امام حسین(ع) گام بردارند؛ هیئت بدون سخنرانی و روضه ارزش ندارد و اگر چنین هیئتی باشد، تعطیل شود بهتر است.

,

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان ارشد نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی یک خانواده وسیع است و همه جا حضور دارد و فرمایشات رهبر انقلاب دیدار با سران نیروی انتظامی نشان از تکامل این ارگان است البته باید دستگاه قضا به عنوان مکمل دستگاه قضا مانند گذشته با اقتدار وارد شود.

,

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به تلاش غرب برای برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق، گفت: وقتی می بینند داعش شکست خورد و خاورمیانه بزرگ مورد نظر آنها شکل نگرفت به دنبال بحث برگزاری رفراندوم جدایی اقلیم کردستان عراق  از این کشور هستند .

,

افروغی ادامه داد: این کار در منطقه تنش ایجاد می کند، کردهای ترکیه و ایران حساس می شوند و اقلیتها و مذاهب مختلف عراق جدایی طلبی می شوند که به ضرر منطقه می باشد.

,

امام جمعه شهر لیکک در ادامه بار دیگر با گرامیداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، گفت: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به صورت مختصر توصیف کنیم، تجلی نهی از منکر قیام عاشورا بود.

,

افروغی با اشاره به اینکه امام با فرمان تاریخی و بسیج کردن مردم هیمنه غرب را و هم شکست،

,

افزود: در این جنگ تحمیلی ما از بیش از 36کشور اسیر آزاد کردیم که امام خمینی (ره) با پشتیبانی مردم در برابر این منکر جهانی ایستاد و لبیکی  به قیام امام حسین(ع)در 1400 سال پیش بود.

,

وی گفت:هیچ وقت نظام اسلامی ایران را در مقیاس مادی مقایسه کنید، اتفاقات جهانی با الگو گیری از انقلاب ایران است  ؛راهپیمایی حجاب در فرانسه و شهادت آزادیخواهان در دنیا الهام گرفته از انقلاب ماست.

,

امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد: جنگ شهید داشت، خسارت داشت اما دستاورد جهانی داشت .

,

افروغی در واکنش به سخنان ترامپ علیه ایران در سازمان ملل، گفت:ترامپ شخص گاوچران دیوانه ای است که هیچ بویی از سیاست نبرده و مسیر آمریکا را در سراشیبی قرار داد.

,

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه واکنش رئیس جمهور به سخنان ترامپ انقلابی بود، گفت: از مواضع انقلابی رئیس جمهور در واکنش به سخنان ترامپ علیه ایران تقدیر می کنیم و امیدواریم این مواضع در حوزه اشتغال و اقتصاد هم همین گونه انقلابی به پیش رود.

,

افروغی در پایان با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی، گفت:هر گاه در جامعه ای علم ودانش و معلم محترم باشد، باید به پیشرفت آن جامعه امیدوار بود.

,

سیستان و بلوچستان

, سیستان و بلوچستان,
 برکت حماسه محرم تولید انقلاب اسلامی است
,  برکت حماسه محرم تولید انقلاب اسلامی است,
 
,
آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های روز جمعه 31 شهریور ماه در این شهرستان اظهار داشت: امروز آغاز سال جدید 1439 هجری قمری است و حلول ماه محرم و برای ما بیانگر حزن و اندوه است محرم بیانگر موضوعاتی در تاریخ انسان‌ها است.
,
 
,
وی ادامه داد:  واقعه عاشورا و دشت کربلا در سرزمین تفت در بیابانهای عراق رخ داد که نهضت حسینی را به ما نشان می‌دهد اما محرم با خودش خاطرات را از سال 61 هجری به همراه دارد یکی از آنها عزاداری در طول این سالها توسط عاشقان امام حسین (ع) انجام می‌شود.
,
سلیمانی بیان کرد: امروزه بشر به اندازه فهم خودش نام جنگ نرم را درک می‌کند و دلدادگان به حسین درک کردند که چگونه باید در مجالس عزاداری حسین به اسلام ناب محمدی و ارزش دین اسلام برسند البته ارزش بالای عاشورا به حدی است که هیچ کس نمیتواند واقعه کربلا را درک کند.
,
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امروز به عنوان روز شیر خوارگی بود طفل های 6 ماهه را امروز مادران به روی دست گرفتند، شهادت های کودک 6 ماهه کم نیست حتی در دنیای امروز در یمن در میانمار میبینید، اما تکرار حماسی  واقعه کربلا هرگز از طراوت نخواهد افتاد شاید هیچ سوژه ای در این زمینه این قدر مهم و تاثیرگذار نباشد که سالها مردم اشک میریزند هیچ زمانی از دلربایی و ارزش این واقعه کم نمیشود.
,
وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب فرمودند حفظ اسلام ما مدیون این حادثه است، گفت: نهضت حسینی آمیخته شد با خون ما با نهاد ما با وجود ما تا درک کنیم که چگونه بتوانیم این سرمایه را حفظ کنیم این ارزش بالاتر از قرآن نیست.
,
خطیب نماز جمعه زاهدان اضافه کرد: آن حماسه‌ای که از دلش عباس‌ها، اکبرها و اصغرها میجوشد آن حماسه ای که از دلش عشق و اسلام میجوشد آن حماسه ای که از دلش حسین می آید واقعه عاشورا است.
,
وی افزود: امروزه باید سعی کنیم محرم را به معنای واقعی‌اش درک کنیم همانطور که امام راحل تاکید دارند.
,
سلیمانی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، بیان کرد: در این 8 سال دفاع مقدس اتفاق‌هایی در ایران ما رخ داد این دفاع 8 ساله باعث شد که به اتکا به خدواند و توکلی که رزمندگان ما داشتند، ایستادگی کردند جلوی تهاجم دشمن و نگذاشتند وجبی از این خاک پاک به دست دشمن بیوفتد.
,
وی ادامه داد: دومین دستاورد خود باوری است به طوری که با دست خالی 8 سال به جنگ با دنیای علیه ایران ایستادگی کردند، ملت ایران چنان به خود باوری دست پیدا کرده که امروزه میبینید دشمن با درماندگی جلو ملت ایران زانو زده که رهبر معظم انقلاب دیروز فرموند ترامپ ملعون مثل انسان های کابویی و دیوانه حرف میزند و از ادبیات ابتدایی برای ما استفاده میکند.
,
وی اضافه کرد: جوانانی که در اختیار داریم باید جوانان انقلابی باشند به گفته حضرت آقا مدرسه انقلابی، دانشگاه انقلابی باید داشته باشیم تا جوانان ما که بالاترین سرمایه کشور هستند در راه انقلاب پیش بروند.
,
سلیمانی گفت: معلمان و اساتید و کارمندان با شعوری داریم که این که ملت را پرورش دادند که جوانانی چون حججی را پرورش میدهند جوانانی را  تربیت کردند که نام حضرت عباس (ع) را بر روی سینه خود مینویسند امیدواریم که این جوانان رهنمودهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب را به بهترین شکل به پیش ببرند.
,
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: تفکر و روحیه بسیجی یک سرمایه عظیم برای این ملت است که نمونه آن حججی ها و شهید خزایی و مدافعان حرم هستند.
,
وی افزود: روحانی ما باید روحانی انقلابی باشد و کلاس درس و حوزه علمیه نیز باید انقلابی باشند.
,
در پایان این مراسم ، نمازگزاران سراسر استان در اعتراض به سخنان توهین آمیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، دست به تظاهرات و راهپیمایی گسترده زدند.
,
 
,
 
,
دوران جنگ تحمیلی دانشگاه عظیم تاریخی برای همه ملت است
,
 
,
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: دوران جنگ تحمیلی دانشگاه عظیم تاریخی برای همه ملت است و کشور ایران امن ترین کشور در منطقه است و این امنیت به برکت تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی و سخنان مقتدرانه ایشان است.
,
 
,
 مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازکزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا بمعنای بازداشتن و جلودارنده نفس از بدی ها و زشتی و پلیدی است و سلام میوه و ثمره تقوا است و باید انسان با تقوا راه سعادت را در پیش گیرد و از پروردگار اطاعت کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: مسئله مهم سلام و احوال پرسی یکی از معارف عمیق اسلام است که نشر آن برکات بسیار زیادی در زندگی ما دارد.
,
 
,
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به هفته خانواده، گفت: بدون خانواده آسوده و آرام انسان نمیتواند طعم زندگی را بچشد و زنان وظیفه دارند محیط خانواده را برای همسر و فرزندانشان یک محیط امن و آرامی قرار دهند و  باید بنیان خانواده را زن حفظ کند و از پاشیدگی و تفرقه در محیط خانواده جدا کند.
,
 
,
وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد:‌ کشور ایران امن ترین کشور در منطقه است و این امنیت به برکت تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی و سخنان مقتدرانه ایشان است.
,
 
,
 
,
اقتدار نظامی ایران اسلامی،  آمریکا را وحشت‌زده کرده است
,
 
,
مولوی شهنوازی با بیان اینکه همه ی مسلمانان جهان به رهبر انقلاب افتخار میکند، گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران ثابت کرد با پیروی از ولایت می تواند در تمامی میدان های نبرد موفق شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر ایران اسلامی ناتوان و ضعیف هستند و در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان برای کشور ایران اسلامی افتخارآفریدند و این فداکاری‌ها باید به نسل جوان انتقال داده شود.
,
 
,
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به آیه 60 سوره انفال، گفت: پروردگار متعال در قرآن مجید به درستی شیوه و روش مقابله نظامی با دشمنان اسلام را تبیین فرموده و ما باید بدانیم که اقتدار نظامی بخصوص در زمینه دفاعی مهم‌ترین عامل بازدارنده دشمنان برای تعرض به کشورمان است.
,
 
,
مولوی شهنوازی با اشاره به آغاز سال تحصیلی، بیان کرد: سعادت و پیشرفت یک کشور به آموزش و پرورش و تحصیلات بستگی دارد و باید در این مسئله مهم تمامی موانع و مشکلات از سرراه برداشته شود تا ایران اسلامی از نظر علمی نیز همواره در منطقه موفقیت های چشمگیری داشته باشد.
,
 
,
 
,
راه نجات کشور استفاده از تجربه جنگ تحمیلی است
,
 
,
خطیب جمعه هیرمند گفت: راه نجات کشور استفاده از تجربه جنگ تحمیلی است؛ هر چه از این تفکر فاصله بگیریم بیشتر ضرر خواهیم کرد.
,
 
,
حجت الاسلام ابراهیم گزمه در خطبه های این هفته از نماز جمعه گفت: آنچه که در دفاع مقدس بدست آوردیم چیزی نبود جز بهره مندی از سفره عاشورا؛ کشور از نظر ظاهری ارتش واقعی را در دست نداشت اما این جنگ آنجا مقدس شد که جوانان برای اعتقادات خود وارد میدان نبرد شدند.
,
 
,
وی افزود: از دانش های جنگ هنوز نتوانسته ایم بهره مند  شویم گوشه ای از آن را امروز مورد استفاده قرار داده ایم که این که لذت شیرینی آن امروز در سوریه، عراق و لبنان حس می شود.
,
 
,
خطیب جمعه هیرمند گفت: خسارات بزرگ جنگ را می توان از دست دادن جوانانی دانست که با درایت و هوشی که در اختیار داشتند می توانستند هر کدام چند کشور را اداره کند اما با آغاز جنگ ما این جوانان را از دست داده ایم اما از آن طرف در قبال این هزینه امتیازات فراوانی نصیب ما شده است.
,
 
,
وی ادامه داد: راه نجات کشور استفاده از تجربه جنگ تحمیلی است؛ هر چه از این تفکر فاصله بگیریم ضرر خواهیم کرد، لذا در هر برهه از زمان این نوع تفکر را درکشور بکار برده ایم موفقیت های بزرگی نصیب ما شده است.
,
 
,
خطیب جمعه هیرمند: تفکر دست دراز کردن و التماس به دیگران در کشور جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد؛ تجربه برجام که از آن به عنوان  فتح الفتوح  یاد می کردند تجربه بزرگی برای کشور بود.
,
 
,
وی ادامه داد: مسئولین دلسوزان نظام را که به بدعهدی آمریکا هشدار می داندند را بدترین الفاظ بدرقه کردند اما اکنون دلواپسان حرف نمیزنند خود مداکره کنندگان از بدعهدی و بی اعتمادی آمریکا سخن به میان می آورند.
,
 
,
 
,
برجام سایه جنگ را سیاه تر کرد
,
 
,
حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: مسئولین ما مثل اتوبان یکطرفه همه ی بند های برجام را  اجرا کردند دستشان که خالی شده امروز باید عربده کشی های آمریکا را بشنوند این یعنی دور شدن از تفکر دهه شصت و فرهنگ عاشورایی.
,
 
,
وی بیان داشت: سایه جنگ با برجام دور نشد بلکه تشدید پیدا کرده است؛ دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از مکتب امام حسین (ع) می تواند برای کشور خطرناک باشد.
,
 
,
وی بیان داشت: امروز باید مسئولین ما آنهایی که فریاد می زنند همه ی هزینه های برجام را قبول می کنیم به ملت و ولایت پاسخ بدهند به یاوه گویی های آمریکا پاسخ انقلابی بدهند؛ کسی که در مکتب سالار شهیدان بزرگ شده است از مرگ نمی ترسند.
,
 
,
خطیب جمعه هیرمند گفت: آمریکا باید بداند که از شعار مرگ بر  آمریکا باید عصبانی باشد و عصبانیت بمیرد.
,
 
,
 
,
درس اول عاشورا دین داری و ظلم ستیزی است
,
 
,
امام جمعه موقت شهرستان سرباز گفت: توجه به ارزشهای دینی و معنوی در کنار عدم سازش با استکبار جهانی و دولت های ظالم به عنوان مهمترین درس های قیام اباعبدالله الحسین(ع) باید مورد توجه تمامی مسلمین جهان باشد.
,
 
,
حجت الاسلام اسماعیل اسفندیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه راسک ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن محرم، اظهار داشت: محرم و فلسفه قیام عاشورا برای همه مسلمین جهان عبرت آموز بوده و هست به گونه ای که تمامی انقلاب ها و اقدامات ضد استکباری و ظلم ستیزانه جهان بر اساس این فلسفه الهی پایه ریزی شده است.
,
 
,
وی افزود: یکی از عبرت های عاشورا برای مردم امروز ایران اسلامی، توجه به ارزش های دینی و روح معنویت در جامعه است چراکه هر جا یک جامعه ای ارزش های دینی و معنوی رو خود را فراموش کند درگیر فرهنگ بیگانه شده و از درون متلاشی می شود.
,
 
,
امام جمعه موقت شهرستان سرباز با تاکید بر لوم بیداری مسلمین در برابر توطئه های استکبار جهانی، بیان کرد: امروزه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار به دنبال نابودی تمامی ارزشهای دینی و اسلامی ملل مسلمان جهان است.
,
 
,
 
,
آمریکا به دنبال ایجاد اسرائیل دوم
,
 
,
وی افزود: حمله به عراق و افغانستان، حمایت از داعش و آل سعود در نسل کشی های سوریه، عراق و یمن و اینک حمایت از بوداییان افراطی میانمار برای کشتار مسلمین این کشور همه و همه قطعه هایی از یک پازل و نقشه بزرگ به نام خاورمیانه بزرگ است که بیست سال پیش طرح ریزی شده و همچنان ادامه دارد.
,
 
,
اسفندیاری طرح همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را تلاشی برای ساخت اسرائیل جدید در مرزهای ایران دانست و گفت: آمریکا همواره به دنبال حمله مستقیم و غیرمستقیم به جمهوری اسلامی را در سر داشته است و اینکه که میبیند تلاشهای آنها در سوریه و عراق باعث رسوایی شده و نه تنها جمهوری اسلامی تهدید نمی شود بلکه بیش از پیش موجب محبوبیت انقلاب اسلامی ایران در منطقه شده است به دنبال ساخت اسرائیلی جدید برای حفاظت از رژیم صهیونیستی هستند.
,
 
,
وی در پایان با گلایه از سران کشورهای عربی و اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه برخورد سران کشورهای عربی و اسلامی منطقه با رویکرد ضد اسلامی استکبار بسیار بد بوده و آنان که خود را مدعیان مسلمین میدانند حتی در دفاع از مردم یمن یک کلمه صحبت نکرده اند که این خود نشانه آلت دست بودن این رژیم های خونخوار است.
,
 
,
 
,
رئیس جمهور آمریکار از ملت ایران عذرخواهی کند
,
 
,
امام جمعه شهر بنجار عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا پس از بیان سخنان سخیف خود باید از ملت ایران معذرت خواهی کند.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا در خطبه اماز جمعه این هفته بنجار اهمیت تقوا و معرفت و شناخت بیشتر به امام حسین ع روایات ارزشمندی رو بیان کرد و گفت: ویژگی ها و امتیازات خاصی خدا به امام حسین (ع) عنایت کرده است.
,
 
,
وی افزود: رسوخ حرارت و محبت امام حسین ع در دل مومنین، خوردن هر خاکی حرام ولی در تربت امام خدا شفا داده، مطلوبیت همیشگی عزاداری امام حسین ، ایثار و فداکاری امام حسین نسبت به دین، حیات اسلام مدیون خون امام حسین ع و محبت ویژه پیامبر به امام حسین از جمله الطافی است که خداوند نسبت به امام حسین داشته است.
,
 
,
ملت ایران تحریم ها را تبدیل به فرصت می کند
,
 
,
وی در خطبه دوم بعد از سفارش به رعایت به تقوای الهی به فرا رسیدن ماه محرم و هفته دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امام حسین شهید راه امربه معروف و نهی از منکر است و همگان باید این دو واجب فراموش شده را احیا کنند و این دو واجب مظلوم و فراموش شده هستند و به همین دلیل معضلات و آسیبهای اجتماعی در جامعه گسترش پیدا کرده است.
,
 
,
امام جمعه شهر بنجار با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل ،به سخنان سخیف رییس جمهور امریکا در مورد ایران و تحلیل های خبرگزاریها در این مورد پرداخت و خاطرنشان کرد: در طول ۳۹ سال از سپری شدن انقلاب همیشه ایران را تحریم و مورد هجمه قرار داده ولی ایران تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و سخنان رییس جمهور امریکا در شان مردم امریکا نیست و دولت امریکاباید از ملت قهرمان ایران عذر خواهی کند و امریکا به دلیل واماندگی و سبک مغزی از این ادبیات استفاده کرده و قطعا تهدیدات امریکا هیچ اثری در عزم راسخ و مقاومت ملت نجیب ایران نخواهد داشت.
,
 
,
حجت الاسلام پارسا تاکید کرد: دولت جواب محکم و کافی و وافی رو به دولت امریکا بدهد و شورای نظارت بر برجام با توجه به بد عهدی امریکا ،گزینه های پیش بینی شده را عملیاتی کند تا دوباره شاهد نقض برجام توسط طرفهای غربی به خصوص امریکا نباشیم.
,
 
,
قیام سرخ امام حسین (ع)  مردم را به سمت بندگی خدا هدایت می کند
,
امام جمعه شهرستان سراوان اظهار داشت: ایران پرچم اسلام را که برپای حق و اعتقاد دینی است بر پرا کرده است و استکبار عملکرد شوم خود را مبنی بر نا امن کردن منطقه نمی بیند و نا پای بندی به برجام را به کشور ایران نسبت می دهد.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی این هفته خود با بیان اینکه ایران پرچم اسلام را که برپایه حق و اعتقاد دینی است بر پا کرده است و استکبار عملکرد شوم خود را مبنی بر نا امن کردن منطقه نمی بیند و عدم پایبندی به برجام را به کشور ایران نسبت می دهد، گفت: دشمنان به دنبال استعمارگری هستند و باید مقابل آنها ایستادگی کرد.
,
 
,
وی در ادامه ایستادگی در مقابل دشمنان را یکی از ویژگی های مهم ذات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: مسئولین در مقابل بی عهدی آمریکا مقابل به مثل کنند که اگر آنها سستی و ضعف ما را ببینند دوباره شروع به شیطنت خواهند کرد.
,
 
,
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به قرار گرفتن در ایام محرم و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: قیام سرخ امام حسین (ع) و دفاع مقدس انسان را به سوی بندگی خدا می برد و تقوا لازمه کار ما است.
,
 
,
استکبار عملکرد شوم خود را مبنی بر نا امن کردن منطقه نمی بیند
,
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش آموختگان ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی مسئولیت بزرگی دارد که تامین امنیت در راس آنها می باشد و اگر به وظیفه خود به خوبی عمل کند باعث سربلندی و عزت کشور خواهد شد.
,
 
,
حجت السلام والمسلمین بامری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید اشد مجازات را برای متخلفین جهت تامین امنیت و آرامش مردم داشته باشد، اذعان داشت: عمل ناجا در دیدگان مردم است که اگر بد عمل کنند زشت تر از آن چیزی که هست دیده می شود.
,
 
,
وی در ادامه خاطر نشان کرد: محرم در جهان فضایی را ایجاد کرد که زمینه را برای بندگی خدا فراهم ساخت و باعث شد که بشر بتواند در مقابل ظلم و گناه ایستادگی کند.
,
 
,
امام جمعه سراوان با اشاره به تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس عنوان کرد: اینکه ما توانستیم در دفاع مقدس در مقابل دشمنان و استکبار ایستادگی کنیم برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و قیام امام حسین (ع) باعث پیروزی اسلام و قرآن شده است.
,
 
,
وی فرهنگ عاشورایی را مهم ترین رمز بقای نظام اسلامی ایران دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و امروزه ما به برکت نهضت حسینی و دفاع مقدس دارای سربلندی و افتخار هستیم.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین بامری درپایان با اشاره به گزافه گویی های ترامپ در نشست سازمان ملل اظهار داشت: ترامپ ایران را به عنوان کشور تروریستی معرفی کرده است اما وی عملکرد شوم خود مبنی بر نا امن کردن منطقه را نمی بیند.
,
 
,
 
,
امر به معروف و نهی از منکر رکن اصلی همه فرایض دینی است
,
 
,
امام جمعه شهر دلگان با بیان اینکه دنیای غرب منشاء پیدایش سکولاریسم است، گفت: آن کسانی که معتقدند مسائل سیاسی در نماز جمعه بیان نشود، دارای تفکر سکولاریسم هستند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه شهر دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: به پاس جانفشانی های و جانثاری بزرگ آمر به معروف حضرت امام حسین (ع)، هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است.
,
 
,
وی هدف از قیام امام حسین (ع) را احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: مهم ترین فلسفه قیام آن حضرت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
,
 
,
امام جمعه شهر دلگان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اساس، بنیاد و رکن اصلی همه فرایض دینی است، تصریح کرد: بیش از 10 آیه در قرآن کریم مستقیم خطاب به مومنان در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با اشاره به اینکه در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته این شهرستان موضوعی که دغدغه بسیاری از مردم و جوانان(انتخاب شهردار بومی) بود توسط امام جمعه موقت دلگان بیان شد، ادامه داد: این بیانات با واکنش هایی در فضای مجازی همراه بود که عمده آن تقدیر و تشکر بود.
,
 
,
دنیای غرب منشاء پیدایش سکولاریسم
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه اما عده ای اندک مطالبی تحت این عنوان که نیازی به تبیین مسائل اجتماعی و سیاسی در نماز جمعه نیست، بیان کردند، گفت: اما این عده قلیل و کم بدانند که نماز جمعه تنها عبادی نیست، بلکه نمازی عبادی و سیاسی است.
,
 
,
خطیب جمعه شهر دلگان با بیان اینکه امام جمعه از طرف حاکم اسلامی، خطبه می خواند، اضافه کرد: وظیفه امام جمعه است که در راستای آگاهسازی و بصیرت افزایی و آنچه را که به صلاح مومنان است، بیان کند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با اشاره به اینکه نماز جمعه، نمازی که عبادت همراه با سیاست است، عنوان کرد: آن کسانی که می گویند که مسائل سیاسی در نماز جمعه بیان نشود، دارای تفکر سکولاریسم هستند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه منشاء پیدایش سکولاریسم، دنیای غرب است، خاطرنشان کرد: سکولاریسم طرفدارانی در دنیا دارد و آنها در واقع معتقد به جدایی دین از سیاست هستند.
,
 
,
 
,
دفاع مقدس تکرار عاشورای امام حسین(ع)و تقابل جبهه حق و باطل بود
,
 
,
امام جمعه موقت شهرستان زابل عنوان کرد: دفاع مقدس تکرار عاشورای امام حسین و تقابل جبهه حق و باطل بود و از اهمیت بالابی برخوردار است.
,
 
,
حجت الاسلام سید قاسم هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل که در مصلی المهدی (عج) زابل برگزار شد، اظهار کرد: امروز حلول سال جدید قمری ۱۴۳۹ و روز اول محرم الحرام و آغاز هفته احیا امربه معروف و نهی از منکر است؛ داغی که شهادت امام حسین ( ع ) در دلهای مومنین گذاشت تا ابد الیتام نخواهد یافت و این آتش خاموشش نخواهد شد و این اشکی که جاری گشته نخواهد خشکید، اما آنچه مهم است این است که بدانیم فلسفه قیام خونین شهید کربلا چه بود و پیام این نهضت مقدس چیست و درسی که از این حادثه باید گرفت چیست؟
,
 
,
وی افزود: آنچه مهم است عزاداری با معرفت است و بزرگترین پیام نهضت امام حسین ( ع ) احساس مسئولیت در قبال جامعه و مبارزه با ظلم و ستم است ؛ بزرگ فلسفه قتل شاه دین این است که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.
,
 
,
امام جمعه موقت زابل تصریح کرد: امام حسین ( ع ) از حج و از جان عزیزان خود هم گذشت و یکی از دلایل آن مبارزه با انحراف جامعه اسلامی بود؛ قوای استکبار و ظلم در صدد بود جامعه اسلامی را منحرف کند، جای حق را با باطل عوض کند و باطل را حق معرفی کند و امروز همین امر را استکبار جهانی دنبال می کند.
,
 
,
وی تاکید کرد: رئیس جمهور بی ادب و بی شرم آمریکا در مقابل چشم تمام دنیا جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریسم می کند؛ آمریکایی که هر کجا فساد و ظلم و شراراتی وجود دارد دستی از آمریکا آنجا پیدا می کنید جمهوری اسلامی را که خود قربانی تروریسم است متهم می کند.
,
 
,
حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: علاقه مندان به امام حسین ( ع ) باید بدانند پیام بزرگ امام حسین ( ع ) مبارزه و مقابله با فساد و ظلم و منکر است و احساس تکلیف در مقابل جامعه؛ فرهنگ حسینی می گوید در مقابل استکبار و ظلم ساکت نباش و درراه احیا معارف الهی و اسلام عزیز جان خود را فدا کن و در راه هدایت مردم ایثار و فداکاری کن.
,
 
,
وی گفت: محرم و عاشورا ظرفیت های عظیم و مهمی دارد که اگر به آنها توجه شود می تواند تحول عمیق و بزرگی در جامعه ایجاد کند و حتی میتواند زمینه ساز ظهور امام عصر باشد.
,
 
,
حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: همان گونه که در زمان محدودی بخش کوچکی از ظرفیت محرم و عاشورا وقتی تبلور پیدا کرد ملتی را به خروش آورد و تحولی عظیم بنام جمهوری اسلامی ایجاد کرد.
,
 
,
توجه به محرومان و نیازمندان در ابتدای سال تحصیلی
,
 
,
حجت الاسلام هاشمی در ادامه گفت: امروز ۳۱ شهریور آغاز هفته پر افتخار دفاع مقدس است، تقارن بسیار زیبا و پرمعنایی بین آغاز محرم الحرام و هفته دفاع مقدس بوجود آمده است؛ یک بُعد جنگ تحمیلی هجوم وحشیانه و ظالمانه رژیم بعث عراق با حمایت کشورهای منطقه بود که منجر به شهادت افراد زیادی از فرزندان رشید این ملت و نیز ار بین رفتن شهرها و آبادیها و زیرساخت های شهری مناطق مهم مرزی شد و در بُعد دیگر آن دفاع مقدس و جانانه رزمندگان اسلام و فرزندان رشید ملت از کیان اسلام بود.
,
 
,
 
,
امام جمعه موقت زابل افزود: دفاع مقدس تکرار عاشورای امام ( ع ) حسین و تقابل جبهه حق و باطل بود و دفاع مقدس ترجمعه عملی حماسه حسینی در دوران ما بود، دفاع مقدس امضا خون بر طومار ولایتمداری این ملت عزیز بود.
,
 
,
حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: فردا شنبه اول مهرماه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید است، ضمن عرض تبریک و آرزوی توفیق برای همه معلمین و دانش آموزان و همه نیروهای خدوم در عرصه تعلیم و تربیت یادآور میشویم که اولا باید توجه داشت که در فرهنگ اسلامی ما دانش و آموختن آن و آموزنده آن دارای احترام و قداست هستند یعنی باید به این پدیده بعنوان یک موضوع مقدس و ارزشمند نگاه نمود و ثانیا معلمین عزیز در کنار تعلیم توجه به موضوع تربیت فرزندان جامعه باشند و ثالثا توجه به محرومان و نیازمندان و افراد کم بضاعت در ابتدای سال تحصیلی امری خدا پسندانه است.
,
 
,
 
,
فرهنگ عاشورایی رمز بقایی اسلام شیعی است
,
 
,
امام جمعه شهرستان چابهار گفت: بالاترین رمز بقای ممالک شیعی سیدالشهد و فرهنگ عاشورایی است.
,
 
,
حجت السلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرهنگ حسینی اظهار کرد: اهل بیت خاندانانی بودند که زیر دین کسی نمی ماندند چرا برخی دین فروشی و حسین فروشی می کنند و دست رد به سینه کسانی بزنید که قیمت تعیین می کنند و از اینها نمی شود فرهنگ امام حسین (ع) را درآورد.
,
 
,
وی افزود: از هیئت ها تقاضا می کنم جلسات با معنویت و باعظمت برگزار شود، اخلاص را از مجالس امام حسین (ع) کم نکنید و وقت مردم را بیجا نگیرید و سعی کنید مجالس را بصورت کافی اجرا کنید نه زیاد از حد و خسته کننده تا مستمع تشنه این مجالس باشد.
,
 
,
خطیب نماز جمعه چابهار بیان کرد: کل یوم عاشورا یعنی مبارزه با ظلم و امروز ما باقدرت به یمن، عراق و مظلومین میانمار حمایت می کنیم و ما ترسی نداریم، عاشورا یعنی حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است.
,
 
,
حجت السلام موسوی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع دومین مناسبت ماست ما هر جا ضعیف بودیم و ضعف داشتیم دشمن به ما حمله کرد، صدام به همین دلیل در ۲۹ شهریور سال ۵۹ به ما حمله کرد، و تحلیلش این بود که سلاحی نداریم و حمله ور شدند.
,
 
,
وی ادامه داد: آقایان متاسفانه نشان دادن که ما از نقطه تحریم ضعف داریم و اینها هم همین نقطه را مورد هدف قرار دادند، اگر مسئولین ما حرف امام راحل را در پیش می گرفتند که گفت ملت ما رمضان دارد و از تحریم اقتصادی نمی ترسد؛ اینها غلط می کردند که ما را مورد تحریم قرار دهند.
,
 
,
شهید حججی تربیت شده مکتب کربلاست
,
 
,
امام جمعه چابهار با اشاره به فرهنگ عاشورایی در بین جوانان کشورمان بیان کرد: شهید حججی از نسل سوم انقلاب است و تربیت شده مکتب عاشورایی این ملت است، لذا مسئله دفاع مقدس را بزرگ کنیم، و سپاه مانند فداکاری های حضرت زینب(س) در عاشورا و دفاع مقدس ما را هم مانند همین مکتب تقویت کنند و انتشار دهند.
,
 
,
صحبتهای احمقانه ترامپ بعلت نقش برآب شدن حیله هایشان در خاورمیانه است
,
 
,
وی افزود: هفته امر به معروف و نهی در پیش رو داریم که قیام عاشورا از همین مورد سرچشمه می گیرد، چقدر امر به معروف در میان مسئولین ما قدرت دارد، اقامه نماز در میان مسئول ما چقدر ارزش دارد، اقام الصلاة یعنی خادم نماز بودن و مسئولین جامعه اسلامی ما برای رفتن دزدی، خیانت و بدی های جامعه باید نماز را احیأ کنند.
,
 
,
خطیب نماز جمعه چابهار با اشاره به شروع سال تحصیلی اذعان کرد: برای بارور کردن دانش باید دانشگاهها و مدارس ما تجربی هم کار کنند، وقتی مهندس ما تجربی کار نکند باید کارگر تئوری را یاد بگیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: هنوز برخی دارند بر روی سند ۲۰۳۰ کار می کنند، که اگر ازبین نرود مشکل ساز برای نسل آینده است، باید طلبه ها و شاگردان در جامعه مقام معلم را محترم شمرده تا آموزش رشد یابد.
,
 
,
حجت السلام موسوی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس خبرگان گفتند، نیروی انتظامی مسیر تکامل خود را تداوم بخشد و عشق به خدمت گذاری به مردم در نیروی انتظامی رشد کند.
,
 
,
وی تأکید بر استفاده از خلاقیت های داخلی کشور برای مشکلات داخلی داشتند نه نگاه بر عوامل خارجی و  افزود: سخنان احمقانه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل مایه یأس ملت آمریکا است، اینها می خواستند خاورمیانه جدیدی در این خطه ها انجام دهند که جمهوری اسلامی موی دماغشان شد.
,
 
,
امام جمعه چابهار خاطرنشان کرد: آمریکا امروز داعش را آفرید و همه دستاوردهایشان در حال نابودی است، اینها عصبانی هستند و زوزه ای که ترامپ از دست ما می کشد بخاطر نقش برآب شدن حیله هایشان در خاورمیانه توسط ایران است و به زودی رسواتر می شوند.
,
 
,
استان کرمان
, استان کرمان, استان کرمان,
 
,

امام جمعه کرمان:دشمنان می‌دانند در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری خواهند خورد

حجت الاسلام و المسلمین سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به  هفته اول ماه محرم که هفته امر به معروف و نهی از منکر است ، ابراز کرد:اگر این فریضه به‌طور صحیح اجرا شود مشکلات زیادی رفع می‌شود اما افرادی به‌دلیل نداشتن بصیرت، این امر را به‌گونه‌ای مطرح می‌کنند که موجب دلسردی می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جایگاه علم و دانش در مکتب اسلام بسیار والا است ، گفت:در روایتی پیغمبر اسلام (ص) می‌فرمایند" تحصیل علم و دانش بر همه افراد یک واجب الهی است و به جستجوی علم و دانش بروید حتی اگر در کشور چین باشد".

این مقام مسئول افزود:یکی از تفاوت‌های حوزه های علمی و دانشگاه را در گفت‌وگوی علمی است و در حوزه‌های علمی بعد از تدریس استاد، دانشجویان با یکدیگر مباحثه و درس را تجزیه و تحلیل می‌کنند و گفت‌وگوی علمی فهم را زیاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری تصریح کرد:قناعت به معنی کم مصرف کردن نیست بلکه منظور این است که باید درست مصرف کنیم و کشور ما سرزمینی کم آب است و در استان کرمان به ویژه با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و در صورت استفاده نادرست باید تبعات زیادی را تحمل کنیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه یکی دیگر از سخنان و دستورات امام حسین (ع)، گره گشودن از کار مردم است، گفت: جنگ تحمیلی را بسیار به یاد دارید که چگونه ناجوانمردانه به ما تحمیل شد و صدام به قدری از پیروزی خود در  جنگ اطمینان داشت که در مصاحبه‌ای بقیه صحبت خود را به بعد از فتح تهران موکول کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد:امام راحل(ره) متقابلا با اطمینان بیان کردند به دشمن سیلی محکمی خواهیم زد و در زمان جنگ، همه دنیا با دشمن ما بود و وضع بسیار بدی از لحاظ تسهیلات داشتیم اما ایمان و فداکاری مردم ما را به پیروزی رساند.

نماینده ولی فقیه در کرمان خاطر نشان کرد: اما امروز غیر از دیروز است و ما در زمینه تسلیحات بسیار پیشرفته هستیم و دشمنان باید بدانند و می‌دانند که در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری خواهند خورد.

امام جمعه بافت:مردم ما به برکت محرم و صفر در مقابل دشمن زور و ذلت تا آخر خواهند ایستاد/انقلاب اسلامی الگویی برای تمام آزادی خواهان دنیا است
حجت‌الاسلام مهدی زاده امام‌جمعه بافت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) بیان داشت: همه‌ی مصیبت‌های اهل‌بیت و تحمل سختی‌ها همچون؛ زن‌ها و بچه‌ها را به میدان آوردن، زیر بار تیغ و نیزه قرار گرفتن، همه‌ی این‌ها فقط برای یک‌چیز بود و آن امر به معروف و نهی از منکر است. حضرت سیدالشهدا(ع) نه‌تنها با سخنانشان به افشای جنایات بنی‌امیه پرداختند، بلکه با شمشیر نیز برعلیه آنان تا پای جان به مبارزه برخاست.
وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند:«ارید امر بالمعروف والنهی عن امنکر...»، همه این‌ها برای این است که امر به معروف و نهی از منکر حاکم شود، امر به معروف و نهی از منکر میان مردم رواج پیدا کند، به خاطر این است که مردم در مسائل گناه پیرامون خود و منطقه بی‌تفاوت نباشند، این گناه، این بی‌تفاوتی، یک آتشی است که شعله‌اش خواه‌ناخواه زندگی، دختر و پسر، ناموس و زن انسان را می‌گیرد. این بی‌تفاوتی بزرگ‌ترین توطئه استکبار جهانی در جامعه است.
حجت اسلام مهدی زاده در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: همراه شدن هفته دفاع مقدس با ماه غم و اندوه اهل‌بیت(ع) را بی‌حکمت نمی‌دانیم چراکه اگر نگاهی به شعارها، رجزخوانی‌ها و وصیت‌نامه شهداء داشته باشیم شباهت‌های فراوانی را می‌توان بین دفاع مقدس و قیام سیدالشهدا(ع) مشاهده کرد. ازجمله این‌که هر دو حرکت برای حفظ و دفاع از ارزش‌های اسلامی بود. رهبر هر دو جریان از فرزندان پیامبر اکرم(ص) (امام حسین(ع) و امام خمینی(ره)) یکی در مقام امامت و ولایت و دیگری در مقام شاگردی و سربازی که از خصوصیات ویژه‌ای همچون ذلت ناپذیری، ایثار و شجاعت برخوردار بودند.
وی عنوان کرد: یاران امام خمینی(ره) همچون یاران سیدالشهدا(ع) کانون معرفت، اخلاص، فداکاری و تدین بودند. همان‌طور که قیام سیدالشهدا(ع) الگویی برای انقلاب اسلامی شد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، انقلاب اسلامی نیز الگویی برای تمام آزادی خواهان دنیا چون بحرین، یمن، جبهه‌ی مقاومت عراق، سوریه و لبنان شد، مسئله‌ای که استکبار جهانی از آن به‌شدت عصبانی است.
وی افزود: سخنان از روی عصبانیت، زبون و جاهلانه ترامپ در سازمان ملل علیه ایران به همین دلیل است، چراکه طبق فرمایش رهبر انقلاب نقشه‌های چندین ساله‌ی آن‌ها در منطقه غرب آسیا با حضور مؤثر جمهوری اسلامی ایران نقش برآب شده است، لذا ایران را از روی عصبانیتِ همراه با ترس، حامی تروریسم می‌داند.
امام‌جمعه بافت تصریح کرد: چه کسی است که نداند، کدام کشور است که نداند دستان سردمداران آمریکا به خون صدها هزار نفر آلوده است، کشوری که خود حامی تروریسم است، کشوری که خود تولیدکننده تروریسم است، ایران را حامی تروریسم می‌داند. ایرانی که در تمام 38 سال انقلاب اسلامی مدافع مظلومین جهان بوده و هرکجا جنایتی علیه ملتی صورت می‌گرفت ایران اسلامی برای نجات آن مردم اقدام می‌کرد. در یمن، در سوریه و عراق که آماج بدترین جنایت‌ها بوده و سلاخی‌ها توسط مولود نامشروع آمریکا صورت می‌گرفت، ایران اسلامی به دادوفریاد آن‌ها می‌رسید‌، حال ایران حامی تروریست است.
وی خاطرنشان کرد: ملت با بصیر ایران هوشمندتر از این حرف‌هاست که با ترفندهای سخیف و بچگانه سران آمریکا صحنه را خالی کند و یا تحت تأثیر اراجیف جاهلانه آنان قرار گیرد. ملت ما مردم ذلت پذیری نیستند، مردم ما به برکت محرم و صفر در مقابل دشمن زور و ذلت تا آخر خواهند ایستاد چراکه این ملت کربلا، محرم و صفر دارد، زیرا بزرگ‌ترین شعار محرم و صفر "هیهات من الذله" است. در طول این 38 سال انقلاب اسلامی این شعار و این استکبارستیزی ملت عزیز ایران چه در روزهای قبل از دفاع مقدس و چه روزهای بعد از دفاع مقدس تاکنون ادامه داشته و به‌هیچ‌وجه توقفی نخواهد داشت.
در پایان خطیب جمعه بافت ضمن تشکر از سخنان رئیس‌جمهور آقای روحانی که جواب یاوه‌گویی ترامپ را داد اظهار داشت: دولت در مقابل دشمن قسم‌خورده‌مان قاطع باشد و نقطه‌ضعف نشان ندهد، اول گفتید تحریم تحریم، دشمن فهمید و روی همین موضوع زوم کرد و نتیجه‌اش این شد که هنوز تحریم‌ها برداشته نشده است. هی نگویید حفظ برجام، عمل به برجام، چراکه دشمن از طریق همین مسئله فشار خواهد آورد.

امام جمعه کهنوج:جبهه استکبار از پیشرفت‌های نظام اسلامی عصبانی است

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم ماه بیعت ویژه با سید الشهداست و این بیعت با برپایی مجالس با شکوه عزاداری و شرکت در این مجالس شکل می گیرد.

وی بیان داشت: یکی از اهداف قیام سیدالشهداء امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و بیان کردند آنچه که امروز مهم است باید جلوی منکرات کلان از جمله حیف میل بیت المال بی عدالتی وطن فروشی فحشاء و منکرات سازمان یافته ورود کالاهای قاچاق گرفته شود.

امام جمعه کهنوج گفت:در ادامه به سخنان اخیر ترامپ در سازمان ملل پرداختند و با اشاره به سخنان  رهبر معظم انقلاب بیان کردند علت این سخنان ابلهانه شکست امریکا بواسطه حضور موثر جمهوری اسلامی در طرح خاورمیانه بزرگ در 3 کشور عراق سوریه و لبنان بود نه از روی قدرت و اقتدار و از مسئولین خواستند به رژیم فاسد امریکا ثابت کنند ملت ایران زیر بار زورگویی نمی رود.

وی با اشاره به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروز جبهه استکبار از پیشرفت‌های ملت ایران و نظام اسلامی که بدون اتکاء به آمریکا و قدرت‌های غربی و با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی بدست آمده، بشدت عصبانی است و ما در پاسخ به آن‌ها همان جمله معروف شهید بهشتی را تکرار می‌کنیم که از عصبانیت بمیرید.

وی در پایان آغاز بازگشایی مدارس را تبریک گفتند و اظهار امیدواری کردند که معلمان عزیز در جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان گام های موثری بردارند.

امام جمعه سیرجان: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر ملا کردن قدرت پوشالی آمریکا در منطقه است

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان با بیان اینکه اقتدار ملت ایران در صحنه جهانی دشمن را  به یاوه‌گویی انداخته است از لحن سخنان رئیس جمهور آمریکا در مورد ملت ایران انتقاد کرد و اظهار داشت: حرکات مذبوحانه ترامپ و سیاست‌های ابلهانه وی به خاطر عصبانیتش از شکست و نابودی تروریست‌ها در منطقه است و ملت ایران هرگز اجازه قلدری و ظلم در منطقه را به کسی نمی‌دهد و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ما بر ملا کردن قدرت پوشالی آمریکا در منطقه و جهان است.

وی افزود: برجام هرگز قابل مذاکره نخواهد بود و ما هرگز ناقض برجام قرار نمی‌گیریم اگر آمریکا تلاش می‌کند با توطئه هزینه نقض برجام را از ما بگیرد، سخت اشتباه می‌کند و نقض کننده برجام پاسخ قاطعی از ملت ایران دریافت می‌کند.

حسینی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با جنگ تحمیلی دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی برنامه‌ریزی کرده بود اما غافل بود که قدرت ما در رشادت و ایمان جوانان است و این قدرت همیشه هست و امروز دشمنان شکست خورده ملت ایران هستند.

خطیب جمعه سیرجان با یادآوری اول مهر روز بازگشایی مدارس و آغاز بهار علم و دانش  اظهار کرد: توصیه ارائه تهذیب، تحصیل و ورزش را به دانش‌آموزان و تربیت اسلامی همراه با برنامه‌ریزی فراگیر در راستای تحقق علم بیشتر به مربیان و اولیای مدرسه داریم.

وی بر نقش اولیاء دانش‌آموزان در تحقق مسیر علم و دانش تاکید کرد و گفت: بر خانواده است همراه با مدرسه زمینه رسیدن به رشد علمی و اخلاقی را برای فرزندان فراهم کنند و امروز دشمن به دنبال توطئه‌های خود برای اهدافش است تا بتواند فکر و عقل جوانان را در اختیار خود داشته باشد.

حسینی با تاکید بر حضور گسترده مردم در عزاداری‌های ماه محرم و صفر گفت: ماه محرم ماه الگوگیری از رشادت و شجاعت حضرت امام حسین (ع) در برابر مستکبران است و انقلاب اسلامی ما و پس از آن  الگویش نهضت عاشورا بود که پیروز شد.

لازم بذکر است نمازگزاران سیرجانی امروز هم بعد از اقامه نماز جمعه به راهپیمایی از مصلا تا میدان انقلاب پرداختند و در این راهپیمایی با شعارهای مرگ بر آمریکا، یاوه‌گویی‌های رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند.

امام جمعه موقت آسمینون منوجان:عاشورا فرصتی براى خودشناسى و معرفت‏ یابى است

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی نور امام جمعه موقت بخش آسمینون در خطبه های نمازجمعه (۳۱شهریور۱۳۹۶) گفت: مسئولان پنج شهرستان جنوبی به زحمت های و تلاش های معلمان و دانش آموزان این مناطق توجه کنند.
امام جمعه موقت آسمینون در ادامه افزود: دانش آموزانی که برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته شبانه روزی تلاش کردند اما به جهت اینکه سهمیه جذب دانشجو دانشگاه فرهنگیان پنج شهرستان جنوبی با شهرستان های جیرفت و عنبرآباد مشترک بود از یکصد و دو سهمیه شهرستان های پنجگانه تعداد ۲۹یا ۳۹ نفر موفق به ورود به دانشگاه فرهنگیان شدند که این عین بی عدالتی است که شهرستان های پنج گانه جنوب را با شهرستان هایی مثل جیرفت که با بهترین امکانات تحصیل می کنند هم ردیف دانست .
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی نور ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد : عاشورا؛ حقیقتى بى‏ نظیر و منحصربه‏ فرد است که هرگز مشابه نداشته و نخواهد داشت و این به خاطر ظرفیت ها و هویتى است ویژه که ریشه در اراده و نصرت الهى دارد.

وی افزود:عاشورا از طرفى فرصتی است براى خودشناسى و معرفت‏ یابى و تنظیم نوع نگرشها و مواضع با عاشورائیان همیشه جاوید که به‏ وسیله کرسى‏ ها و منبرهاى وعظ و موعظه و خطابه و نیز ظرفیت هفته امر به معروف و نهى از منکر در راستاى تبیین اهداف راهبردى نهضت عاشورا تحقق مى‏ یابد.
محمد محمدی نوربا اشاره به سخنرانى رئیس جمهور آمریکا در هفتاد و دومین مجمع عمومى سازمان ملل بیان کرد: سخنرانى رئیس جمهور آمریکا دو بخش متناقض داشت. ترامپ در بخش اول اظهارات خود از اولویت آمریکا، هماهنگى، احترام به تمامیت کشورها و از تحمیل نکردن اراده و روش آمریکایى به دیگران سخن گفت. اما آقاى ترامپ در بخش دوم سخنان خود، تا آن‏جایى که مى‏ توانست از القاب «پلید»، «فاسد»، «یاغى»، «دیکتاتورى»، «شریر» و… براى کره شمالى و ایران استفاده کرد.
محمدی نور در ادامه،افزود: اظهارات آقاى ترامپ علیه کره شمالى و ایران به‏ حدى تند بود که «ریچارد هاس»، رئیس شوراى روابط خارجى آمریکا آن‏را یادآور سخنرانى «محور شرارت» جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۲ دانست.

وی تاکیدکرد :مسئولان پاسخ انقلابى و محکم به سخنان سخیف و جاهلانه رئیس جمهور نابخرد آمریکا علیه ایران اسلامى را بدهند.
امام جمعه موقت آسمینون ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس بیان نمودجنگ و دفاع مقدس در کنار خسارت هایی که برای ما داشت فواید و منافع بزرگی هم داشت که منافع به مراتب بزرگتر و بیشتر از خسارت ها بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی نور اظهار داشت: یکى از بزرگ‏ترین فوائد این جنگ هشت‏ ساله و دفاع هشت ‏ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود. اگر چنان‏چه این حرکت جهادى و فداکارانه به ‏وجود نمی آمد، روحیه انقلابى در آن اوایل که هنوز عمق زیادى هم پیدا نکرده بود، روحیه انقلابى قطعاً در معرض تهدید قرار مى‏ گرفت. انقلاب با حضور در صحنه دفاع مقدّس ماندگار شد.

امام جمعه ریگان:پشت صحنه ی جنایات در میانمار؛ آمریکاست

حجت الا سلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با بیان اینکه ملت ما باید در برابر ظلم بایستد اظهار داشت:امروز رئیس جمهور آمریکا بداند ما هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی و امکانات کم  پشت سر گذاشتیم و پیروز میدان شدیم و این ملت اراده ای فولادین دارد.

امام جمعه ریگان بیان داشت: امروز نا امنی، ترور و خون ریزی را در منطقه چه کسی به وجود آورده است؟ اقای ترامپ آیا داعشی را که شما به وجود آوردید منطقه را نا امن کرده است و باعث ترور و خونریزی شده است یا ایران اسلامی؟

وی با بیان اینکه جنایات اخیر در میانمار و به زن ها توهین می‌کنند، خانه ها را به آتش می کشند،گفت: پشت صحنه ی همه ی این جنایات دست ملعون آمریکاست.

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:یکی دیگر از جنایات آمریکایی ها تجزیه ی اقلیم کردستان عراق است.

وی افزود:مسئولین کشور همه باید یک صدا باشند و شما سخنان رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را شنیدید که مواضع کشور را بیان کردند و فرمودند، مذاکره با آمریکایی که امروز تعهدات خود را زیر پا می گذارد اتلاف وقت است.

رنجبر ماهانی عنوان کرد:ما از وزارت خارجه می خواهیم حالا که به این نتیجه رسیدند دولت مردان ما که آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست و به آنها عمل نمی کند و مذاکره با آنها اتلاف وقت است پس بیش از این اتلاف وقت نکنید.

وی در پایان بیان داشت:مقام معظم رهبری فرمودند، در مقابل بد عهدی آمریکا باید مسئولان نشان بدهند که ملت ایران زیر بار زور نمی رود .

امام جمعه رودبار جنوب:بلایای طبیعی نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است/محرم،کانونی حرکت افرین برای شوری توأم با شعور است

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته  صمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو موضوع مهم قرآنی هستند و در قرآن بر این مساله تاکید شده است.

وی ادامه داد: معیار و ملاک امر به معروف و نهی از منکر عقل و شرع هستند،اگر موضوعی مورد تایید عقل و شرع باشد معروف است و اگر عقل و شرع آنرا تایید نکنند منکر است.

امام جمعه رودبارجنوب با بیان اینکه واژه معروف حدود 39بار در قرآن آمده است،بیان داشت: نسبت به کارهای زشت در جامعه بی اهمیت نباشید و امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید،اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای ترک شود بدان بر آن جامعه حاکم می شوند و دعای مومنان مستجاب نخواهد شد.

گروهی پر کردن اوقات فراغت را یکی از راههای جلوگیری از گناه دانست و افزود: بلایای طبیعی همگی عذاب الهی هستند و نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با بیان به اینکه اشتغال یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است بیان داشت: اگر اشتغال ایجاد شود گناه در جامعه کم می شود و اگرهمه از خدا می ترسیدند دنیا مدینه فاضله می شد.

امام جمعه رودبارجنوب اظهار داشت:اقتدار ،عزت و ولایت امروز ما به برکت عاشورای حسینی است ان شاءالله خروجی عزاداری ها همه ما رضایت سید الشهدا باشد.

وی تصریح کرد: محرم ماه مصیبت وکانونی حرکت افرین برای شوری توام با شعور است و این ماه ابراز و ارادت به ابی عبدالله الحسین(ع) است.

امام جمعه رودبار جنوب گفت: محرم و عاشوراست که به ما یاد می دهند در مقابل ظلم بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم ،آموزه های عاشورا باعث می شود که در مقابل ظالم ایستاد و مسلمانان وظیفه دارند که از خونهای به ناحق ریخته دفاع کنند.

وی به قتل عام مسلمانان میانمار توسط بوداییان افراطی اشاره کرد و اظهار داشت: مدعیان حقوق بشر چرا در مقابل قتل عام مسلمانان میانمار خفه شده اند آنها باید بودایی های افراطی را محکوم کنند.

گروهی به دیدار اخیر نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان از یک جایگاه خاصی برخوردار است و به تعبیر رهبری مجلسی بی نظیراست و وجود رهبر فرزانه یکی از نعمت های بزرگی است که خداوند به ملت ایران عطا فرموده است.

امام جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: اگر روحیه ی انقلابی نباشد جمهوری اسلامی نیست همین روحیه ی انقلابی است که ما عزت داریم.

وی به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد وافزود: جای که حق باشد جمهوری اسلامی ایران ورود پیدا و از مظلومان حمایت خواهد کرد و امریکا در برجام سردر گم است و حرفهای ترامپ بی محتوا و ارزش جواب دادن نداشت ملت و دولت ایران در مقابل این نوع ادبیات همه هم صدا شدند و اظهار انزجار کردند.

امام جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: این عصبانیت ها ی ترامپ آمریکا آن خوابی را که دید تعبیر نشد و نتوانست خاورمیانه بزرگ را با تصرف کشورها تشکیل دهد و جمهوری اسلامی ایران مانع این کار شد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یاد آور شجاعت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است،گفت: ما مدیون رزمندگان، بسیجیان و سپاه هستیم چون با حضور خود در جبهه جلوی دشمن را گرفتند و باید این زحمات را قدر بدانیم.

گروهی در پایان به آغاز ماه مهر اشاره کرد وافزود: بحث آموزش و توجه به دانش آموزان محروم را جدی بگیریم خیرین کمک های خوبی را به دانش آموزان محروم کردند.

امام جمعه بم:امروز مذاکره کننداگان به اشتباه خودشان در برجام پی بردند/ نطق رئیس جمهور آمریکا از سر درماندگی آنها بود

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اظهار داشت: اگر امروز و  در سالروز آغاز جنگ تحمیلی نابرابر ملت ایران، دفاع مقدس را برخلاف دیگر کشورها برایشان جشن هست به دلیل این است کهجهان استکبار با همه توان خود علیه کشور عزیزمان وارد جنگ شد و علیرغم وارد کردن خسارات فراوان به کشور، برکات فراوانی به همراه داشت که خلاصه آن برای نوجوانان و جوانانی که جنگ را درک نکرده‌اند این استکه امروز ما به عنوان یک ایرانیافتخار می‌کنیم ایران به تنهایی اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درآید.

وی افزود: دفاع مقدس درس بسیار بزرگی بود که ملت عزیزمان از حماسه عاشورا گرفت.

امام جمعه بم بیان داشت: همه سخنانی که رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت را شنیدید و مقام معظم رهبری آن را نطق ابلهانه خطاب کرد که شاید بیش از 20 دروغ واضح در این سخنرانی وجود داشت که به فرمایش مقام معظم رهبری نشان دهنده عصبانیت آنها است و از سر ضعف آن‌ها است و به این دلیل است که ضعیف و درمانده هستند.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری ابراز داشت: از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری بحث تدین مردم بود و فرمودند "ما می‌خواهیم مردم متدین شوند و این حرف که گاهی تکرار شده است که ما مردم را به زور نمی‌خواهیم به بهشت ببریم تعبیر صحیحی نیست و تعبیر مغالطه آمیزی است چرا که هیچ کس فردی  را به زور به بهشت نمی‌خواهد ببرد اما بایستی راه بهشت را به روی مردم باز کنیم و مردم را تشویق کنیم همان گونه که پیامبران الهی برای تشویق مردم به بهشت و هشدار به مردم از جهنم مبعوث شدند.

حجت الاسلام دانشی افزود: شایسته است که دولتمردان مبادا خدای ناکرده با حرف‌های ناصحیح موجب شوند برخی که به دنبال بهانه هستند و هم خودشان منحرف هستند و هم تلاش می‌کنند که آحاد جامعه اسلامی ما را به انحراف بکشانند فرصت سوءاستفاده را به آنها بدهیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تأکید داشت: علیرغم همه توصیه‌های مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای به دشمن اعتماد شد لذا هر جا که به دشمن اعتماد کردیم ضربه خورده‌ایم و امروز همه مذاکره‌کنندگاندر تیم مذاکرات به این نتیجه رسیده‌اند که اشتباه کردند و نباید به دشمن تا این اندازه اعتماد می‌کردند.

,

امام جمعه کرمان:دشمنان می‌دانند در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری خواهند خورد

, امام جمعه کرمان:دشمنان می‌دانند در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری خواهند خورد, امام جمعه کرمان:دشمنان می‌دانند در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری خواهند خورد,

حجت الاسلام و المسلمین سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به  هفته اول ماه محرم که هفته امر به معروف و نهی از منکر است ، ابراز کرد:اگر این فریضه به‌طور صحیح اجرا شود مشکلات زیادی رفع می‌شود اما افرادی به‌دلیل نداشتن بصیرت، این امر را به‌گونه‌ای مطرح می‌کنند که موجب دلسردی می‌شود.

, سیدیحیی,

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جایگاه علم و دانش در مکتب اسلام بسیار والا است ، گفت:در روایتی پیغمبر اسلام (ص) می‌فرمایند" تحصیل علم و دانش بر همه افراد یک واجب الهی است و به جستجوی علم و دانش بروید حتی اگر در کشور چین باشد".

,

این مقام مسئول افزود:یکی از تفاوت‌های حوزه های علمی و دانشگاه را در گفت‌وگوی علمی است و در حوزه‌های علمی بعد از تدریس استاد، دانشجویان با یکدیگر مباحثه و درس را تجزیه و تحلیل می‌کنند و گفت‌وگوی علمی فهم را زیاد می‌کند.

,

حجت الاسلام و المسلمین جعفری تصریح کرد:قناعت به معنی کم مصرف کردن نیست بلکه منظور این است که باید درست مصرف کنیم و کشور ما سرزمینی کم آب است و در استان کرمان به ویژه با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و در صورت استفاده نادرست باید تبعات زیادی را تحمل کنیم.

,

امام جمعه کرمان با بیان اینکه یکی دیگر از سخنان و دستورات امام حسین (ع)، گره گشودن از کار مردم است، گفت: جنگ تحمیلی را بسیار به یاد دارید که چگونه ناجوانمردانه به ما تحمیل شد و صدام به قدری از پیروزی خود در  جنگ اطمینان داشت که در مصاحبه‌ای بقیه صحبت خود را به بعد از فتح تهران موکول کرد.

,

این مقام مسئول اظهار کرد:امام راحل(ره) متقابلا با اطمینان بیان کردند به دشمن سیلی محکمی خواهیم زد و در زمان جنگ، همه دنیا با دشمن ما بود و وضع بسیار بدی از لحاظ تسهیلات داشتیم اما ایمان و فداکاری مردم ما را به پیروزی رساند.

,

نماینده ولی فقیه در کرمان خاطر نشان کرد: اما امروز غیر از دیروز است و ما در زمینه تسلیحات بسیار پیشرفته هستیم و دشمنان باید بدانند و می‌دانند که در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری خواهند خورد.

,

امام جمعه بافت:مردم ما به برکت محرم و صفر در مقابل دشمن زور و ذلت تا آخر خواهند ایستاد/انقلاب اسلامی الگویی برای تمام آزادی خواهان دنیا است
حجت‌الاسلام مهدی زاده امام‌جمعه بافت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اهل‌بیت(ع) بیان داشت: همه‌ی مصیبت‌های اهل‌بیت و تحمل سختی‌ها همچون؛ زن‌ها و بچه‌ها را به میدان آوردن، زیر بار تیغ و نیزه قرار گرفتن، همه‌ی این‌ها فقط برای یک‌چیز بود و آن امر به معروف و نهی از منکر است. حضرت سیدالشهدا(ع) نه‌تنها با سخنانشان به افشای جنایات بنی‌امیه پرداختند، بلکه با شمشیر نیز برعلیه آنان تا پای جان به مبارزه برخاست.
وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند:«ارید امر بالمعروف والنهی عن امنکر...»، همه این‌ها برای این است که امر به معروف و نهی از منکر حاکم شود، امر به معروف و نهی از منکر میان مردم رواج پیدا کند، به خاطر این است که مردم در مسائل گناه پیرامون خود و منطقه بی‌تفاوت نباشند، این گناه، این بی‌تفاوتی، یک آتشی است که شعله‌اش خواه‌ناخواه زندگی، دختر و پسر، ناموس و زن انسان را می‌گیرد. این بی‌تفاوتی بزرگ‌ترین توطئه استکبار جهانی در جامعه است.
حجت اسلام مهدی زاده در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: همراه شدن هفته دفاع مقدس با ماه غم و اندوه اهل‌بیت(ع) را بی‌حکمت نمی‌دانیم چراکه اگر نگاهی به شعارها، رجزخوانی‌ها و وصیت‌نامه شهداء داشته باشیم شباهت‌های فراوانی را می‌توان بین دفاع مقدس و قیام سیدالشهدا(ع) مشاهده کرد. ازجمله این‌که هر دو حرکت برای حفظ و دفاع از ارزش‌های اسلامی بود. رهبر هر دو جریان از فرزندان پیامبر اکرم(ص) (امام حسین(ع) و امام خمینی(ره)) یکی در مقام امامت و ولایت و دیگری در مقام شاگردی و سربازی که از خصوصیات ویژه‌ای همچون ذلت ناپذیری، ایثار و شجاعت برخوردار بودند.
وی عنوان کرد: یاران امام خمینی(ره) همچون یاران سیدالشهدا(ع) کانون معرفت، اخلاص، فداکاری و تدین بودند. همان‌طور که قیام سیدالشهدا(ع) الگویی برای انقلاب اسلامی شد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، انقلاب اسلامی نیز الگویی برای تمام آزادی خواهان دنیا چون بحرین، یمن، جبهه‌ی مقاومت عراق، سوریه و لبنان شد، مسئله‌ای که استکبار جهانی از آن به‌شدت عصبانی است.
وی افزود: سخنان از روی عصبانیت، زبون و جاهلانه ترامپ در سازمان ملل علیه ایران به همین دلیل است، چراکه طبق فرمایش رهبر انقلاب نقشه‌های چندین ساله‌ی آن‌ها در منطقه غرب آسیا با حضور مؤثر جمهوری اسلامی ایران نقش برآب شده است، لذا ایران را از روی عصبانیتِ همراه با ترس، حامی تروریسم می‌داند.
امام‌جمعه بافت تصریح کرد: چه کسی است که نداند، کدام کشور است که نداند دستان سردمداران آمریکا به خون صدها هزار نفر آلوده است، کشوری که خود حامی تروریسم است، کشوری که خود تولیدکننده تروریسم است، ایران را حامی تروریسم می‌داند. ایرانی که در تمام 38 سال انقلاب اسلامی مدافع مظلومین جهان بوده و هرکجا جنایتی علیه ملتی صورت می‌گرفت ایران اسلامی برای نجات آن مردم اقدام می‌کرد. در یمن، در سوریه و عراق که آماج بدترین جنایت‌ها بوده و سلاخی‌ها توسط مولود نامشروع آمریکا صورت می‌گرفت، ایران اسلامی به دادوفریاد آن‌ها می‌رسید‌، حال ایران حامی تروریست است.
وی خاطرنشان کرد: ملت با بصیر ایران هوشمندتر از این حرف‌هاست که با ترفندهای سخیف و بچگانه سران آمریکا صحنه را خالی کند و یا تحت تأثیر اراجیف جاهلانه آنان قرار گیرد. ملت ما مردم ذلت پذیری نیستند، مردم ما به برکت محرم و صفر در مقابل دشمن زور و ذلت تا آخر خواهند ایستاد چراکه این ملت کربلا، محرم و صفر دارد، زیرا بزرگ‌ترین شعار محرم و صفر "هیهات من الذله" است. در طول این 38 سال انقلاب اسلامی این شعار و این استکبارستیزی ملت عزیز ایران چه در روزهای قبل از دفاع مقدس و چه روزهای بعد از دفاع مقدس تاکنون ادامه داشته و به‌هیچ‌وجه توقفی نخواهد داشت.
در پایان خطیب جمعه بافت ضمن تشکر از سخنان رئیس‌جمهور آقای روحانی که جواب یاوه‌گویی ترامپ را داد اظهار داشت: دولت در مقابل دشمن قسم‌خورده‌مان قاطع باشد و نقطه‌ضعف نشان ندهد، اول گفتید تحریم تحریم، دشمن فهمید و روی همین موضوع زوم کرد و نتیجه‌اش این شد که هنوز تحریم‌ها برداشته نشده است. هی نگویید حفظ برجام، عمل به برجام، چراکه دشمن از طریق همین مسئله فشار خواهد آورد.

, امام جمعه بافت:مردم ما به برکت محرم و صفر در مقابل دشمن زور و ذلت تا آخر خواهند ایستاد/انقلاب اسلامی الگویی برای تمام آزادی خواهان دنیا است, امام جمعه بافت:مردم ما به برکت محرم و صفر در مقابل دشمن زور و ذلت تا آخر خواهند ایستاد/انقلاب اسلامی الگویی برای تمام آزادی خواهان دنیا است,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه کهنوج:جبهه استکبار از پیشرفت‌های نظام اسلامی عصبانی است

, امام جمعه کهنوج:جبهه استکبار از پیشرفت‌های نظام اسلامی عصبانی است, امام جمعه کهنوج:جبهه استکبار از پیشرفت‌های نظام اسلامی عصبانی است,

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم ماه بیعت ویژه با سید الشهداست و این بیعت با برپایی مجالس با شکوه عزاداری و شرکت در این مجالس شکل می گیرد.

,

وی بیان داشت: یکی از اهداف قیام سیدالشهداء امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و بیان کردند آنچه که امروز مهم است باید جلوی منکرات کلان از جمله حیف میل بیت المال بی عدالتی وطن فروشی فحشاء و منکرات سازمان یافته ورود کالاهای قاچاق گرفته شود.

,

امام جمعه کهنوج گفت:در ادامه به سخنان اخیر ترامپ در سازمان ملل پرداختند و با اشاره به سخنان  رهبر معظم انقلاب بیان کردند علت این سخنان ابلهانه شکست امریکا بواسطه حضور موثر جمهوری اسلامی در طرح خاورمیانه بزرگ در 3 کشور عراق سوریه و لبنان بود نه از روی قدرت و اقتدار و از مسئولین خواستند به رژیم فاسد امریکا ثابت کنند ملت ایران زیر بار زورگویی نمی رود.

,

وی با اشاره به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروز جبهه استکبار از پیشرفت‌های ملت ایران و نظام اسلامی که بدون اتکاء به آمریکا و قدرت‌های غربی و با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی بدست آمده، بشدت عصبانی است و ما در پاسخ به آن‌ها همان جمله معروف شهید بهشتی را تکرار می‌کنیم که از عصبانیت بمیرید.

,

وی در پایان آغاز بازگشایی مدارس را تبریک گفتند و اظهار امیدواری کردند که معلمان عزیز در جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان گام های موثری بردارند.

,

امام جمعه سیرجان: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر ملا کردن قدرت پوشالی آمریکا در منطقه است

, امام جمعه سیرجان: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر ملا کردن قدرت پوشالی آمریکا در منطقه است, امام جمعه سیرجان: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر ملا کردن قدرت پوشالی آمریکا در منطقه است,

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان با بیان اینکه اقتدار ملت ایران در صحنه جهانی دشمن را  به یاوه‌گویی انداخته است از لحن سخنان رئیس جمهور آمریکا در مورد ملت ایران انتقاد کرد و اظهار داشت: حرکات مذبوحانه ترامپ و سیاست‌های ابلهانه وی به خاطر عصبانیتش از شکست و نابودی تروریست‌ها در منطقه است و ملت ایران هرگز اجازه قلدری و ظلم در منطقه را به کسی نمی‌دهد و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ما بر ملا کردن قدرت پوشالی آمریکا در منطقه و جهان است.

, اینکه اقتدار, ترامپ,

وی افزود: برجام هرگز قابل مذاکره نخواهد بود و ما هرگز ناقض برجام قرار نمی‌گیریم اگر آمریکا تلاش می‌کند با توطئه هزینه نقض برجام را از ما بگیرد، سخت اشتباه می‌کند و نقض کننده برجام پاسخ قاطعی از ملت ایران دریافت می‌کند.

,

حسینی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با جنگ تحمیلی دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی برنامه‌ریزی کرده بود اما غافل بود که قدرت ما در رشادت و ایمان جوانان است و این قدرت همیشه هست و امروز دشمنان شکست خورده ملت ایران هستند.

,

خطیب جمعه سیرجان با یادآوری اول مهر روز بازگشایی مدارس و آغاز بهار علم و دانش  اظهار کرد: توصیه ارائه تهذیب، تحصیل و ورزش را به دانش‌آموزان و تربیت اسلامی همراه با برنامه‌ریزی فراگیر در راستای تحقق علم بیشتر به مربیان و اولیای مدرسه داریم.

,

وی بر نقش اولیاء دانش‌آموزان در تحقق مسیر علم و دانش تاکید کرد و گفت: بر خانواده است همراه با مدرسه زمینه رسیدن به رشد علمی و اخلاقی را برای فرزندان فراهم کنند و امروز دشمن به دنبال توطئه‌های خود برای اهدافش است تا بتواند فکر و عقل جوانان را در اختیار خود داشته باشد.

,

حسینی با تاکید بر حضور گسترده مردم در عزاداری‌های ماه محرم و صفر گفت: ماه محرم ماه الگوگیری از رشادت و شجاعت حضرت امام حسین (ع) در برابر مستکبران است و انقلاب اسلامی ما و پس از آن  الگویش نهضت عاشورا بود که پیروز شد.

,

لازم بذکر است نمازگزاران سیرجانی امروز هم بعد از اقامه نماز جمعه به راهپیمایی از مصلا تا میدان انقلاب پرداختند و در این راهپیمایی با شعارهای مرگ بر آمریکا، یاوه‌گویی‌های رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند.

,

امام جمعه موقت آسمینون منوجان:عاشورا فرصتی براى خودشناسى و معرفت‏ یابى است

, امام جمعه موقت آسمینون منوجان:عاشورا فرصتی براى خودشناسى و معرفت‏ یابى است, امام جمعه موقت آسمینون منوجان:عاشورا فرصتی براى خودشناسى و معرفت‏ یابى است,

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی نور امام جمعه موقت بخش آسمینون در خطبه های نمازجمعه (۳۱شهریور۱۳۹۶) گفت: مسئولان پنج شهرستان جنوبی به زحمت های و تلاش های معلمان و دانش آموزان این مناطق توجه کنند.
امام جمعه موقت آسمینون در ادامه افزود: دانش آموزانی که برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته شبانه روزی تلاش کردند اما به جهت اینکه سهمیه جذب دانشجو دانشگاه فرهنگیان پنج شهرستان جنوبی با شهرستان های جیرفت و عنبرآباد مشترک بود از یکصد و دو سهمیه شهرستان های پنجگانه تعداد ۲۹یا ۳۹ نفر موفق به ورود به دانشگاه فرهنگیان شدند که این عین بی عدالتی است که شهرستان های پنج گانه جنوب را با شهرستان هایی مثل جیرفت که با بهترین امکانات تحصیل می کنند هم ردیف دانست .
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی نور ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد : عاشورا؛ حقیقتى بى‏ نظیر و منحصربه‏ فرد است که هرگز مشابه نداشته و نخواهد داشت و این به خاطر ظرفیت ها و هویتى است ویژه که ریشه در اراده و نصرت الهى دارد.

,
,
,

وی افزود:عاشورا از طرفى فرصتی است براى خودشناسى و معرفت‏ یابى و تنظیم نوع نگرشها و مواضع با عاشورائیان همیشه جاوید که به‏ وسیله کرسى‏ ها و منبرهاى وعظ و موعظه و خطابه و نیز ظرفیت هفته امر به معروف و نهى از منکر در راستاى تبیین اهداف راهبردى نهضت عاشورا تحقق مى‏ یابد.
محمد محمدی نوربا اشاره به سخنرانى رئیس جمهور آمریکا در هفتاد و دومین مجمع عمومى سازمان ملل بیان کرد: سخنرانى رئیس جمهور آمریکا دو بخش متناقض داشت. ترامپ در بخش اول اظهارات خود از اولویت آمریکا، هماهنگى، احترام به تمامیت کشورها و از تحمیل نکردن اراده و روش آمریکایى به دیگران سخن گفت. اما آقاى ترامپ در بخش دوم سخنان خود، تا آن‏جایى که مى‏ توانست از القاب «پلید»، «فاسد»، «یاغى»، «دیکتاتورى»، «شریر» و… براى کره شمالى و ایران استفاده کرد.
محمدی نور در ادامه،افزود: اظهارات آقاى ترامپ علیه کره شمالى و ایران به‏ حدى تند بود که «ریچارد هاس»، رئیس شوراى روابط خارجى آمریکا آن‏را یادآور سخنرانى «محور شرارت» جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۲ دانست.

,
,
,

وی تاکیدکرد :مسئولان پاسخ انقلابى و محکم به سخنان سخیف و جاهلانه رئیس جمهور نابخرد آمریکا علیه ایران اسلامى را بدهند.
امام جمعه موقت آسمینون ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس بیان نمودجنگ و دفاع مقدس در کنار خسارت هایی که برای ما داشت فواید و منافع بزرگی هم داشت که منافع به مراتب بزرگتر و بیشتر از خسارت ها بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی نور اظهار داشت: یکى از بزرگ‏ترین فوائد این جنگ هشت‏ ساله و دفاع هشت ‏ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود. اگر چنان‏چه این حرکت جهادى و فداکارانه به ‏وجود نمی آمد، روحیه انقلابى در آن اوایل که هنوز عمق زیادى هم پیدا نکرده بود، روحیه انقلابى قطعاً در معرض تهدید قرار مى‏ گرفت. انقلاب با حضور در صحنه دفاع مقدّس ماندگار شد.

,
,
,

امام جمعه ریگان:پشت صحنه ی جنایات در میانمار؛ آمریکاست

, امام جمعه ریگان:پشت صحنه ی جنایات در میانمار؛ آمریکاست, امام جمعه ریگان:پشت صحنه ی جنایات در میانمار؛ آمریکاست,

حجت الا سلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با بیان اینکه ملت ما باید در برابر ظلم بایستد اظهار داشت:امروز رئیس جمهور آمریکا بداند ما هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی و امکانات کم  پشت سر گذاشتیم و پیروز میدان شدیم و این ملت اراده ای فولادین دارد.

,

امام جمعه ریگان بیان داشت: امروز نا امنی، ترور و خون ریزی را در منطقه چه کسی به وجود آورده است؟ اقای ترامپ آیا داعشی را که شما به وجود آوردید منطقه را نا امن کرده است و باعث ترور و خونریزی شده است یا ایران اسلامی؟

,

وی با بیان اینکه جنایات اخیر در میانمار و به زن ها توهین می‌کنند، خانه ها را به آتش می کشند،گفت: پشت صحنه ی همه ی این جنایات دست ملعون آمریکاست.

,

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:یکی دیگر از جنایات آمریکایی ها تجزیه ی اقلیم کردستان عراق است.

,

وی افزود:مسئولین کشور همه باید یک صدا باشند و شما سخنان رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را شنیدید که مواضع کشور را بیان کردند و فرمودند، مذاکره با آمریکایی که امروز تعهدات خود را زیر پا می گذارد اتلاف وقت است.

,

رنجبر ماهانی عنوان کرد:ما از وزارت خارجه می خواهیم حالا که به این نتیجه رسیدند دولت مردان ما که آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست و به آنها عمل نمی کند و مذاکره با آنها اتلاف وقت است پس بیش از این اتلاف وقت نکنید.

,

وی در پایان بیان داشت:مقام معظم رهبری فرمودند، در مقابل بد عهدی آمریکا باید مسئولان نشان بدهند که ملت ایران زیر بار زور نمی رود .

,

امام جمعه رودبار جنوب:بلایای طبیعی نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است/محرم،کانونی حرکت افرین برای شوری توأم با شعور است

, امام جمعه رودبار جنوب:بلایای طبیعی نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است/محرم،کانونی حرکت افرین برای شوری توأم با شعور است, امام جمعه رودبار جنوب:بلایای طبیعی نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است/محرم،کانونی حرکت افرین برای شوری توأم با شعور است,

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته  صمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو موضوع مهم قرآنی هستند و در قرآن بر این مساله تاکید شده است.

,

وی ادامه داد: معیار و ملاک امر به معروف و نهی از منکر عقل و شرع هستند،اگر موضوعی مورد تایید عقل و شرع باشد معروف است و اگر عقل و شرع آنرا تایید نکنند منکر است.

,

امام جمعه رودبارجنوب با بیان اینکه واژه معروف حدود 39بار در قرآن آمده است،بیان داشت: نسبت به کارهای زشت در جامعه بی اهمیت نباشید و امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید،اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای ترک شود بدان بر آن جامعه حاکم می شوند و دعای مومنان مستجاب نخواهد شد.

,

گروهی پر کردن اوقات فراغت را یکی از راههای جلوگیری از گناه دانست و افزود: بلایای طبیعی همگی عذاب الهی هستند و نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

,

وی با بیان به اینکه اشتغال یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است بیان داشت: اگر اشتغال ایجاد شود گناه در جامعه کم می شود و اگرهمه از خدا می ترسیدند دنیا مدینه فاضله می شد.

,

امام جمعه رودبارجنوب اظهار داشت:اقتدار ،عزت و ولایت امروز ما به برکت عاشورای حسینی است ان شاءالله خروجی عزاداری ها همه ما رضایت سید الشهدا باشد.

,

وی تصریح کرد: محرم ماه مصیبت وکانونی حرکت افرین برای شوری توام با شعور است و این ماه ابراز و ارادت به ابی عبدالله الحسین(ع) است.

,

امام جمعه رودبار جنوب گفت: محرم و عاشوراست که به ما یاد می دهند در مقابل ظلم بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم ،آموزه های عاشورا باعث می شود که در مقابل ظالم ایستاد و مسلمانان وظیفه دارند که از خونهای به ناحق ریخته دفاع کنند.

,

وی به قتل عام مسلمانان میانمار توسط بوداییان افراطی اشاره کرد و اظهار داشت: مدعیان حقوق بشر چرا در مقابل قتل عام مسلمانان میانمار خفه شده اند آنها باید بودایی های افراطی را محکوم کنند.

,

گروهی به دیدار اخیر نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان از یک جایگاه خاصی برخوردار است و به تعبیر رهبری مجلسی بی نظیراست و وجود رهبر فرزانه یکی از نعمت های بزرگی است که خداوند به ملت ایران عطا فرموده است.

,

امام جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: اگر روحیه ی انقلابی نباشد جمهوری اسلامی نیست همین روحیه ی انقلابی است که ما عزت داریم.

,

وی به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد وافزود: جای که حق باشد جمهوری اسلامی ایران ورود پیدا و از مظلومان حمایت خواهد کرد و امریکا در برجام سردر گم است و حرفهای ترامپ بی محتوا و ارزش جواب دادن نداشت ملت و دولت ایران در مقابل این نوع ادبیات همه هم صدا شدند و اظهار انزجار کردند.

,

امام جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: این عصبانیت ها ی ترامپ آمریکا آن خوابی را که دید تعبیر نشد و نتوانست خاورمیانه بزرگ را با تصرف کشورها تشکیل دهد و جمهوری اسلامی ایران مانع این کار شد.

,

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یاد آور شجاعت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است،گفت: ما مدیون رزمندگان، بسیجیان و سپاه هستیم چون با حضور خود در جبهه جلوی دشمن را گرفتند و باید این زحمات را قدر بدانیم.

,

گروهی در پایان به آغاز ماه مهر اشاره کرد وافزود: بحث آموزش و توجه به دانش آموزان محروم را جدی بگیریم خیرین کمک های خوبی را به دانش آموزان محروم کردند.

,

امام جمعه بم:امروز مذاکره کننداگان به اشتباه خودشان در برجام پی بردند/ نطق رئیس جمهور آمریکا از سر درماندگی آنها بود

, امام جمعه بم:امروز مذاکره کننداگان به اشتباه خودشان در برجام پی بردند/ نطق رئیس جمهور آمریکا از سر درماندگی آنها بود, امام جمعه بم:امروز مذاکره کننداگان به اشتباه خودشان در برجام پی بردند/ نطق رئیس جمهور آمریکا از سر درماندگی آنها بود,

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اظهار داشت: اگر امروز و  در سالروز آغاز جنگ تحمیلی نابرابر ملت ایران، دفاع مقدس را برخلاف دیگر کشورها برایشان جشن هست به دلیل این است کهجهان استکبار با همه توان خود علیه کشور عزیزمان وارد جنگ شد و علیرغم وارد کردن خسارات فراوان به کشور، برکات فراوانی به همراه داشت که خلاصه آن برای نوجوانان و جوانانی که جنگ را درک نکرده‌اند این استکه امروز ما به عنوان یک ایرانیافتخار می‌کنیم ایران به تنهایی اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درآید.

,

وی افزود: دفاع مقدس درس بسیار بزرگی بود که ملت عزیزمان از حماسه عاشورا گرفت.

,

امام جمعه بم بیان داشت: همه سخنانی که رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت را شنیدید و مقام معظم رهبری آن را نطق ابلهانه خطاب کرد که شاید بیش از 20 دروغ واضح در این سخنرانی وجود داشت که به فرمایش مقام معظم رهبری نشان دهنده عصبانیت آنها است و از سر ضعف آن‌ها است و به این دلیل است که ضعیف و درمانده هستند.

,

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری ابراز داشت: از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری بحث تدین مردم بود و فرمودند "ما می‌خواهیم مردم متدین شوند و این حرف که گاهی تکرار شده است که ما مردم را به زور نمی‌خواهیم به بهشت ببریم تعبیر صحیحی نیست و تعبیر مغالطه آمیزی است چرا که هیچ کس فردی  را به زور به بهشت نمی‌خواهد ببرد اما بایستی راه بهشت را به روی مردم باز کنیم و مردم را تشویق کنیم همان گونه که پیامبران الهی برای تشویق مردم به بهشت و هشدار به مردم از جهنم مبعوث شدند.

,

حجت الاسلام دانشی افزود: شایسته است که دولتمردان مبادا خدای ناکرده با حرف‌های ناصحیح موجب شوند برخی که به دنبال بهانه هستند و هم خودشان منحرف هستند و هم تلاش می‌کنند که آحاد جامعه اسلامی ما را به انحراف بکشانند فرصت سوءاستفاده را به آنها بدهیم.

,

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تأکید داشت: علیرغم همه توصیه‌های مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای به دشمن اعتماد شد لذا هر جا که به دشمن اعتماد کردیم ضربه خورده‌ایم و امروز همه مذاکره‌کنندگاندر تیم مذاکرات به این نتیجه رسیده‌اند که اشتباه کردند و نباید به دشمن تا این اندازه اعتماد می‌کردند.

,


استان اصفهان

,
, استان اصفهان, استان اصفهان,

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه اصفهان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: با آغاز ماه محرم، هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر شروع می شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان یکی از عذاب‌های الهی را عذاب خودفراموشی عنوان کرد، گفت: خداوند در آیه‌های 18 و 19 سوره مبارکه حشر فرموده‌است ای انسان‌ها تقوای الهی پیشه کنید و هرکسی مراقب باشد که چه چیزی را برای فردا خود پیش می‌فرستید… از آن‌هایی نباشید که خدا را فراموش می‌کنید و خدا کاری کند که خودتان را فراموش کنید.

,

وی با اظهار اینکه اعمال متقیان قبول‌شده در درگاه خدا است، خطاب به خانواده‌ها، اظهار کرد: فرزندانتان را قبل از ورود به زمان تکلیف شرعی با آداب صحیح اسلامی و ادای درست واجبات آشنا کنید.

,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نماز مقبول، بازدارنده از گناهان است، گفت: اگر با کارهای خوب، کارهای بدانجام داده شود، هیچ ذخیره‌ای برای آخرت نفرستاده‌اید.

,

امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر تقواپیشه کردن به همه مسلمانان، اظهار کرد: آدمی باید مراقب اعمالی که انجام می‌دهد باشد؛ همان‌گونه که حسنات گناه را از بین می‌برد، گناه نیز چنین اثری بر کارهای شایسته می‌گذارد.

,

وی گران‌فروشی، دروغ، بی‌انصافی، بی‌حیایی، ترویج فساد و… را به زباله توصیف کرد و گفت: مبادا خودتان را تبدیل به زباله‌دان چنین زباله‌هایی کنید.

,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به وفات آیت‌الله راستی کاشانی، گفت: این شخص خدمات زیادی را پس از انقلاب ارائه کردند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به حمله ددمنشانه صدامیان به کشور اسلامی ایران، اظهار کرد: پس از هشت سال نظام جمهوری اسلامی بر عراق و تمامی حامیان آن‌ها پیروز شد، با همه دنیا جنگیدیم و یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم.

,

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی فرزندان خوبی را تربیت‌کرده‌ایم، گفت: رشد توانمندی نظامی خوبی را پس از دفاع مقدس داشته‌ایم که لرزه بر دشمنان انداخته و آن‌ها نیز کینه نظام اسلامی ایران را به دل‌گرفته‌اند.

,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: تمامی قوای نیروهای مسلح‌ کشور، ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مایه افتخارند.

,

امام‌جمعه اصفهان روز شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را روز حزن و اندوه عظیم بیان کرد و گفت: فردا روز ورود اهل‌بیت سلام‌الله علیها به کربلا است.

,

هیئت های مذهبی نسبت به توطئه دشمن هوشیار باشند

, هیئت های مذهبی نسبت به توطئه دشمن هوشیار باشند, هیئت های مذهبی نسبت به توطئه دشمن هوشیار باشند,

 حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع اظهار کرد: چراغ شگفت انگیز محرم پس از ۱۴۰۰ سال زنده بوده که این از نتایج عاشورا است.

,

امام جمعه اردستان گفت: گردانندگان محرم نقل ها را درست انجام داده و وعاظ از خود مطلبی را اضاف نکنند.

,

وی افزود: مردم در برگزاری محرم همه کاره هستند، لذا مردم هر کجا که خلوص بیشتری را دیدند درهمان عزاداری شرکت کنند.

,

خطیب جمعه اردستان با بیان اینکه دهه امر به معروف و نهی از منکر را داریم، تصریح کرد: شاهد هستیم که افرادی در مراسم های محرم با بدترین وضع شرکت می کنند، لذا با رفتار خود به آن ها بگوییم دستگاه امام حسین«ع» جای اینگونه اعمال نیست.

,

حجت الاسلام دهشیری با اشاره به شروع هفته دفاع مقدس گفت: حضور جوانان و رزمندگان و نقش آفرینی آنها در آن زمان موجب شده تا امروز وضعیتی آرام و افتخار آمیزی را داشته باشیم.

,

وی تاکید کرد: صحبت از بستن درب شهادت می شود که باید گفت شهادت بر روی کسی بسته نیست و نمونه آن شهدای مدافع حرم است که تحولی عظیم در کشور ایجاد شده است.

,

امام جمعه اردستان ادامه داد: با وجود بسیجیان و نیروهای مسلحی که وجود دارد می توانیم اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان بکشیم.

,

حجت الاسلام دهشیری همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: زنگ شروع سال تحصیلی زنگار را از دلها زدوده و با پیام مهر فصل نوشتن و آموختن فرا می رسد که والدین با آموزش و پرورش در این زمینه همکاری کرده و فرهنگیان نیزاز مسئولیتشان فروگذار ی نکنند.

,

وی با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا در مجمع سازمان ملل آن را آشفته همراه با بی ادبی و نزاکت به جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: مسئولان و مقام معظم رهبری جواب این بی ادبی را دادند.

,

خطیب جمعه اردستان همچنین تاکید کرد: هیئت های مذهبی نسبت به توطئه دشمن هوشیار بوده و با نیروی انتظامی در برقراری نظم همکاری لازم را داشته باشند.

,

مذاکره با آمریکا چیزی جز اتلاف وقت نبود

, مذاکره با آمریکا چیزی جز اتلاف وقت نبود, مذاکره با آمریکا چیزی جز اتلاف وقت نبود,

 حجت الاسلام سید حسین هاشمی در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به حسن ظن و سو ظن به عنوان دو نکته مهم که باید به آن توجه کافی کرد، افزود: اسلام تنها بد رفتاری با دیگران را مذمت نکرده؛ بلکه مسلمانان را از فکر بد درباره یکدیگر باز داشته و به آنان اجازه سوء ظن نیز نداده است.

,

وی اظهار کرد: حسن ظن به عنوان یک دستور اخلاقی در خانواده و روابط میان همسران، اهمیت بیشتری دارد و لازم است همسران از هرگونه گمان بد به یکدیگر بپرهیزند تا آرامش و سازگاری آنان هرچه بیشتر فراهم شود. برای داشتن گمان نیکو به دیگران، لازم است عوامل آن را بشناسیم.

,

خطیب جمعه شهر محمدآباد بیان کرد: هم نشینی با خوبان باعث حسن ظن دیگران و هم نشینی با بدان باعث سوء ظن دیگران می‌شود.

,

وی ثبات شخصیت و اعتماد به نفس را از دیگر عوامل خوش بینی بیان کرده و گفت: کسانی که شخصیت محکمی دارند به خود متکی و عموما نفوذ نا پذیرند و به زودی تحت تأثیر دیگران قرار نمی گیرند و تنها با دلیل قطعی می توان باور آنان را تغییر داد؛ ولی انسان های متزلزل تحت تأثیر شایعه ها و غرض ورزی هایی قرار میگیرند که بعضی برای بر هم ریختن زندگی دیگران بدان دامن میزنند دامن می زنند و همین امر به نا سازگاری آنان می انجامد.

,

حجت الاسلام هاشمی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به فرار رسیدن ماه محرم و ماه و ماه حزن اندوه اهل بیت، بیان کرد: آنچه در این ماه لازم است بدان توجه داشته باشیم علاوه بر عزاداری برای شهدای کربلا باید سعی شود به پیام های کربلا هم توجه داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام های عاشورا آزادگی است، تصریح کرد: اینکه انسان خود را از قید و بندها آزاد کند تا بتواند در مسیر رشد معنوی طی مسیر کند، نمونه ای از آزادگی است و این آزادگی در کربلا تجلی پیدا کرد؛ آنچه را ابا عبدالله الحسین در نظر داشت، فقط رضایت الهی بود و هیچ توجهی به دنیا و مطامع آن نکرد.

,

امام جمعه محمد آباد با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: در مدارس لازم است این پیام اباعبدالله الحسین، تعلیم داده شود.

,

وی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، دوران جنک تحمیلی و دفاع جانانه مردم را باز دوران تجلی این آزادگی در ملت ایران دانست و اظهار کرد: قوی ترین سلاح موانان ما در برابر دشمن را آزادگی آنها و گذشتن از دنیا و منافع آن بود که باعث شکست دشمنان شد.

,

امام جمعه شهر محمدآباد در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: امروز نیز با بهره گیری از پیام های عاشورا و آزادگی چه از طرف مسئولان و چه مردم می توان در عرصه سیاسی در برابر زیاد خواهی مستکبرین مخصوصا ایستاد و آنها را وادار به عظمت ملت ایران و شکست خود اعتراف کنند و
نشانه های این شکست سخنان ابلهانه رئیس جمهور سبک سر امریکا در مجمع جهانی علیه ایران بود.

,
,

وی خاطرنشان کرد: امروز برای همه ثابت شده است که امریکا و مستکبرین قابل اعتماد نیستند و مذاکرات با آنها وقت تلف کردن بوده است.

,

مسئولان از مکتب عاشورایی امام حسین(ع) درس عزت و ایستادگی در برابر استکبار بگیرند
حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در فرازی از خطبه نماز جمعه این هفته گفت: وظیفه سنگینی بر دوش علما و روحانیون و همچنین مادحین است که باید در منبر ها و روضه ها امام حسین(ع) را با تمام صلابتی که دارد و با تمام صفحاتش برای مردم معرفی کرد.

, مسئولان از مکتب عاشورایی امام حسین(ع) درس عزت و ایستادگی در برابر استکبار بگیرند, مسئولان از مکتب عاشورایی امام حسین(ع) درس عزت و ایستادگی در برابر استکبار بگیرند,
,

امام جمعه شهر ورزنه به نقض برجام توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: مسئولان ما باید از مکتب امام حسین(ع) یاد بگیرند که زیر بار ظلم نروند و ایستادگی کنند.

,

وی به سخنان سخیف و ابلهانه رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری این سخنان ناشی از قدرت نبوده و بلکه از سر ضعف و عصبانیت و  همچنین اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است که با تدابیر رهبری معظم انقلاب نقشه های آنها برملا و نقش بر آب شد.

,

حجت الاسلام شامحمدی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس عاشورای دومی بود که در ایران اسلامی اتفاق افتاد و با آموختن درس ایستادگی و مقاومت در مکتب سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید و این پیروز را مدیون رهبری های حضرت امام و دلاوری های ایثارگران و خانواده معظم شهدا هستیم.

,

نشر ارزش های دفاع مقدس امنیت مرزهای جغرافیایی و اعتقادی کشور را بیمه می کند

, نشر ارزش های دفاع مقدس امنیت مرزهای جغرافیایی و اعتقادی کشور را بیمه می کند, نشر ارزش های دفاع مقدس امنیت مرزهای جغرافیایی و اعتقادی کشور را بیمه می کند,

 حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، گفت: محرم و صفر به صورت عام و عاشو را به صورت خاص از مقوله هایی هستند که هنوز ابعاد و ظرفیت های آن ها آنطور که باید شناخته نشده است.

,

مام جمعه شهر گزبرخوار با بیان اینکه ما بیشتر جنبه های ظاهری ماه محرم را می بینیم و کمتر به عمق و باطن محرم توجه می کنیم، افزود: حفظ همین ظواهر در تکیه ها و مساجد و هیئات مذهبی بسیار مهم است و سبب حفظ شعائر مذهبی و فراموش نشدن یاد و خاطره قیام اباعبدالله الحسین(ع) می شوند.

,

وی ادامه داد: اگر در کنار ظواهر و شعائر به عمق و باطن عاشورا و تعالیم انسان ساز آن توجه جدی شود ثمرات  و برکات خیره کننده ای برای جامعه خواهد داشت، باطن محرم توجه به نماز و زکات و تکالیف دینی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر است که هدف قیام سیدالشهدا(ع) هم احیای این فریضتین و احیای سنت رسول الله(ص) بود.

,

خطیب نماز جمعه شهر گزبرخوار با اشاره به نماز اول وقت یاران اباعبدالله الحسین(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا تصریح کرد: عزاداران امام حسین(ع) باید در این زمینه هم پیرو آن امام بزرگوار باشند و به اصل نماز توجه کنند تا به اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) برسند.

,

حجت الاسلام هاشمی دستگیری از مظلومان و مستضعفان جهان را سیره و مشی ائمه طاهرین(ع) و امام حسین(ع) دانست و گفت: عزاداری بدون اخلاص و اخلاق و اتحاد و بدون توجه به نماز جماعت و هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) ما را به عمق محتوای عاشورا راهنمایی نمی کند.

,

وی با بیان اینکه عزاداران و پیروان امام حسین(ع) باید از تهمت زدن و حسادت کردن دور باشند، افزود: امام حسین(ع) مظهر مردانگی و عزت تاریخ است و لازم است تا پیروانش هم در این زمینه به ایشان اقتدا کنند و از انجام اموری که مردانگی را تهدید می کند و به دور از جوانمردی است جداً پرهیز کنند.

,

امام جمعه شهر گزبرخوار با اشاره به درس وفا، شجاعت، حریت و آزادی عقیده امام حسین(ع) به بشریت، اظهار کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا نور را کم کردند و فرمودند من بیعت خود را از شما بر می دارم و این ها با من کار دارند و هر کس می خواهد ار فرصت تاریکی شب استفاده کند و برود.

,

حجت الاسلام هاشمی ایستادگی و مقاومت یاران اباعبدالله الحسین(ع) در برابر تهدیدها و برنامه دشمن برای تطمیع آن ها را بهترین الگو و اسوه برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان ارزیابی کرد و گفت: باید از این ایستادگی و غیرت الگو بگیریم، تشکیل جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی ابرقدرت های شرق و غرب هم با اقتدا به همین فداکاری ها و با الهام از قیام امام حسین(ع) هم ممکن شدند.

,

وی با اشاره به رشادت ها و فداکاری های رزمندگان اسلام و خون های شهدا در هشت سال دفاع مقدس، افزود: امروز ما جانبازانی داریم که در اثر صدمات جنگ تحمیلی و جراحت های آن دوران حتی نمی توانند بخندند و مرتب تحت درمان قرار دارند، ما جانبازان اعصاب و روان را داریم که باید قدر ایثارگری های این عزیزان را بدانیم.

,

امام جمعه شهر گزبرخوار امنیت امروز کشور را مدیون خون های با برکت شهدای انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: همان روحیه ایثار و شهادت طلبی رزمندگان دفاع مقدس امروز در مدافعان حرم ظهور و بروز دارد و اگر همین مدافعان حرم نباشند امروز هم دشمن لحظه ای درنگ نمی کند و به ما رحم نخواهد کرد.

,

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه حراست از میراث گرانبها و گنجینه ارزش های دفاع مقدس ضروری  و لازم است، تصریح کرد: نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس سبب حفظ کشور در برابر هجمه های سخت و نرم دشمنان می شود و با تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت امنیت مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما را بیمه خواهد کرد.

,

مسئولان پاسخ بدعهدی آمریکا را بدهند

, مسئولان پاسخ بدعهدی آمریکا را بدهند, مسئولان پاسخ بدعهدی آمریکا را بدهند,

امام جمعه شهرضا در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره شهرضا برگزار شد، با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشکده علوم انتظامی، گفت: برقراری نظم و امنیت تنها با حضور پلیس ممکن است، همه مردم با دیدن نیروهای انتظامی در هر مکان، احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

,

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی اظهار کرد: عرصه عمل نیروی انتظامی به وسعت کل جامعه است، عمل این نیرو در برابر همگان قرار دارد و از سوی مردم قضاوت می‌شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در انقلاب اسلامی برگرفته از تعالیم عاشورایی بود.

,

امام جمعه شهرضا با اشاره به نامگذاری هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: کسانی که در جامعه برای اقامه این فریضه الهی فعالیت می‌کنند نیز در مسیر فرهنگ عاشورایی حرکت کرده و اقدامی حسینی انجام می‌دهند.

,

یعقوبی با اشاره به بخشهایی از سخنان امام راحل (ره) درخصوص واقعه عاشورا، اظهار کرد: عاشورا به ما درس مقاومت در راه رسیدن به اهداف الهی را داد.

,

وی با اشاره به اظهارات ضدایرانی رییس جمهور آمریکا که اخیرا در سازمان ملل متحد بیان شده است، عنوان کرد: اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا در اجلاس سران کشورهای جهان در سازمان ملل متحد جاهلانه و غیرمنطقی بود، البته این اظهارات بدون پاسخ نخواهد ماند.

,

امام جمعه شهرضا گفت: ترامپ از برجام به عنوان بدترین معاهده تاریخ این کشور یاد می‌کند در حالی که 2 ساعت بعد اعضای گروه 5 +1 با تشکیل جلسه بر ضرورت حفظ این پیمان توافق کردند.

,

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: مسئولان باید پاسخ بدعهدی آمریکا را بدهند، باید عزت و شرف ایران اسلامی به همگان ثابت شود.

,

وی تأکید کرد: در مکانی که باید از حقوق مظلومان جهان دفاع شود رییس جمهور یک کشور که کارنامه عملش به خون هزاران انسان بیگناه آلوده است به خود اجازه می‌دهد سخنانی غیرواقع و زورگویانه مطرح کند.

,

امام جمعه شهرضا،اظهار کرد: مسئولان باید در داخل کشور اختلافات را کنار بگذارند و در مقابل این دشمنان قسم خورده ایستادگی کنند؛ ما که نتوانستیم حجاب مردم را سروسامان دهیم، نتوانستیم به وضعیت جوانان رسیدگی کنیم، نتوانستیم مشکل بیکاری را حل کنیم، لااقل اختلافات را کنار بگذاریم.

,

وی تأکید کرد: هیئات مذهبی هم باید اختلافات احتمالی را کنار بگذارند و تنها برای رضای خدا عزاداری کنند، لازم است در هر هیئت یک روحانی مستقر و اقامه نماز جماعت مهمترین اولویت کاری عزاداران باشد.

,

آمریکا در پیِ استیلا بر مسلمانان هستند

, آمریکا در پیِ استیلا بر مسلمانان هستند, آمریکا در پیِ استیلا بر مسلمانان هستند,

حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه با اشاره به شروع ماه محرم گفت: بهره مندی از سیرۀ معصومین (علیهم السلام) در این ایام و مزیّن شدن روح انسان به تقوا، موجب سعادتِ انسان و رضایت امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) که شاهدی بر باطن انسان هاست می شود.

,

امام جمعه شهر دامنه با اشاره به درجات ایمانی افراد افزود: گاهی دینداری برای افراد کسالت بار می شود که این نشان دهندۀ نیاز آن به نو شدن و ارتقا است و زمینۀ رشدِ این شجرۀ ایمان و افزایش معرفت و بصیرت در ایام محرم فراهم است.

,

وی با غنیمت شمردن دهۀ اول محرم و اشاره به زندگی عارفان و بزرگان برای بهره مندی از این ایام گفت: در این ایام عارفان و بزرگان با گریه و سوگواری برای اباعبدالله (ع) ره صد ساله را چند شبه می پیمودند و گریه بر اباعبدالله (ع) نه تنها خودِ انسان بلکه تمام عوالم را رشد می دهد.

,

وی در این زمینه افزود: گریه بر امام حسین (ع) رزقی است که تمام آسمانیان و زمینیان از آن بهره می برند و باید آن را غنیمت بشماریم.

,

امام جمعه شهر دامنه اظهار کرد: جوانان در این ایام با تهیه کردن مقدماتِ محرم در پی بهره مندی از چراغ هدایتِ امام حسین (ع) هستند و اگر به این سرچشمه و مصباحِ هدایت رسیدیم باید با حرکت در راهِ پیشِ رو از این هدایت بهره ببریم و ساکن ماندن در مسیر نوعی جفا کردن به این چراغ هدایت است.

,

وی افزود: ما موظف هستیم که از این چراغِ هدایت برای حل مشکلات و درماندگی هایی که دامن گیرِ جامعۀ مسلمانان، خانواده ها و.. است استفاده کنیم و در جامعه برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و.. اقدام کنیم.

,

وی با یادآوری تاریخ آندلس و اروپا و لزوم افزایشِ شعور حسینی علاوه بر شور حسینی در ماه محرم گفت: باید از تاریخ درس گرفت و با خود اندیشید که چگونه اسلام را در آندلس و اروپا با ایجاد انحراف ها، افراط ها و تفریط ها و ایجاد برخی تفکرات جاهلانه محو کردند.

,

وی با اشاره به سخنرانیِ جاهلانۀ رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: اظهارات سخیف، جاهلانه و ظالمانۀ ترامپ نشان می دهد که آن ها در پیِ استیلایِ بر مسلمانان و شیعیان هستند و با این کار جایگاه پایینِ سازمان ملل را پایین تر بردند.

,

وی در بخش پایانیِ خطبه ها با توجه به بازگشاییِ مدارس با خطاب قرار دادنِ خانواده ها، معلمان و مسئولانِ نظام آموزشی گفت: باید دانست که تزکیه مقدم بر آموزش است و اگر با تزکیۀ دینی بر روح و جانِ دانش آموزان اثر مثبتی گذاشتیم در آموزش نیز موفق خواهیم بود.

,

لزوم برخورد انقلابی مسئولان داخلی با ادعاهای غرب

, لزوم برخورد انقلابی مسئولان داخلی با ادعاهای غرب, لزوم برخورد انقلابی مسئولان داخلی با ادعاهای غرب,

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فولادشهر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: ماه محرم ماه بیعت ویژه با سالار شهیدان و ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

,

امام‌جمعه فولادشهر با اشاره به ویژگی‌های مراسم عزاداری در ایام محرم خاطرنشان کرد: متولیان مجالس عزاداری، مسئولان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری مخلص باشند و برای آن‌ها برپایی باشکوه عزاداری سید شهیدان مطرح باشد نه مطرح کردن خود هیئت.

,

وی سخنران برنامه‌های عزاداری امام حسین(ع) را یک رکن مهم این مجالس دانست و تصریح کرد: سخنران‌ها بکوشند تا مطالعه کرده، مستند و مستدل، معارف دینی را با همان شیوه‌ای که قرآن و عترت بیان کرده است بیان کنند و از طرح مطالب و موضوع‌های سُست به جد بپرهیزند.

,

سرافراز با توجه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص برجام متذکر شد: یکی از مسائلی که این روزها درصدر اخبار با آن مواجهیم، سخنان سخیف و احمقانه رییس‌جمهور آمریکا علیه ایران و ملت بزرگ ایران است.

,

وی با تأکید بر لزوم برخورد انقلابی مسئولان داخلی با ادعاهای غرب اظهار کرد: زمانی که آمریکایی‌ها می‌گویند برجام باید الحاقیه داشته باشد یا اینکه در توافق برجام باید تجدیدنظر صورت گیرد یا می‌گویند صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران هم باید در برجام بیاید، این نوع موضع‌گیری‌ها نیازمند برخوردی انقلابی، شفاف، قاطعانه و محکم مسئولان داخلی است.

,

امام‌جمعه فولادشهر با انتقاد نسبت به وضعیت حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: عرض ما این است که دولت از کارکنان خودش شروع کند ازجمله در بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مهمانداران هواپیماها و کارکنان سایر دستگاه‌ها و ادارات که البته ما نمی‌گوییم همه کارکنان این دستگاه‌ها حجاب خوبی ندارند و هرگز هم‌چنین ادعایی نداریم اما برای مواردی که وجود دارد باید فکری کنند.

,

مسئولان هیئت های مذهبی از توان مبلغان استفاده کنند
حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه باغ بهادران اظهار کرد: امروز دشمنان به‌واسطه تشیع انگلیسی درصدد هستند تا با ورود به عزاداری‌ها به‌نظام و انقلاب و درنتیجه به اصل عزاداری آقا امام حسین(ع) ضربه وارد کنند.

, مسئولان هیئت های مذهبی از توان مبلغان استفاده کنند, مسئولان هیئت های مذهبی از توان مبلغان استفاده کنند,
,

امام‌جمعه باغ بهادران با تأکید براینکه از ورود خرافه به عزاداری جلوگیری شود تصریح کرد: مسئولان هیئت های مذهبی مراقب باشند تا موضوع‌های انحرافی و خرافه وارد برنامه‌هایشان نشود و به‌جای آن همین عزاداری‌های سنتی مثل سینه‌زنی و زنجیرزنی را تقویت کنند.

,

وی بابیان اینکه شعور حسینی لازمه مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت های مذهبی از ظرفیت مبلغان دینی در جهت تقویت فرهنگ عاشورایی به نحو احسن استفاده کنند.

,

فرهنگ با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی متذکر شد: امروز برای نفوذ در سیستم آموزشی ما سند 2030 را طراحی کردند که باید مواظب باشیم این سند پیاده نشود، درست است لغو شده اما زمزمه‌هایی برای پیاده کردن این سند به گوش می‌رسد.

,

امام‌جمعه باغ بهادران با توجه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص کشورمان تصریح کرد: نخبگان آمریکا از داشتن چنین رئیس‌جمهوری احساس شرمندگی دارند و این نشانه ضعف و عقب‌گرد سردمداران جبهه کفر است.

,

وی کدخدا خواندن کشورهایی نظیر آمریکا را اشتباه دانست و یادآور شد: باید به برخی از مسئولان خودمان عرض کنیم که این آمریکا همان کشوری است که  با طنابش می‌خواستید به چاه بروید  که به لطف خدا خود آنان در این چاه افتاده‌اند.

,

خطیب نماز جمعه باغ بهادران تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی را یک اصل اجتناب‌ناپذیر برای کشور دانست و اظهار کرد: آنچه امروز و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب کشور را نجات می‌دهد، تکیه‌بر توان داخلی است و مسئولان ما در چنین شرایطی نباید پای خود را رها و به عصای دشمن تکیه بزنند.

,

 

,

استان هرمزگان

, استان هرمزگان, استان هرمزگان,

 مجالس عزاداری محرم باید کربلا محور باشد

,  مجالس عزاداری محرم باید کربلا محور باشد,  مجالس عزاداری محرم باید کربلا محور باشد,

حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید کربلا محور باشد اظهار کرد: برخی می گویند در مجالس امام حسین(ع) سخنان سیاسی نگویید یعنی نگویید که در زمان ها هم یزیدها و شمرها وجود دارند.

,

وی با بیان اینکه تمام تلاش اهل بیت امام حسین(ع) بر این بود که کربلا در کربلا باقی نمانده و ارزش های در جامعه آشکار شود، افزود: برخی می گویند عاشورا و کربلا را در زندگی خود وارد نکنید در حالیکه خود را ولایی و پیروی رهبری می دانند، این ها افرادی هستند که اگر برای رهبری، ارزش های روز جامعه و نظام دعا کنید می گویند کربلا را سیاسی کردید من نمی دانم این چه برداشتی از ولایی بودن است که می خواهند کربلا در همان سال 61 هجری و درهمان کربلا باقی بماند.

,

امام جمعه کیش تصریح کرد: اگر کربلا در کربلا بماند بعید است که ظالمین از کربلا بهراسند زیرا کربلا را مرده می پندارند که قرار نیست وارد زندگی کسی شود و دیگر ترسی از آن نخواهند داشت.

,

وی تاکید کرد: نباید وقایع کربلا را درسال 61 هجری متوقف کنیم . باید کربلا وارد زندگی ما شود و این وظیفه هیئت های مذهبی است.

,

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید کربلا محور باشد.

,

وی با توصیه به سخنرانان و مداحان بر بازگویی واقعیت های وقایع کربلا تاکید کرد: یک نکته مهم در عزاداری ها این است که همانگونه که شأن اهل بیت و امام حسین(ع) برگزار شود.

,

علیدادی با اشاره به اینکه باقی ماندن تاریخ کربلا در کربلا همان چیزی است که بنی امیه با ارعاب، تهدید و اسارت اهل بیت پیامبر می خواست صورت بگیرد، افزود:  امروز می بینیم در ادامه کربلای حسینی ، 8 سال دفاع مقدس پس از سال ها رقم خورد و کربلای کوچکی در ایران که ادامه راه حسین (ع) است شکل گرفت و بسیاری از جوانان دلیر و ارزشمند این سرزمین در اقتدا به امام حسین (ع) شربت شهادت نوشیدند و از ثمرات آن بروز و ظهور مدافعان حرمی است که از حریم و حرم اهل دفاع کرده و چشم فتنه ای را که  در منطقه به وسیله استکبار جهانی طراحی شده است از حدقه درآورده اند.

,

وی همچنین با محکوم کردن قتل عام مسلمانان میانمار به جرم مسلمانی تاکید کرد: مدافعان حقوق بشری که اگر تعداد محدودی غیر مسلمان به هر دلیل کشته شوند با برگزاری جلسات متعدد آن را محکوم می کنند در مقابل قتل عام مسلمانان بیگناه میانمار سکوت اختیار کرده و حرکتی از خود نشان نمی دهند.

,

امام جمعه کیش با محکوم کردن به مطالبی که رئیس جمهور آمریکا درباره ایران به زبان آورده است، گفت: نسبت های ناروایی که رئیس جمهور نابخرد آمریکا برعلیه ملت ایران برزبان آورده است بسیار سخیف و ابلهانه است.

,

وی تاکید کرد: امروز ملت ایران در مقابل این سخنرانی غیرمسئولانه، بی محتوا و نادرست اعتراض خود را نشان خواهد داد.

,

خطیب جمعه کیش ادامه داد:  سخنرانی های ترامپ همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نشان از درماندگی آمریکا دارد.

,

عاشورا روح امیدواری به انسانهای مظلوم است/ ملت آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم می کنند

, عاشورا روح امیدواری به انسانهای مظلوم است/ ملت آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم می کنند, عاشورا روح امیدواری به انسانهای مظلوم است/ ملت آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم می کنند,

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص)که فرمودند” ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المؤمنین لن تبرد ابدا”، اظهار کرد: محرم و صفر یکی از فرصت های ویژه ای است که علی رغم همه تلاش ها و پژوهش ها، هنوز ابعاد و ظرفیت های مهمی از ان ناشناخته مانده است و آن چه تا امروز به آن توجه شده مربوط به چگونگی برپایی عزای حسینی است و کمتر به عمق و هویت و راهبردهای تحول آفرین آن توجه شده است.

,

میرزایی تأکید کرد: عاشورا، حرکت علیه زشتی ها و فساد است و الگویی برای تنظیم خود با عاشورائیان واقعی است، که چه قدر در تراز آنها هستیم.

,

وی عاشورا را نمایش عظیم امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در طول تاریخ جبهه کفر و عناد با این حرکت مشکل داشتند و به دنبال تحریف یا تغییر آن بودند که عاشورا روح امیدواری به انسانهای مظلوم می دهد و “علیکم بالصبر و الجهاد” ندایی بود که در جبهه مقاومت تنین انداز شد و جبهه کفر و تکفیر را زمین گیر کرد تا جایی که رئیس جمهور آمریکا عصبانیت خود را به خاطر شکست های پی در پی در سخنرانی سازمان ملل نشان داد.

,

امام جمعه پارسیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان و احساس شرم و خفت آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری تصریح کرد: ملت با بصیرت ایران هوشمندتر از اینهاست که با ترفندهای قرون وسطایی آمریکا که تبدیل به عروسکی در دست اسرائیل و عناصر منافق ایرانی شده، صحنه را خالی کند و یا تحت تاثیر اراجیف و لفاظی های آنان قرار بگیرند.

,

خطیب نماز جمعه پارسیان همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و لزوم دقت در مذاکرات، عنوان کرد: مسئولان باید در عمل نشان دهند که تابع رهبر معظم انقلاب هستند.

,

میرزایی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای عزیز و امام راحل اظهار کرد: در بازخوانی جنگ تحمیلی همین بس که وقتی دشمن در ما احساس ضعف کرد موجب تشویق حمله به ایران شد، دشمن در زمینه اقتصادی در ما احساس ضعف کرد و از همان جا ورود پیدا کرده، لذا بر همه مسئولان است که با تکیه بر توانمندی داخلی و گوش به سخنان مقام معظم رهبری، خود را در مقابل چالش های پیش رو تقویت کنیم.

,

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی گفت: در مسیر تکمیل نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت و نظم اجتماعی مسؤلان باید به نیروی انتظامی کمک کنند.

,

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با گرامیداشت بازگشایی مدارس و آغاز سال جدید تحصیلی تأکید کرد: حوزه تعلیم و تربیت بسیار مهم و تاثیر گذار است .

,

امام جمعه پارسیان با اشاره به طرح دریابست برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزی گفت: همه مسئولان ذی ربط به اداره شیلات در این طرح مهم کمک کنند.

,

‌سیستم موشکی ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی دشمنان است

, ‌سیستم موشکی ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی دشمنان است, ‌سیستم موشکی ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی دشمنان است,

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد رکنی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا از نفس افتادن تا ما دچارهوای نفس نشویم و قامت راست کردند تا ما در مقابل قدرتی قامت خم نکنیم، 8سال دفاع مقدس باید درس باشد برای دشمنان حال و آینده که هرگز خیال حمله به کشور ما را در سرنپرورانند.

,

وی افزود: امروز می‌گویند چرا موشک می‌سازید و موشک هوا می‌کنید حتما یادشان رفته صدام با چندین موشک شهرهای ما ازجمله تهران را مورد هدف قرار می‌داد، برخی در داخل دانسته یا ندانسته با دشمنان هم صدا می‌شوند که چه نیازی به موشک دارید؟ چگونه عربستان و کشورهای کوچک دیگر به سلاح نیازدارند اما ما نه، دشمن به دنبال این است که ما هیچ ابزار دفاعی نداشته باشیم.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: اگر امروز موشک دوربرد نداشتیم رژیم صهیونیستی به ما حمله کرده بود، آنچه امروز آن‌ها را از حمله به کشور بازداشته موشک‌های ما بوده است.

,

 رکنی تصریح کرد: آیا کشورهای اطراف ما تجهیزات دفاعی ندارند، حمله به عراق ولیبی زمانی صورت گرفت که آن‌ها سلاح دفاعی نداشتند، ما به هیچ کشور اجازه بازدید از مراکز نظامی خود نمی‌دهیم.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: برخی گمان می‌برند که اگر با زبان خوش با آمریکا صحبت کنیم آن‌ها نیز اینگونه با ما برخورد می‌کنند در صورتی که این‌چنین نیست و مقام معظم رهبری در این‌باره فرمودند، برخی روسای جمهور آمریکا دست مخملی دراز می‌کردند که پشت آن دست، دست چدنی بود.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور عیاش آمریکا با آن ادبیات که لایق خود بود ملت ایران را مورد هجمه قرارداد، یادآورشد: ترامپ چهره واقعی هیأت حاکمه آمریکا را نشان داد که از حقوق بشر هیچ بویی نبردند امروز ما باید هوشیارتر و بیدارتر از گذشته باشیم.

,

دفاع مقدس نماد قدرت معنوی برای ملت ایران است

, دفاع مقدس نماد قدرت معنوی برای ملت ایران است, دفاع مقدس نماد قدرت معنوی برای ملت ایران است,

محمد بارانی خطیب جمعه توکهور-هشتبندی در اجتماع هزاران نفری نمازگزاران جمعه در مسجد جامع جوادالائمه علیه السلام با اشاره به سخنان سراسر کذب و دروغ رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران؛آنرا مایه شرم و تحقیر مردم امریکا و دولت مدعی آمریکا دانست و در تشریح دلایل این عصبانیت آمریکایی ها افزود : عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی در خنثی سازی توطئه های آمریکا در جهان باعث خشم آنها شده است.

,

خطیب جمعه توکهور و هشتبندی به نقشه های آمریکا برای غرب آسیا و به طور خاص برای کشورهای ایران؛ عراق؛سوریه و لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا به دنبال تسلط بر این کشورها بوده و هست اما جمهوری اسلامی هیچگاه این اجازه را به آنها نداده است،اظهار داشت: آمریکایی هر قدمی که خواستند درمنطقه ما جلو بیایند با سیلی محکم جمهوری اسلامی مواجه شدند و هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند و  با مقاومت حزب الله شجاع و مردم سلحشور عراق در این رو کشور هم شکست خوردند و در سوریه هم با وجود هزاران جنایتی که کردند اما جهانیان شاهد زوال داعش و تکفیری ها هستند و اینها همگی نشانه عظمت جمهوری اسلامی است و لذا ازدست ملت ایران عصبی هستند و ما هم به اینها می گوییم ؛ از ما عصبی باشید و از این عصبانیت بمیرید.
بارانی  این عصبانیت آمریکایی ها  را نه از سر قدرت بلکه از موضع ضعف برشمرد و تاکید کرد: اینکه رییس جمهور دلقک و قلدر آمریکا مثل گاوچران های یک قرن پیش در آمریکا ؛هورت و هورت میکند و شاخ و شانه میکشد به دلیل گیجی و حقارت آنها در برابر ملت بزرگ ایران است که در طول این سالها با شکست توطئه هایشان؛ بینی آنها را به خاک مالیده است لذا عقل از دست داده و خارج از عرف و قانون و منطق مشغول زوزه کشیدن هستند.

,
,

وی بااشاره به کلام تاریخی امام راحل مبنی بر شیطان بزرگ بودن آمریکا ؛شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران را موجب ترس و رعب دشمن دانستند و گفت:آقای ترامپ هم قطعا پاسخ سخنان زشت خودرا در عمل از ملت ایران دریافت خواهد کرد و بدانند که ترامپ که هیچ بلکه بزرگ تر از ترامپ هم در برابر ملت ایران هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

,

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی با بیان اینکه برجام را یک قرارداد چندجانبه بین المللی است که با تمام قوت و ضعف هایش توسط طرفین امضا شده است و باید همگی به تعهدات خود عمل کنند ؛به توصیه همگی منتقدان دلسوز در دوران مذاکرات مبنی بر دقت و مشورت مسئولان درتنظیم متن برجام اشاره کرد و گفت: متاسفانه به این توصیه عمل نشد و مذاکرات له طور محرمانه انجام شد و کار به اینجا کشیده شد که حال طرف مقابل هر غلطی میکند ؛نقض برجام محسوب نمیشود اما اگر جمهوری اسلامی تکان بخورد ؛صدای طرف مقابل بلند میشود و ادعای نقض برجام میکنند.

,

وی با انتقاد از تصویب بیست دقیقه ای برجام درمجلس آنرا عجله ای غیرقابل توجیه دانست و اذعان کرد: برجام دارای نقاط ابهام و ضعف های ساختاری متعددی است که به فرموده رهبری عزیز اگر مراقبتِ دقیق صورت نگیرد ؛خسارات بزرگی را برای حال و آینده کشور دربردارد اما متاسفانه با عجله آنرا امضا کردیم و با شتاب بیشتری به مرحله اجرا درآوردیم تا جایی که حتی برخی خطوط قرمز و شروط رهبر معظم انقلاب هم رعایت نشد.

,

وی ضمن اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور محترم در پذیرش برجام،گفت:یکی از شروط رهبری؛ گرفتن تعهد کتبی از رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر پذیرش لغو یکباره تحریم ها بود اما به آن عمل نشد و همین سهل انگاری باعث سوء استفاده و نقض عهدهای متعدد  رییس جمهوری فعلی آمریکا شده است.

,

بارانی برخورد آمریکایی ها در نتیجه برجام را قلدرمابانه و ظالمانه توصیف کردند و در تبیین مواضع دوطرف مخالف برجام در ایران و امریکا؛بیان کرد:مخالفت امثال ترامپ با برجام به دلیل باج بیشتر از ایران است اما حرف مخالفان داخلی توجه و دقت تیم مذاکره کننده در نوشتار متن برجام و عمل به آن است که موجب جلوگیری از سوء استفاده دشمن میشود.

,

بارانی در توصیه ای به مسئولان کشور گفت:مسئولان محترم کشور باید به مسئولین فاسد ایالات متحده امریکا بفهمانند که ملت مقتدر ایران ؛زیربارزور نمیرود و در مقابل قلدران و زورگویان جهانی زانو نمیزند و عقب نشینی در قاموس ملت ایران معنی ندارد.

,

وی با بیان اینکه واکنش عملی به شرارت های آمریکا خواست ملت ایران است و هییت نظارت بر برجام باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشد؛خطاب به ترامپ گفتند:حرف ملت انقلابی ایران این است که برجام برای ما اش دهان سوزی نیست و اگربخواهید آنرا پاره کنید ما آنرا به آتش میکشیم لذا زورگویی و قلدری در آوردن ؛هر کجا بخواهد جواب بدهد در برابر مردم شجاع و انقلابی ایران جواب نخواهد داد.

,

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ؛آنرا یکی از مقاطع فراموش نشدنی تاریخ کشور و انقلاب و نماد قدرت معنوی برای ملت ایران دانستند و با بیان اینکه جنگ یک برکت برای ما بود چرا که ملت مارا آبدیده و در دنیا به دلیل ایستادگی و مقاومت بلند آوازه کرد؛گفتند:در کنار ایمان و توکل بر خدا؛همت مردم و نیروهای مسلح؛و رهبری امام راحل؛عزم و وحدت ملی یک نکته برجسته ای در دوران دفاع مقدس بود که دلها را به هم گره زده بود لذا دیدیم که ملت سربلند و پیروز بیرون آمد و الان هم به همین ویژگی نیازمندیم.

,

بارانی خطاب به آمریکا و دشمنان ملت ایران خاطر نشان کرد:شما رشادت های جوانان مارا در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت دیده اید؛بدانید:مارا تهدید نکنید چرا که ما در مقابل تهدید؛تهدید میکنیم و هر کسی فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در مخیله اش خطور کند باید خودرا آماده دریافت سیلی های محکم و مشت های فولادین از سوی نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران کند و پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضی و تجاوز و بلکه هر تهدیدی پاسخی خواهد بود که آنها را از درون متلاشی خواهد کرد .

,

وی اضافه کرد: اگر دشمن بخواهد غلط اضافی  بکند دیگر در منطقه خلیج فارس دیکتاتوری برای سرکوب ملت های مسلمان باقی نخواهد ماند و این دست نشاندگان شکم باره شما به همراه ناوهای جنگی آمریکایی توسط جوانان انقلابی ایران در اعماق خلیج فارس مدفون خواهند شد و عمر رژیم تارعنکبوتی صهیونیستی هم به ۲۵ سال نخواهد کشید.

,

دفاع مقدس نمادی از عاشورای حسینی است

, دفاع مقدس نمادی از عاشورای حسینی است, دفاع مقدس نمادی از عاشورای حسینی است,

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه شهرستان با تاکید بر روحانی محور بودن مجالس محرم الحرام، بیان کرد: مقصود از روحانی محور بودن مجالس این است که معارف، اهداف و دروس مکتب انسان ساز عاشورا و دانشگاه حسینی در مجالس سیدالشهدا(ع) توسط روحانیون و کارشناسان دین بیان و در جامعه نهادینه شود.

,

جوکار با توصیه هیئات مذهبی به رعایت نظم، توجه به کودکان و نوجوانان، عفاف و حجاب اسلامی و عدم ایجاد مزاحمت برای دیگران افزود: اهمیت به نماز اول وقت بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا باید مورد توجه تمامی هیئات مذهبی قرار گیرد.

,

وی با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: احیاء این دو فریضه الهی که از واجبات و فروع دین می باشد فلسفه قیام امام حسین(ع) بود و آن حضرت امر به معروف و نهی از منکر را از یک واجب فردی به واجبی اجتماعی ارتقا داد.

,

امام جمعه قشم نمایش اقتدار نیروهای مسلح شهرستان در رژه 31 شهریورماه بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس را غرور آفرین دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ، جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در پی جنگ افروزی و آغاز جنگ نبوده اما اگر خطایی از دشمنان سربزند مقتدرانه آنان را به نابودی می کشاند.

,

حجت الاسلام والمسلمین جوکار هشت سال دفاع مقدس را نمادی از عاشورای حسینی و صف آرایی جبهه حق علیه باطل عنوان و ابراز کرد: غیور مردان ایران اسلامی با الگوگیری از فرهنگ عاشورا ولایت محور اند و چشم بر دهان ولی امر دارند که دفاع مقدس و شکست حصر آبادان گواهی بر این مدعاست.

,

جوکار با اشاره به بازگشایی مدارس، ارتباط تنگاتنگ خانواده ها و مدرسه را خواستار شد و ادامه داد: دانش آموزان امانت های الهی در دست خانواده و معلمین هستند که می بایست با تعامل اولیا و مربیان تربیت اسلامی و نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی در دانش آموزان تحقق یابد.

,

وی با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بواسطه ایجاد کاروان مهر و مرتفع نمودن نیازمندی های تمامی مدارس شهرستان، گفت: امید است با همکاری مسئولان، خیرین و بازاریان مشکل فرسوده و تخریبی بودن برخی مدارس نیز حل شود.

,

امام جمعه قشم سالگرد تهاجم آمریکا به مردم افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم را یادآور شد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامل پیام صلح و آرامش در جهان بوده و در پی حمایت از مظلومان و مبارزه با تروریسم برآمده است.

,

جوکار با نادان و ابله خطاب کردن رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ با بیان اراجیف و فحاشی به ملت ایران در سازمان ملل متحد، این سازمان را از محلی برای اتحاد، صلح و آرامش ملت ها به مکانی برای تفرقه تبدیل کرد.

,

جوکار پاسخ رئیس جمهوری ایران اسلامی به سخنان کینه توزانه رئیس جمهور آمریکا را منطقی، مستدل و با بهره گیری از ادبیات اسلامی دانست و اظهار کرد: پاسخ مناسب رئیس جمهوری اسلامی ایران ضعف و شکست آمریکا و عزت و اقتدار ایران اسلامی را برای کشورهای جهان عیان کرد.

,

وی تاکید کرد: انتظار است مسئولان اجرایی کشور همواره مواضعی مقتدرانه و با صلابت اتخاذ نمایند تا از حمایت و پشتیبانی مردم برخوردار باشند.

,

امام جمعه قشم آمریکا را عامل جنایات انسانی نظیر فاجعه میانمار معرفی کرد و افزود: طرح جدایی کردستان عراق، جنگ افروزی ها در منطقه و ایجاد داعش و جریان های تکفری از دیگر جنایاتی است که می بایست آمریکا پاسخگوی آن باشد.

,

جوکار در خصوص دیدار اخیر اعضا مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب گفت: مسئولین مراقب باشند تکیه شان به توان داخلی باشد و پای قدرتمند خود را با عصای خارجی معاوضه نکنند؛ مجلس خبرگان رهبری مطالبه گر اهداف جمهوری اسلامی ایران از مسئولین باشد.

,

وی در خطبه نخست نماز جمعه با تفسیر آیه 32 سوره حج، 23 سوره شوری و آیه120 سوره هود، آیات قرآنی که دلالت بر عزاداری و برپایی مجالس اهل بیت(ع) دارند را تبیین و تصریح کرد: شبهات دشمن در رابطه با مجالس اهل بیت(ع)، اصل دین و مقدسات را نشانه رفته زیرا چنین مجالسی است که ترویج معارف دین و تمیز مسیر حق از باطل را موجب می شود

,

 

,

شعور حسینی مهمتر از شور حسینی است

, شعور حسینی مهمتر از شور حسینی است, شعور حسینی مهمتر از شور حسینی است,

علی بهروزه امام جمعه شهرستان بشاگرد در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه شعور حسینی مهمتر از شور آن است، اظهار کرد: شور حسینی یکی از ملزمات زنده نگاه داشتن اسلام است اما در کنار آن، با دید ریشه ای و عمیق می بینیم این شور در تمام بلاد اسلامی  بر گرفته از شعور و معرفتی است که به واسطه قیام امام حسین(ع) نسل به نسل منتقل شده است.

,

امام جمعه بشاگرد افزود: شور حماسی  همراه با شعور حسینی باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم در مسیر تقوای الهی قرار گیریم و با حفظ و تقویت این دو بال عاشورایی در مسیر خدمت به هم نوع هایمان و سعادت دنیا و آخرت حرکت کنیم.

,

بهروزه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: سابقه نداشته هیچ نظام نوپایی هشت سال درگیر جنگ تمام عیاری شود و سر بلند از آن بیرون آید اما به واسطه جوانان این منطقه اجازه ندادیم یک وجب از مرز های عقیدتی و جغرافیای ما به دست دشمن بیفتد.

,

وی ادامه داد: ما به تأسی از امامان و پیامبرانمان هیچگاه شروع کننده جنگی نبوده ایم و در چنین روزی به دستور صدام و با شلیک مستقیم خود دولت عراق به کشور ما دفاع مقدس آغاز شد.

,

امام جمعه بشاگرد با اشاره به طرح همه پرسی استقلال کردستان عراق، گفت: در ابتدای انقلاب دشمنان ما به سرکردگی آمریکا و انگلیس به دنبال ایجاد تجزیه طلبی در ایران بودند که اکنون شاهد این جریان  در کردستان عراق هستیم که شورای امنیت و تمام تحلیل گران سیاسی پیامدی جز ایجاد مشکلات اساسی و نهادینه کردن یک سنت اشتباه در خاورمیانه و کشور های اسلامی در آن نمی بینند.

,

بهروزه افزود: این شبهات و بحث های جدایی طلبانه در اتاق های فکر اسرائیل و آمریکا برنامه ریزی می شود که بارها توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و حس وفاداری که همه اقوام ایرانی به کشورشان داشتند شکست خورده است.

,

وی با اشاره به سخنان جدید رئیس جمهور امریکا علیه ایران، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا با سخنان جاهلانه خود کشور ایران را تروریست خطاب کرده و اتهاماتی که در شأن شخصیت خودشان است را به جمهوری اسلامی نسبت داده است که بنده به نمایندگی مردم بشاگرد این اتهامات را محکوم می کنم.

,

 

,

اهانت رئیس جمهور آمریکا نتیجه سربلندی ملت ایران در برابر استکبار است

, اهانت رئیس جمهور آمریکا نتیجه سربلندی ملت ایران در برابر استکبار است, اهانت رئیس جمهور آمریکا نتیجه سربلندی ملت ایران در برابر استکبار است,

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری در خطبه های نماز جمعه شهرستان سیریک با تقدیر و تشکر از مواصع صریح و انقلابی رئیس جمهور کشورمان در مقابل یاوه گویی های رئیس جمهور امریکا گفت: تجربه به خوبی نشان داده که وقتی  مسئولان نظام در مقابل  همه  گستاخی ها ،تهدیدها و دسیسه های دشمنان و جهان استکبار  با اقتدار و صلابت موضع گیری صریح و قاطعانه داشته اند دشمنان هم نا امید و هم جرات گستاخی به ملت ایران را نخواهد داشت.

,

وی اظهار کرد: مسئله امروز دنیا و جهان اسلام این است که دشمنان اسلام و در راس همه آنها امریکا و اسرائیل جنایتکار از اتحاد و برادری و برقراری صلح و آرامش در جهان اسلام بیشترین ضرر و زیان خواهند برد و به همین خاطر همیشه به دنبال ایجاد تنش و تفرقه  و بروز حوادثی سازمانی یافته برای سرگرم کردن امت اسلام می باشند.

,

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد:  خدا به صراحت در قرآن همه مومنین و مسلمانان  را به ایستادگی در مقابل زورگویان و مستکبرین فرا خوانده و اگر همه ما به دستورات قرآن و اسلام ناب محمدی عمل کنیم و با موضع قدرت و اقتدار با دشمنان صحبت کنیم دیگر جرات هتاکی و گستاخی نخواهند داشت.

,

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابراز کرد: علت اینکه برخی  تحریم های ظالمانه  از سوی دشمنان به ملت ایران روا شد نتیجه  محاسبات اشتباه برخی مسئولان بود که در مقابل دشمنان احساس ضعف و ناتوانی کردند و همین مسئله موجب شد دشمن با سوء استفاده مواضع خودش را به ما دیگه و تحریم های خواسته شده بر ما تحمیل کند.

,

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: انقلاب ما به برکت رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) الحمدلله توانسته با ایمان به خدا و توکل بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و الگوی گیری از نهضت بزرگ عاشورای حسینی بر همه توطئه ها و نیرنگ های دشمنان فائق شده است.

,

حیدری با بیان اینکه در ایام بازگشایی مدارس هستیم ضمن خدا قوت و خسته نباشید به معلمان ، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش اضافه کرد:  توسعه و رشد یک جامعه در گرو علم آموزی و تقویت بنیه علمی نسل های آن است و اگر این امر محقق شود یقیننا در آینده توسعه و رشد آن به دنبال خواهد داشت و امروز ثمره دستاوردهای انقلاب ما نتیجه خودباوری و توجه به نسل هایمان بوده که به رشد و بالندگی رسیده ایم.

,

 

,

استان فارس

, استان فارس, استان فارس,

ائمه جمعه شهرستان های فارس در نماز جمعه این هفته با اشاره به اظهارات ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل ان را غیر عقلانی  و نشان از شکست دشمنان جمهوری اسلامی دانستند.

اظهارات ترامپ نشانه شکست مفتضحانه دشمنان قسم خورده ایران است


 حجت الاسلام حاج عبدالمحمد رستاد امام جمعه زرین دشت با تشریح فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت در راه امر به معروف و نهی از منکر افزود: گرچه امر به تمامی واجبات، مستحبات و حتی ورزش و سلامتی در شمار امر به معروف و نهی از زشتی ها و پلیدی ها در شمار نهی از منکر  قرار دارد، اما تبعیت محض از دستورات اسلام ناب، ائمه اطهار ( ع ) و ولی فقیه زمان و همچنین مخالفت با یزیدیان زمان از اساسی ترین نمونه های امر به معروف و نهی از منکر و نشانه قرار گرفتن در لشکر سرور و سالار شهیدان است.

خطیب جمعه زرین دشت همچنین به اول مهر ماه و روز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و هشدار داد که مبادا مسئولان آموزش و پرورش و معلمان در رعایت اصول و ارزش های اسلامی و توجه به ترویج فرهنگ غنی اسلام و آموزش صحیح در مدارس غفلت کنند.

وی همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس و دفاع جانانه شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی ایران اسلامی تصریح کرد: با عنایات الهی و رهبری های داهیانه رهبر کبیر انقلاب و رشادت های فرماندهان و لشکریان سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی شکست خفت باری را به صدام کافر و حامیان خبیث رژیم بعث تحمیل نموده و پیروزی شیرین مقاومت را در تاریخ ایران اسلامی تثبیت کردند.

حجت الاسلام رستاد اظهارات بی اساس ترامپ و نوچه های وی را در ادامه شکست مفتضحانه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی ارزیابی و خاطر نشان کرد : بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا قابل اعتماد نیست و باید با تمام وجود در مقابل این جرثومه فساد تا پیروزی کامل ایستادگی کرد.

وی همچنین با گرامی داشت سالروز عروج ملکوتی حضرت آیت ا... نسابه ( ره ) و تشریح زندگی آن روحانی مجاهد در راه ترویج اسلام ناب، شناساندن امام  راحل ( ره ) به مردم منطقه و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز به لحاظ خدمات صادقانه، و دین مداری و انقلابی بودن آن بزرگ مرد مجاهد، آرامگاه ایشان، مامن و پناهگاه درماندگان و نیازمندان شهرستان های داراب و زرین دشت است.

سخنان رییس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل احمقانه و غیرعقلانی بود

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) افزود: باید از تعلقات دنیوی دوری بجوییم و به پیروی از امام حسین(ع) قدم در راه عدالت خواهی و معرفت بگذاریم.

وی ادامه داد: روحیه معنوی و اخلاص و آن هدف واقعی امام حسین(ع)را برای جوانان ونوجوانان تشریح کرده و آن ها را به انجام واجبات از جمله نماز در ماه محرم تشویق کنید.

خطیب نماز جمعه زرقان سخنان رییس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را احمقانه و غیرعقلانی تعبیر کرد و افزود: سران ۱۹۳ کشور جهان با این سخنرانی متوجه عدم تعادل عقلانی رئیس جمهور آمریکا شدند،او در مکانی که برای نگهبانی از صلح جهانی ایجاد شده است از نابودی مردم و نظام کره شمالی سخن گفت و همه دانستند که این یک خیال پردازی بیش نیست  و سخنان غیرعقلانی رئیس جمهور آمریکا باعث تنفر نخبگان آمریکا و همچنین عموم مردم جهان خواهد شد.

امام جمعه زرقان بیان کرد: آمریکایی‌ها با این هدف در جنگ کویت وارد شده و عراق را از آن کشور بیرون کردند و در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کرده و تا امروز که ۱۶ سال از آن لشکر‌کشی می‌گذرد مشغول آدم‌کشی در این کشور هستند و همچنین در سال ۲۰۰۳ با لشکرکشی به عراق به اقدامات مشابه در افغانستان دست زدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب آمریکایی ها آن از همان ابتدا به دنبال خاورمیانه جدید بودند و هدف اصلی آن سوریه، لبنان و عراق بود تا عوامل خود را در این کشور ها مستقر کنند اما آن ها نتوانستند این کشورها را شکست دهند و این باعث عصبانیت آنان شده است.

وی با اشاره به پاسخ گویی رئیس جمهور ایران به ترامپ، افزود: رئیس جمهور ایران توانست پاسخ بسیار محکم و قاطعه ای در سازمان ملل به رئیس جمهور آمریکا بدهند.

خطیب نماز جمعه زرقان با اشاره به هم‌زمانی هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری دهه محرم، ادامه داد: شاید تنهای چیزی که در دوران دفاع مقدس بیشترین تأثیر را در پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل داشت، فرهنگ ایثار و شهادتی بود که برگرفته از قیام امام حسین(ع) بود.

امام جمعه زرقان بیان کرد: امروز آرامش و امنیتی که در کشور حاکم است را مرهون ایثارگری و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران هستیم.

سخنان رییس جمهور آمریکا مثل حرف های یک ارازل اوباش بود

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: شما بهترین امت هستید چون امر به معروف و نهی از منکر می کنید، شما ساکت نیستید، چون روی دینتان غیرت دارید، اگر آمران به معروف و ناهیان منکر بین شما نبودند عذاب الهی نازل می شد. 

وی افزود: اگر می خواهیم شهر ما بهترین شهر، روستای ما بهترین روستا و مردم ما بهترین مردم باشند باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

حجت الاسلام صباحی ضمن گرامیداشت ایام محرم گفت: عالی ترین رابطه، رابطه عاطفی است که با اشک گره می خورد، هیچ کسی در عزاداری برای قیافه گرفتن نیامده، خالصانه ترین و عاشقانه ترین نوع ارتباط را با امام حسین(ع) برقرار می کنند.

امام جمعه خرامه خطاب به روحانیون حاضر در منطقه اذعان داشت: این رابطه را برای مردم بیان کنید، هیئت های عزاداری باید جلوه اقامه نماز، امر به معروف، احترام به بزرگتر و همه خوبی های امام حسین(ع) باشند.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس ادامه داد: دفاعی جز امام حسین(ع) نداریم، هرچه که در جبهه ها بود یاد امام حسین(ع) بود، الان هم بسیجی ها به عشق امام حسین(ع) در دفاع از حرم جان خود را فدا می کنند، گره خوردن هفته دفاع مقدس با عاشورا مبارک است.

حجت الاسلام صباحی به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: سخنان رییس جمهور آمریکا مثل کسی بود که در دعوا کتک خورده، حرف هایی زد که نه در شان رییس جمهور آمریکا و نه در شان یک دیپلمات بود، مثل حرف های یک ارازل اوباش بود.

امام جمعه خرامه بیان داشت: البته چاره ای هم ندارند، در دنیا تنها شده اند، کره شمالی جلو آنها ایستاده، هر کاری می کنند که ایران هراسی کنند، فکر می کردند می توانند عراق و سوریه را تجزیه کنند، کدام آمریکایی به حرف های ترامپ افتخار می کند، صحبت های ترامپ در عرصه بین المللی خجالت آور است و نشان داد که دستشان خالی است.

وی با اشاره به آغاز فصل مدارس و تاکید به نیاز تحول نظام آموزش و پرورش گفت: فردی که در کشور ما دیپلم می گیرد نمی تواند به راحتی قرآن بخواند، 6 سال زبان انگلیسی می خواند ولی نمی تواند انگلیسی صحبت کند، همیشه زنگ ورزش دارد اما چند حرکت ورزشی بلد نیست، نظام آموزشی کشور باید به سمت بهره دهی و ثمر دهی برود.

حجت الاسلام صباحی به تشکیل شوراهای روستا و مسئله انتخاب دهیار اشاره کرد و افزود: رای مردم احترام به شماست، قرار نیست پسر یا داماد شما دهیار شود، این یک توقع غلط است، اعضای شورا نباید اجازه دهند قوم پرستی در امور اجرایی روستا دخیل شود، توانمند ترین فرد روستا را به عنوان دهیار انتخاب کنید.

خطیب جمعه خرامه در تذکری خطاب به نماینده مردم در مجلس گفت: تعرفه برق برای مغازه داران شهرستان خرامه خیلی زیاد است، هزینه برق جوشکاری که در تهران و کرج کار می کند با یک جوشکار خرامه یکسان است ولی درآمد آنها کاملا متفاوت است.
رونمایی از سامانه پیشرفته موشکی خرمشهر نشان از اقتدار نیروهای مخلص ایران اسلامی است

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درخطبه دوم نماز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس واهمیت توجه به تقوای الهی گفت: توجه ورعایت تنها بخشی از تقوای الهی در دوران انقلاب ودفاع مقدس با عث اقتدار وافتخار ایران اسلامی در عرصه های مختلف در سطح جهان شد.

وی افزود: هرچند در دوران دفاع مقدس ایران اسلامی عزیزانی ارزشمندرا ازدست داد اما دستاوردهای گرانبهایی را بدست آورد وهمین دستاوردها باعث سرافرازی ملت ایران درعرصه های مختلف جهانی وسرافکندگی دشمنان ودر راس آن استکبارجهانی وصهیونیستها شد.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در مورد اظهارات ناشیانه وبی اساس رئیس جمهور وحشی صفت امریکا گفت: علی رغم تایید وتاکید گروه 1+5 مبنی بر رعایت وپایبندی جمهوری اسلامی  ایران در توافق نامه برجام تنها رئیس جمهور نادان امریکا ورژیم غاصب وجعلی اسرائیل مدعی نقض برجام از سوی جمهوری اسلامی هستند که این نشان از بعض وکینه سران استکبارجهانی وصهیونیستها نسبت به مردم ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: رونمایی از سامانه پیشرفته موشکی خرمشهر با  برد بیش از دوهزارکیلومتر نشان از اقتدار وافتخار دانشمندان ونیروهای مخلص وجانبرکف ایران اسلامی است لذا آنها نمی توانند ونمی خواهند که پیشرفت واقتدار ایران اسلامی را ببینند وهر روز به بهانه مختلف درپی تصویب تحریم هایی علیه مردم ما هستند.

امام جمعه بیضا با عرض تسلیت وتعزیت فرارسیدن ماه محرم وایام سوگواری سید وسالارشهیدان حضرت سید الشهداء امام حسین«ع» ویاران با وفایش به آغاز هفته امربه معروف ونهی ازمنکر اشاره کرد وگفت:ترویج واحیاء فرهنگ امربه معروف ونهی از منکر نقش مهمی در رفع مسائل ومشکلات فرهنگی واجتماعی جامعه دارد لذا همه احاد مردم ومسئولین به ویژه دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند که در راستای ترویج واحیاء فرهنگ امربه معروف ونهی از منکر تلاش کنند.

آمریکا به هیچ توافق و قانون بین‌المللی پایبند نیست

حجت السلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد ظهر امروز در نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: در زمان بنی امیه به ویژه زمان خلافت یزید، دین در معرض انواع تحریف‌ها و انحراف‌ها بود، به گونه‌ای که اهل شام را آنگونه که خواستند تربیت کردند و دشمنی آنان با اهل بیت زبانزد بود.

امام جمعه فیروزآباد، عنوان داشت: قیام و به ویژه خون امام حسین (ع) چهره اموی را آشکار کرد و روح دیگری را در کالبد دین دمید.

وی ادامه داد: در زمان امام حسین(ع)،حاکمیت فاسد اموی دین رسول خدا را تحریف لفظی و هم تحریف معنوی کردند، تحریف در دین به اندازه‌ای بود که مردم نماز می‌خواندند اما بغض نسبت به قرآن ناطق یعنی امام علی (ع) داشتند و یزید شراب خوار خلیفه مسلمین شده بود

خطیب جمعه فیروزاباد با اشاره به اولین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، گفت: سخنان ترامپ همراه با یاوه‌گویی هایی به ایران اسلامی بود وی نگرش دیوانه‌وار خود را به دنیا آشکار کرد و چهره بدون روتوش آمریکا را به مردم جهان نشان داد.

وی با بیان اینکه برای نهادی چون سازمان ملل که بیشتر عادت به اظهار نظرهای دیپلماتیک دارد، حرف‌های جنون آمیز و به دور از آداب دیپلماسی ترامپ ناامید کننده بود، خاطرنشان کرد: ترامپ نشان داد آمریکا به هیچ توافق و قانون بین‌المللی پایبند نیست.

امام جمعه فیروزآباد ابراز کرد: آمریکا که یکی از بزرگترین زرادخانه‌های اتمی دنیا را دارد، تنها کشوری است که در کشتار مردم از آن در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است، آمریکا همان آمریکایی است که صدها هزار نفر انسان بی‌گناه را با بمب اتم از بین برد.

حجت‌الاسلام هاشمی زاده با اشاره به این مطلب که ترامپ از ایران عصبانی است چون تا قبل از انقلاب، ایران بزرگترین و غنی‌ترین مستعمره آمریکا بود، گفت: مستشاران آمریکایی بابت حضورشان در ایران، حق توحش می‌گرفتند اما الان مردم ایران این اجازه را از شما و آمریکایی‌ها سلب کردند و این ناراحتی قابل درک است.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی باید به سردمداران فاسد آمریکا ثابت کنند که ملت ایران زیر بار زور نمی‌روند و عقب نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد.

خطیب جمعه فیروزآباد با تاکید بر این مطلب که دولت محترم بداند همه مردم با همه تفکرات گوناگونی که دارند و همه جناح‌های سیاسی با همه ایده‌ها و اندیشه‌های مختلف در مبارزه با آمریکا و حرکت‌های انقلابی پشتیبان دولت هستند،گفت: مردم ایران نشان دادند مرد میدان‌های سخت هستند، در جنگ هشت ساله و در ترورها و ناامنی های منافقین در اوایل انقلاب نشان دادند، این مردم از تهدید ترسی ندارند.

امام جمعه فیروزآباد تصریح کرد: اگر مردم انقلابی ایران و دولت و قوای نظامی ایران اراده کند،آمریکا را از خاورمیانه بیرون خواهند کرد
ما مسلمانیم پیرو امام حسین ایم باید راه آقا را دنبال کنیم
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد فقیه امام جمعه  نی ریز با بیان اینکه  قیام توابین و قیام مختار و دیگر قیام ها باعث شد که مردم حرکت کنند و در برابر ظلم و و ستم بیاستند روش آنها را زنده نگه دارند و سبک زندگی آنها سبک زندگی ائمه باشد افزود:  منظور رهبری از سبک زندگی یعنی زندگی ما بر اساس تقوا باشد بر اساس ایمان بر اساس اخلاص باشد در برابر استکبار بیاستیم تسلیم ظلم نشویم زیر بار ذلت نرویم دنبال دنیا نرویم دنیا پرستی آلودگی فساد

وی ادامه داد: ما مسلمانیم پیرو امام حسین ایم باید راه آقا را دنبال کنیم تا توفیق برای ما حاصل بشود  و بتوانیم دشمن را از بین ببریم.

خطیب جمعه نی ریز با اشاره به تذکرات رهبری در زمینه مذاکرات گفت:  آقایان گفتند ما مذاکره میکنیم و از حقوقمان هم میگذریم بلکه تحریم ها برداشته بشود و بتوانند در کشورشان (ایران) کار کنند ولی عملا دیدند که آمریکا زیر بار این حرفها نمیرد ولی باید بدانند ایران اسلامی هم جواب مناسب را خواهد داد .

وی افزود: بدانید رئیس جمهور هم در سازمان ملل بعد سخنان این مرد دیوانه جوابشان را دادند دوره زور و قلدری نیست این هم با ملت شهید داده با ملتی که جوانانشان را فدای اسلام کرده و از همه چیزشان بخاطر اسلام گذشته اند .

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد فقیه امام جمعه  نی ریز خاطر نشان کرد: مدرسه باید جای تربیت باشد جای تعلیم باشد مرکز انسان سازی باشد معلمان ما دبیران محترم ما اعم از برادر و خواهر راه انبیا را دنبال کنند.

باید با ﺗﺄسی از قیام امام حسین(ع)، در برابر دشمنان کنونی، انقلابی عمل کنیم

حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تسلیت این ایام، گفت: شهادت امام حسین(ع) به فرموده پیامبر عظیم‌الشان اسلام، حرارتی در قلب مؤمنین ایجاد می‌کند، چرا که در ایام محرم، خیلی از گناهان و خلاف‌ها کنار گذاشته می‌شود. جوانی که در طول سال خلاف کرده، در ایام محرم به عشق امام حسین(ع)، خلاف را کنار می‌گذارد.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) شخصیتی است که نه تنها شیعه و اهل‌سنت، بلکه تمامی ادیان و مذاهب به ایشان اعتقاد داشته، نذورات می‌دهند و حاجت گرفته‌اند.


امام جمعه شیعیان خنج، قیام امام حسین(ع) علیه یزید را حرکتی انقلابی دانست و گفت: ما نیز باید با ﺗﺄسی از ایشان، در برابر دشمنان کنونی و ظالمان عالم، انقلابی عمل کنیم.

صفایی در ادامه با اشاره به یاوه‌گویی اخیر رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در تریبون سازمان ملل که باید جای دفاع از مردم مظلوم جهان باشد، رئیس جمهور آمریکا می‌آید و از جنایات اسرائیل و دیگر ظالمان عالم دفاع می‌کند.

وی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری اشاره نمود و گفت: معظم‌له در این دیدار، پاسخ بسیار قاطع و کوبنده‌ای به اظهارات وقیح رئیس جمهور آمریکا دادند.

خطیب جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانش‌آموختگان دانشگاه انتظامی، گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که نیروی انتظامی مسیر تکامل خویش را نداوم بخشد. نیروی انتظامی راهش تمام نیست و در مسیر تکامل قرار دارد که لازم است این راه و رویه قانون‌مندی، مقابله با مفاسد اجتماعی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ... را بیش از پیش تداوم بخشد.

صفایی در ادامه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ضمن تشکر از حضور یکپارچه بسیجیان در نماز جمعه، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های دلاورمردان و شیرزنان این سرزمین در برابر هجوم وحشیانه دشمن است. لازم است همواره قدردان خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز باشیم، چرا که امنیت و آسایش کنونی ما، مرهون جانفشانی‌های آن عزیزان می‌باشد.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس یک کتابی را در مسیر تاریخ انقلاب اسلامی باز کرد و برگه‌های طلایی و زرینی را به این تاریخ اضافه کرد که موجب تداوم و تثبیت انقلاب گردید.

امام جمعه شیعیان خنج در پایان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: لازم است دانش‌آموزان عزیز فرصت‌ها را غنیمت دانسته و در کنار دانش‌اندوزی، به کسب معرفت نیز بپردازند. کسی که از امکانات مدرسه به درستی استفاده نمی‌کند، خیانت کرده و در واقع مرتکب فعل حرام شده است.

دفاع مقدس باور و ایمان ما را تقویت کرد

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ماه این ایام بهترین فرصت برای برطرف کردن ناخالصی‌ها و نقاط ضعف خود است، محرم ماه تفکر است، باید خودمان را در عاشورا و کربلا ببینیم، صرف گریه و عزاداری نباشد، ببینیم در کدام طرف قرار گرفتیم.
 وی افزود: یاران سیدالشهداء در میان آنان که می توانستند حسینی بشوند و نشدند حسینی بودند و این کار سختی است، آیا آنان که در مقابل سیدالشهدا قرار گرفتن بی دین بودند، همه دیندار و اهل قرآن بودند.

حجت الاسلام نقوی به سالروز آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از برگ‌های زرین و پر افتخار ملت ماست دفاع مقدس چون برگرفته از عاشورا است مانند آن کهنه شدنی نیست.

وی بر معرفی و مرور ویژگی های دفاع مقدس به صورت خاص و ویژه برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: دفاع مقدس فقط یک جنگ نبود که شروع شد و به پایان رسید، این جنگ یک نبرد کاملا نابرابر بود علیه مردم و نظام ما بود، همه کسانی که در انقلاب از ملت ما سیلی خورده بودند در جنگ از صدام حمایت کردند و در زمانی که انقلاب ما نوپا و ساختارهای نظام به درستی شکل نگرفته بود، حدود 1800 کیلومتر از مرزهای کشور ما را در معرض جنگ قرار دادند.

امام جمعه صفاشهر تاکید کرد: دفاع مقدس باور و ایمان ما را تقویت کرد به اینکه خداوند متعال کسانی که در راهش قدم بردارند و مجاهدت کنند یاری می‌رساند و در مقابل ضعف قدرت‌های دنیا را آشکار کرد که با این همه امکانات در مقابل ملت متحد و متکی به عنایات خدای متعال  و تحت رهبری یک مرد الهی نتوانستند به اهداف خودشان دست پیدا کنند و حتی نتوانستند یک وجب از خاک کشور را تصاحب کنند.

وی با بیان اینکه ما در جنگ انقلاب خودمان را به دنیا صادر کردیم گفت: انقلاب برای این شکل گرفت که به دنیا نشان دهد دین و معنویت می تواند در متن جامعه و حکومت حضور داشته باشد و اینگونه هم شد، ملت ما به دنیا نشان داد با دست خالی می‌توان در مقابل مستکبران ایستاد.

خطیب جمعه صفاشهر سخنان گستاخانه رییس جمهور آمریکا در مقابل ملت امتحان پس داده ایران گفت: از مواضع انقلابی رییس حمهور کشورمان در مقابل این یاوه گویی‌ها تشکر می‌کنم، نظام ما اهل تجاوز نیست اما در مقابل متجاوزان با قاطعیت می‌ایستد ما ملت آزمون داده‌ایم.

هر کس بخواد به نظام جمهوری اسلامی نظر سوئی داشته باشد به جهنم خواهیم فرستاد

 آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه این شهر با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس گفت: درحالی که پیش از جنگ تحمیلی آخرین پیروزی ایرانیان در جنگ های پیش آمده به 170 سال قبل از آن برمی گشت ، در دوران دفاع مقدس بدون آنکه حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بفتد توانستیم پیروز شویم.

خطیب جمعه جهرم در ادامه با اشاره به گرفتاری های مردم مسلمان میانمار با تقدیر از حرکت هلال احمر برای امدادرسانی به آن مردم مظلوم بیان داشت : اسرائیل فتنه انگیز باعث آوارگی 400 هزار مسلمان میانمیاری است و هرگاه مظلومیت مردم آن مناطق را به یاد می آوریم فریاد مرگ بر اسرائیل سر می دهیم.

آیت الله دژکام با اشاره به تحولات منطقه در عراق و سوریه خاطرنشان شد: پس از تضعیف و رو به نابودی رفتن داعش ، دشمنان طرح تجزیه کردستان عراق را مطرح و برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود : دشمنان تعدادی افراد جیره خور و دیوانه را به نحوی تحریک کرده اند تا دست به این اقدامات بزنند . ما مخالف حقوق مردم کرد نیستیم و آنان نیز از مسلمانان و برادران دینی ما هستند اما این بحث تجزیه منطقه کردستان عراق از فتنه های اسرائیل و نباید فریب این نیرنگ دشمان را بخورند.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با ااشره به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل با ابراز تاسف برای سازمان ملل که می خواهد تحت سیطره ی و تهدید آمریکا صلح را کشور های جهان هدیه دهد گفت: این فرد بی مروت نامرد دروغگو خیال کرده است با یک شیطنتی که انجام داده است می تواند مردم را از نظام جمهوری اسلامی جدا کند. این نظام متعلق به خود مردم است و مردم برای این نظام بیش از 250 هزار شهید داده اند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: اگر کسی بخواهد به هر شکلی نظر سوئی نسبت به نظام جمهوری اسلامی داشته باشد کاری خواهیم کرد که با پشیمانی از این دنیا وارد جهنم شود.

وی در پایان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس خاطرنشان شد : نزدیک به 20 هزار دانش آموز در شهرستان جهرم مشغول به تحصیل خواهند شد که در قبال تک تک آنان برای تربیت فرزندانی مؤمن و اسلامی وظایفی داریم.

امام جمعه جهرم خطاب به دانش آموزان نیز گفت: دانش آموزان باید تحقق سند تحول بنیادین را از مدیران آموزش و پروش مطالبه کنند.
ما نمیگوییم تمام شهر را سیاه پوش کنید اما حداقل خیابان های اصلی، ورودی و خروجی شهر را پرچم بزنید

حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب گفت: درست است نوحه خوانی ها و دیگر برنامه ها در هیات بسیار تاثیر دارد اما چه بهتر که منبر ها برگزار شود و هیات مذهبی سعی کنند در آن حسینیه هایی که هنگام نماز مغرب شلوغ است حتما نماز جماعت برگزار کنند.

وی خطاب به شهرداری داراب گفت: ما نمیگوییم تمام شهر را سیاه پوش کنید اما حداقل خیابان های اصلی، ورودی و خروجی شهر را پرچم بزنید که نشانه ای از عزا در شهر خود بزنید.

وی افزود: ارگان ها و ادارات دولتی نیز میبایست در رابطه با سخنان امام حسین(ع) در سربرگ های نامه های اداری را مزین کنند.

امام جمعه داراب از تیم پخش زنده صداوسیمای استان فارس تقدیر و تشکر گفت: شهرستان داراب بیشترین پخش زنده را به خود اختصاص داده بود که بخاطر وجود فیبر نوری هست در چند نقطه داراب وجود دارد.

وی در این رابطه گفت: از فرماندار شهرستان داراب درخواست کردیم که درصورت امکان خط فیبر نوری را به منزل مرحوم آیت الله نسابه در داراب برسانید تا مراسم عزاداری امام حسین در جوار این عالم بزرگ شهرستان بر روی آنتن برود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه