اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

تاریخ گویای جنایتکاری آمریکا است/انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورا است/مردم از مبارزه با استکبار خسته نشده اند

تاریخ گویای جنایتکاری آمریکا است/انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورا است/مردم از مبارزه با استکبار خسته نشده اند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

 

,

تاریخ گویای جنایتکاری آمریکا است/ تقوای الهی ضامن حل مشکلات جامعه اسلامی است

, تاریخ گویای جنایتکاری آمریکا است/ تقوای الهی ضامن حل مشکلات جامعه اسلامی است,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یادگار ماندگار امام حسین(ع) در جامعه باید تسری یافته و حرکت مردم را جهت دهد.

,

وی افزود: گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) امری است که بر اساس آیات و روایات موجب شادی انسان در آخرت می شود و این همان دلیلی است که لزوم عزاداری در سده های مختلف را نشان می دهد.

,

امام جمعه ارومیه، بی توجهی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر را عامل ازهم پاشی جوامع اسلامی دانست و تاکید کرد: این فریضه در جامعه اسلامی جزو اوجب واجبات محسوب می شود و باید به یکی از شرایط اصلی مسلمانی تبدیل شود.

,

وی، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: جانفشانی جوانان این مرز و بوم و اقتدار امروز نیروهای مسلح در سایه قرآن و اهل بیت(ع) توانسته عزت ملی را به همراه بیاورد. مردم و مسئولین باید این عزت و اقتدار را افزایش داده و با همدلی و همفکری به دنبال راهکار حل مشکلات موجود باشند.

,

حجت الاسلام قریشی، همچنین به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرده و گفت: تلاش اساتید و معلمین در آموزش مبانی دینی و معارف اسلامی به دانش آموزان می تواند مشکلات موجود در جامعه را برطرف و رفع کند به همین دلیل جایگاه آموزش در اسلام والا است.

,

وی، در پایان سخنان خود، در خصوص سخنرانی و یاوه گویی های رئیس جمهوری آمریکا ابراز داشت: اینکه ترامپ با جرات تمام به مردم ایران اسلامی توهین و آن ها را یاغی خطاب می کند نشان دهنده خوی ددمنشانه آن ها است که در تاریخ بسیار شاهد این امر بوده ایم.

,

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورا است/مردم از مبارزه با استکبار خسته نشده اند

, انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورا است/مردم از مبارزه با استکبار خسته نشده اند,

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به درس های قیام امام حسین(ع) و عاشورا، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورا است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امام حسین(ع) برای حکومت قیام نکردند بلکه برای اصلاح امت جدش قیام کرد، افزود: همانطور که قیام عاشورا برای نفی حکومت طاغوت بود، انقلاب اسلامی ایران نیز بر مبنای قیام عاشورا و نفی حکومت طاغوت شکل گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه شعار امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی، همان شعار امام حسین(ع) و عاشورا بود، گفت: حکومت اسلامی ما برگرفته از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) است و همانطور که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با یارانش در برابر طاغوت زمان خویش ایستادند، رهبر انقلاب اسلامی ما نیز در برابر طاغوت ایستاد تا به دنیا بگوید که هیچ وقت نباید از طاغوت حمایت کرد و نباید در مقابل طاغوت ساکت نشست.

,

حسن زاده با بیان اینکه بسیاری از افراد در دنیا اکنون از اسلام حرف می زنند ولی نمی دانند که حکومت اسلامی چیست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما اکنون در دنیا طلایه دار اسلام ناب محمدی(ص) بود و تنها حکومت طلایه دار اسلام واقعی در دنیاست.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر تبعیت و حمایت از حکومت اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، حکومت اسلامی را بعد از حکومت امیرالمومنین(ع) در دنیا زنده کرد و باید از این حکومت تبعیت و دفاع کرد.

,

وی گفت: تمام هیئت های مذهبی و عزاداری باید از این حکومت دفاع کرده و در منابر و موعظه های خود به آثار و نقش حکومت اسلامی اشاره کنند.

,

حسن زاده به سخنرانی سخیفانه و لفاظی های ترامپ اشاره و اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در مقابل کفر به سردمداری آمریکای جهانخوار ایستاده است و مردم ایران اسلامی تا ابد و با صدای بلند خواهند گفت که “مرگ بر آمریکا”.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه “مرگ بر آمریکا” تنها یک شعار نیست، تصریح کرد: “مرگ بر آمریکا”  اعتقاد و باور مردم ایران اسلامی است و در هشت سال دفاع مقدس نیز با این شعارها حماسه آفریدند.

,

وی با اشاره به اینکه جوانان و نسل امروز ما کمتر از جوانان اول انقلاب نیستند، افزود: شهید حججی ها از رویش های انقلاب و اندیشه شهید باکری ها و همت ها هستند و امروز نیز این جوانان شهیدباکری ها و همت های دیگری هستند.

,

حسن زاده اظهار کرد: مبارزه تا آخرین لحظه ادامه دارد و تا کفر و باطل است، اسلام و حق نیز وجود داشته و حق و اسلام نیز پیروز هستند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه کسانی که از مبارزه با دشمن خسته شده اند؛ این را به مردم نسبت ندهند، گفت: مردم با تمام قدرت، همیشه در صحنه هستند و با مشت های گره کرده بر دهان آمریکا می زنند همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس بر دهان صدام و حامیانش زدند.

,

وی افزود: عاشورا درسی برای تمام دروان بوده و این عاشورا، محرم و صفر است که به فرموده امام خمینی(ره)، اسلام را زنده نگه داشته است و عاشورا نیز تا روز قیامت ماندنی بوده و خواهد ماند.

,

حسن زاده به توطئه های دشمنان اشاره و تصریح کرد: دشمن، ولایت فقیه را نشانه گرفته است و می خواهد جوانان ما را از فرهنگ عاشورایی و مهدویت دور کند ولی مردم ما با تاسی از فرهنگ عاشورایی و با امید به آینده و فرهنگ مهدویت، از ولایت فقیه پشتیبانی می کنند.

,

مسولین نظام اسلامی باید روحیه انقلابی را در وجود خود پرورش و به جامعه نشر دهند

, مسولین نظام اسلامی باید روحیه انقلابی را در وجود خود پرورش و به جامعه نشر دهند,

حجت الاسلام والمسلمین حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی بر لزوم دقت در محاسبه نفس تاکید کرد و افزود : بیدار شدن از خواب غفلت اولین مسیر حرکت بسوی معنویت و قرب الهی است و در این مسیر آدمی هر لحظه بایست خود را مورد محاسبه قرار دهد و از خداوند بخواهد تا با رحمت بی کران خود وی را مورد عنایت قرار دهد.

,

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت وظیفه آموزش و پرورش را خطیر و مهم برشمرد و اظهار کرد: این نهاد بایستی از هر لحاظ اسلامی بوده و در جهت رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم گامهای موثری بردارد و تربیت اسلامی را در اولویت مباحث آموزشی و پرورشی خود قرار دهد.

,

فصیح نیا در توصیه به معلمان و مدرسین گفت : الگوپذیری از سیره پیامبر و ائمه اطهار را در راس کار خود قرار دهید و از نظر اخلاقی خود را تقویت سازید و از لحاظ اعتقادی و فکری مسیر درست و اسلامی را پیشه نمایید و در نهایت وابستگی فکری به غرب را از وجود و ذهن خود دور سازید چراکه وظیفه هدایت بشریت که همانا شغل انبیاء بوده را بر دوش دارید.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ همچنین به دیدار خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب شعار نه شرقی نه غربی را مبتنی بر اتکال بر توانمندی اقتصادی و فرهنگی داخل کشور معرفی نمودند و در این راستا بایست تمام عزم خود را جزم کرده و با استفاده از نیروهای ارزشی و نخبگان توانمند داخلی از لحاظ اقتصادی و فرهنگی نه تنها به خود متکی باشیم بلکه در دنیا نیز زبانزد باشیم.

,

سخنان رییس جمهور نابخردانه آمریکا نشان از شکست برنامه های استکبار در منطقه دارد

, سخنان رییس جمهور نابخردانه آمریکا نشان از شکست برنامه های استکبار در منطقه دارد,

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: خداوند در شهادت امام حسین(ع) عشق و حرارتی قرار داده است که تا قیامت خاموش نمی شود.

,

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) یکی از درهای بهشت است و هر کسی با آن دشمنی کند بهشت بر او حرام می شود.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان افزود: سخنان اخیر رییس جمهور نابخردانه آمریکا در سازمان ملل نشان از جنایتکار بودن آنها است.

,

به گفته وی آمریکا و سران استکبار عامل اصلی جنایت در دنیا است و با این سخنان نمی توانند خود را عاری از جنایت جلوه دهند.

,

طالبی گفت: سخنرانی اخیر رییس جمهور نادان آمریکا نشان از آن است که برنامه های استکبار در منطقه با شکست مواجه شده است.

,

وی تصریح کرد: آمریکا امروزه تبدیل به عروسکی در دست نتانیاهو شده است و ما شدیدا سخنان ترامپ در سازمان ملل را محکوم می کنیم.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به جنایات دولت میانمار افزود: هرکسی در برابر جنایات سکوت کند خائن است و شدیدا این جنایات را محکوم می کنیم.

,

طالبی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دشمن در جنگ ۸ سال دفاع مقدس می خواست نظام را از بین ببرد ولی ملت ایران با شجاعت خود در برابر دشمنان ایستادند و وجبی از خاک را ندادند.

,

امام جمعه پلدشت افزود: محوریت مراسمات عزاداری باید مساجد باشد تا از معارف سید الشهداء بهرمند شویم.

,

خطبه های نماز جمعه مهاباد

, خطبه های نماز جمعه مهاباد,

امام جمعه مهاباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد امنیت و آرامش امروز کشور مرهون مجاهدت های شهدا و ایثارگران و خانواده گرانقدر این عزیزان است.

,

ماموستا سهرابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اختلافات سران اقلیم کردستان عراق با مسئولان دولت این کشور گفت: حاکمان اقلیم کردستان بر سر موضعات اختلافی باید با حکومت عراق گفت و گو کنند و هر آنچه به مصلحت ملت عراق اعم از کُرد و عرب و شیعه وسنی است را در پیش بگیرند.

,

وی با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان مسلمانان در این موضوع و حمایت رژیم غاصب صهیونیستی از برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان و تجزیه عراق نیز گفت: دشمنان ملت های مسلمان، خصوصا رژیم غاصب صهیونیستی بدانند کُردهای عراقی هیچ نیازی به حمایت و پشتیبانی رژیم جنایت کار و کودکش اسرائیل ندارند و فتنه انگیزی این جرثومه فساد جز برای ضربه زدن به کُردها نبوده و نیست.

,

این روحانی اهل سنت تصریح کرد، به عنوان یک روحانی کُرد به مسئولان رژیم صهیونیستی گوشزد می کنم که بدانند کُردها در هر کجای دنیا که باشند خود را ایرانی می دانند و با اصلتی که دارند مانع دست اندازی دشمنان به وطنشان خواهند شد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار مسلمانان مظلوم و بی پناه میانمار از موضع مقدرانه مسئولان نظام خصوصاً مقام معظم رهبری در دفاع از این مردمان مظلوم و بی پناه تقدیر و تشکر کرد.

,

وی با لحنی تشر آمیز خطاب به حاکمان متحجر عربستان که ادعای رهبری جهان اسلام دارند نیز گفت: آنهایی که چندین سال است با هزینه ها چند صد میلیارد دلاری انواع و اقسام جنگ افزارها و بمب های آمریکایی را بر سر فقیر ترین کشور عربی میریزند ای کاش میشد مقداری از دلارهای نفتی خود را صرف حمایت از مسلمانان میانمار می کردند.

,

 

,

آمریکا سعی دارد ایران هراسی را در دنیا ترویج دهد

, آمریکا سعی دارد ایران هراسی را در دنیا ترویج دهد,

به گزارش نوای چالدران ،امام جمعه چالدران در خطبه های نماز با اشاره به اینکه اهداف اصلی قیام و نهضت امام حسین (ع) احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود افزود : امر به معروف و نهی از منکر بر اساس گفته های قران بر هر مرد و زن واجب است که با داشتن شرایط خاص این فریضه الهی را در جامعه اسلامی پیاده سازنند چرا که پیام امر به معروف و نهی از منکر این است که مومنین و مومنات در جامعه اسلامی نسبت به همدیگر حق ولایت و نظارت با محبت دارند نباید نسبت به همدیگر بی تفاوت داشته باشند .

,

حجت الاسلام آقایی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از این هفته به عنوان یاد آور سالروز رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت : امروز در سایه پیروزیهای بدست آمده در این جنگ نابرابر انقلاب اسلامی به سراسر دنیا صادر شده و ابهت شرق و غرب شکسته شد و ایران اسلامی توانست با اتکاء به توانمندیهای داخلی روی پای خود بایستد.

,

وی با محکوم نمودن سخنان اهانت آمیز رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران اسلامی از ترامپ به عنوان فردی بی منطق و بی استدلال یاد کرد و گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری کشور آمریکا کشور بد عهد و غیر قابل اعتماد است و همواره سعی دارد با با ترفندهای مختلف اسلام و ایران هراسی را در دنیا ترویج دهد .

,

حجت الاسلام آقایی با تبریک باز گشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید بر عموم دانش آموزان و معلمان به اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت : در دین اسلام به فرا گیری علم اهمیت زیادی داده شده است چرا که طلب علم در اسلام واجب است و جزء عبادت محسوب می شود

,

 

,

امام جمعه موقت سردشت بر بازگشایی باشکوه مدارس در شهرستان تاکید کرد

, امام جمعه موقت سردشت بر بازگشایی باشکوه مدارس در شهرستان تاکید کرد,

امام جمعه موقت سردشت در خطبه های جمعه امروز، مدارس را سنگرهای دفاع از کیان اسلامی توصیف کرد و گفت: جشن بازگشایی مدارس باید به صورت باشکوهی برگزار شود.

,

“ماموستا محمد واوی” در خطبه های جمعه امروز شهر سردشت با تبریک بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر تا دیروز مردم ایران در سنگرهای حق علیه باطل با گلوله می جنگیدند اکنون با تغیراتی در نوع مبارزه به جنگ فرهنگی و آنهم با قلم تبدیل شده است.

,

امام جمعه موقت سردشت افزود: مدارس سنگر مدافعان از کیان اسلامی هستند که با تربیت و تعلیم افرادی که در چارچوب دین و قوانین الهی گام بر می دارند سبب رشد و شکوفایی جامعه می شوند و به همین دلیل بایستی جشن بازگشایی مدارس بسیار پرشکوه تر از همیشه برگزار شود.

,

وی در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: امروزه دشمنان با تمامی امکاناتی که در اختیار دارند در صدد نفوذ و توطئه هستند اما با آگاهی رهبر انقلاب و شهادت فرزندان این سرزمین نقشه های آنها نقش بر آب شده است.

,

ماموستا واوی در بخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به کنگره بزرگ حج آن را نماد صلح مسلمانان عنوان کرد و افزود: امسال ۲ کاروان از شهرستان برای انجام فرایض حج اعزام شدند که در سایه امنیت، برنامه ریزی و سیاست های نظام با افتخار و موفقیت به پایان رسید.

,

وی با انتقاد از هزینه هایی که بعد از بازگشت توسط حاجیان صرف می شود گفت: مبالغ هنگفتی صرف میهمانی های حاجیان می شود که امیدوارم با جمع کردن و هزینه کرد آن در مسیرهای درستی همچون ساخت بناهای عام المنفعه بیمارستان و مدارس و یا کمک های جنسی و نقدی به نیازمندان باعث می شود تا در کنار ارتقای سطح زندگی مردم، به الگویی برای نسل جدید مبدل شود.

,

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها اوضاع مسلمانان در میانمار را وخیم ارزیابی کرد و گفت: اگرچه مسلمانان در خاورمیانه هم با توطئه هایی که دشمنان برای آنها برنامه ریزی کرده اند در آشوب و آتش می سوزند اما می طلبد جامعه اسلامی نگاهی ویژه به مسلمانان میانمار که تاوان ایمان و اسلامیت را به دوش می کشند داشته باشند.

,

امام جمعه موقت سردشت از کمک های انسان دوستانه جمعیت هلال احمر ایران به مسلمانان میانمار تشکر کرد و گفت: داعیه داران حقوق بشر و حتی کشورهای بزرگ اسلامی این صحنه های وحشتناک آزار و اذیت در میانمار را مشاهده می کنند اما هیچ واکنشی نسبت به این موضوع از خود نشان نمی دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه