اخبار داغ

همزمان با نخستین روز از ماه محرم؛

لالایی حزین شیرخوارگان استان مرکزی در غم مظلومیت شش ماهه کربلا

لالایی حزین شیرخوارگان استان مرکزی در غم مظلومیت شش ماهه کربلا
امروز در اولین روز از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های استان مرکزی برگزار شد و مادران و کودکان شیرخوار با طفل شش ماهه کربلا همنوا شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ همزمان با نخستین روز از ماه محرم مادران و شیرخوار اراک با طفل شش ماهه کربلا همنوا شدند. در این همایش که با حضور پرشور مادران و کودکان شیرخوار در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد مادران عزادار با پوشاندن لباس سبز رنگ و بستن سربندهایی که به نام‌های حضرت "علی‌اصغر(ع)" و "یا حسین(ع)" و "یا ابوالفضل العباس(ع)" مزین شده بود در غم از دست دادن طفل شش ماهه امام حسین(ع) گریستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

 

,
,
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شازند:

,

بیعت شیرخوارگان شازندی با طفل ۶ ماهه امام حسین(ع)

, بیعت شیرخوارگان شازندی با طفل ۶ ماهه امام حسین(ع),

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری شازند ما، امروز ۳۱ شهریور ماه همزمان با اولین جمعه ماه محرم الحرام، مادران شازندی، فرزندان شیرخوار خود را به حسینیه مسجد جامع شازند آوردند تا در آئینی هر ساله نوزادان خود را بیمه حسینی کنند.

, دیار آفتاب, شازند ما,

مادران شازندی به عشق امام حسین (ع)، شیرخوارگان خود را روی دست هایشان بالا گرفته اند تا او را بیمه نوزادی ۶ ماهه کنند که حسین (ع) بر دستان خود گرفته بود.

,

مادران عزادار شازندی همزمان و همنوا با مادران سراسر ایران اسلامی از اباعبدالله الحسین(ع) مدد خواستند و فرزند شیرخوار خود را نذر یاری قیام صاحب الزمان(عج) کردند و با تمام وجود نوای خود را به صحرای کربلا رساندند.

,
,
, , , , , , , , , , , , , , ,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی در محلات از قاب دوربین

, همایش شیرخوارگان حسینی در محلات از قاب دوربین,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، همزمان با اولین جمعه از ماه محرم, همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهید شش ماهه دشت کربلا در محلات برگزار شد.

, دیار آفتاب,

, ,

, ,

, ,

 

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

خنداب:

,

طنین«نوای لالایی اصغرم»در همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان خنداب

, طنین«نوای لالایی اصغرم»در همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان خنداب,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، مراسم «شیرخوارگان حسینی» صبح امروز، همزمان با سراسر کشور در مساجد و امامزادگان شهرستان خنداب برگزار شد.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری نسیم خنداب,

در این همایش که هر ساله و مصادف با اولین جمعه ماه محرم به یاد طفل شیرخوار کربلا، «علی اصغر(ع)» برگزار می شود، تعداد زیادی از خانواده ‌های خندابی و کودکانشان حضور داشتند.

,

در این همایش مادران خندابی، به یاد طفل شهید کربلا، حضرت علی اصغر(ع) و به نشانه ارادت به امام حسین(ع) و یارانش، کودکان خود را بر روی دستان بالا برده و نوای «لالایی اصغرم» سر دادند.

,

حامد زمانی و مهدی حمیدی‌پور از مداحان و مجریان این مراسم بودند که اشعاری عاشورایی را به امام حسین(ع) و فرزند شهیدش علی اصغر(ع) تقدیم کردند.

,

ساوه:

,

گزارش تصویری همایش شیرخوارگان حسینی در ساوه

, گزارش تصویری همایش شیرخوارگان حسینی در ساوه,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در  مصلی امام علی(ع) ساوه برگزار شد.

, دیار آفتاب, نارخبر،,

علاوه بر مادران بی شماری که شرکت کرده بودند حضور پدران در این همایش از حواشی مراسم بود، مادران ساوجی همراه با مادران بیش از ۲۳۰۰ نقطه ایران و جهان با شیرخوارگان خود در همایش شیرخوارگان حسینی حاضر شدند تا با قرائت نذر نامه فرزندانشان را نذر امام زمان (عج)کنند.

,

 

,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

 

,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

 

,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

 

,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

همایش شیرخوارگان حسینی ساوه

, همایش شیرخوارگان حسینی ساوه,

 

,

خمین:

,

مراسم شیرخوارگان حسینی در خمین برگزار شد

, مراسم شیرخوارگان حسینی در خمین برگزار شد,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از خمین نیوز مراسم شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی(ره)  شهرستان خمین برگزار شد.

, دیار آفتاب, خمین نیوز,

مادران، نوزادانشان را با لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی‌بند یا علی اصغر(ع)، یا حسین(ع) و کلنا عباسک یا زینب به این مراسم آورده بودند تا به یاد روز عاشورا، با خانم رباب، مادر ۶ ماهه امام حسین(ع​) ابراز همدردی و در سوگ حضرت علی اصغر(ع) سوگواری کنند.

,

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگر همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌‌شود.

,

سخنرانی، مداحی، اجرای نمایش تعزیه از جمله برنامه‌های این مراسم بود و در پایان مادران با خواندن نذرنامه، فرزندان خود را نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کردند و پیمان بستند تا فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ کنند.

,
,
, , , , , , , , ,

 

,

فراهان:

,

همایش شیرخوارگان حسینی در فراهان برگزار شد + عکس

, همایش شیرخوارگان حسینی در فراهان برگزار شد + عکس,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ نخستین جمعه محرم به‌ عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گذاری شده و به همین مناسبت همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی صبح امروز در مناطق مختلف شهرستان فراهان برگزار شد.

, دیار آفتاب, فراهان خبر,

 

,

, ,

 

,

فرزندانمان را با محبت اهل بیت(ع) تربیت کنیم

,

حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در همایش شیرخوارگان حسینی شهر فرمهین گفت: امروز آرامش موضوع گمشده زندگی بشر است، فقدان آرامش در کشورهای اروپایی به دلیل نبود معنویات است.

,

وی افزود: برخی گمان می کنند که آرامش را با مادیات می توان یافت اما تنها راه رسیدن به آرامش، ذکر و یاد خداست.

,

فیض کرمیان اظهار کرد: آدمی که همواره به دنبال یافتن آرامش بوده و هست و برای نیل به این هدف به هر راهی متوسل می شود و گاه راه به بیراهه می برد، غافل از اینکه پروردگار عالمیان کلید باب های طمأنینه و آرامش را در کتاب مقدسش به انسان عرضه کرده است.

,

امام جمعه فرمهین بیان کرد: هرگاه جسم و روح انسان در مسیر رشد و تکامل خود به نحو احسن حرکت کند، میوه ارزشمند آرامش در درخت وجود انسان به بار می نشیند در غیر این صورت بحر وجود آدمی دچار تلاطم شده و در بخشهایی از زندگی دچار مشکل می شود.

,

وی گفت: تلاوت قرآن، وضوگرفتن، غسل صبر، ذکر و تسبیح و محبت اهل بیت(ع) سبب رسیدن به آرامش است.

,

امام جمعه فرمهین افزود: محبت اهل بیت(ع) در زندگی سبب می شود انسان به بیراهه نرود، پیامبر(ص) فرمود؛« فرزندان را با محبت اهل بیت(ع) تربیت کنید چرا که بهترین الگو هستند».

,

وی بیان کرد: حضور فرزندان شیرخوار در این مراسم انس و الفت فرزندان شما را با اهل بیت(ع) رقم می زند و همین سبب می شود که در آینده فرزندان صالحی باشند. 

,

فیض کرمیان گفت: اگر بخواهید فرزندان شما تربیت صحیحی در آینده داشته باشند باید آنها را در همین طفولیت با نوای قرآن آشنا کنید و از پخش نواهای غیر مجاز در محیط خانه بپرهیزید.

,

وی اظهار کرد: تجمع امروز و تجدید عهد و پیمان با اباعبدالله(ع) به منزله اطاعت و تبعیت از رسول خدا(ص) و بیان کننده این است که فرزندانمان را بر اساس محبت به پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن تربیت کنیم.

,

 

,

  

, ,

همایش شیرخوارگان حسینی رونمایی از سند مظلومیت کربلاست

,

حجت الاسلام علی رضایی، کارشناس دینی در همایش شیرخوارگان حسینی در روستای عزیزآباد گفت: تمام آنچه که بشریت برای رسیدن به سعادت به آن نیاز دارند بدون هیچ گونه کم و کاست، ثقلین (آیات و روایات معصومین) است، لذا به هر اندازه که از فرمایشات اهل بیت(ع) فاصله بگیریم به همان اندازه در منجلاب معصیت و فساد عمیق تری فرو می رویم.

,

وی افزود: در میان ادیان و مذاهب و مکاتب، هیچ مکتبی کامل تر و پویاتر از مکتب حقه تشیع نیست، زیرا الگوهای خاص ادیان و مذاهب دیگر بسیار محدود است.

,

رضایی اظهار کرد: شیعیان با تمام افتخار در مکتب خود برای پدربزرگ ها الگویی همچون رسول خدا(ص)، برای پدران الگویی همچون امیرالمؤمنین(ع)، برای مادران الگویی چونان حضرت صدیقه طاهره(س)، برای جوانان حضرت علی اکبر(ع)، برای شیرخواران حضرت علی اصغر(ع) و خلاصه هم برای بانوان و هم برای آقایان در هر سن و سالی الگویی ویژه دارد.

,

این کارشناس دینی گفت: در چنین مراسمی روی سخن بیشتر با مادران است که باید در سبک زندگی به مادر مکرمه حضرت علی اصغر(ع)، حضرت رباب(س) اقتدا کنند.

,

وی گفت: طبق آیات قرآن و روایات وارده بحث تربیت فرزند از اهمیت بسیار بالایی در دین مبین اسلام برخوردار است، تا حدی که حضرت ابراهیم(ع) از خداوند درخواست می کند که فرزندانش صالح باشند.

,

رضایی تصریح کرد: در جنگ صفین امیرالمومنین مولا علی(ع) عده ای را نمی کشت و فقط آنها را زخمی می کرد و وقتی علت اینکار را از مولا سوال کردند حضرت در پاسخ فرمودند؛« که من تا هفت پشت آنها را می نگرم اگر در میان نسلشان شیعه و محب ما باشد رشته حیات او را قطع نخواهم کرد».

,

این کارشناس دینی افزود: تربیت فرزندان از حقوق واجبی است و پدر و مادر در این مقوله وظیفه دارند تا آنها را به بهترین نحو تربیت کنند، انتخاب نام نیکو و آموزش تعالیم دینی به فرزندان از وظایف مهم والدین است.

,

وی گفت: تمامی دشمنان، بخصوص وهابیت از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان هراس دارند، ترس آنها از تعلیم و تعلم آموزه های اهل بیت(ع) در این مراسم و دوم هراس شدید آنها از رونمایی و یادآوری بزرگترین سند مظلومیت سید الشهدا(ع) در صحرای کربلاست.

,

رضایی ضمن بیان روضه طفل شیرخوار ابی عبدالله(ع) بیان کرد: بزرگترین درس حضرت علی اصغر(ع) به یکایک ما این است که می باست همگی مطیع دربست و تابع و پیرو بی چون و چرا از امام زمان(عج) خود باشیم.

,

در این مراسم مادران به یاد مظلومیت علی اصغر طفل ۶ ماهه کربلا کودکان را به آغوش کشیده و نوای لالایی سر دادند.

,

مادران با حضور در این مراسم معنوی، کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) روی دستان خود گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریستند.

,

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

 

,

 

,

دلیجان:

,

همایش شیرخوارگان حسینی در دلیجان برگزار شد

, همایش شیرخوارگان حسینی در دلیجان برگزار شد,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پیام دلیجان؛ همایش شیرخوارگان حسینی با حضور جمع زیادی از مادران و فرزندان خردسال آنها در فضایی معنوی در مصلی بقیه الله دلیجان به نحو باشکوهی برگزار شد.

, دیار آفتاب, پیام دلیجان,

در این همایش، مادران ولایتمدار و مومن دلیجانی در حالی که شیرخوارگان خود را سبزپوش کرده بودند به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا حضرت علی اصغر (ع) با مصائب شهدای مظلوم دشت کربلا همنوا شدند.

,

همچنین کربلایی طه ابوالقاسمی از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به مرثیه خوانی پرداخت و سید مجتبی جلالی از سخنرانان مذهبی نیز به فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کرد.

,

 

,

ترویج ارزش‌ های عاشورا و معرفی مظلومیت‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) و علی اصغر (ع) از هدف های اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است.

,

 

,

, ,

, ,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه