اخبار داغ

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران تاکید کردند؛

رئیس جمهور آمریکا «فریبکار» و «سبک‌مغز» است / سیاست لبخند در برابر آمریکای بدعهد جواب نداد / اظهارات ترامپ نشانه ضعف آمریکاست

رئیس جمهور آمریکا «فریبکار» و «سبک‌مغز» است / سیاست لبخند در برابر آمریکای بدعهد جواب نداد / اظهارات ترامپ نشانه ضعف آمریکاست
ائمه جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه سخنان ترامپ بر علیه ایران را محکوم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، ائمه جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه سخنان ترامپ بر علیه ایران را محکوم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

امام جمعه موقت تهران: سخنان ترامپ برگ ننگین دیگری برای آمریکا است

,

 

,

, ,

آیت‌الله کاظم صدیقی لحظاتی قبل در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران که با حضور پرشور مردم خداجو و عزاداران حسینی برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حلول ماه عزای حسینی است. حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام مظهر همه کمالات است و همه امامان ما امام المتقین هستند. بهترین فرصت برای توصیه به تقوا، خویشتن‌داری در برابر گناه، دل کندن از ذخارف دنیا، شناسایی مسئولیت‌های الهی در زندگی فردی لازمه تقوای الهی است.

,

وی گفت: کسی که تقوا ندارد، در دنیا و آخرت پناه ندارد. مفاز، برای متقین است. کسی که تقوا ندارد، عاقبت ندارد. از این جهت از روز اول محرم یک چله را شروع کنیم. یکی از بزرگان ما از روز عاشورا تا اربعین را توصیه می‌کردند.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امام حسین علیه‌السلام اکسیر است، افزود: ما باید در خانه هم تقوا داشته باشیم. اعضا خانواده به هم ظلم نکنند و حریم را نگه دارند. به همسایه‌ها آزار نرسانیم و حتی در مسائب ترافیکی هم مراعات یکدیگر را کنیم.

,

وی بیان داشت: باید تقوا را از خودمان و از داخل خانواده شروع کنیم. کسی که تقوا نداشته باشد آتش می‌گیرد. تقوا، آتش‌نشان است. قرآن کریم توصیه می‌کند که هم خودتان آتش نگیرید و هم نگذارید که بقیه آتش بگیرند.

,

آیت‌الله صدیقی با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: تقوا پیشه کنید تا خداوند روزنه‌های امید و معرفت را به روی شما باز کند.

,

وی گفت: میرزا جواد ملکی تبریزی در کتابش عنوان می‌کند که با شروع محرم، باید در خودمان تغییری احساس کنیم. ایشان ادامه می‌دهد: یکی از فرزندان من با شروع محرم احساس می‌کند که یکی از بستگانش را از دست داده است. این‌ها همه بدون تربیت و ذاتی بود.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: ماه حرام است‌. ایجاد بدبینی، ایجاد نفاق و نمامی را کنار بگذاریم. در کشتی امام حسین علیه‌السلام بنشینیم و از طوفان‌ها در امان بمانیم.

,

وی اظهار داشت: اگر از آغاز با آگاهی و تحت ولایت زندگی کردیم و فرامین ائمه معصومین علیهم‌السلام را در نظر گرفتیم، موفق می‌شویم.

,

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد:  رهبر الهی خودی ندارد و همه زندگی‌اش فلش به سمت پروردگار است. حرکت امام حسین علیه‌السلام هم یک خیزش و یک زلزله و هم سیر با جذبه‌های آسمانی بود. حرکت ایشان مقابله با فساد و براندازی نظام ننگین مادی بنی‌امیه و مبارزه با طاغوت و استکبار زمان بود.

,

 

,

* ویژگی بارز جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن است

,

وی با بیان این‌که در جبهه امامت وحدت، یکپارچگی و توازن می‌بینیم، گفت: هیچ بعد حرکت امام حسین علیه‌السلام نامنظم نبود و هم‌چون ابیات یک شعر بودند‌.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: جمعیت لشکر ایشان زیاد نبود اما کیفیت داشتند. شما همه عالم را یک طرف بگذارید و حبیب ابن مظاهر را هم یک طرف. در نوجوان‌ها حضرت قاسم علیه‌السلام قسم می‌خورد که مرگ حتی از عسل هم شیرین‌تر است.

,

وی بیان داشت: شما ایشان را با جوانانی که در این وادی نیستند مقایسه کنید. شما کجا مثل قاسم علیه‌السلام را در تاریخ مشاهده می‌کنید؟ ، آیا مانند او پیدا می‌شود؟

,

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: حضرت عبدالله علیه‌السلام طاقت دوری از امام زمانش را نداشت و بر سر این موضوع قسم می‌خورد. آیا پنج ساله‌ای همانند او پیدا می‌کنید؟

,

وی ادامه داد: برخی در مملکت ما همانند عمر بن سعد از گذشته‌شان پشیمان هستند. اگر عمر در یکی از جنگ‌ها تیر می‌خورد، پیکرش در کنار عمار یاسر قرار می‌گرفت و جزو انوار آسمانی محسوب می‌شد. کار پشیمان‌شدگان انقلاب به بدجایی می‌رسد.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: او خون امام حسین علیه‌السلام را ریخت تا به ریاست برسد اما بعد از آن حتی خودشان با هم به مشکل خوردند. عمر بن سعد پس از دعوا اعلام کرد که هیچ کسی را خسارت‌دیده‌تر از خودم نمی‌بینم.

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این نظام استکبار همان بنی‌امیه زمان هستند. هر کسی که به همکاری با این‌ها فکر کند و به امام زمانش توجهی نداشته باشد، بدانید که عاقبت خوبی ندارد.

,

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که زهیر جزو دلدادگان ولایت بود، اظهار داشت: وقتی نفس امام حسین علیه‌السلام به او خورد، گفت از اینکه نفس امام زمانم به من کم خورده است، پشیمانم‌. من دنبال بهشت نیستم چرا که عشق امام حسین علیه‌السلام، دنیای من است.

,

وی ادامه داد: امروز سرداران و سپاهیان ما اگر سختی تحمل کردند و خانواده شهید شدند و مجاهدت کردند و امروز سمت و عنوانی ندارند، باز هم می‌گویند که ما کم گذاشته‌ایم و ای کاش بیشتر تقدیم انقلاب می‌کردیم‌.

,

 

,

* آموزش و پرورش و وزارت علوم فرزندان ایران را با امام حسین (ع) و دفاع مقدس آشنا کنند 

,

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: من از مسئولان کشوری به‌ویژه مسئولان آموزش و پرورش و وزارت علوم با همه وجودم تقاضا می‌کنم که بچه‌ها را با امام حسین علیه‌السلام و هشت سال دفاع مقدس آشنا کنند‌.

,

وی با بیان این‌که در دفاع مقدس درب بهشت باز شد و این درب هنوز بسته نشده است، گفت: روحیه ایثار و شهادت در این دوران تقویت شد. شهدای ما همه نماد و نمود حسین(ع) بودند.

,

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: امروز امثال شهید حججی و نامه‌نویس‌هایی که به رهبر معظم انقلاب عطش خودشان را برای حضور در جبهه اعلام می‌کنند، بیانگر گسترش روحیه شهادت‌طلبی است.

,

وی گفت: خلوص دل و اشک جوان‌های فرهیخته ما نشانگر این است که آن‌ها ادامه‌دهنده راه امام حسین علیه‌السلام هستند و ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند‌.

,

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما در ایران انقلاب کردیم اما در سوریه دفاع می‌کنیم. انقلاب ما امروز به آفریقا هم رسیده است. نهضت عاشورای حسینی امروز مرزها را درنوردیده است. امیدوارم که خداوند این روحیه انقلابی را از جوانان و ملت ما نگیرد.

,

وی ادامه داد: خداوند رفیق بی‌بدیلی است. اگر لحظه‌ای به یاد خدا نباشیم، زیان دیده‌ایم.

,

 

,

* برگ ننگین جدیدی برای آمریکا رقم خورد / سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است

,

آیت‌الله صدیقی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: آن‌چه که در این روزها گذشت، برگ ننگین جدیدی برای آمریکا و سخنان سخیف یک آدم سبک‌مغز، ناحسابی، جنگ‌طلب، دروغگو و فریبکار است.

,

وی گفت: مطالب او برای ایران هم فریب‌کارانه و هم دروغ بود. یکی از جراید آمریکا نوشته بود که در صد روز اول دولت ترامپ ۴۴۸ دروغ از او ثبت شده است‌.

,

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این دروغ‌ها بیانگر مطالبی است که رهبر معظم انقلاب است. ایشان فرمودند که این سخنان نشان از عصبانت و درماندگی و سبک‌مغزی او بود.

,

 

,

* آمریکا از داخل به هم ریخته است / شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها اصلی‌ترین دلیل عصبانیت آن‌هاست‌‌

,

وی در ادامه طرح چند سئوال پرداخت و گفت: چرا آمریکا عصبانی است؟ چرا رئیس جمهور آمریکا این‌گونه تند و عصبی صحبت می‌کند؟ امور زیادی بر شکست این‌ها مهر تایید می‌زند. محبوبیت او در سال اولش به زیر ۴۰ درصد رسیده است. حتی اوباما و بوش پسر نیز در سال اول به این میزان منفور نشده بود.

,

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: او از درون به هم ریخته است. شکست ایدئولوژیک آمریکایی‌ها اصلی‌ترین دلیل عصبانیت آن‌هاست‌‌. آن‌ها بعد از فروپاشی شوروی، خودشان را قدرت اول می‌دانستند اما به اذن خداوند امام خمینی(ره) آمد.

,

وی افزود: آن‌ها فکر می‌کردند که دین ظلم‌ستیزی ندارد و نمی‌تواند در بطن زندگی مردم اثر بگذارد. اما دیدند که مردی از جنس نور آمد و توخالی بودن آمریکا را به همه نشان داد.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: شرق و غرب دست به دست هم دادند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند اما موفق نبودند. آن‌ها حتی با نفوذی‌هایی مثل بنی‌صدر هم دیدند که این دین در حال جدی شدن و گسترش در دنیا است و پیامش به همه دنیا رسیده است.

,

آیت‌اله صدیقی در پایان تصریح کرد: این‌ها همه تلاش خودشان را کردند اما نتوانستند‌. حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز عنوان کرد که هر چه تیر می‌خواهید بزنید اما ما ماندگار و شما رفتنی هستید. امام ما فرمودند که قرن فعلی قرن نابودی استکبار است.

,

 

,

امام جمعه موقت ورامین: مسئولینی که برجام را فتح الفتوح می‌دانستند متوجه شدند سیاست لبخند جواب نمی‌دهد

,

 

,

, ,

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه نماز جمعه این هفته بیان کرد: یکی از درس های مهم عاشورا درس معرفت و خدا شناسی است و امام حسین(ع) راه چگونه عبادت کردن را به ما آموختند.

,

وی خاطر نشان کرد: اهل بیت علم الهی دارند و این علوم را برای ما نمایان می کنند و وظیفه ما این است که آن را یاد بگیریم و به همین دلیل نیز به اهل بیت اقتدا کنیم.

,

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: هر چقدر که درگاه خداوند را بیشتر بشناسیم و به این درگاه معرفت بیشتری داشته باشیم آن زمان است که مقام تسلیم و بندگی ما نیز بیشتر می شود.

,

حجت الاسلام محمودی در خطبه دوم نماز جمعه ورامین گفت: عراق در جنگ تحمیلی با تجهیزات و نفرات زیادی از سه محور به ایران حمله کرد.

,

وی با بیان اینکه دفاع مقدس جز طولانی ترین و پر هزینه ترین جنگ های دنیا بوده است، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس هزار روز جنگ مفید داشتیم.

,

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: دفاع مقدس باعث بیداری و پیروزی ملت‌های دیگر شده است به همین دلیل نیز باید با ارائه این الگو جامعه را در برابر توطئه‌های دشمنان آماده کنیم.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: به دشمنان نظام اعلام می‌کنیم اگر نگاه سویی به این نظام داشته باشید مردم مانند هشت سال دفاع مقدس در برابر شما خواهند ایستاد و از حیثیت خود دفاع خواهند کرد.

,

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: دشمنان امروز در عرصه جنگ نرم قربانی می‌گیرند و نمونه آن شبکه‌های ماهواره، مواد مخدر و فضای مجازی است.

,

وی اظهار داشت: برخی درصدد آن هستند که وجهه ورامین را خراب کنند و برخی افراد در ورامین محفل پارتی و یا به اسم ورزش برخی محافل نامبارک را راه اندازی کرده‌اند که باید جلوی این مسائل گرفته شود.

,

امام جمعه موقت ورامین خاطر نشان کرد: امروز امتحان ما سخت تر از دفاع مقدس است و همه باید دست در دست هم دهیم و از فرهنگ خود پاسداری کنیم.

,

وی با بیان اینکه اگر قانون اجرا می شد و حدود الهی حفظ می‌شد امروز شاهد بسیاری از این صحنه‌ها نبودیم، گفت: جای تاسف است که ریاست جمهوری یک کشور بزرگ به دست یک فرد رذل و دارای مفاسد اخلاقی سپرده شود.

,

حجت الاسلام محمودی پس از بیان اینکه مسئولان کشور پاسخ روشنی را از آمریکا دریافت کرده‌اند، گفت: مسئولین که مسئله برجام را با آن همه مسائل اجرایی کردند و آن را فتح الفتوح می دانستند در حالی که در آن سطح نبوده است، امروز فهمیدند که سیاست لبخند با آمریکا جواب مناسبی نمی‌دهد.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: امروز باید مسئولین کشور با تکیه به اراده ملت و فقط به درون کشور اندیشیدن با استکبار مقابله کنند.

,

وی با بیان اینکه ما شعائر سیاستمندی را از مولایمان امام حسین(ع) آموخته‌ایم، افزود: سرمایه ما محرم است و در برابر تهدیدات دیوانگان مستکبر ایستاده ایم و امروز در برابر یزیدیان فریاد میزنیم.

,

 

,

امام جمعه خیرآباد: سخنان ترامپ نتیجه واکنش انفعالی ما است

,

 

,

, ,

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه اول نمازجمعه این هفته بیان کرد: یکی از علت‌های اختلافات دخالتهای بیجای خانواده داماد یا عروس می باشد.

,

امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این دخالتها از سر دلسوزی می‌باشد اما چون شیوه دلسوزی را نمی‌دانیم این دلسوزی‌ها منجر به اختلاف و بعضاً طلاق می‌گردد.

,

وی افزود: یک نکته که زوحین باید بدانند این است که گر چه احترام والدین لازم و بی احترامی حرام است اما آنکه در زندگی باید احترام و حرمت حفظ شود.

,

حجت الاسلام طزری با بیان اینکه احترام به بزرگترها در زندگی باید همراه و موافق همسر خود باشد، گفت: اینکه زنی از شوهر خود قهر کند و به خانه پدر رود و پدر دختر را به آغوش باز بپذیرد و خط و نشان برای داماد خود بکشد این حمایت و دلسوزی نیست این ویران کردن زندگی دختر خود است و بالعکس.

,

حجت الاسلام  طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه گفت:امیداوارم بتوانیم از این مجالس ومحافل روضه امام حسین(ع) نهایت استفاده را ببریم و اهدافی را که امام حسین(ع) بخاطر آن به شهادت رسید را بیش از پیش سر لوح کارهای خود قرار دهیم.

,

امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه حادثه کربلا یک دانشگاه است، گفت: دانشگاهی که در آن درس عزت، ایثار، شهادت و غیرت و استقامت و دینداری و غیره را به مردم می‌دهد.

,

وی تصریح کرد: در دانشگاه امام حسین(ع)، انسان می‌آموزد که زندگی وحیات در بنده خدا بودن است، انسانی که از حیات حیوانی برخوردار است اما بنده و ذلیل دست دیگران است مرده‌ای متحرک بیش نیست و کسی که به شهادت می رسد در مقابل ذلت می ایستد.

,

حجت الاسلام طزری اظهارداشت: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که امروز در اختیار ما قرار گرفته است و ما اگر درست از این گنجینه استفاده کنیم همانند دوران طلایی دفاع مقدس علی‌رغم تمام مشکلات و گرفتاری‌ها به پیروزی خواهیم رسید.

,

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس تمام کفر در مقابل نهال نوپای انقلاب اسلامی ایستاد اما با ایمان به خدا و رهبری امام(ره) و با دستان خالی در مقابل تمام کفر ایستادیم و سرانجام به پیروزی رسیدیم.

,

امام جمعه خیرآباد اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم رزمندگان این بود که به وعده الهی ایمان داشتند و باور داشتند که اگر در مقابل دشمن ایستادگی کنند حتماً شامل نصرت الهی خواهند شد.

,

حجت الاسلام طزری تصریح کرد: امروز باید از کسانی که به وعده های شیطان بزرگ اعتماد کردند و وعده های الهی را نادیده گرفتند پرسید آیا وعده‌های شیطان بزرگ را حق یافتید و آیا شیطان بزرگ به آنچه می گفت عمل کرد.

,

وی اظهار داشت: ایران اسلامی باعث به خطر انداختن امنیت منطقه است و از کشورهای جهان می خواهد که در مقابل این پدیده ایستادگی کنند.

,

امام جمعه خیرآباد در خصوص سخنان ترامپ گفت: این طرز سخن نتیجه سکوت و واکنش انفعالی ما نسبت به عملکرد مسئولان آمریکاست.

,

وی ادامه داد: بیش از چند سال است سران استکبار با زبان توهین و زورگویی با ما سخن می گویند اما متأسفانه جواب دندان شکنی تا کنون به آنان داده نشده است و در بعضی مواقع محترماً با آنان صحبت شده است.

,

ححت الاسلام طزری تصریح کرد: این سخنان نشان دهنده درماندگی و شدت عصبانیت آمریکا از نظام اسلامی است چرا که آنان میلیاردها دلار در منطقه خاورمیانه خرج می کنند تا بتوانند عراق، سوریه و لبنان را به نفع خود تغییر دهنده و به اصطلاح خود خاورمیانه بزرگ یا جدید را بوجود آورند.

,

 

,

امام جمعه اسلامشهر: اهانت‌های ترامپ نشان‌دهنده عظمت جمهوری اسلامی است

,

 

,

, ,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه ۳۱ شهریورماه با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهید حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: امام رضا فرمودند که پدر بزرگوارشان وقتی ماه محرم شروع می‌شد خنده بر لبانشان نمی‌آمد و حزن و اندوه در چهره‌شان بود و چون ۱۰ روز می‌گذشت اوج مصیبت و بکاء ایشان بود.

,

وی ادامه داد: علت اینکه ایام عزاداری از اول محرم آغاز می‌شود همین است سیره ائمه معصومین این بود که از ابتدای ماه محرم عزاداری را آغاز می‌کردند مضاف بر اینکه علما گفتند که اهل بین امام حسین (ع) از اول محرم در ترس و نگرانی بودند چراکه هرلحظه امکان وجود جنگ و شهادت بود.

,

امام‌جمعه اسلامشهر اضافه کرد: مداحان و ذاکران تاریخ صحیح این ماه و زندگانی امام حسین (ع) را برای مردم بیان کنند

,

وی با اشاره به سالروز آغاز دوران ۸ سال دفاع مقدس در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ گفت: دشمنان نتوانستند جلوی انقلاب اسلامی را با هیچ توطئه‌ای بگیرند یکی از توطئه‌ای آنان جنگ تحمیلی بود دومین جنگ طولانی قرن بیستم بعد از جنگ ویتنام بود.

,

حجت‌الاسلام نوروزی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس باید زنده نگه‌داشته شده و به نسل دوم و سوم انقلاب معرفی شود افزود: در دوران جنگ تحمیلی همه کشورهایی که با ایران و اسلام بد بودند، شرق و غرب و استکبار با همه امکانات به صدام کمک کردند با همه این شرایط افتخار پیروزی در این جنگ برای امام و مردم و رزمندگان باقی ماند.

,

وی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز می‌بینند که ایران در دنیا حرف اول را می‌زند به همین جهت ناراحت‌اند. نقشه‌ای که برای خاورمیانه و برای تجزیه عراق داشتند بر باد برفته است به همین دلیل آرام نمی‌توانند بنشینند و در یک جلسه بین‌المللی در سازمان ملل که از همه کشورهای جهان در آن حضور دارند فقط بحث ایران است که این خیلی مهم است.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره به اهانت رئیس‌جمهور امریکا به ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ترامپ همه توان و قدرتش را صرف کرد که به مسئولین ایران اهانت کند و همان‌جا مسئولین کشورمان پاسخ او را دادند این‌ها به خاطر عظمت نظام جمهوری اسلامی است.

,

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس گفت: هم آموزش‌وپرورش و هم اولیای فرزندان دقت بیشتری داشته باشند چراکه فرزندان و دانش آموزان امانت‌های خدا در دست آنان هستند. خداوند ۱۲۴ هزار سفیر و پیامبر را برای تربیت انسان‌ها فرستاد.

,

امام‌جمعه اسلامشهر ادامه داد: اینکه بعضی‌ها می‌گویند به زور نمی‌توان مردم را به بهشت برد حرف غلطی است اگر این‌طور بود خدا لازم نبود پیامبر و کتاب بفرستد. به زور به بهشت بردن واجب نیست ولی واجب است اگر کسی اشتباه می‌کند او را راهنمایی کنیم. باید حرف حق و حقیقت را بگوییم. همان‌گونه که امام حسین (ع) برای نشان دادن راه و سیره واقعی پیامبر و امام علی (ع) قیام کردند به این دلیل که نابینایان به چاه نیافتند.

,

 

,

امام جمعه رباط کریم: رییس جمهور آمریکا درک درستی از سیاست ندارد/ از دولتمردان تشکر می کنم

,

 

,

, ,

حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در خطبه های عبادی سیاسی روز جمعه که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) در دنیا نظیری ندارد چرا که این قیام تنها برای مقابله با ظلم بود.

,

وی افزود: محرم ماه مقابله با منکرات است، باید در این ماه منکرات را کنار گذاشت و امر به معروف کرد.

,

وی اضافه کرد: هر روزعاشورا است یعنی باید هر روز با ظلم مبارزه کرد و اگر بایستیم پیروزهستیم، خداوند وعده داده که ریشه ظالمان را می کند اما مردم هستند که باید بایستند.

,

امام جمعه رباط کریم تأکید کرد: کشور ما به عنوان نمادی برای ظلم ستیزی در دنیا شناسایی شده است، یک زمانی آمدند و در برابر استعمار ایستادند و زمانی دیگر در برابر نظام شاهنشاهی، این ها نماد شجاعت در ایران است.

,

حجت الاسلام محمدی نژاد ادامه داد: ما در کشور اصلاح طلب و اصولگرا نداریم همه آنها یکی هستند باید با یکدیگر متحد باشند اگر این گونه نباشند از هر طرف که  آسیب خواهیم دید.

,

وی در ادامه به نقش رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: جوانان ما در دفاع از وطن نقش مهمی را ایفا کردند و جانهایشان را دادند، امروز نیز در ماجرای سوریه و عراق و … بسیاری از جوانان تمایل حضور در آن مناطق را دارند، این یعنی آشنایی نسل جدید با آرمان های انقلاب و باید قدردان این جوانان و مردم کشور بود.

,

خطیب جمعه رباط کریم به تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم فضای مجازی را از مطالب مفید پر گنیم تا جوانانمان گمراه نشوند، هدف جنگ نرم این است که جوانان را گمراه کند تا تهاجم فرهنگی ایجاد کند.

,

 

,

وی ابراز کرد: قتل مردم مسلمان در میانمار واقعا یک شک عجیب به مرز انسانیت بود، این ها حتی نمی توانند به کودکان رحم کنند پس چرا صدای حقوق بشرشان دنیا را کر و کور کرده است؟

,

وی رییس جمهور فعلی آمریکا را انسانی بدون عقل خطاب کرد و اظهار داشت: آقای ترامپ می گوید برجام بدترین عهدنامه است این در حالی است که در جایی دیگر گفته باید این عهدنامه بررسی شود، تناقض های بسیاری در رفتارهای سیاسی او وجود دارد و دلیلی بر کم سوادی و کم عقلی او است.

,

امام جمعه رباط کریم ضمن قدردانی از دکتر روحانی، تصریح کرد: اقای رییس جمهور در سازمان ملل جواب دندان شکنی به دشمنان انقلاب در دنیا داد و باید قدردان او بود.

,

 

,

 

,

امام جمعه فیروزکوه: ۸ سال دفاع مقدس ما متاثر از محرم‌الحرام و حسین (ع) است

,

 

,

, ,

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، ضمن تسلیت برای ایام سوگواری اباعبدالله(ع) گفت: تقارن هفته دفاع مقدس، دهه اول محرم و هفته امربه‌معروف و نهی‌از منکر می‌تواند پیام‌هایی داشته باشد؛ ما هر چه داریم از محرم‌وصفر داریم؛ کشور و انقلاب ما مدیون محرم است؛ ما هر چه از ایمان و ارزش‌ها داریم از ماه محرم داریم.

,

وی تاکید کرد: ۸ سال دفاع مقدس ما متاثر از محرم‌الحرام و حسین (ع) است؛ فرهنگ حسینی و تاسوعا و عاشورایی ما در جهان صادر شده است؛ امام حسین (ع) برای شیعه و مسلمانان نیست؛ این علاقه به همه مکاتب و ادیان تعلق دارد؛ «یاحسین» گفتن تا «با حسین» ماندن یک نقطه فاصله است؛ ملت ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس ثابت کردند هم یاحسین گو هستند و هم با حسین ماندن را منعکس کردند.

,

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به رشادت‌های بسیجیان و سرداران در دفاع مقدس، تصریح کرد: در دفاع مقدس شاهد رشادت‌های بسیاری بودیم؛ شهید فلاح عزیز در عملیات سرش از تن جدا شد، آن زمان فرمانده گردان فهمید چرا شهید پلاک را بر قمقمه می‌بست؛ اگر شهید محسن حججی برجسته می‌شود یک بخش این است که او را دست‌بسته و پابسته سر می‌برند.

,

وی اذعان داشت: شهدای غواصی که دست بسته زیر خاک شدند ذکر یا حسین بر لب داشتند؛ ترامپ اخیرا اذعان داشت ایران تروریست‌پرور است؛ ترامپ نمی‌فهمد، ما امروز داغی بر دل دشمنان اسلام هستیم؛ ثابت کرده‌ایم ایران اسلامی در جهت امنیت و تعالی منطقه قدم برمی‌دارد؛ امروز امریکا داغ داعش و النصره و تکفیری‌ها را در منطقه دارد.

,

 

,

 

,

امام جمعه شهریار: مجالس عزاداری همراه با منبر و وعظ و خطابه باشد

,

 

,

 

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد گفت: امام حسین(ع) به طور عملی نشان داد، که مطیع خداوند است، قیام امام حسین(ع) سبب ادامه حیات اسلام شد.

,

امام جمعه شهریار با تاکید بر سامان دهی ایستگاه های صلواتی گفت: دشمنان سعی دارند، از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت ما بهره برداری می کنند و لذا باید ایستگاه های صلواتی سامان دهی شده باشد.

,

وی خطاب به هیئات مذهبی گفت: مجالس عزاداری همراه با منبر و وعظ و خطابه باشد، مداحان بزرگوار پامنبری بخوانند، باید سنت های عزاداری ها حفظ شود، بزرگان و مراجع ما بر عزاداری های سنتی و سینه زنی ها تاکید دارند، ساز و آواز را کنار بگذارید، این ها به جای عشق به امام حسین(ع) مردم آزاری است.

,

وی سپس به آغاز هفته دفاع مقدس و نیز آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: دشمن در ابتدای انقلاب احساس کرد که ما ضعیف شدیم و به همین جهت جنگ را بر ما تحمیل کرد، دشمن هرگاه در ماه سستی و ضعف ببیند، بر ما حمله خواهد کرد، نباید سستی به خرج دهیم،مسلمانان نباید خود را دست کم بگیرند، قرآن ما دستور داده است، که خود را دست کم نگیریم.

,

امام جمعه شهریار گفت: در زمینه نظامی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی و اقتصادی نباید خود را دست کم بگیریم، آقا فرمودند، ما مخالف رابطه با امریکا نیستیم، اما رابطه به این معنا نیست، که ما پای سالم خود را کنار گذاشته و از عصای بیگانه استفاده کنیم، کارخانجات را تعطیل کنیم و کارگران ما بیکار شوند و آن وقت از کالاهای خارجی استفاده کنیم.

,

وی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها بر بد عهدی امریکایی ها تاکید کردند، گفت: باید مقابله به مثل کنیم، اگر نقض عهد کردند، ما هم باید نقض برجام و عهد کنیم.

,

سالمی به مطالب سخیف و بی ادبانه ترامپ اشاره کرد و گفت: سخنان ترامپ سبب شرم ساری سیاستمداران امریکا شد، مطالب سخیف علیه کشور ما مطرح کرد، اما رییس جمهور ما موضع خوبی گرفت و مطرح کرد، که رییس جمهور امریکا باید از ملت ما عذرخواهی کند.

,

خطیب امروز جمعه شهریار سخنان ترامپ را به دلیل عصبانیت از شکست های امریکا در داخل کشور دانست و گفت: ملت ایران تا وقتی حسین(ع) ، اباالفضل العباس(ع) و مقام شامخ پیامبر(ص) را دارد، تسلیم نخواهد شد، متاسفانه در داخل کشور، برخی افراد ناپخته نه تنها مدافعین حرم را حمایت نکردند، که گفتند برای پول می روند، این اوج بی بصیرتی است، اما ملت ایران به خوبی سپاس گذار مدافعان حرم و رزمندگان غیور هستند.

,

وی سپس به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: چهار گروه مسئولین، والدین، معلمان و خود دانش آموزان در کسب علم و معرفت نقش دارند، والدین باید بدانند که معلمان و مسئولان مدارس به کمک آن ها برای علم آموزی فرزندان نیاز دارند، مسئولین و معلمان نیز بدانند، که جمله جمله آن ها برای بچه ها نسل ساز و سرنوشت ساز است، باید بدانند که فرزندان در دست آن ها امانت هستند.

,

سالمی به ثبت نام ۱۳۶ هزار دانش آموز در شهریار، گفت: پیش بینی می شود که این تعداد در سال جاری به ۱۴۳ هزار نفر برسد، این تعداد در بین شهرستان های کشور که مراکز استان نیستند، بی سابقه است.

,

 

,

امام جمعه بخش گلستان: اهانت گستاخانه دولت آمریکا سبب انزجار ملت ایران شده است

,

 

,

 

,

, ,

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌محمدی امام جمعه موقت بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود، نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و بیان داشت: یکی از دلایل موفقیت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس حفظ تقوای الهی و ایمان به خداوند می باشد.

,

وی در ادامه باتاکید بر اهمیت دفاع مقدس و دستاوردهای آن، گفت: می بایست جوانان خود را با شهدا و آرمان‌های پاک آن‌ها آشنا کنیم، تا علاوه‌بر بالا بردن آگاهی آن‌ها نسبت به مسائل اطرافشان، از غرب‌زدگی و گرایش آن‌ها به فرهنگ غربی جلوگیری گردد.

,

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌محمدی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور آمریکا عاقلانه نبود، اظهار داشت:ترامپ با این گزافه‌گویی‌ها تنها شخصیت جاهلانه خود را در مقابل جهانیان به نمایش گذاشت.

,

وی به برگزاری راهپیمایی سراسری در پاسخ به چرندیات دونالد ترامپ اشاره کرد و تاکید داشت: اهانت بیشرمانه و گستاخانه دولت آمریکا سبب انزجار عمومی مردم ایران و تقویت حس همبستگی میان مردم و مسئولین شده است.

,

امام جمعه موقت شهرگلستان همچنین با اشاره به لزوم شرکت حداکثری شهروندان در راهپیمایی، تبیین کرد: شهروندان بهارستانی می بایست با حضور حداکثری خود بار دیگر  حماسه آفرین شوند، و ولایتمداری خود را به نمایش بگذارند، چرا که راهپیمایی امروز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

,

وی درپایان باتوجه به اینکه ماه محرم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: سعی کنید از عزاداری و سوگواری در این ایام نهایت استفاده را ببرید، اما به گونه‌ای نباشد که هیئت‌های عزاداری سبب آزار و اذیت همسایه‌ها شوند یا به دلیل شرکت در مراسم‌های عزاداری از انجام واجباتی نظیر نماز غافل شویم.

,

 

,

 

,

امام جمعه قرچک:جنگ ۸ ساله حقیقتا یک گنج تمام نشدنی است

,

 

,

, ,

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یاد اور رشادت ها ، شجاعت ها ، ایثارگری های مجاهدان مخلص و نستوح راه حق و حقیقت را گرامی میداریم رحمت خداوند به ارواح طیبه شهیدانی که اهل یقین بودند تسلیم حق و مطیع ولی حق بودند با خدای خویش معامله کردند احیا عند ربهم یرزقون شدند تا جامعه و بشریت را زندگی مرده و بیجان و پست احیا کنند و درود خداوند بر جانبازان عزیز ، ازادگان سر افراز و ایثارگران دلاور و خانواده های عزیز شهدا و جانبازان مخصوصا خانواده های ارزشی که رنگ نگرفتند راه دنیا نشدند بی تفاوت نیستند بلکه مقدس ماندند مطیع امامشان هستند. وی گفت؛ رزمندگان اسلام حرمت و شعون را و زحمات خودشان را حفظ کردند ، گمنام زندگی میکنند ، هیچ ادعایی ندارند ، ولی اشنای عرشیان اند ، با روی سفید دوستان شهیدشان را ملاقات میکنند ، در صحنه اند ولی اهل نمایش و صحنه سازی نیستند ، پیروز مندان دو جبهه جبهه جهاد اصغر و جبهه جهاد اکبر هستند.
وی با اشاره به سخنان امام راحل بیان کرد: ما در جنگ ریشه های انقلاب اسلامی مان را محکم رکردیم ، ریشه های انقاب ما اسلام ناب محمدی است .

,
,

امام جمعه قرچک تاکید کرد : این جنگ ۸ ساله حقیقتا یک گنج تمام نشدنی است ، اگر امروز ندای توحید و نوای غدیر و فریاد عاشورا از بلندگو های انقلاب در دنیا طنین انداز است به برکت خون های مقدس شهدا است ؛ به برکت قداست دفاع ما است ، چرا مقدس است ؟ دفاع از چه بود ؟ اب و خاک ، نان پنیر اب و برق، زرق و برق دنیا ، رقص و اواز یا دفاع از توحید بود ، دفاع از غدیر بود ، دفاع از منطق عاشورا بود ، دفاع از امام حسین (ع) بود ان قدرتی که توانست به دوران امپراطوری و استبدادی و استثماری خاتمه دهند قدرت ایمان و ارزش ها و مقدسات بود .
وی تصریح کرد : سلاح هسته ایی در مقابل سلاح ایمان ملت ما هیچ جایگاهی ندارد ما موضع و منطق و هدفمان را در جنگ بدنیا اعلام کردیم ؛ جان عقیده ما دو کلمه است لا تظلمون ولا تظلمون نه ظلم کنید و نه مورد ظلم واقع گردید ؛ ان منطق امروز پدر استکبار را در اورده و عصبانی کرده است ؛ این منطق است که دنیای زور به صراحت اعلام میکند با وجود رهبری با بصیرت و شجاع در ایران ما نمیتوانیم به خاسته هایمان برسیم.
وی افزود: افسوس که در داخل قدر اندیشه ناب و موثر این امام و رهبر الهی را نمیدانیم دوست و دشمن به این جایگاه ضربه میزنند دشمن با کینه ، غرض ورزی دوست با نفهمی و خودپسندی حضرت اقا فرمود : علت نطق ابلهانه ، زشت ، سخیف و ادبیات گانگستری و سراسر دروغ محض ، رییس جمهور امریکا علت اصلی اش عصبانیت و درماندگی و سبک مغذی انها است.
اسماعیلی گفت: سخنان ترامپ برای ملت امریکا افتخار امیز نبود یعنی مایه ننگ بود ، و باید نخبگان امریکا از داشتن چنین رییس جمهوری احساس شرم کنند حضور و تأثیر ایران موجب محقق نشدن طراحی ها امریکا و رژم صهیونیستی در منطقه شده است و همین دلیل عصبانیت انها است .
وی افزود: چرا دشمن اینقدر گستاخ شده است مقام معظم رهبری۹از اول انقلاب همواره بر ارتباطات گسترده با دنیا تأکید داشته اند اما میگویم پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید ، اشکالی که نسبت به مذاکرات هسته ای داشته و داریم و در جلسات با مسئولان طرح کردیم این است که مذاکره اشکالی نداشت اما باید مراقبت و دقت لازم انجام میگرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی طرف مقابل انجام بدهند نقض برجام محسوب نشود اما هر اقدامی ایران انجام دهد نقض برجام محسوب شود باید با اجازه انها نفس بکشیم ، حضرت اقا نکاتی را که در جمع اعضا مجلس خبرگان بیان فرمود : این مطالبات به حق همه مت است ، همه باید طبق فرمایش امام و مقتدایمان را یاری کنیم این نکات هم باز حاکی از عدم تبعیت دارد ، عدم رضایت ولی ما دارد ، امام جمعه قرچک بیان کرد: باید میزان پیشرفت ها و پسرفت ها را در مسیر حرکت به سمت اهداف انقلاب ارزیابی و بر اساس ان ا دستگاه های مسئول مطالبه شود ، به برخی از مهم ترین موارد اشاره شده است پالاش کشور و فرهنگ ان از امیختگی با فرهنگ منحط غرب ، اقتدار اقتصادی و قدرت خرید مردم ، عدالت ، مبارزه با فقر تقسیم صحیح ثروت ، حراست از روحیه انقلابی و تدین مردم ، همه ملت این مطالبات رهبر عزیز که بحق و اهداف انقلاب است را دنبال خواهد کرد .
وی در پایان تاکید کرد: نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن بسیار خطر ناکتر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است ، اصلاً امنیت فکری و فرهنگی به خطرو افتد ، امنیت اقتصادی و جغرافیایی به خطر می افتد ، ما تا پای جان و با بصیرت برای همیشه مرگ بر آمریکا فریاد خواهیم کرد.

,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه باقرشهر: در عزاداری‌ها به دفاع مقدس توجه داشته باشیم چرا که دفاع مقدس در واقع استمرار عاشورا و کربلاست

,

 

,

, ,

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه پس از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان موضوعات مربوط به ایام محرم پرداخت و گفت:امام خمینی فرموده عزاداری حضرت سیدالشهدا از عقرب قربات است یعنی عزاداری حضرت اباعبدالله خیلی ارزشمند است و بهترین وسیله برای نزدیکی انسان به خداوند است.

,

️ وی در ادامه گفت: خوشا به سعادت کسانی که در این عزاداری شرکت میکنند و مصاعب این عزیزان را میشنوند و اشکشان جاری می شود،

,

امام جمعه باقرشهر در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: توصیه برای همه افراد که خشم خود را کنترل کنند که این کنترل می تواند از بروز بسیاری از دعوا و درگیری ها در هر زمینه را جلو گیری کند. در خانواده در محل کار هر کس هرجا اختلافی پیدا می کند وقتی دو نفر با هم تصادف می کنند، این توصیه برای همه آنهاست پیامبر فرمود ای مسلمانان بین خودتان اینگونه باشید خشم خود را فرو ببرید و کنترل کنید، چرا که بسیاری از پرونده ها میتواند در دادگاه ها تشکیل نشود.

,

وی در ادامه افزود: امروز روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) بود من تشکر می کنم از همه عزیزانی که امسال در مراسم حضرت علی اصغر شیرخوارگان حسینی که در مصلی شرکت کردند، مادران با فرزندانشان که در این مراسم هم با استقبال خیلی خوب و هم نظم بسیار زیاد برگزار شد.

,

آیت اله موسوی گفت: امروز اول محرم اول هفته دفاع مقدس اس، امسال اول محرم با هفته دفاع مقدس تقارن دارد و ما باید در عزاداری ها به دفاع مقدس توجه داشته باشیم چرا که دفاع مقدس در واقع استمرار کربلاست، استمرار عاشوراست و خصوصا رزمنده گان اسلام و هشت سال دفاع مقدس همه با شعار امام حسین (ع) با یاد عاشورا به جبهه ها عزام می شدند، عملیات ها را با روزه امام حسین آغاز میکردند.

,

️ وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز در مراسم رژه منطقه حرم حضرت امام(ره) برگزار شد که تلفیقی بسیار زیبا و منطقی از محرم و دفاع مقدس ایجاد کرده بودند، این رژه زیبا نشان داد که این نیروهای مسلح این مردم حسینی هستند.

,

امام جمعه باقرشهر در بخش دیگر سخنان خود در باره محرم گفت: چون روز اول محرم از امشب آغاز می شود بنده توصیه هایی دارم، توصیه اول به همه به ویژه هئیت امنای عزاداری برادارن و خواهران اخلاص داشته باشید فقط و فقط برای رضایت پروردگار و برای زنده نگه داشتن یاد و نام حضرت اباعبدالله الحسین و مکتب تشیع کارتان را انجام دهید برای خدا. دوم؛ یادمان صاحب اصلی عزاداری‌ها حضرت مهدی (عج) است. سوم؛ عزاداری سنتی که هرسال تاکید میکنم عزاداری سنتی، نماز جماعت، سینه زنی، قرآن منبر امام حسین را زنده نگه دارید روحانی مبلغ دعوت کنید و مراسم‌ها را با منبر آغاز کنید. چهارم؛ دعوت عزادارن امام حسین(ع) به نماز جمعه فراموش نشود. اگر ما امروز با امنیت کامل نماز جمعه را برگزار میکنیم بخاطر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و عزاداری‌هایمان باید در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی، رهبر و مرجعیت باشد. که اکثریت هئیت‌های ما همین است ولی متاسفانه گاهی خبرهایی شنیده میشود که در فلان هئیت گفته شده ما با نظام کاری نداریم با فلان شخصیت کاری نداریم مگر میشود. الان باید عزاداری‌‌های باید در راستای تقویت نظام باشد باید در جهت تقویت رهبری باشد. ششم؛ احترام به پیشکسوت ها و پیرغلامان. هفتم؛ مهربانی با بچه‎ها و نوجوانان. هشتم؛ رعایت زمان عزاداری تا عزاداران خسته نشوند. نهم؛ نماز ظهر عاشورا فراموش نشود. دهم؛ پرهیز از امور وهم آمیز در هیات ها از قبیل قمه زنی. یازدهم؛ پرهیز از شمایل ائمه. دوازدهم؛ پرهیز از حمل علم های سنگین. سیزدهم؛ پرهیز از نصب تصاویر اموات در ابعاد بزرگ. چهاردهم؛ تجمیع هئیت های نزدیک به حسینه ها. پانزدهم؛ امربه معروف و نهی از منکر. شانزده رعایت حجاب اسلامی. هفتدهم؛ رعایت نکات ایمنی برق، گاز موقع محل پرچم هایی که فلزی هستند. هجدهم؛ توجه به توصیه های امنیتی و انتظامی.

,

آیت اله موسوی در پایان ضمن اشاره به بی ادبی رئیس جمهور آمریکا گفت: مقام معظم رهبری در جمع خبرگان فرمودند: نخبگان امریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم میکنند و واقعا هم برخی از بزرگان امریکا و نخبگان امریکه اظهار شرمندگی کردند و سپس فرمود حرف های ابلهانه و بسیار زشت و سخیف با ادابیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض و با آشفتگی ریاست جمهوری امریکا از درماندگی، سبک مغزی و عصبانیت آنهاست هر سناریویی که پیاده کرد موفق نشد و الان از روی ناراحتی یاوه گویی میکنند. ریاست جمهوری ایران هم در سازمان ملل پاسخ دادند و فرمودند: ادبیات جاهلانه رئیس جمهور امریکا علیه ملت ایران در شان سازمان ملل نبود.

,

 

,

 

,

امام جمعه شهرری: اظهارات ترامپ نشان ضعف و درماندگی آمریکا است

,

 

,

, ,

 حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است این دو فریضه الهی تنها برای هفته ماه محرم نیست بلکه برای تمام طول سال است.

,

وی افزود: در این فرصت ایام عزاداری به همان میزان که عاشورا امتیازاتی دارد آسیبهایی هم دارد که باید به عنوان منکر تذکر داده شود. آسیبهای این عزاداری ها شامل اوردن آلات لهو و لعب در مراسم عزاداری است. آهنگ های محزون خوب است اما نباید از ابزار و آلات لهو و لعب استفاده شود و یا اینکه برخی مواقع برهنه کردن عزاداران در برابر نامحرمان ناپسند است.

,

امام جمعه شهرری تصریح کرد: از جملهآسیب ها آزار و اذیت مردم با بلند کردن صدای بلندگوها در آخر شب است و هر چیزی که مایه آزار دیگران شود گناه کبیره است مبلغان و مداحان نیز باید مستند سخن بگویند.

,

شاهچراغی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در تاریخ ملتها مقاطعی است که در آن مقاطع باید به عنوان سرمایه و گنج ها یاد کرد ما در دفاع مقدس سرمایه های بزرگی داشتیم و با همین سرمایه در خارج دشمنان و در داخل فتنه گران را نا امید کردیم.

,

وی ادامه داد: ما در دفاع مقدس چیزهای مهمی به دست آوردیم و افتخاراتی که برای ما پیشامد فرهنگ انقلابی مبارزاتی و حماسی بود، کسب کردیم و این فرهنگ مقاومت صبوری و شهادت در راه خدا و فرهنگ مقابله با مستکبران نتیجه همین جنگ بود.

,

امام جمعه شهرری درخصوص بازگشایی مدارس بیان کرد: لازم است والدین با مدارس همکاری داشته باشند تا فرزندان به درستی تربیت شودند و والدین باید در طول سال مراقب اخلاق و تربیت آنان باشد . مواظب فرزندانتان باشید در طول مدرسه منحرف نشوند دزدانی در مسیر وجود دارد باید مراقب باشند با چه کسی دوست هستند.

,

شاهچراغی با اشاره به اظهارات ترامپ، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم وضع ترامپ را در سازمان ملل بیان کنیم در گذشته ما لاتهای چاله میدان داشتیم که با چاقو سر چهار راه می ایستاند ترامپ در سازمان ملل مانند یک لات چاله میدان وارد شد.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: این حرفهایی که ترامپ بیان می کرد نشان از ضعف امریکا است نه قدرت آن. این درماندگی دلیلش پیروزی مقاومت در عراق سوریه و لبنان است. اگر بشریت خطری را باید احساس کند از ایران و مقاومت نیست بلکه از موجود خطرناکی مانند آمریکا باید باشد که مانند گاوی است که شاخ دارد ولی عقل ندارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه