اخبار داغ

فرازهایی از مهم‌ترین سخنان ائمه نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

فرازهایی از مهم‌ترین سخنان ائمه نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی
نماز جمعه این هفته نیز در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی و با حضور گسترده مردم برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛نماز جمعه این هفته نیز در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی و با حضور گسترده مردم برگزار شد که فرازهایی از مهم‌ترین سخنان ائمه جمعه شهرستان‌های شهرستان‌های خراسان رضوی را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

مشهد؛

, مشهد؛,

سخنان ترامپ در سازمان ملل نمایانگر "عصبانیت و استیصال" است

, سخنان ترامپ در سازمان ملل نمایانگر "عصبانیت و استیصال" است,

 

,

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: معنای اصلی وکیل یعنی آن عنصری که نسبت به غیرخودش، اختیارات به وی واگذار شده و ممکن است در یک امر خاص و یا در تمام امور زندگانی باشد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این نکته که انسانی که دلداده حق و سرسپرده خداوند است و در درون دل و جان و قلبش هیچ معشوقی جز خدا نیست، بیان داشت: این فرد همه هستی خود را برای خدا می‌دهد و چطور ممکن است شیطان بر یک چنین انسانی مسلط شود؟ وقتی خدا وکیل یک چنین انسانی است و وی نیز همه چیزش را در راه خدا قرار داده است اسیر شیطان نمی‌شود.

,

 

,

آیت الله علم الهدی با طرح این پرسش که آیا شما هیچ وقت حاضر هستید فرزند خود را به دست دشمن بسپرید؟، ادامه داد: شما اگر قدرت داشته باشید اجازه می‌دهید دشمن شما بر عزیزترین عزیزان شما مسلط شود؟ وقتی خدا از پدر و مادر مهربانتر است چطور بنده خود را در اختیار شیطان قرار می‌دهد؟ آیا همه انسانها این گونه هستند؟.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: امروز روز نخست محرم است، روان پاک و ولایتمدار سیدالشهدا(ع) در گودی قتلگاه قرار داشت و اینجا پیام رسید این نفس مطمئنه، به سوی خداوند متعال بیا و تابلو و نمایشگر شفاف عباد خداوند متعال باش. اگر امام حسین(ع) مظهر عبادی است تا کجا در دلدادگی به حق رفت و در سرسپردگی به عشق پروردگار رفت؟.

,

امام رضا(ع) 10 روز عزاداری سیدالشهدا را تاسیس کردند

, امام رضا(ع) 10 روز عزاداری سیدالشهدا را تاسیس کردند,

 

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به موسس عزاداری سیدالشهدا(ع) در دهه اول محرم امام هشتم(ع) است، گفت: وجود اقدس امام هشتم(ع) این دهه را برای 10 روز عزاداری سیدالشهدا(ع) تاسیس کردند و این مهم در زیارت امام هشتم(ع) نیز آمده است.

,

 

,

آیت الله علم‌الهدی با بیان این موضوع که امام رضا(ع) نخستین روضه‌خوانی بودند که روز نخست محرم روضه سیدالشهدا(ع) را قرائت کردند، ادامه داد: آنچه مهم است این است که این شهادت و مظلومیت به چه قیمتی تمام شد؟ در میان تمامی فرمایشات امام حسین(ع) قبل از کربلا این بود که ایشان صبح روز عاشورا تمام محور انقلاب و نقطه تکلیفی را مشخص کردند و آن در یک جمله بود که فرمودند شما را به صبر و جهاد دعوت می‌کنم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: مقاومت کنید و جنگ کنید و مبارزه این تز اباعبدالله(ع) متعلق به کربلا نیست، بلکه متعلق به هر جمعیت و جریانی است که در دنیا بیاید و خودش را حسینی بداند و بنامد باید در مقابل تمام تهاجم‌ها مقاومت کرد و بجنگد و با دشمن مبارزه کند و این همان تز کربلا و انقلاب عاشورا است.

,

 

,

خطیب جمعه مشهد ضمن بیان این مطلب که انسانی که عنصر صبر و جهاد در حرکت و مرامش مشخص نباشد نباید خود را به اباعبدالله(ع) نسبت دهد، گفت: زیرا خط ایشان مشخص است امروز حدود سی و چند سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد و عزیزان فداکار ما و شهدای ما در عرصه دفاع مقدس امروز نیز برای ما الگو هستند زیرا این‌ها رنگ حسین(ع) دارند.

,

 

,

وی در ادامه سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: هفته دفاع مقدس فقط این نیست که یک سلسله داستان‌ها و قصه‌ها را از آن زمان نقل کنیم بلکه باید بدانیم جنگ هنوز تمام نشده است و هنوز ادامه دارد و هنوز نیز باید باشد و نمونه آن نیز عزیزان فداکار امروز ما هستند که همان مسیر را ادامه می‌دهند. مقام معظم رهبری فرمودند امروز رویش‌هایی داریم که دوران دفاع مقدس را درک نکردند مثلاً شهید حججی‌ها اصلاً دوران دفاع مقدس را ندیدند و تمام تصورشان به روایت تصویر و صدا بوده اما حماسه‌ای امروز می‌آفرینند که حماسه دفاع مقدس را جلوی چشم ما می‌آورند.

,

 

,

بدون جهاد و مقاومت، کسی حسینی نمی‌شود

, بدون جهاد و مقاومت، کسی حسینی نمی‌شود ,

 

,

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: بدون جهاد و مقاومت، کسی حسینی نمی‌شود صحنه‌ای امروز در دنیا به وجود آمده و عرصه‌ای شکل گرفته که نباید از کربلا جدا باشیم. باید صبر، جهاد، مقاومت و مبارزه در برابر دشمن داشته باشیم. صبر و جهاد عزیزان امام حسین(ع) پایانی نداشت.

,

 

,

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این نکته که در خط اقتدای به سیدالشهدا(ع)، انقلاب اسلامی ما تا آنجا رفته که دشمن را عصبانی و مصیبت زده و مستاصل کرده است، تصریح کرد: این اراجیفی که رئیس جمهور ابله آمریکا مطرح کرده نشان همان عصبانیت و استیصال است، امروزی که قهرمانان ما عرصه عراق و سوریه را بر مستکبران تنگ کرده و ریشه تکفیری‌ها را گرفته‌اند و هستی آمریکا در منطقه معدوم شده، این رئیس جمهور عصبانی است و نمی‌داند چه باید بکند. وارد عرصه نظامی بشود به چه قیمت؟ تحریم‌هایش که نتیجه نداده اگر با نسخه اقتصاد مقاومتی در مقابل تحریم‌ها بایستیم اصلا دنیا مستاصل می‌شود.

,

 

,

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: اگر به اقتدای سیدالشهدا(ع) مقاومت و جهاد را ادامه دهیم، عزت روزافزون خواهیم داشت.

,

 

,

خلیل آباد؛

, خلیل آباد؛,

تبیین چرایی حادثه عاشورا، اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد

, تبیین چرایی حادثه عاشورا، اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد,

 

,

حجت‌الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خلیل‌آباد ضمن گرامیداشت دفاع مقدس اظهار داشت: موضوع دفاع یک موضوع عام است که در کلیه موجودات زنده وجود دارد.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل، اذعان کرد: سخنان سخیف و جاهلانه رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل با پاسخ انقلابی، قاطع و محکم مسئولان نظام و رئیس‌جمهور همراه بود.

,

 

,

حجت الاسلام ناهیدی با تأکید بر اینکه طرح‌های آمریکا در منطقه شکست‌خورده است، عنوان کرد: طراحی آمریکا برای تجزیه عراق و سوریه با شکست گروه‌های تکفیری بی‌نتیجه مانده است و با این اظهارات خود در سازمان ملل به دنبال جبران شکست‌های خود است.

,

 

,

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان نیروهای انتظامی ابراز داشت: دل بستن به دشمن در این مسیر یک اشتباه راهبردی است.

,

 

,

اگر چرایی قیام عاشورا تبیین شود اتفاقات بزرگی خواهد افتاد

, اگر چرایی قیام عاشورا تبیین شود اتفاقات بزرگی خواهد افتاد,

 

,

حجت‌الاسلام ناهیدی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد محرم و عاشورای حسینی، تصریح کرد: هنوز ظرفیت‌های مهمی از عاشورای حسینی ناشناخته مانده است و آنچه به آن پرداخته‌شده درباره چگونگی برگزاری مراسم عزای حسینی است.

,

 

,

وی بابیان اینکه در برنامه‌های محرم بیشتر به ابزار برگزاری مراسم محرم توجه شده است، بیان کرد: ابزارها سال‌به‌سال رونق بیشتری پیدا می‌کند، ولی به چرایی عاشورای حسینی کمتر توجه شده است.

,

 

,

این مقام مسئول در ادامه گفت: همین مقدار اندک باعث حفظ مکتب امام حسین(ع) و اسلام شده است و اگر همین ظرفیت‌ها در محرم، صفر و عاشورا جریان پیدا کند و چرایی قیام امام حسین(ع) تبیین شود اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

,

 

,

درگز؛

, درگز؛,

امنیت امروز ما از دوران دفاع مقدس سرچشمه گرفته است

, امنیت امروز ما از دوران دفاع مقدس سرچشمه گرفته است,

 

,

حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی امام‌جمعه شهرستان درگز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلا الغدیر برگزار شد؛ ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: خداوند اعمال خوب انسان را با دو شرط تقوا و اخلاص قبول می‌کند.

,

 

,

وی افزود: تقوا و اخلاص کلیدواژه سعادت و قبولی عبادات  انسان است.

,

 

,

خطیب جمعه درگز با اشاره به ایام عزاداری دهه اول محرم و هفته امربه‌معروف و نهی از منکر اذعان داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر در مکتب اسلامی ما در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

,

 

,

وی ادامه داد: تمام فضایل و خوبی‌ها، حتی جهاد خدا در مقابل امربه‌معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در مقابل دریاست.

,

 

,

امام‌جمعه درگز گفت: فلسفه عزاداری امام حسین (علیه‌السلام)، انتقال شرایط زمان آن امام معصوم(ع) و قیامش به شرایط امروز است.

,

 

,

حجت‌الاسلام ایروانی درباره هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی است؛ این هشت سال جنگ تحمیلی ثروت عظیم ملی است که باید از آن حفظ و نگهداری کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: حوادث، رویدادها و رموز پیروزی رزمندگان اسلام در آن دوران باید به نسل جوان منتقل شود.                       

,

 

,

امام‌جمعه درگز تأکید کرد: امنیت امروز ما از دوران دفاع مقدس سرچشمه می‌گیرد و امروز ملت مسلمان ایران به مرحله‌ای رسیده است که دشمن از مواجه مستقیم با آن هراس دارد.

,

 

,

طرقبه- شاندیز؛

, طرقبه- شاندیز؛,

بالاترین رمز بقای ممالک اسلامی و شیعه، حضرت سیدالشهدا(ع) است

, بالاترین رمز بقای ممالک اسلامی و شیعه، حضرت سیدالشهدا(ع) است,

 

,

 نماز جمعه این هفته شهر طرقبه به امامت حجت الاسلام ایزدی امام جمعه طرقبه درمحل حسینیه حضرت علی اصغر(ع) با حضور مردم شهیدپرور برگزار شد.

,

 

,

امام جمعه طرقبه در ابتدا ضمن اشاره به مناسبت های هفته آینده از جمله آغاز محرم الحرام، هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف نهی از منکر و همچنین بازگشایی مدارس گفت: روایت داریم از امام حسین(ع) گرمی و حرارتی وجود دارد که سرد نخواهد شد و شاهد هستیم پس از قرن ها هر سال این ایام محرم گرم تر و باشکوه تر از سال گذشته برگزار می شود.

,

 

,

وی افزود: پیامبران مسیر درست زندگی را راهنمایی کردند و امامان معصوم(ع) نیز دست دیگران را می گیرد و در هدایت بشر هر چه دارند فدای این مسیر می کنند و تمام موانع را برای سعادت دیگران برطرف می کنند، بنابراین امام حسین(ع) هم برای امر به معروف و نهی از منکر در این مسیر گام برداشتند و جان خودشان را به عنوان چراغی برای تمامی جهانیان فدا کردند و تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داد.

,

 

,

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به واسطه نهضت عاشورا و محرم امام حسین(ع) در اثر مقاومت به پیروزی رسید، اظهار کرد: همه دانش آموزان در صحنه دفاع مقدس حاضر شدند و 36 هزارشهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و امروز هم هر چه برکت در میهن اسلامی وجود دارد از برکت کربلا و عاشورا است.

,

 

,

کاشمر؛

, کاشمر؛,

یکی از آثار حماسه کربلا این است که انسان را نسبت به ظالم خشمگین می کند

, یکی از آثار حماسه کربلا این است که انسان را نسبت به ظالم خشمگین می کند,

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشمر با اشاره به الگوپذیری آزادگان جهان از قیام امام حسین(ع) گفت: وقتی بیگانگانی مثل گاندی به الگویی مثل امام حسین(ع) نیاز دارند و گاندی اعتراف می‌کند که درس آزادگی و سربلندی را از امام حسین آموخته است آن وقت آیا من و شما که مسلمان و شیعه هستیم به این الگو نیاز نداریم؟.

,

 

,

وی ادامه داد: این الگو را باید در همین عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها و خطبه‌ها معرفی کنیم حالا اگر عزاداری تعطیل شود و این حماسه فراموش شود آن وقت یک ملت اگر بخواهد از یک قدرت معنوی الهام بگیرد چه باید بکند؟

,

 

,

امام جمعه کاشمر با اشاره به اظهارات گستاخانه رییس جمهور آمریکا تأکید کرد: در شرایطی که رییس جمهور آمریکا گستاخی و بی‌فرهنگی می‌کند ما بیش از هر زمان دیگری به امام حسین(ع) نیاز داریم چون منطق امام حسین منطق آزادگی است و با درس از این الگو متوجه می‌شویم که سزای کسی مثل رییس جمهور آمریکا مشت آهنین است نه مذاکره و گفتگو با کسی که فهم دیپلماسی ندارد.

,

 

,

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: یکی از آثار حماسه کربلا این است که انسان را نسبت به ظالم خشمگین می کند و احساسات انسان را علیه ظلم حریحه‌دار می‌سازد، بنابراین ما نباید دشمن را فراموش کنیم و دشمنی او را سبک بشماریم.

,

 

,

امام جمعه کاشمر خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند ملت ما باید انقلابی باشد و احساسات و خشمش نسبت به استکبار و آمریکا باید همیشه قوی بماند برای همین است که آمریکا قدرتی است که فهم و منطق ندارد و مشاهده می‌کنیم کسی که در رأس آن کشور به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود و ادعای کدخدایی دنیا را دارد در سخنرانی‌های خود به یک ملت بزرگ مثل ایران توهین می‌کند.

,

 

,

وی افزود: این باعث شرمندگی ملت آمریکاست که رییس جمهوری مثل ترامپ دارد که وقتی پشت تریبون می‌رود خیال می‌کند یک هنرپیشه و یک عروسک خیمه شب بازی است!.

,

 

,

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: واکنش اغلب کشورهای دنیا این است که او کارش سیاست و مدیریت نیست و حتی در خود آمریکا علیه او راهپیمایی می‌شود و به خوی نژادپرستی او اعتراض دارند چراکه ترامپ گفتمان سیاسی را یاد ندارد و دیدیم که کشورهایی مثل چین و روسیه هم گفتند که او برای جهان امروز یک عنصر خطرناک است.

,

 

,

وی تأکید کرد: تریبون سازمان ملل متحد که برای رسیدگی به صدای ملت‌های مظلوم است به جایی تبدیل شده است که به جای اینکه صدای مظلوم از آن تریبون شنیده شود صدای قاتل مظلومان و کسی که انگشتانش آلوده به خون بیچارگان و عامل همه جنایت‌ها است می‌آید و پیشت این تریبون دم از عدالت و حقانیت می‌زند.

,

 

,

تربت حیدریه؛

, تربت حیدریه؛,

دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرد

, دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرد,

 

,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اقتدار و صلابت رزمندگان اسلام در 8 سال جنگ تحمیلی به نتیجه ای مهم مبدل شد و آن اینکه تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه و اقصی نقاط دنیا صادر شد.

,

 

,

وی به سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: سخنان جاهلانه و سفیهانه ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل که ملت و نظام اسلامی ایران را مدافع تروریست و منبع شرارت عنوان کرده فقط نشان از درماندگی و وادادگی در برابر انقلاب اسلامی است  که به نوعی ضعف و شکست استکبار جهانی را در برابر این تفکر می رساند.

,

 

,

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: دشمن از نظام اسلامی ایران آسیب دیده وعصبانیت خود را با اینگونه سخنانان جاهلانه ابراز می دارد و این یادآور سخن ارزشمند شهید بهشتی است که "به آمریکا بگوئید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر".

,

 

,

تربت جام؛

, تربت جام؛,

عصبانیت ترامپ در سازمان ملل ضعف او را به جهانیان نمایاند

, عصبانیت ترامپ در سازمان ملل ضعف او را به جهانیان نمایاند,

 

,

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام امروز در مصلی الغدیر با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر تروریست خواندن و نبود دمکراسی در ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا با دروغ پردازی و تهدید ایران را به ترورسیم ونبود دموکراسی متهم می کند و این در صورتی است که جمهوری اسلامی ایران بیشترین آسیب را از ترور دیده و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور دارد و در انتخابات امسال خبرنگارهای غربی دموکراسی واقعی را در میدان عمل دیدند و اینگونه سخنان ترامپ باعث رسوایی آمریکا می شود.

,

 

,

حجت الاسلام طاهری افزود: امروز دولتی که نمی خواست مقابل آمریکا بایستد به این نتجیه رسید که باید در مقابل کدخدای پوشالی غرب با شعار هیهات من الذله در پاسخ رئیس جمهور آمریکا موضع مقتدارانه بگیرد و ملت قهرمان قاطعانه از این اقدام رئیس جمهور ایران حمایت می کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: آمریکا با عملکرد وعصبانیتی که در سازمان ملل نشان داد به همه جهانیان ثابت کرد که در موضع ضعف قرار دارد وتوانایی رهبری جهان را ندارد و به سمت اضمحلال و فروپاشی پیش می رود.

,

 

,

امام جمعه تربت جام خاطرنشان کرد: بی اعتنایی وبی ادبی رئیس جمهور آمریکا باید برای دولتمردان نظام اسلامی یک درس باشد که نمی شود به دشمن اعتماد کرد و ما باید به توان خودمان تکیه کنیم که یکی از مهمترین اصول انقلاب است.

,

 

,

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: امام خمینی به ما یاد داد که هر کجا شیطان بزرگ عصبانی بود آنجا نقطه قوت ما و هر کجا دشمن لبخند زد نقطه ضعف ما است.

,

 

,

وی با اشاره به درس های عاشورا عنوان داشت: نفی طاغوت، استکبار ستیزی،  بی اعتمادی به دشمن، مبارزه با فرهنگ غرب، تشکیل حکومت اسلامی و اجرای امربه معروف ونهی از منکر از جمله درس های نهضت عاشوراکه به قیام سالار شهیدان بها و عظمت بخشیده است.

,

 

,

سرخس؛

, سرخس؛,

پاسداران رشید نظام اسلامی در سوریه، لرزه بر اندام اسرائیلی‌ها انداخته‌اند

, پاسداران رشید نظام اسلامی در سوریه، لرزه بر اندام اسرائیلی‌ها انداخته‌اند,

 

,

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: سخنرانی ترامپ در سازمان ملل حقیقت آمریکا بدون روتوش را به نماش گذاشت و نشان داد که شاید لحن‌ها متفاوت باشد؛ اما حقیقت و باطن آمریکا دشمنی است.

,

 

,

امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه حقیقت آمریکا این است که با اسلام و انقلاب اسلامی مخالف‌اند، اظهار کرد: مَثَل دولتمردان آمریکایی‌ها مانند یک شخص زخم‌خورده است، آمریکایی‌ها زخم‌خورده‌اند و علت مطالبی که رئیس‌جمهور آمریکا از روی عصبانیت و عدم کنترل در سازمان ملل گفت، شکست‌هایی است که در منطقه غرب آسیا خورده‌اند.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: امروز سیاست‌هایی که آمریکایی‌ها چندین سال برنامه‌ریزی کرده بودند برای اینکه جلوی قدرت نظام اسلامی و صدور انقلاب اسلامی را بگیرند با شکست مواجه شده است.

,

 

,

وی افزود: این چرندیات رئیس‌جمهور آمریکا بر خواسته از عصبانیت ناشی از شکست فاحش است و از اینکه ایران در منطقه حرف اول را می‌زند.

,

 

,

خطیب جمعه سرخس بابیان اینکه فریاد زدن امروز رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر دردی است که از شکست‌هامی‌کشد، گفت: درد آمریکایی‌ها از این است که امروز وجود پاسداران رشید نظام اسلامی در سوریه رااسرائیلی‌ها حس می‌کنند و لرزه بر اندام اسرائیلی‌ها افتاده است.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ گفت: امروز کار ما آسان‌تر است زیرا بر همگان فرمایش مقام معظم رهبری روشن شد که باید به آمریکا بی‌اعتماد باشیم.

,

 

,

امروز از آمریکا و اسرائیل چه کسی یزیدی‌تر است؟!

, امروز از آمریکا و اسرائیل چه کسی یزیدی‌تر است؟!,

 

,

خطیب جمعه سرخس تصریح کرد: در این زمان و برهه که پیمان‌شکنی آمریکا برای کسانی که شک داشتند، آشکارتر شده است زمان مناسبی است تا در یک جبهه قرار بگیریم و آیه «وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت» را با مشت محکم در صفوف به‌هم‌پیوسته مسئولان و مردم این مبارزه را ادامه بدهیم و این خباثت آمریکا را باید با صراحت تبیین کنیم.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ اذعان کرد: اگر فرمایشات اباعبدالله الحسین نصب العین سیاستمداران ما باشد دیگر نیاز نیست زمان بگذرد تا برخی چیزها روشن شود؛ امام حسین فرمودند «هرکسی که مثل من حسین است با هرکسی که مثل یزید است بیعت نخواهد کرد»؛ امروز از آمریکا و اسرائیل چه کسی یزیدی‌تر است؟!

,

 

,

متخصصان پیشکش؛  گاهی پزشک عمومی در بیمارستان سرخس نداریم!

, متخصصان پیشکش؛  گاهی پزشک عمومی در بیمارستان سرخس نداریم!,

 

,

وی در ادامه با اشاره به نبود پزشک عمومی در تنها بیمارستان شهرستان گفت: از مسائل مهم و کلیدی ما انسان‌ها مسئله بهداشت و درمان است؛ وزیر بهداشت در سال گذشته به سرخس آمد و قرار شد تعدادی متخصص به شهرستان بیایند، متخصصان پیشکش، ما متخصص که نه بلکه پزشک عمومی گاهی در بیمارستان لقمان نداریم و مردم با مشکل مواجه می‌شوند و مسئولان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر این مسئله باشند.

,

 

,

امام‌جمعه سرخس در پایان گفت: در شان مردم سرخس نیست با این همه امکانات، برخوردار از نیازهای اولیه بهداشت و درمان نباشند.

,

 

,

سبزوار؛

, سبزوار؛,

امنیت ایران مرهون قدرت نیروهای مسلح تحت امر رهبری است

, امنیت ایران مرهون قدرت نیروهای مسلح تحت امر رهبری است,

 

,

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان اینکه اقتدار و امنیت کشور ما مرهون تلاش و زحمات نیروهای مسلح تحت امر رهبری است اظهارداشت: صحنه دفاع مقدس نیز که با پیروی از ولایت فقیه شکست دشمن را در پی داشت یادآور نعمت بزگ ولایت است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درصدد استفاده از فرصت از هم پاشیدگی قوای مسلح ایران و بی نظمی موجود در کشور جنگ تحمیلی را علیه ما آغاز کرد تصریح کرد: درایت و رهبری امام خمینی و قدرت ایمان و ولایت پذیری رزمندگان اسلام بود که در آن برهه از زمان ایران توانست در برابر ابر قدرتهای غرب و شرق ایستادگی کند.

,

 

,

حجت الاسلام مقیسه در ادامه به حرف های ترامپ در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: این حرف ها نشان از به همریختگی وی از قدرت نفوذ ایران در منطقه دارد و برای جلوگیری از افزایش نفوذ اقدام به هرکاری می کند.

,

 

,

وی به نقشه های مختلف آمریکا برای تجزیه کشورهای مسلمان اشاره کرد و افزود: با افزایش توان نیروهای مقاومت در منطقه، آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد.

,

 

,

امام جمعه سبزوار در ادامه با اشاره به آغاز ماه عزای آل الله و برپایی مراسم های گوناگون در نقاط مختلف شهر تصریح کرد: برگزار کنندگان مداحان و ذاکران اهل بیت توجه ویژه ای به تبلیغ و ترویج محتوای صحیح قیام داشته باشند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه عزاداری امام حسین باید سبب انسان سازی در جامعه شود بیان داشت: تکیه بر مستندات مهم در بیان سخنرانی ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

,

 

,

چناران؛

, چناران؛,

تهاجم به ایران در مخیله هیچ دشمنی نمی‌گنجد

, تهاجم به ایران در مخیله هیچ دشمنی نمی‌گنجد,

 

,

حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران اظهار داشت: محرم و صفر به‌طور عام و عاشورای حسینی به‌طور خاص ازجمله فرصت‌های فوق‌العاده ویژه‌ای است که علی‌رغم همه تلاش‌ها و پژوهش‌ها، هنوز ابعاد و ظرفیت‌های مهمی از آن ناشناخته مانده است.

,

 

,

امام‌جمعه چناران ادامه داد: محرم و صفر نه‌فقط سیاهی و عزا و سوگواری و اشک و گریه است که این نیز نمادی از عشق و معرفت و ارادت خالصانه به بهترین‌های بشریت است، بلکه محرم و صفر کانونی است حرکت آفرین و مطمئن برای شور توأم با شعورعلیه هرگونه زشتی و ناپاکی و فساد و اوج این حرکت نیز تاسوعا و عاشورا است که هرچه زمان می‌گذرد به فضل الهی بر دامنهٔ نفوذ و اقتدارش افزوده می‌گردد.

,

 

,

حجت‌الاسلام تاجی خاطرنشان کرد: عاشورا ظرفیتی است بین‌المللی که در عرصه‌های مختلف برای بشریت تشنه عدالت و پاکی و امنیت، الهام‌بخش و الگویی شایسته است. چه آن‌که یکی از ظرفیت‌های کارساز عاشورا و نهضت حسینی مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان بشریت است، ازاین‌روست که جبهه کفر و شرک و الحاد به دلیل عجز در برابر نافذیت محرم و صفر و تاسوعا و عاشورا، با تمام حیلت و توان در تلاش‌اند که شاید مسیر عزاداری سیدالشهدا را که سرچشمه‌ای است برای بیداری، مقاومت، مجاهدت و ایستادگی، تحریف و یا تغییر بدهند.

,

 

,

استکبارستیزی، تاریخ انقضا ندارد

, استکبارستیزی، تاریخ انقضا ندارد,

 

,

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان گفت: مقام معظم رهبری در طول دو سال گذشته بارها و در مقاطع گوناگون با عبارات و مسائل مختلف بر این نکته تأکید کرده‌اند که انقلاب و حرکت انقلابی باید باقی بماند. با جست‌وجوی کوتاهی در سخنرانی‌های ایشان می‌توان عباراتی همچون «من انقلابی‌ام»، «مجلس خبرگان باید انقلابی بماند»، «در مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام باید ایستاد» و جملاتی از این قبیل را یافت که همگی آن‌ها بر استمرار حرکت‌های انقلابی و دوری از محافظه‌کاری تأکید دارد.

,

 

,

خطیب جمعه چناران عنوان داشت: تأکید چندباره رهبری معظم انقلاب دراین‌باره آن‌هم در قالب هوشمندی جامعه در مقابل سناریوی تحریف اصول انقلاب اسلامی و تلاش برای تغییر ماهیت انقلاب، نشان می‌دهد که مبارزه با نظام سلطه و توجه ویژه به استکبارستیزی، تاریخ انقضا ندارد و تمرکز جماعت نشانه‌دار برای حرکت در این مسیر نمی‌تواند حاوی دستاوردی باشد.

,

 

,

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی آن درزمان حال و نسل‌های آینده بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت باید به‌عنوان میراثی گران‌سنگ در ذهن ملت ایران باقی‌مانده و از آفت تحریف مصون بماند زیرا نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تأثیر به سزایی در اخلاق جوانان داشته و امید و انگیزه برای مبارزه با استکبار جهانی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی را به همراه دارد.

,

 

,

وی بیان ادامه داد: اکنون به برکت بهره‌مندی ایران اسلامی از فرهنگ دفاع مقدس، تهاجم به ایران در مخیله دشمن نمی‌گنجد چراکه ما در تولید تسلیحات، صفر تا صد را خودمان انجام می‌دهیم. ما توانستیم در دفاع مقدس بن بت‌شکنی کنیم و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در بن‌بست گرفتار نخواهد شد. ما باید به نسل‌های بعدی خودمان بیاموزیم که در آن دوران چه گذشته است و تجربه‌های دفاع مقدس باید حفظ و سینه‌به‌سینه به جامعه منتقل شود چراکه به برکت دفاع مقدس، هیچ همسایه‌ای جرأت تهدید ما را ندارد و قدرت‌های بزرگ جهانی نیز به روش‌های گوناگون از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به مقابله با ما پرداخته‌اند.

,

 

,

جغتای؛

, جغتای؛,

دفاع مقدس، انقلاب را بیمه کرد

, دفاع مقدس، انقلاب را بیمه کرد,

 

,

حجت الاسلام علی اکبر موحدی پور امام جمعه جغتای ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع جغتای برگزار شد، با اشاره به سخنان سخیف دونالد ترامپ در نشست سالانه سازمان ملل، اظهار داشت: آمریکایی ها عصبانی شده اند و سخنان اخبر ترامپ نه از موضع قدرت بلکه ناشی از عصبانیت از پیشرفت جمهوری اسلامی می باشد.

,

 

,

امام جمعه جغتای با بی خرد خواندن رئیس جمهور آمریکا، افزود: قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی با الگوگیری از تجربیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس، روز به روز در منطقه، در حال افزایش می باشد و موشکهای ما هر روز با قدرت تخریب بیشتر و برد بلندتر، روی خط تولید می رود و یاوه گویی های شخصیتی ابله و کم خرد مثل ترامپ راه به جایی نبرده و چهره واقعی سیاست های آمریکایی ها را آشکار می کند.

,

 

,

امام جمعه جغتای در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه جغتای با یادآور آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: تحمیل این جنگ به مردم ایران و دفاع جانانه آنها، باعث شد تا مطابق فرمایش امام راحل(ره) دشمنان در برابر ایران اسلامی احساس ضعف و زبونی کنند.

,

 

,

حجت الاسلام موحدی پور اظهار داشت: دفاع مقدس و رشادتهای رزمندگان در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان، انقلاب را بیمه کرد و اگر امروز می بینید که رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل جواب یاوه گویی های ترامپ را می دهد، از اقتداری سرچشمه میگیرد که خونهای شهدا به وجود آورده اند.

,

 

,

خطیب نماز جمعه جغتای یادآور شد: دفاع مقدس برکات بسیاری را بدنبال داشت که از آن جمله می توان به خودباوری، تولد تفکر بسیجی، تحول در صنایع دفاعی و شکسته شدن هیمنه پوشالین دشمن اشاره کرد.

,

 

,

رشتخوار؛

, رشتخوار؛,

ایستادگی در برابر سلطه‌گران، عزت ما را رقم خواهد زد

, ایستادگی در برابر سلطه‌گران، عزت ما را رقم خواهد زد,

 

,

حجت الاسلام احمد طیبی امام جمعه شهر رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب شهر رشتخوار ضمن گرامیداشت دهه اول محرم و آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: ماجرای عاشورا یک امر ساده نیست، واقعا یک امر فوق‌العاده است.

,

 

,

وی با تاکید بر برگزاری مراسمات عزاداری در خور شان این ایام تاکید کرد و افزود: مراسمات عزاداری باید به نحوی باشد که مورد رضایت ائمه اطهار(ع) قرار بگیرد.

,

 

,

خطیب جمعه شهرستان رشتخوار در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته نیز، گفت: یکی از مهمترین افتخارات ملت ما هفته دفاع مقدس است، چرا که در طول تاریخ ایران یک چنین افتخاری نداشتیم که در راه دین پیروزی بر دشمن قدم برداریم، باید قدردان این نعمت باشیم.

,

 

,

وی در ادامه یادآور شد: امروز ملت ایران عزتمند و سرافراز و دشمنان ما به فلاکت افتاده‌اند.

,

 

,

امام جمعه رشتخوار همچنین درادامه با توجه به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: از کسی که به دلیل بیماری روانی در کنگره کشورش در حال استیضاح می‌باشد، توقع بیشتری نیست، کسی که به بحث نژاد پرستی دامن می‌زند و کسی که این چنین وضعیتی دارد از او بعید نیست که سخنان وقیحانه‌ای را علیه یک ملت مطرح کند.

,

 

,

وی با تاکید برهوشیاری هر چه بیشتر مسئولین کشور و با توجه به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، افزود: امروز اگر عزت می‌خواهیم باید در مقابل سلطه‌گری‌های آمریکای جنایتکار بایستیم، که انشالله در هفته دفاع مقدس بار دیگر این موضوع را به گوش جهانیان خواهیم رساند.

,

 

,

بردسکن؛

, بردسکن؛,

هدف دشمن از جنگ نرم دور کردن فرهنگ ایثار و شهادت از امت اسلامی است

, هدف دشمن از جنگ نرم دور کردن فرهنگ ایثار و شهادت از امت اسلامی است,

 

,

نماز جمعه این هفته بردسکن توسط حجت الاسلام و المسلمین محرم مصوری اقامه و با توجه به تقارن جمعه این با هفته دفاع مقدس نماز جمعه بردسکن با حضور گسترده بسیحیان و امت حزب الله برگزار شد.

,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین مصوری در خطبه های خود به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف امام حسین (ع) از قیام خود برپایی امر به معروف و نهی از منکر بوده است.قرآن کریم هم امتی که امر به معروف و نهی از منکر در آن رواج دارد را امتی برتر معرفی میکند.

,

 

,

امام جمعه موقت بردسکن اظهار داشت: جامعه غربی به اهمیت مسئله حسینی و عاشورایی پی برده و دشمن از لبیک یا حسین هراس دارد و به همین جهت تلاش دارد که عزاداری های مارا کم رنگ کند. در این مورد مسئولیت مداحان و روحانیون بیشتر از سایرین و این عزیزان ضمن رعایت عزاداری حسینی به شیوه سنتی که تاکید مقام معظم رهبری نیز هست از نوحه خوانی به سبک های نامتعارف خود داری کنند و روحانیون هم با رفع شبهات و ارشادات سعی در پیشبرد فرهنگ امام حسین (ع) داشته باشند.

,

 

,

حجت الاسلام مصوری همچنین ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس بیان کرد: مسئله دفاع مقدس در کشور نباید مورد غفلت قرار گیرد. دفاع مقدس سالهای سال میتواند وسیله ای برای ارشاد و راهنمایی ملت ما باشد و اگر امروزه دشمن سعی در جنگ نرم دارد به خاطر اینست که در جنگ تسلیحات شکست خورد و میخواهد با جنگ نرم به اهداف خود برسد.هدف دشمن از جنگ نرم کمرنگ کردن و در نهایت دور کردن فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت از امت اسلامی است.

,

 

,

بجستان؛

, بجستان؛,

درماندگی رئیس جمهور آمریکا نشانگر قدرت انقلاب اسلامی است

, درماندگی رئیس جمهور آمریکا نشانگر قدرت انقلاب اسلامی است,

 

,

حجت الاسلام حسین وحیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام عزاداری امام حسین و فرارسیدن ماه محرم گفت: اگر امام حسین (ع) نبود امروز از اسلام خبری نبود و البته هنوز همه ابعاد عاشورا شناخته نشده و بر ما مشخص نیست در حالی که 20 میلیون شیعه و مسلمان در روز همایش اربعین موج می زنند.

,

 

,

امام جمعه بجستان گفت: جدا از شیعه و مسلمانان، همه دنیا فهمیده که محرم چیست و برای آن حرف دارند و استکبار نیز از این حادثه عظیم در هراس و نگرانی است زیرا عاشورا یعنی مبارزه با ظلم وبی عدالتی و فقر و دنیا منتظر جرقه ای برای مبارزه با ظلم وبی عدالتی می باشد.

,

 

,

وی با بیان این موضوع که شعار امام حسین (ع)  نیز عدالت و آزادی وبزرگواری است تصریح کرد: پس از 14 قرن این خورشید نه تنها بی فروغ نشده، بلکه هر روز داغ تر و شعله ور تر شده و دامنه آن بیشتر می شود، هنگامی که همه ابعاد این قیام برای بشریت افشا شود آن روز شاهد قیام مهدی(عج) خواهیم بود و پرچم عدالت در سراسر جهان بر افراشته خواهد شد.

,

 

,

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز اذعان کرد: یک سری از ویژگی های این دفاع با محرم و عاشورا مشترک هستند به صورتی که در معنویت جنگ باید گفت در برخی از گروهان ها بچه هایی که نماز شب نمی خواندند جایی نداشتند و در شب های عملیات از تن خود پل می ساختند تا رزمندگان عبور کرده و عملیات به موفقیت برسد و این شهید رجب غلامی در شهر خومان نمونه بارز این عشق است.

,

 

,

خطیب جمعه بجستان عصبانیت و درماندگی رئیس جمهور آمریکا را نشان از قدرت و عظمت انقلاب اسلامی دانسته و افزود: اجازه نخواهیم داد در حریم امنیت ما کسی دخالت کند.

,

 

,

امام جمعه بجستان ارتباط با کشورهای اروپایی بدون نفوذ آنها در ایران را شایسته دانسته و اظهار کرد: به فرمایش رهبر انقلاب نباید پای خودمان را با عصای دیگران عوض کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه