اخبار داغ

عزا‌داری کودکان برای طفل 6 ماهه کربلا

عزا‌داری کودکان برای طفل 6 ماهه کربلا
همایش شیرخوارگان حسینی در اقصی نقاط جهان در غم و ماتم عزای طفل 6 ماهه‌ی کربلا با حضور مادران و کودکان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی زنان خبر، مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و مصلاهای سراسر ایران و 41 کشور جهان امروز میزبان مادران و کودکان سیاه‌پوشی بود که ناله‌کنان در عزای حضرت علی‌اصغر (ع) با سربندهای مشکی که شعارهای لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا زینب (س) و لبیک یا عباس (ع) سر دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

همچنین در مصلای امام‌خمینی (ره) تهران مادران و کودکان سیاه پوش و خانواده‌های ارجمند شهدای مدافع حرم برای ماتم طفل کربلا حضور داشتند و با هم‌نوایی یک‌صدای هل من ناصر ینصرنی اباعبدالله الحسین(ع) و عزای مصیبت کربلا با رباب و طفل صغیر کبیرش همدردی کردند.

,

فاطمه حسینی مادری که به همراه طفل 11 ماهه‌اش در این مراسم حضور داشت در گفت‌وگو به خبرنگار زنان خبر گفت: امسال برای اولین‌بار در مراسم شیرخوارگان حسینی حضور دارم و  فرزندم را نذر قیام امام‌زمان (عج)  کرده‌ام و امیدوارم حسینی وار زندگی کند.

,

زینب توکلی مادر کودکی 1 سال و نیم در این مراسم گفت: راه، روش و شخصیت امام حسین (ع) باید الگوی فرزندانمان قرار بگیرد و امروز در عزای کودک 6 ماهه کربلا با اندوه و ماتم برای دلداری مادرش رباب شرکت کرده‌ام تا شاید گوشه نگاهی به فرزندم داشته باشد و تا آخر عمرش بیمه حضرت علی‌اصغر‌(ع) باشد.

,

خانم محمدی مادر دو نوزاد دوقلو با ارادت به اهل بیت علیهم السلام بیان کرد: با دو نوزاد 3 ماه‌ام با ایمان و عشق در عزای کودک تشنه لب حسین (ع) شرکت کردم تا فرزندانم را در پناه خدا و فرهنگ عاشورایی بزرگ کنم.

,

در این مراسم شاهد مادری بودم که وقتی فرزندش طلب آب کرد با کمی مکث، تامل و شاید با تردید به فرزندش آب داد، بر هم زدن حس و حالش را برای گفت‌و‌گو بی‌انصافی دیدم ولی بی‌شک او به یاد مادر علی‌اصغر بود که چنین ضجه می‌زد.

,

در حاشیه این مراسم پدران وحتی پدربزرگ‌هایی به چشم می‌خوردند که در عزای بزرگ مرد کوچک کربلا حضور داشتند و حس غریب عاشورا را درک می‌کردند.

,

مجید زارعی پدر طفل 8 ماهه در پاسخ به خبرنگار ما در مورد علت حضورش در این مراسم گفت: حتی تصور لحظه‌ای که امام‌حسین (ع) فرزند خود را در حالی که تیری گلویش را دریده بود و در آغوش گرفته بود برایم سخت و دردناک است و این حسی شبیه به قربانگاه بردن اسماعیل (ع) توسط ابراهیم (ع) بود، برای ابراز همدردی با مولایمان حسین (ع) درمصیبت طفلش کمترین کاری است که می‌توانم انجام دهم.

,

امروز شاهد حضور مادرانی از این سرزمین بودیم که فرهنگ عاشورایی چنان با گوشت و خونشان عجین بود که برای تربیت فرزندان خود، از نوزادی آنها را به این عرصه آورده‌اند تا آنان نیز با تمام وجودشان این فرهنگ را درک کنند تا تضمینی برای دنیا و آخرتشان باشد.

,

عاشورایی که برای تمام پیروانش الگویی جامع دارد؛ از نوزاد 6 ماهه گرفته تا پیرمرد و پیرزن کهنسال و هرچه می‌نگریم و در این وادی کنکاش می‌کنیم متوجه می‌شویم که تربیت حتی از دوران قبل از تولد آغاز می‌شود به گونه‌ای که کودک 6 ماهه‌ای می‌تواند الگویی برای همگان باشد؛ چه انبوه مادرانی که به این مسئله دانش کافی داشتند و حضورشان در این مراسم گویای این مطلب بود.

,

هزاران مادر که با نوزادان خود گرد‌هم آمدند و خود را جای رباب و طفلشان را جای علی‌اصغر قرار دادند تا بفهمند تحمل این مصیبت چقدر دشوار و طاقت فرسا بلکه کمر شکن است، به این امید که به خلوصی برسند که از 6 ماهه کربلا نصیبشان می‌شود و این از برکات عاشورا است.

,

پدربزرگ یکی از طفلان شیرخواره این مراسم بیان کرد: کفر یزیدیان تا الان ادامه دارد و هنوز نسلشان ریشه کن نشده است دلم برای اهل بیت امام حسین می‌سوزد که به صغیر و کبیرشان رحم نکردند اما این این عزای 2ماهه امام حسین بعد از 1400 سال است که زمین و زمان برای آن داغ است و بر باعث و بانی‌اش لعنت باد.

,

ملت ایران مردمی هستند که با الگو گرفتن از ایثار و فداکاری‌های امام‌حسین علیه‌السلام و یارانش  در دوران انقلاب و هشت سال دفاع‌مقدس به جهان نشان دادند که در برابر استکبار و ظلم آنان با ایثار و مقاومت ایستادگی کرده‌اند و ارزش‌های دینی خود را به تمام جهان انتقال می‌دهند.

,

انتهای متن/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه