اخبار داغ

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس؛

رژه نیروهای مسلح امروز در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد

رژه نیروهای مسلح امروز در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد
رژه نیروهای مسلح امروز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، رژه نیروهای مسلح امروز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد که خلاصله قسمت‌هایی از سخنان سخنران امروز در شهرستان‌های این استان را در ادامه خواهید خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

 

,

مشهد؛

, مشهد؛,

آمادگی در برابر تهدیدات، پیام نهضت امام حسین(ع) است

, آمادگی در برابر تهدیدات، پیام نهضت امام حسین(ع) است,

 

,

سردار یعقوبعلی نظری امروز در مراسم رژه 31 شهریور ماه، این رژه در هفته دفاع مقدس را نمایش وحدت و اقتدار معنوی و نظامی ایران دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی مقتدر است و با صلابت به پیش می رود.

,

 

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در ادامه سخنان خود بیان داشت: پیامی که از عاشورا و کربلا و نهضت حضرت امام حسین (ع) دریافت کرده ایم و همیشه پیش رو داریم این است که همیشه باید در برابر تهدیدها آماده باشیم.

,

 

,

وی با بیان این نکته که امسال از دریچه محرم و عاشورا به دفاع مقدس نگاه می کنیم، اضافه کرد:  باید روحیه جهادی و مبازره را بین جوانان تقویت کنیم.

,

 

,

در ادامه این مراسم علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با بیان این نکته که تهدیدها بر ملتی که با فرهنگ عاشورا آشناست اثری ندارد، ابراز داشت: ملت ما درس آزادگی، عزت و سربلندی را هر سال از مکتب حضرت امام حسین (ع) و عاشورا دریافت می کند و ملتی که تاسی به امام آزادگی دارد از تهدید و بد خواهی دشمنان نمی هراسد.

,

 

,

وی با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از هیچ توطئه ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی فرو گذاری نکرده اند، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز همه مردم ایران در کنار یکدیگر و متحد با هم نشان دادند برای دفاع از خاک خود، ارزشهای الهی و اسلامی و عزت خود لحظه ای تردید ندارند و در کنار هم می ایستند.

,

 

,

رشیدیان تهدیدهای کلامی دشمن را نشان دهنده ضعف آنها در برابر این ملت دانست و گفت: ملت ما جنگ طلب نیست؛ اما در عمل نشان داده است هر تهدیدی علیه استقلال و تمامیت ارضی خود را در نطفه خفه می کند.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام اشاره و این سخنان را نشان از جهالت وی دانست و خاطرنشان کرد: تهدید های او نشان می دهد ملت ما را نمی شناسد و از گذشته درس نگرفته است و نمی داند ملت ایران شاگردان مکتب عاشورا هستند.

,

 

,

وی ادامه داد: صدام هم فکر می کرد با این ملت می تواند با زبان زور سخن بگوید و با فسخ قرارداد الجزایر می تواند در مدت سه روز تهران را فتح کند.

,

 

,

رشیدیان با اشاره به اینکه اینک مدافعان حرم راه شهیدان دفاع مقدس را تداوم بخشیده اند، گفت: جوانان این مرز و بوم نشان دادند نسل هشت سال دفاع مقدس در مدافعان حرم متبلور است.

,

 

,

وی با اشاره به هم زمانی بازگشایی مدارس با ایام محرم و هفته دفاع مقدس تصریح کرد: باید از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع)، آزادگی، عزت، شرف و ایستادگی بر ارزشهای الهی و انسانی و از هشت سال دفاع مقدس نیز درس ایستادگی بر ارزشهای مقدس ملی و دینی را در مدارس بیاموزیم، اندیشه کنیم و درس بگیریم.

,

 

,

تربت حیدریه؛

, تربت حیدریه؛,

تفکر انقلاب اسلامی جهان را فرا گرفته است/ هذیان گویی ترامپ در سازمان ملل، بیانگر ضعف و شکست سران استکبار است

, تفکر انقلاب اسلامی جهان را فرا گرفته است/ هذیان گویی ترامپ در سازمان ملل، بیانگر ضعف و شکست سران استکبار است,

 

,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در تربت حیدریه اظهار داشت: توان نظامی در راستای اقتدار بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران اوج مصلحت امت اسلامی بوده و مردم برای این عزت و اقتدار هزینه های فراوان پرداخت کرده اند.

,

 

,

 وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این ایام را یادآور دلاورمردیها و روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان اسلام عنوان کرد و افزود: تبیین و ترویج روحیه ایثار و مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی باید در کشور نهادینه و به نسلهای آینده منتقل شود.

,

 

,

 رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان کرد: تفکر انقلابی سیدالشهدا(ع) که در راهبری امام راحل تجلی یافته بود هیمنه جبهه استکبار را در هم شکسته و نظام سلطه را به ضعف و استیصال وا داشته است.

,

 

,

 امام جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: دشمن بخواهد یا نخواهد تفکر آزادی‌بخش انقلاب اسلامی سراسر جهان را فراگرفته و پیروزی مستضعفان و محرومان علیه مستکبران و کفر جهانی رقم خواهد خورد.

,

 

,

 وی به سخنان سخیف و یاوه گویی های اخیر رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: سخنان نسنجیده و سخیف ترامپ و اهانت به ملت ایران از روی اقتدار نیست، بلکه این هذیان گویی ها بیانگر ضعف و شکست در برابر ملت ایران اسلامی است.

,

 

,

حجت الاسلام عصمتی اظهار کرد: نمی توان با بدعهدی و نقض پیمان نظام سلطه کنار آمد، بلکه باید با صبر و استقامت و جهاد همه جانبه در همه زمینه ها و توکل و اعتماد به خداوند متعال به راه با صلابت و عزتمندانه خود ادامه دهیم.

,

, ,

 

,

تربت جام؛

, تربت جام؛,

زندگی آبرومندانه ملت ایران دلیل هجمه استکبار جهانی است

, زندگی آبرومندانه ملت ایران دلیل هجمه استکبار جهانی است,

 

,

همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس وتقارن آن با ماه محرم، مراسم سان ورژه به فرماندهی سپاه وشرکت یگان های نمونه نیروهای مسلح تربت جام اعم از تیپ 38 رزهی ارتس،سپاه پاسداران، بسیجیان، نیروی انتظامی،هنگ مرزی وگردان های رزمی عاشورا، بیت المقدس، امام حسین(ع) با جدیدترین سلاح های مدرن روز با عبور از مقابل جایگاه کلام الله مجید، تمثال بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی وفرماندهی کل قوا قدرت،اقتدار، صلابت وتوان رزمی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

,

 

,

 در این محفل نظام و دفاعی قبل از رژه نیروهای مسلح ابوطالب جوان فرمانده سپاه تربت جام و رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شهدای نظام اسلامی و مدافع حرم گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازگویی خاطرات تلخ و شیرین ملتی است که خواهان زندگی آبرومند بود که مورد هجمه استکبار جهانی به سرکردگی صدام قرار گرفت.

,

 

,

 جوان با اشاره امنیت کشور افزود: امروز همه مردم امنیت و آرامش را مدیون خون های پاک مطهر شهیدان، تحمل رنج های جانبازان، صبر آزادگان وحماسه آفرینی های رزمندگان در دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین هستند.

,

 

,

 وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور حادثه عظیم عاشورای حسینی(ع) و کربلای خمینی(ره) است که این پیروزی هیچ گاه از ذهن ملت قهرمان ایران اسلامی محو نخواهد شد.

,

 

,

 فرمانده سپاه تربت جام عنوان کرد: امروز ملت شجاع و انقلابی ایران با پیروی از منویات فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه ای برای دفاع از آرمان های مقدس شهیدان آماده جانفشانی هستند.

,

 

,

 درادامه مراسم حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام با اشاره به امنیت پایدار در کشور گفت: امنیتی که امروز در کشور حکم فرماست به همت فرزندان ایران اسلامی، شهیدان و مدافعان حرم بدست آمده است و ما باید قدر امنیت را بدانیم و خدا را شاکر باشیم در خیلی از کشورها امنیت وجود ندارد.

,

 

,

 حجت الاسلام طاهری افزود: دفاع مقدس امتداد نهضت سرخ عاشوراست که روز به روز مقتدرتر از گذشته به پیش می رود و استکبار جهانی هر روز رسواتر وذلیل تر می شود.

,

 

,

خلیل آباد؛

, خلیل آباد؛,

حفظ آمادگی لازمه ایستادگی در برابر استکبار است / انقلاب اسلامی همواره به جهان صادر می‌شود

, حفظ آمادگی لازمه ایستادگی در برابر استکبار است / انقلاب اسلامی همواره به جهان صادر می‌شود,

 

,

ابوالفضل فتوحی صبح امروز در مراسم رژه 31 شهریور به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: طی دویست سال گذشته جنگ‌های زیادی علیه ایران انجام‌گرفته و در هر جنگی تکه‌ای از خاک کشور جداشده است.

,

 

,

وی بابیان اینکه در تنها جنگی که ذره‌ای از خاک این مرزوبوم جدا نشد جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: برای حفظ این خاک در طول 8 سال دفاع مقدس 162 عملیات کوچک و بزرگ توسط مدیریت فرماندهان و رزمندگان ایران اسلامی انجام‌گرفته است.

,

 

,

فرمانده سپاه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه تکنیک فرماندهان دفاع مقدس برگرفته از قرآن و نهج‌البلاغه بود و به‌هیچ‌عنوان متکی به شرق و غرب نبودند، تصریح کرد: دفاع مقدس نیروها و سرداران و جوانان فوق‌العاده‌ای نظیر شهید طاهری‌ها، برونسی ها، قاجاریان ها وغیره تربیت کرد که از همه‌چیز گذشتند.

,

 

,

 وی همچنین ادامه داد: امروزه افرادی نظیر شهید حججی هستند که خط این شهدا را ادامه می‌دهند و اگر رهبری اذن جهاد دهند سر از پا نخواهند شناخت و در جبهه دفاع از حق حضور پیدا می‌کنند.

,

 

,

 فتوحی بابیان اینکه 40 سال از انقلاب می‌گذرد و همه روزه بر اقتدار، صلابت نظام افزوده می‌شود، بیان کرد: همواره راه انقلاب را ادامه می‌دهیم و آن را به جهان صادر می‌کنیم.

,

 

,

 وی در ادامه عنوان کرد: امنیت ایران اسلامی از بقالی خریداری‌نشده، بلکه این امنیت مرهون جان‌فشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و خون شهدای دفاع مقدس، شهدای ناجا، شهدای مدافع حرم وغیره این امنیت را امضا کرده است.

,

 

,

 

,

سبزوار؛

, سبزوار؛,

نیروهای مسلح در هرلحظه برای دفاع از انقلاب آماده هستند

, نیروهای مسلح در هرلحظه برای دفاع از انقلاب آماده هستند,

 

,

سرتیپ پاسدار داجلری در مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه استکبار جهانی هیچگاه دست از توطئه علیه ایران برنخواهد داشت اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هر لحظه آماده دفاع از کشور خواهند بود.

,

 

,

وی بابیان اینکه در گرماگرم مذاکرات هسته ای دشمن با کشاندن نیروهای داعش به سمت مرزهای ایران سعی در ایجاد فشار بر کشور داشتند تصریح کرد: درآن زمان که داعش تا 35 کیلومتری مرزهای ایران آمد با قدرت مثال زدنی نیروهای مسلح کشور روبرو شد و فرار را بر قرار در منطقه ترجیح داد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جانانه در راه دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و در برابر تهدیدات دشمن تا پای جان ایستاده اند تاکید کرد: ملت ما راه مبارزه و مقاومت را از امام حسین (ع) به یادگار داشته و هیچ گاه تن به ذلت نخواهند داد.

,

 

,

داجلری درادامه با بیان اینکه آزمایش های موشکی ایران لرزه بر اندام دشمنان ما انداحته عنوان کرد: روند موشکی ما هیچ گاه تعطیل نخواهد شد ودر برابر هر متجاوزی پاسخ متناسب را آماده کرده ایم.

,

 

,

فرمانده گروه 47 مهندسی سلمان با مثال زدن رفتار کره شمالی در برابر آمریکا تاکید کرد: کره شمالی با عبرت گرفتن از برجام به این اطمینان رسیده که آمریکا به هیچ کدام از وعده های خود عمل نخواهد کرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه تنها راه علاج تمام مشکلات موجود ایستادن برروی پا خود است ادامه داد: ما هیچ گاه زلف خود رابه دشمن گره نزده و چشم به دروازه کشورهای بیگانه نخواهیم دوخت.

,

 

,

 وی با بیان اینکه صدام به نیابت از استکبار و صهیونیسم جهانی جنگ هشت ساله علیه ایران را آغازکرد ادامه داد: توطئه های دشمن تنها به جنگ تحمیلی ختم نشد و پس از شکست دراین عرصه به سراغ تحریم های ظالمانه سیاسی و اقتصادی رفته است.

,

 

,

داجلری به اعلام استقلال و جدایی طلبی کردها در عراق اشاره کرد و افزود: این نقشه نیز از سوی اسرائیل و آمریکا طرح ریز شده و هدفی جز دامن زدن به جنگ داخلی نخواهد داشت.

,

 

,

فرمانده گروه 47 مهندسی سلمان به پایان کار داعش در سوریه و عراق اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا با نزدیک شدن پایان عمر داعش در این کشورها سعی در محکم کردن پای این گروهک تروریستی در افغانستان و ادامه نا امنی ها در منطقه دارد.

,

, ,

 

,

سرخس؛

, سرخس؛,

دفاع مقدس امروز ملت ایران، «آمادگی اقتصادی و فرهنگی» است/ «آمادگی نظامی» ما قابل‌مذاکره نیست

, دفاع مقدس امروز ملت ایران، «آمادگی اقتصادی و فرهنگی» است/ «آمادگی نظامی» ما قابل‌مذاکره نیست,

 

,

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در مراسم رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در شهرستان سرخس بابیان اینکه وعده پیروزی رزمندگان سلحشور را خداوند متعال در قرآن داده است، گفت: پیروزی رزمندگان ما و ملت ما در دفاع مقدس مرهون ایمان به خدا و نصرت خداوند متعال بود.

,

 

,

 امام جمعه سرخس افزود: اگر آن دفاع جانانه نبود امروز نیز خبری از ارزش‌های اسلامی نبود و اگر بعضی از این ملت آماده دفاع نمی‌شدند دیگر خبری از مسجد و عبادتگاه و ارزش‌های دینی نبود؛ در زمان دفاع مقدس باید یک عده‌ای حاضر به جان‌فشانی برای دفاع از ارزش‌ها می‌شدند تا ارزش‌های اسلامی باقی بماند.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ عنوان کرد: اسلام موافق با خونریزی و جنگ نیست زیرا هر جا جنگ است نشانه خودبرتربینی نیز است.

,

 

,

وی بابیان اینکه ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبودیم و نخواهیم بود گفت: درصورتی‌که تعدی به جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد، خداوند به ما اجازه پیکار داده است.

,

 

,

امام جمعه سرخس اظهار کرد: امروز نیز باید مانند دفاع مقدس آمادگی همه‌جانبه داشته باشیم و یکی از مصادیق آمادگی، «آمادگی تسلیحاتی» است و امروز شاهد این آمادگی در کشور هستیم و این مسئله قابل‌مذاکره نیست.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ بیان کرد: «آمادگی علمی» یکی دیگر از مصادیق آمادگی در دوران حاضر است و ملت مسلمان باید خود را با علم و دانش مجهز کند.

,

 

,

 وی بابیان اینکه از مصادیق دیگر آمادگی در دوران حاضر، آمادگی «جسمانی، اطلاعاتی و ضداطلاعاتی» است، گفت: یکی از مصادیق مهم آمادگی در دوران کنونی، «آمادگی اقتصادی» است و باید بنیه اقتصادی کشور را برای پیروزی در جنگ نابرابر اقتصادی قوی کرد.

,

 

,

امام جمعه سرخس ادامه داد: برای پیروزی در جنگ اقتصادی راهبرد اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ‌شده است.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، خاطرنشان کرد: باید در جنگ فرهنگی که علیه فرهنگ ما توسط غرب ایجادشده است «آمادگی آفندی و پدافندی فرهنگی» داشت؛ ما باید به فرهنگ پوسیده غرب تهاجم بیاوریم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه