اخبار داغ

فرمانده سپاه امام رضا(ع):

آمریکا علی‌رغم داشتن ناوهای پر زرق‌ وبرق، قدرت مقابله با قایق‌های انقلابیان را ندارد

آمریکا علی‌رغم داشتن ناوهای پر زرق‌ وبرق، قدرت مقابله با قایق‌های انقلابیان را ندارد
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: آمریکا با این ناوهای پرزرق و برق، قدرت تقابل با قایق‌های کوچک انسان‌های انقلابی را ندارد و در این راستا باید روحیه مبارزه و جهاد و شهادت را در مردم و خودمان همچنان حفظ کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی گفت: در سال 61 هجری در چنین ایامی یک جمع کوچک در یک جبهه و در منطقه و بیابانی به نام کربلا و در یک مدت زمان محدود و کوتاه به ویژه عاشورا، انقلابی را رقم زدند که امواج ناشی از این نهضت و انقلاب تاریخ بشریت را تحت تاثیر قرار داده و تا ابد مسیر و حرکت تعالی بخش جامعه بشری تحت تاثیر این امواج خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه زمان این حادثه کوتاه بود و جمعی که این اتفاق را رقم زدند محدود بود بیان کرد: اما نوری روشن شد و چراغی افروخته شد و راهی ترسیم شد که همه جامعه بشریت با توسل و تمسک به آن راه و انقلاب می‌توانند در مسیر حق و تعالی و تکامل قرار بگیرند و اصلاً جز آن راه، راه دیگری برای سعادت دنیا و آخرت وجود ندارد.

,

 

,

نظری بیان داشت: ظاهر موضوع تن ندادن به بیعت بود بیعتی که از طرف جبهه باطل و مصداق باطل در آن مقطع یعنی یزید از جبهه حق که مصداق آن حضرت اباعبدالله(ع) بود بنا به تحمیل بود اما مگر می‌شود کسی که نماد کاملی از حقانیت است وقتی که در تبعیت و اطاعت از حق قرار گرفتی و از حق دفاع کردی و در مسیر پیمودن حق حرکتی، جایی برای باطل باقی می‌ماند؟.

,

 

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به این نکته که همه زمان ما عاشورا است و هر نقطه‌ای می‌تواند کربلا باشد، اضافه کرد: اما شرطش این است که حق و مصداق حق و جبهه حق را بشناسیم و بعد از سال‌ها در سال 1359 هجری شمسی، شاهد یک صحنه دیگری بودیم البته هیچ میدانی و هیچ صحنه‌ای مانند کربلا نیست؛ اما یک میدانی را شاهد بودیم و اتفاقاتی را دیدیم که بسیار با میدان کربلا و آن انقلاب و نهضت شباهت داشت.

,

 

,

نظری تصریح کرد: فضای دفاع مقدس لبریز از واژه‌هایی مثل عاشورا و کربلا و زینب(س) و امام حسین(ع) بود و چه زیبا و بامعنا همزمانی این دو صحنه است یکی صحنه کربلا و دیگری دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ کربلا و در همان امتداد است و امسال شاهد این همزمانی هستیم و بسیار زیبا و منطقی خواهد بود که امسال دقیق‌تر دفاع مقدس را از دریچه عاشورا و کربلا و محرم ببینیم.

,

 

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) به شبهات حادثه کربلا و دوران دفاع قدس اشاره و خاطرنشان کرد:  8 سال دفاع مقدس تقدیم قریب به 200 هزار شهید از جوانان این مردم و صحنه‌های ایثار و شهادت همگی بیانگر این شباهت با کربلا است. مردم جوانان خود را با آغوش باز و با اعتقاد راهی میدان می‌کردند و آنهایی که به شهادت می‌رسیدند از شهید خود استقبال می‌کردند و بر شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه اصرار داشتند.

,

 

,

نظری ادامه داد: در نتیجه آن نهضت عاشورا آنچه که ماند عزتمندی بود شعار برجسته امام حسین(ع) هیهات من الذله بود؛ با عدم پذیرش بیعت جبهه کفر، ایشان به ذلت پشت پا زدند، اگر ذلیل نشدی و ذلت را نپذیرفتی، عزتمند خواهی شد و ما این مسیر عزت را در طول تاریخ شاهد هستیم و در دفاع مقدس چگونه فرزندان دلیر این مرز و بوم با مرز خالی بار دیگر این شعار را احیا کردند.

,

 

,

وی با بیان به اینکه درگیری حق و باطل تمام نشده و نمی‌توان مدعی شد مصداق باطل وجود ندارد، تصریح کرد: امروز هنر ما همچون رزمندگان دفاع مقدس و ایثارگران صحنه عاشورا باید شناخت مصداق حق و باطل باشد و بادی نقاط درگیری و موضوعات درگیری حق و باطل را بشناسیم و باید وظیفه خود را در مقابل باطل و قرار گرفتن در جبهه حق به انجام برسانیم.

,

 

,

جبهه باطل کاملاً قابل شناسایی است

, جبهه باطل کاملاً قابل شناسایی است ,

 

,

وی با اشاره به اینکه جبهه باطل کاملاً قابل شناسایی است تصریح کرد: آیا جز نظام اسلامی و جز امواج انقلاب اسلامی و جز همه کسانی که از نظر فکری و اندیشه‌ای در اتصال به انقلاب اسلامی هستند و جز امام این جبهه یعنی ولایت جامعه اسلامی جبهه‌ دیگری جز جبهه حق قابل شناسایی است.

,

 

,

نظری یادآور شد: امروز درگیری و تقابل این دو جبهه در نقاط مختلف برگرفته از عاشورا و کربلا و دفاع مقدس وجود دارد، در 37 سال قبل در شلمچه بودیم و مقابل باطل ایستادگی کردیم اما امروز جوانان ما دامنه این جبهه را گسترده کردند و در جای جای عراق و سوریه و یمن جبهه باطل کاری از پیش نبرد، چند سال قبل توطئه‌ای به نام داعش تولید شد اما امروز با توسل به همین راه و پیمودن همین راه و فرهنگ، این جوانان و این حق جویان و این متمسکین به عاشورا و تاسوعا بلای زیادی بر سر داعش آوردند و امروز از نمادهای ارزشی ما یعنی حرم حضرت زینب(س) و عتبات عالیات دفاع می‌کنند.

,

 

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به این نکته که امروز منافقان جا و مکانی ندارند و سرنوشت داعش و صدام نیز همین است، گفت: زیرا این سنت الهی است. این راه همچنان ادامه دارد و این مبارزه میان حق و باطل همچنان وجود دارد و جبهه تقابل حق و باطل همچنان فعال است. امروز در نقاط مختلف دنیا با استکبار درگیر هستیم زیرا انقلاب اسلامی یقه استکبار را گرفته است و به فریادهای ترامپ توجه نکنید زیرا اینها از موضع ضعف است و حرفی برای گفتن در مقابل انقلاب اسلامی ندارند.

,

 

,

نظری در ادامه ضمن یادآوری اینکه ملتی با داشتن این جوانان و با این قدرت و با این مصادیق و اقتداری که ما در تمامی بخش‌ها داریم به خود می‌بالد، ادامه داد: در حوزه فرهنگی ظرفیت‌های زیادی داریم که جبهه استکبار فاقد آن است، امروز کسی حاضر نیست برای آمریکا و سردمداران آن جان خود را بدهد و اگر هم هست برای دنیاطلبی است اما در این سو صدها هزار جوان آماده شهادت داریم که در اعزام به نقاط مختلف جبهه باطل، ما را همیشه شرمنده خود می‌کنند و این یک سرمایه و ظرفیت عظیم فرهنگی است.

,

 

,

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در طول 39 سال چنین جوانانی را در دامن خود پرورش داده است و باید اینها را به میدان آورد و در مقابل تهاجم فرهنگی جبهه استکبار ایستاد، اگر بحث بر این است که برخی زمینه ناهنجاری‌های اخلاقی از این کشور رخت بربندد این یک راه است و این یک طریق است و نباید به آن به چشم یک مبحث سیاسی نگاه کرد، راه کاملاً روشن است و باید به هوش باشیم و امانتدار شهدا و امام راحل و نظام اسلامی باشیم و در طریق و مسلک ولایت حرکت کنیم، نمی‌شود مسئولیت داشته باشم و در مسیر کربلا و امام و ولایت نباشم.

,

 

,

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه نباید به این راه خدشه وارد کرد، بیان داشت: امروز درگیری جبهه انقلاب اسلامی با استکبار متعدد است، هیچ جای نگرانی با وجود این مردم و جوانانی که هم در این ملت و هم ملل مختلف جامعه اسلامی هست نیست و استکبار جهانی به خوبی این را درک کرده است و آنها خودشان نیز می‌دانند و بر این موضوع کاملاً اشراف دارند که وضعیت آمادگی انقلاب اسلامی در پاسخ به یاوه گویی آنها چیست و برای همین جرات اقدام در مقابل اقدامات انقلاب اسلامی را ندارند.

,

 

,

وی گفت: آمریکا با این ناوهای پرزرق و برقشان قدرت تقابل با قایق‌های کوچک انسان‌های انقلابی را ندارند اما باید روحیه مبارزه و جهاد و شهادت را در مردم و خودمان همچنان حفظ کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه