اخبار داغ

محصولات کشاورزی چقدر ارز آوری داشت؟

محصولات کشاورزی چقدر ارز آوری داشت؟
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارزش صادرات کل محصولات بخش کشاورزی سالانه بالای پنج میلیارد دلار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایرنا، محمدعلی طهماسبی در یاسوج اظهار داشت:ارزش ارزی صادرات محصولات باغی در کشور سالانه افزون بر 2.1 میلیارد دلار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ابراز داشت: تراز تجاری بخش کشاورزی نیز با بهبود پنج میلیارد دلاری در دولت یازدهم از حدود منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 هم‌اینک به منفی 3.1 میلیارد دلار رسیده است.

,

طهماسبی میزان تولید محصولات باغی در سطح کشور را سالانه افزون بر 22 میلیون تن ذکر کرد.

,

**هدف‌گذاری 33 هزار هکتاری توسعه گلخانه‌ها

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: علاوه بر توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیبدار به‌منظور افزایش میزان بهره‌وری از آب و خاک، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های راهبردی دولت و این وزارتخانه است.

,

طهماسبی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی و هدف گذاری در افق 1404 بیش از 33 هزار هکتار به گلخانه‌های موجود کشور اضافه خواهد شد.

,

وی ابراز داشت: میزان کشت گلخانه‌های کشور هم‌اینک حدود 15 هزار هکتار است که باید بر اساس افق 1404 به حدود 48 هزار هکتار افزایش یابد.

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی به‌منظور بازدید میدانی از طرح توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیبدار و بررسی مشکلات و دغدغه‌های حوزه باغداری به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

,

سطح زیر کشت محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد حدود 43 هزار هکتار و میزان تولیدات باغی در این استان نیز بیش از 270 هزار تن در سال است.

,

سیب درختی بیشترین میزان تولید محصولات باغی در این استان است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه