اخبار داغ

سیستم تشخیص چهره در بانک‌های چین

سیستم تشخیص چهره در بانک‌های چین
در بانک ABC چین دیگر نیازی به کارت برای برداشت پول از حساب نیست و این عملیات فقط با اسکن چهره انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، مدیر بازرگانی ABC در جینان مرکز استان شاندونگ شرق چین اظهار کرد: یکی از بهترین موارد امنیتی در فناوری، سیستم تشخیص چهره است. با این سیستم دیگر نیازی نیست برای عملیات بانکی کارت‌های متعدد با خود حمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بانک ABC فناوری تشخیص چهره را در دستگاه‌های خودپرداز(ATM) راه‌اندازی کرده است. بانک‌های دیگری مانند Merchants Bank (بانک تجارت) و Construction Bank (بانک توسعه) چین نیز فناوری مشابه خود را در ATM ها ارائه کرده‌اند.

,

Zhang Baojing مدیر بانکداری در ABCاظهار کرد: در این روش دکمه تشخیص چهره فشرده شده و سپس چهره توسط دوربین اسکن می‌شود.در مرحله بعد شماره تلفن یا شماره شناسایی وارد شده و مقدار پول و رمز عبور ثبت می‌شود.

,

وی در ادامه افزود: با این روش خطر کپی کارت‌های بانکی به صورت غیرقانونی و ضبط شدن کارت توسط ATMها نیز کاهش می‌یابد.

,

کارکنان فناوری در ABC گفتند که تشخیص چهره روشی ایمن در عملیات بانکی خواهد بود چون نیازمند شماره شناسه یا شماره تلفن و کلمه عبور است. علاوه بر این، تصاویر مشتریان با تصاویر آنان در سیستم امنیتی عمومی مقایسه خواهد شد. دوربین‌های مادون قرمز نیزخطر فعالیت‌های غیر قانونی را کاهش می‌دهند.

,

یانگ گان از موسسه تحقیقاتی شهر هوشمند در استان گویژو در جنوب غربی چین اظهار کرد: ممکن است بسیاری از شهروندان به سختی به این روش اعتماد و یا از آن استفاده کنند، اما به تدریج این فناوری در جامعه رایج می‌شود.

,

وی در ادامه افزود: در آینده پرداخت از طریق سیستم تشخیص چهره و تلفن همراه مکمل یکدیگر خواهند بود.

,

پیشرفت سیستم تشخیص چهره در چین موجب استفاده در روش‌های ابتکاری زیادی شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه