اخبار داغ

به بهانه هفته دفاع مقدس؛

رزمنده ای که با گذشت 30 سال از جنگ هنوز سلاح خود را بر زمین نگذاشته است +تصاویر

رزمنده ای که با گذشت 30 سال از جنگ هنوز سلاح خود را بر زمین نگذاشته است +تصاویر
رزمنده دفاع مقدس گفت: با حضور و ورود نسل جوان ما در دفاع از حریم و حرم در خط مقاومت امروز مدافعین بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس هم از مظلومیت خارج شدند و نسل امروز ما با گوشت و پوست خود این مظلومیت را لمس کردند بسیجی امام خمینی(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس چه سختی ها به جان خریدند تا انقلاب اسلامی را به دست نسل امروز بسپارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز، سه دهه است که از پایان جنگ تحمیلی می گذرد اما هنوز ناگفته هایی از مظلومیت های این ملت در قلب تاریخ و در قلب رزمندگان آن دوران باقی است ، با گذشت 30سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز هستند رزمندگانی که دغدغه دارند مظلومیت ها و حقایق 8سال دلاوری جوانان این مرز و بوم در دل تاریخ گم نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

 آنهایی که هنوز گرمای جنوب و سرمای غرب را مانند دوران دفاع مقدس به جان میخرند و نام زیبایی راویان دفاع مقدس را بر سینه هایشان حک می کنند تا با صبوری تمام فریاد بزنند آنچه بر سر این ملت آوردند ملتی که جز صلح و آزادی چیزی نمی خواست.
,
,

همان مردانی که مظلومیت های همرزمانشان را فریاد می زنند همرزمانی که شاید هنوز هم استخوانهایشان در سرزمین های جنوب و غرب و گاهی  و در دل خاک عراق باقی مانده باشد و تا قیام قائم آل محمد(ص) مانند مادرشان زهرا(س) گمنام خواهند ماند.
,
, تا قیام قائم آل محمد(ص) مانند مادرشان زهرا(س) گمنام خواهند ماند.,

محسن بخشی نیا برادر شهید ناصر بخشی نیا یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که  50 ماه به عنوان بیسیم چی در جبهه های غرب و جنوب حضور داشت اما پایان جنگ باعث نشد سلاح مبارزه را بر زمین بگذارد بلکه هنوز در سن 50 سالگی دغدغه بیان روایت های مانده در دل تاریخ دفاع مقدس را دارد و روایتگری دوران دفاع مقدس یکی از دل مشغولی های این رزمنده دفاع مقدس شده است به بهانه هفته دفاع مقدس و برگزاری یادواره ها و نمایشگاه های دفاع مقدس گفتگویی با این رزمنده دفاع مقدس داشتیم.
,
,


خیلی ها با حضور در جبهه خودشان را پیدا کردند
,
, ,
, خیلی ها با حضور در جبهه خودشان را پیدا کردند,

اولین بار به صورت بسیجی و داوطلبانه در جبهه حاضر شدم 16سال داشتم و دانش آموز بودم، در کنار رزمندگان بودن و دفاع از دین و شرف و میهن  در مقابل  تهاجم سخت دشمن باعث شد من هم با تبعیت از فرمان  حضرت امام(ره) احساس مسئولیت کنم و در جبهه  حاضر شود.
,
,

گرچه حضور در جبهه به صورت فیزیکی سختی ها و خطراتی دارد اما واقعا همان حرفی بود که حضرت امام (ره) فرمودند که جبهه ها دانشگاه  شدند و جوانان و نوجوانان دهه شصت عمدتا با حضور در جبهه ها خودشان را پیدا کردند و به نوعی آینده شان را ساختند.
,
,

منظورم از آینده ، آینده معنوی است یعنی همراهی با انقلاب اسلامی  و درک معنوی دفاع واجبی که به صورت واجب کفایی که بر ما مستولیتی بود و باید تبعیت می کردیم و یک  وظیفه را  انجام می دادیم وظیفه دینی و ملی دفاع از حاکمیت  جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی  و اسلام ناب محمدی(ص).
,
,

جوانان دهه شصت تمام معرفتشان را نسبت به دفاع از انقلاب اسلامی ، دین ، میهن و آیین ادا کرند و با وجود سنتشان در مقابل با تهاجم نرم و سخت دشمن در ابتدای انقلاب اسلامی از  فرهنگ عاشورا گرفته بودند ایستادگی کردند.
,
, جوانان دهه شصت تمام معرفتشان را نسبت به دفاع از انقلاب اسلامی ، دین ، میهن و آیین ادا کرند و با وجود سنتشان در مقابل با تهاجم نرم و سخت دشمن در ابتدای انقلاب اسلامی از  فرهنگ عاشورا گرفته بودند ایستادگی کردند.,

گرچه سنشان کم بود اما مرد بودند
,
, گرچه سنشان کم بود اما مرد بودند,

 گرچه سنشان ما بین 16تا25 بیشتر نبود ولیکن در این سن کم که عمدتا علی ظاهر بدون تجربه بودند ولی با کسب معارف دینی  عاشواریی و در دامن فرهنگ ایرانی و  اسلامی خانواده های فرهنگی پرورش پیدا کرده بودند که  در بزنگاه خطر که  از ابتدای تهدیدات  جنگ سخت در کردستان تا پایان دفاع مقدس در سال 67 باعث شد این طیف از جوانان در میدان جنگ سخت حاضر شوند و  تمام و کمال به  وظیفه خودشان عمل کنند.
,
,
 
,

معتقدم نسل جوان امروز ما هم با درک  تمام ضرورت های  دفاع از کشور، انقلاب  اسلامی و تمامیت ارضی و فرهنگ در بزنگاه خطر باز به وظیفه خودشان عمل خواهند کرد، گرچه این تاسی باید حتما از رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای عزیزمان باشد و با درک فرهنگ شهادت و فرهنگ عاشورایی نسل جوان ما هم  حتما باید بتوانتد در این عرصه حاضر باشند همانگونه که  شهدای مدافع حرم و رزمندگان مدافع حرم در عرصه خطر در دفاع  از حریم و حرم وارد شدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و این روزها همچنان پیکرهای پاک و مطهرشان را  تشییع می کنیم.
, ,
,

مدافعان حرم عاقبت بخیر شدند
,
, مدافعان حرم عاقبت بخیر شدند,

مدافعان حرم عموما جوانانی هستند که  در دامان انقلاب اسلامی  رشد کردند  و روحشان را پالایش کردند و پاک شدند  و پذیرای فرهنگ ناب انقلاب اسلامی و  تشییع علوی شدند و عاقبت بخیری شان را در خط شهید و  شهادت و دفاع یافتند.
,
,

رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر  ضرورت برگزاری نمایشگاه های دفاع مقدس گفت: برگزاری نمایشگاه های هفته دفاع مقدس و یا برگزاری یادواره های شهدا به بهانه های مختلف در طول سال حتما می تواند  در آشنایی نسل جوان ما  با فرهنگ دفاع مقدس با سبک زندگی رزمندگان اسلام سبک زندگی خانواده ها در دوران  دفاع مقدس  آشنا کند.
,
,

نسل جوان ما می توانند با حضور در نمایشگاه های دفاع مقدس با مطالعه کتاب ها و  منابعی که در خصوص دفاع مقدس نوشته شده و از همه مهمتر مراجعه به وصیت نامه شهدای عزیز متوجه می شوند و این مفهوم را درک می کنند علت وقوع جنگ تحمیلی و علت حضور جوانان در جبهه ها و یا علت حضور جوانان امروز ما  در دفاع حریم و حرم در خط  مقاومت امروز  می توانند سوالات و چرایی هایی که در ذهن دارند از این منابع به دست بیاورند.
,
,
, ,

نمایشگاه های دفاع مقدس گذشته، حال و آینده انقلاب را بیمه خواهد کرد
,
, نمایشگاه های دفاع مقدس گذشته، حال و آینده انقلاب را بیمه خواهد کرد,

ماموریت نمایشگاه های دفاع مقدس و یادواره های  شهدا انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان امروز ما است، فرهنگی که گذشته ، حال و آینده  انقلاب اسلامی و نسل جوان ما را بیمه خواهد کرد  در مقابله با تهاجم نرم و سخت دشمن حتی بعد از گذشت نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی درگیر انواع جنگ های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بحران های  دست ساز دشمن  هستیم که بر ما تحمیل شده اگر نبود تجربه  و فرهنگ دفاع مقدس از  خود گذشتگی ، ایثار حتما ما در مقابله با این تهاجمات کم می آوردیم.
,
,
, ,

هر نوع از این تهدیدات که علیه کشور ما می شود  می تواند یک کشور را از پا در بیاورد ما به پدیده فقط تهاجم دشمن خارجی مثل صدام به  جمهوری اسلامی به عنوان جنگ نگاه نمی کنیم ما  دفاع می کنیم در مقابله با هر نوع تهاجمی چه تهاجم سخت از هر دشمنی و چه تهاجم  نرم  و فرهنگی دفاع همچنان باقی است ما باید با  ارتقاء آمادگی های روحی و معنوی به این دفاع  بپردازیم.
,
,

مدافعان حرم رزمندگان را از مظلومیت خارج کردند
,
, مدافعان حرم رزمندگان را از مظلومیت خارج کردند,

دفاع ما دفاع  مقدس بوده است و تقدس خودش را از تکلیف گرایی گرفته است.  در فرهنگ  عاشورای تحت امر ولایت  فقیه در قاموس  انقلاب اسلامی، به این جهت  دفاع در عرصه ای را مقدس می دانیم.
,
,

 با حضور و ورود نسل جوان ما  در دفاع  از حریم و حرم در  خط مقاومت امروز مدافعین بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس هم  از مظلومیت  خارج شدند و نسل امروز ما با گوشت و پوست خود  این مظلومیت را لمس کردند بسیجی امام خمینی(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس چه سختی ها به جان  خریدند تا انقلاب اسلامی را  به دست نسل امروز بسپارند.
,
,

جمهوری اسلامی ایران  با اقتداری که  برای خودش ایجاد کرده و در مقابله با دشمنان این اقتدار را  به نمایش می گذارد ، و این اقتدار امنیت و قدرت، نتیجه خون شهدا است  و حضور وحدت آفرین امت  در طول 40 سال گذشته گرچه با مشکلات  و موانعی  روبرو بوده ایم و هنوز هم دست به گریبان هستیم  مخصوصا در حوزه  اقتصاد ولیکن در فرهنگ  ایرانی  اسلامی که در آن زندگی می کنیم عبور از سختی  ها است که ما را به نور خواهد رساند.

گفتگو از مرضیه مهدیلو
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه